Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-04-01, 16:20   #76
cam
Registered User
 
cams avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Jkpg
Inlägg: 5 172
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
Veckan var helt underbar! Hela jobbet bara stirrade på mig idag när jag kom som en halvneger, givetvis i ljusblå sommarskjorta med uppkavlade ärmar, lol...
Det är rätta takter, strö salt i såren på dem bara!

Bilderna såg ju bra ut ju! Du är ju ingen tunnis om man säger så, ser inte ut som någon kroppsbyggare än men du ser ju fräsch och fit ut. Bra grund att bygga på
cam är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-01, 16:53   #77
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av cam
Det är rätta takter, strö salt i såren på dem bara!

Bilderna såg ju bra ut ju! Du är ju ingen tunnis om man säger så, ser inte ut som någon kroppsbyggare än men du ser ju fräsch och fit ut. Bra grund att bygga på
ojoj, det var inga dåliga ord en lördagskväll som denna!
men fit är jag väl inte, däremot så är jag en tunnis, går jag in i en helt avslappnad posé så blir jag skitliten... men som sagt var, det jag vill se med mått och foton är just att det går åt rätt håll, dvs att jag utvecklas.
Jag måste ha målmedvetenhet och resultat i precis allt jag gör i livet, heh..
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-01, 17:14   #78
Snorkfröken
Registered User
 
Snorkfrökens avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Åbo, Finland
Inlägg: 1 923
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
men som sagt var, det jag vill se med mått och foton är just att det går åt rätt håll, dvs att jag utvecklas.
Jag måste ha målmedvetenhet och resultat i precis allt jag gör i livet, heh..
Perfekt - med den inställningen kommer du komma långt. Och jag kommer hålla koll... nu då jag hittat hit
__________________
Female under reconstruction
Still 51 % sweetheart and 49 % bitch - don't push it!
Snorkfröken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-01, 19:14   #79
Jonna
Registered User
 
Jonnas avatar
 
Reg.datum: May 2003
Ort: Nkpg
Inlägg: 1 797
Oj! du är ju inte så liten & klen som du vill ge intryck av!
Jag håller med Cam; du ser fräsch & fit ut! Bara fortsätt kämpa så kommer det bli riktigt bra ska du se!
Jonna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-01, 19:43   #80
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Snorkfröken: kul med en ny läsare, välkommen hit får man väl säga! =)
Min inställning känns bra iaf, får se hur långt man kommer...

Jonna: Huh, jag ÄR liten o klen, fan jag är 40-50kg ifrån dina marklyft o jag är faktiskt den minsta på gymet, bortsett från en 17-åring jag såg nu i veckan som såg lite mindre ut... men av de som är 25+ så är jag definitivt skitliten. Men som sagt, jag jobbar på det! Det har hänt apmycket på 3 månader och jag ska fanemig spräcka rekord så det ryker om det.

Ps. I sommar har vi återförening med gymnasieklassen o 10årsfest å brudarna som pissade mig i ögat i gymnasiet för att jag var liten o klen ska få sig en liten chock iaf... moha.. ds.. =)
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-02, 16:40   #81
Stumpis
Starkast i Lomma.
 
Stumpiss avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Ort: Lomma
Inlägg: 3 118
Inte alls omöjligt att öka såpass på kort tid såhär i början. Det händer rätt mycket med kroppen när man går från 0 till en hel del. Kämpa vidare med detta som sporre, förr eller senare hamnar du på en platå där det känns som allt stannat upp och då behöver du all jävlar anamma du kan uppbringa!

Tycker bilderna ser bra ut, du är på rätt väg, lilleman!
Stumpis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-02, 20:10   #82
Fettecke
Registered User
 
Fetteckes avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Östersund
Inlägg: 4 018
Din gris... du skulle ha stannat kvar pa Gran Canaria nar jag val kommer dit
jag ar kvar en vecka till om du vill tillbaka ;D

vart bodde du nan stanns, har du natt att tipsa om?

Jag har gjort de du gjort, lensat sprithyllorna, simmat lite.... rockat loss pa krogarna... mest i Puerto Rico iofs... Bulkat som man bor pa utlandet... 3kg +, och det ar Inte muskler!... syns pa magen att det inte finns nagon beack-06 form kvar... *snyfft*

Ska nog lagga till denna journal i mina favoriter... rolig lasning!
Fettecke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-02, 20:22   #83
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Fettecke
Din gris... du skulle ha stannat kvar pa Gran Canaria nar jag val kommer dit
jag ar kvar en vecka till om du vill tillbaka ;D

vart bodde du nan stanns, har du natt att tipsa om?

Jag har gjort de du gjort, lensat sprithyllorna, simmat lite.... rockat loss pa krogarna... mest i Puerto Rico iofs... Bulkat som man bor pa utlandet... 3kg +, och det ar Inte muskler!... syns pa magen att det inte finns nagon beack-06 form kvar... *snyfft*

Ska nog lagga till denna journal i mina favoriter... rolig lasning!
Haha, där ser man! Hade lätt tagit en vecka till nu asså, fasiken så gott det var. Bodde i Playa del Inglés på ett hotell som hette Amazonas, sjukt bra. Lugnt o fridfullt, hygglo pool o ändå nära till både beach och Plazan med alla pubar osv.

Var mest på Scandic + Glade Viking + Garaget. Bra ös!
Vi drog till Garaget vid midnatt och när de stängde (vid 02-snåret) så körde vi vidare på Viking.. lite hög volym där bara, man var fan stendöv dagen efter.

Vill du käka gott där så kan jag rekommendera Gaucho, brasiliansk restaurang med grillat. Världsklass! Åt oxfilét mingon där, helt otroligt gott. Dyrt, men mätt blev man :p.. bulk som sagt =)
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-03, 20:33   #84
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Kvällens träningspass:

Mål: KÖTTA!!!! Efter vila lör/sön så blev målet ikväll bara att kötta så svetten sprudar o blodsmaken fyller svalget
Muskelgrupp: Bröst o axlar
Motivation: Började ladda mentalt redan igår... grymt taggad! å stolt över att besegra ösregn och promenera till gymet ändå. YEAH!

Bröst:
Rotatorcuff-grejs: stående o joddlande med 4,5kg hantel, 1 set x 8 vardera arm
Bänkpress i smith: 1 set [8 x 40kg], 1 set [8 x 50kg], 1 set [8 x 55kg] +5kg ökning sista set, men inte pb
Sittande flyes i maskin 1 set [8 x 50kg], 2 set [8 x 55kg] +5kg ökning!
Bröstpress i maskin, slags sittande/bakåtlutad bänkpress 2 set [8 x 60kg], 1 set [7 x 60kg] failure på 8

Axlar:
Drag till hakan med brett grepp, 1 set [8 x 45kg], 2 set [8 x 55kg] +10kg ökning! mer o ge!!
Hantellyft åt sidan, raka armar, 3 set [6 x 4,5kg] (bet mig i tungan här)

Bröst (igen):
Cable cross over, 3 set [8 x 40kg] lätt! mer o ge!

Axlar (igen):
Axelpress i maskin 1 set [7 x 20kg] failure på 8, 1 set [7 x 15kg] failure på 8

Summering:
Vafaaaaaaaan?! Vågen visade idag 76kg!!! Jag sväller ju som en bullimisk flodhäst!! Jag gick ärligt o kollade efter en dold kamera, nog för att jag åt en flottig kebabpizza i helgen men vafan! Gamla målet 75kg till midsommar är ju redan passerat!!! Nytt mål: 78kg till midsommar!

Inte mycket o hurra över kanske ni tänker, men jag har i snart 30 år aldrig kunnat ta mig över 70kg, hur mycket pizza o annat jag än svullat så har jag varit en tunnis. Nu jävlar händer det grejjor, 76kg = PB!!!! ... å jag ser inte ens fet ut!!

Övrigt så var passet gott, var sådan kö till hantlarna så hantelpress fick jag skita i, tog en bröstpressmaskin istället. Bänkpressen är jag så feg i, halva min fokus går ut på att vara rädd att fastna under stången. Fan också, jag vill helst slippa passare, men jag blir nog så illa tvungen för att få full fokus på lyftet. Fick inte nog med bröst ändå, var tvungen o köra lite cross-over mitt i axelpasset. Kändes grymt lätt! Drag till hakan ska jag fan spräcka 70kg snart med, nu jävlar, skuggan är på G!!!!!!!
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-03, 20:38   #85
Fed up
Hottie!
 
Fed ups avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Malmö
Inlägg: 5 604
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
Kvällens träningspass:

Mål: KÖTTA!!!! Efter vila lör/sön så blev målet ikväll bara att kötta så svetten sprudar o blodsmaken fyller svalget
Muskelgrupp: Bröst o axlar
Motivation: Började ladda mentalt redan igår... grymt taggad! å stolt över att besegra ösregn och promenera till gymet ändå. YEAH!

Bröst:
Rotatorcuff-grejs: stående o joddlande med 4,5kg hantel, 1 set x 8 vardera arm
Bänkpress i smith: 1 set [8 x 40kg], 1 set [8 x 50kg], 1 set [8 x 55kg] +5kg ökning sista set, men inte pb
Sittande flyes i maskin 1 set [8 x 50kg], 2 set [8 x 55kg] +5kg ökning!
Bröstpress i maskin, slags sittande/bakåtlutad bänkpress 2 set [8 x 60kg], 1 set [7 x 60kg] failure på 8

Axlar:
Drag till hakan med brett grepp, 1 set [8 x 45kg], 2 set [8 x 55kg] +10kg ökning! mer o ge!!
Hantellyft åt sidan, raka armar, 3 set [6 x 4,5kg] (bet mig i tungan här)

Bröst (igen):
Cable cross over, 3 set [8 x 40kg] lätt! mer o ge!

Axlar (igen):
Axelpress i maskin 1 set [7 x 20kg] failure på 8, 1 set [7 x 15kg] failure på 8

Summering:
Vafaaaaaaaan?! Vågen visade idag 76kg!!! Jag sväller ju som en bullimisk flodhäst!! Jag gick ärligt o kollade efter en dold kamera, nog för att jag åt en flottig kebabpizza i helgen men vafan! Gamla målet 75kg till midsommar är ju redan passerat!!! Nytt mål: 78kg till midsommar!

Inte mycket o hurra över kanske ni tänker, men jag har i snart 30 år aldrig kunnat ta mig över 70kg, hur mycket pizza o annat jag än svullat så har jag varit en tunnis. Nu jävlar händer det grejjor, 76kg = PB!!!! ... å jag ser inte ens fet ut!!

Övrigt så var passet gott, var sådan kö till hantlarna så hantelpress fick jag skita i, tog en bröstpressmaskin istället. Bänkpressen är jag så feg i, halva min fokus går ut på att vara rädd att fastna under stången. Fan också, jag vill helst slippa passare, men jag blir nog så illa tvungen för att få full fokus på lyftet. Fick inte nog med bröst ändå, var tvungen o köra lite cross-over mitt i axelpasset. Kändes grymt lätt! Drag till hakan ska jag fan spräcka 70kg snart med, nu jävlar, skuggan är på G!!!!!!!
Jag vill också vara kille....*bitter*
Fed up är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-03, 20:45   #86
bubbe
My boobs are Ok
 
bubbes avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 11 826
Bra att du går upp i vikt! just keep it coming
bubbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-03, 20:51   #87
Cilia
Kolos egen surtant
 
Cilias avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
Inlägg: 20 105
Du börjar ju bli lite småstark ju
gör inte misstaget att gå upp för fort i vikt bara.
bättre att ta det lite lugnt och låta kroppen vänja sig och låta musklerna växa och inte bara fett.
__________________
"Jag gillar inte alls Janssons frestelse."
Santa Claus
Cilia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-04, 07:29   #88
Stumpis
Starkast i Lomma.
 
Stumpiss avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Ort: Lomma
Inlägg: 3 118
Bra ökningar i övningarna, Shadowfjant!
Håller med Cilia och höjer ett varningens finger så du inte går upp "fel" kilon med kebabpizzor o dyl... Det är lätt att bli våg-fixerad, men glöm inte att spegeln aldrig ljuger!

Tycker du ska övervinna din motivilja och skaffa en passare så du kan köra riktigt bänk.
Stumpis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-04, 17:51   #89
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Fed Up: Pga min kroppsförbränning menar du? .. =)
Bubbe: Ja, faktiskt! Jag har ju fan alltid varit en flugviktare.. ska bli gott o klättra lite till med, runt 80 ser jag som en idealvikt med normal/balanserad BF.
Cilia+Stumpis: Sakta men säkert så går det framåt! För någon som aldrig tränat i hela sitt liv så känns år 2006 revolutionerande redan nu!! Vad gäller vikt o så, så är jag inte så orolig ifall jag lägger på mig lite fett med, brukar ha grymt lätt att förbränna och nu är det snart dags o damma av löparskorna (är en jäkel på intervall o långdistans i terräng).

Jag tror främsta viktuppgången beror på att jag äter så ofantligt mycket mer nu, jag är så hungrig att jag äter typ 4ggr mer efter träningen än vad jag gör normalt... å så länge det är nyttig mat så är det väl bara o göda på..

Vad gäller kebabpizza så har jag haft som tradition o äta en pizza i veckan sedan jag var 20 år eller något o ändå haft dyngsvårt o gå upp i vikt, men så gör ju löpträningen sitt med.... Jag tar ert varnande finger i åtanke, men uppåt ska vikten gå!
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-04, 18:51   #90
hasse36
Kolos egen språkpolis
 
hasse36s avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 154
Jag vet inte hur många gånger jag har sett eller hört talas om det du nu upplever. Hur människor skrattar och jublar över att de "lyckas" gå upp i vikt och 1-2 år senare sitter de med en överviikt som de aldrig blir av med.

Har du inte funderat över varför du börjar gå upp just nu? När du inte har gjort det tidigare? Hallå! Du är snart 30! Det är det, det beror på.

Själv svällde jag upp runt de 30. Sedan des har jag pendlat mellan 90 och 105 med ett undantag för 2000 då jag var på väg in i den berömda väggen och pendlade ner till 85. Två år senare maxade jag på 105 kg.

Du har varit inne i min journal och läst om hur jag gör. Jag har "turen" att vara arbetslös. Om jag skulle jobba skulle det inte funka. Att banta är för mig ett heltidsarbete. Träning, ombyte, dusch och resor tar 4 timmar per dag. Resten av tiden behöver jag vila.

Den här mannen började också gå upp i 30-årsåldern.

//hasse36 - i all vänlighet
__________________
A man can't live by bread alone.
He needs something to spend them on.
hasse36 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)