Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-01-03, 21:19   #31
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Eddie Griffin

ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-03, 21:36   #32
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 852
Citat:
Ursprungligen postat av mela Visa inlägg
Jag har bara sett detta klippet av Michael McIntyre en jag garvar rejält (hög igenkännighetsfaktor):

Man blir ju så sugen på att skaffa barn...
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-03, 21:38   #33
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 852
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Eddie Griffin

Jag har tyvärr så jäkla svårt för svarta stå uppare som uppfyller varenda fördom om svarta människor, och som drar sina racial slurs inför en helt svart publik.
Kanske för att jag har så svårt att relatera till deras skämt.
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-03, 21:49   #34
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Fan, ståuppare är mitt drömyrke.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-03, 21:59   #35
timoat
Registered User
 
timoats avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 147
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Jag har tyvärr så jäkla svårt för svarta stå uppare som uppfyller varenda fördom om svarta människor, och som drar sina racial slurs inför en helt svart publik.
Kanske för att jag har så svårt att relatera till deras skämt.
Jag känner likadant. Samma med brudar som bara dra skämt om att bara tjej. Skit trist. En bra ståuppare behöver inte det. Därför gillar jag Hannibal buress.
timoat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-03, 22:40   #36
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Jag har tyvärr så jäkla svårt för svarta stå uppare som uppfyller varenda fördom om svarta människor, och som drar sina racial slurs inför en helt svart publik.
Kanske för att jag har så svårt att relatera till deras skämt.
Förstår vad du menar, men det är ju också själva poängen med deras stand up
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-03, 22:53   #37
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 852
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Fan, ståuppare är mitt drömyrke.
Ja, jag fick faktiskt idén för någon dag sedan. Man kanske skulle börja gå på open mic nights här i stan för att se hur det är. Jag tycker ändå att jag kan vara rätt så rolig, och man måste ju börja nånstans.

Citat:
Ursprungligen postat av timoat Visa inlägg
Jag känner likadant. Samma med brudar som bara dra skämt om att bara tjej. Skit trist. En bra ståuppare behöver inte det. Därför gillar jag Hannibal buress.
Det finns ett par tjejer som gör det bra, tycker jag. Nu har jag inte sett många kvinnliga ståuppare, eftersom de verkligen är i en minoritet bland de stora, men om man gör det med stil och med eftertanke tycker jag att det kan bli riktigt träffsäkert. Min sambo gillade Iliza Shlesinger, då hon tar upp det typiskt tjejiga men på ett kritiskt och självmedet sätt. Hon är också ordentligt snuskig "för att vara tjej" och visar att vi faktiskt är rätt så jäkla lika ändå. Exempel:




Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Förstår vad du menar, men det är ju också själva poängen med deras stand up
Absolut. Men det är svårt att ta deras kamp och ståndpunkter för jämlikhet och antidiskriminering på allvar när de å andra sidan säger typ "Don't we all just löööööööv chicken?" på dålig ghettoslang. Varför kan man inte stå uppklädd och prata korrekt? Chris Rock är väl en av dem som faktiskt sköter det på ett (enligt mig) hyfsat bra sätt.
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-03, 23:02   #38
The_RobRoy
Living the good life
 
The_RobRoys avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Hongkong
Inlägg: 1 787
Såg denna kille live i Sthlm, va lite skeptisk innan jag gick dit, men det va riktigt svinbra, mycket häcklande av publiken som nedan:

https://www.youtube.com/watch?v=M2ZdIxjiKqA


https://www.youtube.com/watch?v=vZpI4ILTlI8
__________________
Iron addict for life
The_RobRoy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-03, 23:04   #39
timoat
Registered User
 
timoats avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 147
Citat:
Ursprungligen postat av The_RobRoy Visa inlägg
Såg denna kille live i Sthlm, va lite skeptisk innan jag gick dit, men det va riktigt svinbra, mycket häcklande av publiken som nedan:

https://www.youtube.com/watch?v=M2ZdIxjiKqA


https://www.youtube.com/watch?v=vZpI4ILTlI8
De häcklarna är dock planterade av carr så han kan verka extra fyndig. Dock är han jävligt skarp men just de häcklarna är plants.
timoat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-03, 23:45   #40
The_RobRoy
Living the good life
 
The_RobRoys avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Hongkong
Inlägg: 1 787
Citat:
Ursprungligen postat av timoat Visa inlägg
De häcklarna är dock planterade av carr så han kan verka extra fyndig. Dock är han jävligt skarp men just de häcklarna är plants.
Möjligt, kul ändå!
__________________
Iron addict for life
The_RobRoy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-03, 23:50   #41
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Allt material från Billy Connolly upp till 2008 är mina absoluta favoriter. Observationshumor i gemen (Louis CK, Connolly, Gervais, George Carlin, osv) är vad jag går igång på. Skämtkomiker som Daniel Tosh och Mitch Hedberg funkar inte.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-04, 00:01   #42
timoat
Registered User
 
timoats avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 147
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Ja, jag fick faktiskt idén för någon dag sedan. Man kanske skulle börja gå på open mic nights här i stan för att se hur det är. Jag tycker ändå att jag kan vara rätt så rolig, och man måste ju börja nånstans.


Det finns ett par tjejer som gör det bra, tycker jag. Nu har jag inte sett många kvinnliga ståuppare, eftersom de verkligen är i en minoritet bland de stora, men om man gör det med stil och med eftertanke tycker jag att det kan bli riktigt träffsäkert. Min sambo gillade Iliza Shlesinger, då hon tar upp det typiskt tjejiga men på ett kritiskt och självmedet sätt. Hon är också ordentligt snuskig "för att vara tjej" och visar att vi faktiskt är rätt så jäkla lika ändå. Exempel:





Absolut. Men det är svårt att ta deras kamp och ståndpunkter för jämlikhet och antidiskriminering på allvar när de å andra sidan säger typ "Don't we all just löööööööv chicken?" på dålig ghettoslang. Varför kan man inte stå uppklädd och prata korrekt? Chris Rock är väl en av dem som faktiskt sköter det på ett (enligt mig) hyfsat bra sätt.
Nja, som första Youtube kommentaren där "she's like A fåemale dane cook. Good looking but not so funny.." kommer inte på många roliga ståuppare som är tjejer. Tycker inte om silverman och tycker inte om tjejer som är överdrivet snuskiga för shock value. Finns nån som brukar vara med på roasterna. Ska leta upp henne. Å

Ang chris rockar jag svårt att ta mig genom hans set, han är så jävla skrikig även om han säger roliga eller poingnata saker. Den rösten är som ä i öronen.
timoat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-04, 00:07   #43
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 852
Citat:
Ursprungligen postat av timoat Visa inlägg
Nja, som första Youtube kommentaren där "she's like A fåemale dane cook. Good looking but not so funny.." kommer inte på många roliga ståuppare som är tjejer. Tycker inte om silverman och tycker inte om tjejer som är överdrivet snuskiga för shock value. Finns nån som brukar vara med på roasterna. Ska leta upp henne. Å

Ang chris rockar jag svårt att ta mig genom hans set, han är så jävla skrikig även om han säger roliga eller poingnata saker. Den rösten är som ä i öronen.
Ja, jag håller med dig. Men se om du kan få tag på hennes specialare som finns på Netflix, de ger en bättre bild av hur hon är generellt. Tycker att Freezingcold är bättre än den som jag lade upp ett par klipp ifrån nu, då det är ett par år emellan och hon mognat. Som en annan kommentar; "Her newer special is much better, "Freezing Hot." She's decent, but not great. Her material could use some work but her timing and delivery is on point."

Hon är väldigt tydlig med att "samhället säger såhär, men egentligen är det ju vi dumma tjejer som sätter de konstiga reglerna på oss själva", vilket ger henne en medvetenhet som jag tycker kan saknas på kvinnliga ståuppare som bara gör det tröttsamma vanliga kvinnor vs män.

Ja, jag har som sagt svårt för Chris Rock också, även fast han är den minst dåliga svarta ståupparen jag sett. Ville bara inte låta racist och dissa alla svarta.
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet

Senast redigerad av Scratch89 den 2016-01-04 klockan 00:10.
Scratch89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-04, 00:13   #44
timoat
Registered User
 
timoats avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 147
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Ja, jag håller med dig. Men se om du kan få tag på hennes specialare som finns på Netflix, de ger en bättre bild av hur hon är generellt. Tycker att Freezingcold är bättre än den som jag lade upp ett par klipp ifrån nu, då det är ett par år emellan och hon mognat. Som en annan kommentar; "Her newer special is much better, "Freezing Hot." She's decent, but not great. Her material could use some work but her timing and delivery is on point."

Hon är väldigt tydlig med att "samhället säger såhär, men egentligen är det ju vi dumma tjejer som sätter de konstiga reglerna på oss själva", vilket ger henne en medvetenhet som jag tycker kan saknas på kvinnliga ståuppare som bara gör det tröttsamma vanliga kvinnor vs män.

Ja, jag har som sagt svårt för Chris Rock också, även fast han är den minst dåliga svarta ståupparen jag sett. Ville bara inte låta racist och dissa alla svarta.
Så kolla def in Hannibal buress. Finns på Spotify.
timoat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-04, 00:15   #45
Bailah
Registered User
 
Bailahs avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Lund.
Inlägg: 3 973
Richard Pryor. Fortfarande bäst i min mening.
__________________
Bailah goes carnivore
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234733
Bailah är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)