Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2013-02-08, 18:23   #10246
Okej
Kolozzeum Immaturity
 
Okejs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 27
Citat:
Ursprungligen postat av Duran Visa inlägg
Fyfan, morsan vill komma hem till mig nästa vecka, jag kommer va stressad tills jag lyckas krångla mig ur det. På åtta år har jag lyckats hålla min borg för mig själv, hon har bara varit här en gång och jag vill verkligen inte ge henne min portkod för då kanske hon börjar titta förbi stup i kvarten.
"Det elektroniska låset är sönder så du behöver nyckel, ring så kommer jag ner och öppnar"

Sen är du givetvis magsjuk på det så hon kan inte komma, jäkla kinamat
Okej är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-08, 18:25   #10247
Duran
A staunch character
 
Durans avatar
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 192
Citat:
Ursprungligen postat av Olegh Visa inlägg
Det låter som att du antingen måste jobba på din relation till din mamma eller säga upp kontakten helt om era problem är såpass stora.

Vad gäller portkoden så är det ju inte svårare än att du ber henne ringa innan så släpper du in henne "manuellt" istället.
Jag har jobbat länge på att få tillräcklig distans, det är därför jag blir stressad när hon försöker "utveckla" relationen. Hon har inte mobil. Jag har sagt att jag inte kan koden men ska fråga grannar. Får väl säga att jag glömt.
Duran är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-08, 18:29   #10248
Duran
A staunch character
 
Durans avatar
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 192
Citat:
Ursprungligen postat av Okej Visa inlägg
"Det elektroniska låset är sönder så du behöver nyckel, ring så kommer jag ner och öppnar"

Sen är du givetvis magsjuk på det så hon kan inte komma, jäkla kinamat
Jag ska träffa en kompis en av de dagar hon föreslog men jag vet inte vilken än (vilket hon blev sur över), med lite tur lyckas jag välja en dag och så råkar hon hinna boka tvätt den andra dagen (hon "kan" aldrig ändra sina tvättplaner).
Duran är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-08, 18:30   #10249
Olegh
mjau
 
Oleghs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 445
Citat:
Ursprungligen postat av Duran Visa inlägg
Jag har jobbat länge på att få tillräcklig distans, det är därför jag blir stressad när hon försöker "utveckla" relationen. Hon har inte mobil. Jag har sagt att jag inte kan koden men ska fråga grannar. Får väl säga att jag glömt.
Hm, såhär då. Säg rakt ut att du inte tänker ge henne koden. Du kan gå med på att träffas, men då bestämmer ni tid och plats och efter det går ni upp till dig.

Antingen så tar hon det budet eller så får det vara.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av arjeplogarn Visa inlägg
Jag vill äga en range rover och en pool där vattnet rinner över kanten. Allt annat är detaljer egentligen.
Olegh är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-08, 18:33   #10250
Okej
Kolozzeum Immaturity
 
Okejs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 27
Citat:
Ursprungligen postat av Duran Visa inlägg
Jag ska träffa en kompis en av de dagar hon föreslog men jag vet inte vilken än (vilket hon blev sur över), med lite tur lyckas jag välja en dag och så råkar hon hinna boka tvätt den andra dagen (hon "kan" aldrig ändra sina tvättplaner).
Okej, tråkigt att du känner så men jag är säker på att du har en legitim anledning. Jag själv älskar min mamma men jag har vänner som haft mindre bra föräldrar så jag vet att det är skillnad på att vara "mamma" och "den som födde mig", hoppas det löser sig!
Okej är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-08, 18:46   #10251
Duran
A staunch character
 
Durans avatar
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 192
Citat:
Ursprungligen postat av Olegh Visa inlägg
Hm, såhär då. Säg rakt ut att du inte tänker ge henne koden. Du kan gå med på att träffas, men då bestämmer ni tid och plats och efter det går ni upp till dig.

Antingen så tar hon det budet eller så får det vara.
Jag pallar faktiskt inte säga det så ärligt, hon blir för ledsen då. Jag ska försöka krångla mig ur det helt, annars bestämmer jag tid och säger att jag glömt fråga grannarna. Om hon tjatar kan jag låta sur så hon blir rädd att hon inte ska få komma alls.
Duran är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-08, 18:50   #10252
cero
Registered User
 
ceros avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 956
Citat:
Ursprungligen postat av Duran Visa inlägg
Fyfan, morsan vill komma hem till mig nästa vecka, jag kommer va stressad tills jag lyckas krångla mig ur det. På åtta år har jag lyckats hålla min borg för mig själv, hon har bara varit här en gång och jag vill verkligen inte ge henne min portkod för då kanske hon börjar titta förbi stup i kvarten.
Efter att ha sett flera andra inlägg från dig där du skriver om din mamma, så låter det som att det saknas väldigt mycket ärlighet i eran relation. Är det något du tänkt på?

Det du håller på med nu känns bara omoget och destruktivt. Sedan verkar det som att du är ute efter tröst och bekräftelse vilket inte alls är ett bra tecken. Inget illa menat.

Senast redigerad av cero den 2013-02-08 klockan 18:52.
cero är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-08, 19:01   #10253
Duran
A staunch character
 
Durans avatar
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 192
Citat:
Ursprungligen postat av cero Visa inlägg
Efter att ha sett flera andra inlägg från dig där du skriver om din mamma, så låter det som att det saknas väldigt mycket ärlighet i eran relation. Är det något du tänkt på?

Det du håller på med nu känns bara omoget och destruktivt. Sedan verkar det som att du är ute efter tröst och bekräftelse vilket inte alls är ett bra tecken. Inget illa menat.
Jag är inte intresserad av att ha en ärlig relation, jag vill träffa henne så sällan som möjligt utan att bryta kontakten helt (för hennes skull). Jag söker inte tröst, jag säger bara mycket av vad jag tänker.
Duran är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-08, 20:15   #10254
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av Duran Visa inlägg
Jag är inte intresserad av att ha en ärlig relation, jag vill träffa henne så sällan som möjligt utan att bryta kontakten helt (för hennes skull). Jag söker inte tröst, jag säger bara mycket av vad jag tänker.
Det finns väl någon anledning till att du skriver om saker på platser där folk kan se det/svara och inte i ett textdokument på datorn.

Inte menat som att du ska hålla tyst men lite självreflektion kan nog vara på sin plats.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-08, 20:30   #10255
Duran
A staunch character
 
Durans avatar
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 192
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Det finns väl någon anledning till att du skriver om saker på platser där folk kan se det/svara och inte i ett textdokument på datorn.

Inte menat som att du ska hålla tyst men lite självreflektion kan nog vara på sin plats.
Jag brukar säga både vad som gör mig glad, arg, ledsen, osv. Det är naturligt för mig att uttrycka vad jag tänker men jag stör mig själv på att jag snackar så mycket meningslöst skit på nätet. Förhoppningsvis får jag ett jobb så att jag inte har tid att drälla så mycket.
Duran är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-08, 21:44   #10256
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Brukar du få feedback på detta eller går det bara ut i cyberspejs?
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-08, 21:55   #10257
Duran
A staunch character
 
Durans avatar
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 192
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Brukar du få feedback på detta eller går det bara ut i cyberspejs?
Det beror på vad jag skriver, gnället går oftast bara ut i cyberspace.
Duran är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-11, 16:15   #10258
timoat
Registered User
 
timoats avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 147
"A Good Day To Die Hard" trailern på varenda youtube video man klickar på.
timoat är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-11, 16:18   #10259
Fuark
Star Wars
 
Fuarks avatar
 
Reg.datum: Sep 2012
Ort: Kalmar
Inlägg: 2 444
Citat:
Ursprungligen postat av timoat Visa inlägg
"A Good Day To Die Hard" trailern på varenda youtube video man klickar på.
+10. Dom har även betalt extra så att man inte kan skippa den
Fuark är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-11, 16:20   #10260
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 101
att jag är dum som fan ibland
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är uppkopplad nu  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)