Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-02-21, 11:25   #1051
Baldr
Registered User
 
Baldrs avatar
 
Reg.datum: Jun 2018
Inlägg: 22
SVT ska också ha köpt in den.

Är inte särskilt insatt men läste lite om ett av fallen och det framstod onekligen som att föräldrarna utnyttjade sitt barn för att tvinga fram pengar av Jackson. Problematiska med den här typen av dokumentärer är väl att de alltid har storyn klar på förhand. Sällan en objektiv bild som ges och i slutändan kommer det bara vara ord mot en död person.
Baldr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-21, 11:49   #1052
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Det intressanta är ju att filmskaparna vittnat under Jacksons rättegång. Men då ska man alltså inte ha varit sanningsenlig, eller så spelade det ingen roll på det stora hela?
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-25, 12:54   #1053
nisse1976
Registered User
 
nisse1976s avatar
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 679
FYRE: The Greatest Party That Never Happened
Finns på Netflix - Tycker det är så märkligt med människor som inte kan se när någonting inte kommer fungera och att det är dags att inse att man gjort ett misstag och ta konsekvenserna utan bara kör oavsett vad det får för konsekvenser för andra till slut.
nisse1976 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-25, 15:04   #1054
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av nisse1976 Visa inlägg
FYRE: The Greatest Party That Never Happened

Finns på Netflix - Tycker det är så märkligt med människor som inte kan se när någonting inte kommer fungera och att det är dags att inse att man gjort ett misstag och ta konsekvenserna utan bara kör oavsett vad det får för konsekvenser för andra till slut.
Du tänker på Hallandsåsen? Sådant uppförander så vanligt att jag förvånas över motsatsen. När någon vågat dra i bromsen och ytterligare någon lyssnat.
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 13:08   #1055
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Berg

blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 20:04   #1056
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Free Solo

Ptja, den var ju exakt lika bra som jag hade förväntat mig Alex Honnold är världens främsta klättrare utan lina och ger sig i kast med Yosemites "El Capitan", en av världens kändaste och maffigaste bergsväggar. Vi får följa förberedelserna samt lära känna honom ganska så väl. Snygg film, spännande uppdrag och en nördigt charmig huvudkaraktär gör att denna rulle har väldigt få brister.

9/10
Tack för tipset! Kollade på den nu, helt sjukt bra. Förhöjd puls genom hela filmen och ångest. "Amen vafan, det här är stört"

Jag är för blödig för att kolla på sånt här
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 20:48   #1057
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg
 
Slartibartfasts avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Finland
Inlägg: 15 928
Både Free Solo och The Dawn Wall är grymt bra!
__________________
Allt kött behöver disciplin!

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-10, 08:50   #1058
inZane
Registered User
 
inZanes avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Sundsvall
Inlägg: 175
Free Solo var overkligt på slutet nästan trots att man vet utgången så var några passager han gjorde obekvämt att titta på. Hatten av till denna man.
inZane är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-10, 21:36   #1059
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
Både Free Solo och The Dawn Wall är grymt bra!
¨
Såg The Dawn Wall, ja den var bra. Man får en bra känsla av vad riktig klättring är, med rep och att missa mycket, jobba med rep, falla osv. Har man inte klättrat förut så kan 5 meters höjd vara skräckinjagande men här snackar vi flera hundra meter.

Här är en artikel om allt runtikring arbete man inte såg i filmen. Tips är att se filmen först dock:

Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-11, 08:29   #1060
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
Både Free Solo och The Dawn Wall är grymt bra!
Dawn Wall var verkligen helt otrolig. Trodde inget skulle matcha Free Solo men denna var fan lika bra. Jag har en sådan extrem respekt för människor likt Tommy Caldwell, människor som verkligen BRINNER för något. Det ger faktiskt mig motivation till mina löparprojekt. "Ägnade han x antal år åt detta kan väl jag dedikera ett halvår till detta?". Sedan så är klättring extremt estetiskt och spänningsmässigt tilltalande.

Kan man se Free Solo någonstans? Jag har bara sett den på biograf.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-11, 08:37   #1061
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Dawn Wall var verkligen helt otrolig. Trodde inget skulle matcha Free Solo men denna var fan lika bra. Jag har en sådan extrem respekt för människor likt Tommy Caldwell, människor som verkligen BRINNER för något. Det ger faktiskt mig motivation till mina löparprojekt. "Ägnade han x antal år åt detta kan väl jag dedikera ett halvår till detta?". Sedan så är klättring extremt estetiskt och spänningsmässigt tilltalande.

Kan man se Free Solo någonstans? Jag har bara sett den på biograf.
Den är tillgänglig för stream i USA så det är nog på gång
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-11, 08:39   #1062
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Den är tillgänglig för stream i USA så det är nog på gång
Nice Kan lätt tänka mig att betala för att se den igen med ett par polare, känns som ett dyngsäkert kort i form utav något som verkligen alla gillar.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-11, 08:58   #1063
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Nice Kan lätt tänka mig att betala för att se den igen med ett par polare, känns som ett dyngsäkert kort i form utav något som verkligen alla gillar.
Ja verkligen. Dawn Wall finns på Netflix, är ju också ett säkert kort.

Tycker lite synd om Sender Films som gjorde Dawn Wall faktiskt, ett gäng killar som började göra film med snabba klipp på killar i spandex som klättrar till techno och sakta men säkert har byggt upp hela klätterfilmsscenen nästan på egen hand medan de själva utvecklats som filmare. De jobbade på Dawn Wall i 3,5 år efter att den var färdigfilmad för att släppa en så bra film som möjligt, det skulle bli den första klätterfilmen med en 'theatrical release'. BOOM så kommer Free Solo med Nat Geo i ryggen likt en jävla tornado när de släpps samtidigt och DEN filmen blir det enda alla pratar om. Vilken heartbreaker-story
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-11, 09:18   #1064
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg
 
Slartibartfasts avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Finland
Inlägg: 15 928
Jag tyckte nästan The Dawn Wall var bättre än Free Solo. Men som sagt är nog Free Solo "sexigare" för fölket.

Caldwell och Jorgeson spenderade veckor hängande på väggen och misslyckades otaliga gånger med att fixa vissa pitcher.

Sen kommer Honnold och kör skiten utan rep på under 4 timmar.

Det är ju två helt olika klättringar, men det är kanske inte klart för alla. Det är ju samma berg!
__________________
Allt kött behöver disciplin!

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-11, 09:30   #1065
grondahl
Dryg, slö & långsam
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 418
Free Solo finns på viaplay nu.
grondahl är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)