Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-01-30, 13:47   #1
Sprängdeg
Registered User
 
Sprängdegs avatar
 
Reg.datum: Jan 2018
Ort: Björkarnas stad
Inlägg: 3
Tjock och dansande vegan vill träna ryck och stöt

Hej allihopa!

Tänkte jag startar upp en liten mysig träningsjournal här för att få lite inspiration och motivation!

Kön: Man
Längd: 197cm
Vikt: 124kg
Ålder: 29 i skrivandets stund

Bakgrund
Jag var väldigt tanig som ung, jag bodde ca 4km utanför stan så jag var tvungen att cykla 8km om dagen, i ur och skur, ända tills jag slutade gymnasieskolan. Spelade även mycket bandy med ett gäng från den lokala missionskyrkan. Sen flyttade jag hemifrån, skaffade bil, började lira mycket dator samt började "laga" min egen mat. Gick raskt upp till 115kg från att tidigare vägt runt 85. Detta var 2008ish. Har mina bristningar runt naveln som en klenod från den tiden. 2009 åkte jag utomland i tre månader, bröt mina rutiner och gick ner till 100kg igen, kändes riktigt bra den gången. Började sedan att plugga på universitet samt träna styrka för första gången, gick upp en del i vikt igen, lite mera muskler denna gång, men fortfarande en hel del fett på kroppen. Min gymkompis flyttade från staden och jag slutade träna, ingick ett förhållande med mycket soffhäng och snaskande och nådde en peak 2015 då jag vägde 140kg. Detta var två-tre år efter att jag slutat träna så det var bara fett jag lagt på mig. Jag vart dumpad sen, försökte nystarta livet, blev vegan, ligger idag på 124kg på morgonen.

Mål med träningen
Känna mig snygg när jag är naken.
Bättra min rörlighet då jag börjat dansa jazz och modernt.
Bli lättare för dansen skull.
Viktmässigt är målet att hamna under 100kg, med 115kg som första delmål.
Stöta min kroppsvikt -> Rycka min kroppsvikt

Just nu håller jag igång med två 1.5tim ganska intensiva danspass i veckan. Samt att bilen inte gick genom besiktningen, så ganska mycket gång och cykling just nu.

Har tänkt börja gymma 2-3 pass i veckan igen. Är sugen på att börja träna olympiska lyft. Mest för att jag gillar tanken på att slänga upp tunga saker över huvudet.

Tänkte lite såhär,

Måndag: Pass 1
Tisdag: Vila
Onsdag: Pass 2
Torsdag: Dans, Jazz
Fredag: Vila
Lördag: Pass 1
Söndag Dans, Modern

Passen rullar med veckorna, om det är begripligt. :P

Pass 1:
Knäböj
20kgx2x10
40kgx5x5

Militärpress
Lång axeluppvärmning
20kgx5x5

Pass 2
Frontböj
20kgx2x10
35kgx5x5

Marklyft
40kgx2x10
80kgx5x5

Latsdag
20kgx2x15
50kgx5x5

Planen är att ta några veckor på satta vikter för att få in rörelserna, jobba på min rörlighet samt bygga lite mera styrka i de stabiliserande muskelgrupperna. Planen är att så småingom, efter fyra-sex veckor börja öka vikterna samt att så småningom gå över till att börja med ryck och stöt.

Tar gärna emot tankar och ideer om upplägget!
Sprängdeg är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)