Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2010-10-13, 20:46   #46
Jorgen
Blibloblooobli
 
Jorgens avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: SKÅNE
Inlägg: 27 347
Citat:
Ursprungligen postat av macsacre Visa inlägg
Vad har jag inte en aning om? Att sporten är så pass "underground" som den är och sedan ska man förstöra den helt med tester? Så att alla ska få åka utomlands och tävla? Istället för att tävla på hemmaplan?
Har du läst reglerna?
Förstår du hur man skall göra för att få ekonomi i det hela?
__________________


Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad  
Gammal 2010-10-15, 05:57   #47
Sverker
Symmetrisk moderator
 
Sverkers avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Örebro
Inlägg: 23 498
Citat:
Ursprungligen postat av macsacre Visa inlägg
Jag satsar på att ta det här till lite högre nivåer, är med i ett politiskt parti med ganska stort inflyttande, säger inte vilket parti då det här med AAS är ganska känsligt. Men att jag ska försöka få igenom att man ska kunna få licens på detta om man är en tävlande BB. Lär aldrig gå igenom men man får ju göra allt för sporten man älskar. Inte förstör man med löjligheter som att testa tävlande, det är den mest idiotiska förslaget någonsin.
Vilken väljare vänder du dig till.

Läkemedel är till för behandling och lindring av sjukdom. Jag antar att 99 % av väljarkåren inte har något som helst intresse av att deltaga i det projekt. Att släppa läs mediciner för allmän användning, till att uppnå diffusa mål.

Men tanken är bra. Gå ut till oss väljare och diskutera dopningen. Då kommer du att träffa personer med helt annan värdegrund än din och dina jämlika.
__________________
Sverker
Chairmaster of
Kolozzeum Chemistry Guild.
Sverker är inte uppkopplad  
Gammal 2010-10-15, 06:21   #48
Börje H
Negativa Blöje
 
Börje Hs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Dubai
Inlägg: 15 672
Citat:
Ursprungligen postat av macsacre Visa inlägg
Jag satsar på att ta det här till lite högre nivåer, är med i ett politiskt parti med ganska stort inflyttande, säger inte vilket parti då det här med AAS är ganska känsligt. Men att jag ska försöka få igenom att man ska kunna få licens på detta om man är en tävlande BB.
Citat:
Ursprungligen postat av macsacre Visa inlägg
Vad har jag inte en aning om? Att sporten är så pass "underground" som den är och sedan ska man förstöra den helt med tester? Så att alla ska få åka utomlands och tävla? Istället för att tävla på hemmaplan?
Citat:
Ursprungligen postat av macsacre Visa inlägg
Jadå, men nja, tror att alla stora namn i Sverige eller de som är bra kommer sluta tävla här och tävla utomlands, finns redan en hel del bra BBs från Sverige som inte tävlar här på hemmaplan.
Citat:
Ursprungligen postat av Sverker Visa inlägg
Men tanken är bra. Gå ut till oss väljare och diskutera dopningen. Då kommer du att träffa personer med helt annan värdegrund än din och dina jämlika.
Var ju rätt underhållande till en början när macsacre spann loss på detta med glorifieringen av att dopa sig, att det rentav skulle vara imponerande att folk vågar ta riskerna. Sen blir det bara beklämmande å Sverker och Jörgens vägnar (som verkligen försöker hålla nån form av nivå). Lider med er när dessa typer av förespråkare tar sig ton.

Om reglerna knuffar ut prepparna till att tävla i andra länder skulle väl inte vara nån förlust? Förhoppningsvis inser de att det inte är värt mödan och slutar med steroiderna. Bra därmed för både dem själv och sporten

Att föra upp dopingfrågan, till det polistiska rummet, i inverterad form? Lycka till
__________________
Pastor Smulter predikar:
"En tarvitse pillua! En tarvitse rahaa. Koska pääasia on että penkki kulkee"
Citat:
Ursprungligen postat av Gute Visa inlägg
Jag blir aldrig "klar" med någonting, jag uppnår ingenting, jag bara lyfter.
Instagram: BORJETHESWEDE #TeamBTS #Wolverineenergydrink

Senast redigerad av Börje H den 2010-10-15 klockan 06:23.
Börje H är inte uppkopplad  
Gammal 2010-10-15, 13:56   #49
-AG-
Registered User
 
-AG-s avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: Sthlm
Inlägg: 2 425
Citat:
Ursprungligen postat av macsacre Visa inlägg
Finns det verkligen inte någon tävling där inte AAS FÖREKOMMER?

Skulle verkligen vilja testa att tävla men letar överallt och det finns inte tillräckligt med information angående bodybuilder tävlingar där folk testas eller iaf nybörjartävlingar där folk inte stoppar i sig "stora mängder skit" i sig.

Vill verkligen hitta någon tävling där det är mest nybörjare som tävlar.
Citat:
Ursprungligen postat av macsacre Visa inlägg
Här på forumet finns ju väldigt många som använder sig av det och är väldigt schyssta människor, så jag förstår inte varför media delar ut så mkt BS om AAS.

Strunt samma, gillar man BB så stödjer man det och inte inför en massa dopingtester för att verkligen göra slut på sporten.
-AG- är inte uppkopplad  
Gammal 2010-10-16, 19:52   #50
macsacre
Banned User
 
macsacres avatar
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 637
Citat:
Ursprungligen postat av Börje H Visa inlägg
Var ju rätt underhållande till en början när macsacre spann loss på detta med glorifieringen av att dopa sig, att det rentav skulle vara imponerande att folk vågar ta riskerna. Sen blir det bara beklämmande å Sverker och Jörgens vägnar (som verkligen försöker hålla nån form av nivå). Lider med er när dessa typer av förespråkare tar sig ton.

Om reglerna knuffar ut prepparna till att tävla i andra länder skulle väl inte vara nån förlust? Förhoppningsvis inser de att det inte är värt mödan och slutar med steroiderna. Bra därmed för både dem själv och sporten

Att föra upp dopingfrågan, till det polistiska rummet, i inverterad form? Lycka till
Det märks hur lite folk vet om doping och bodybuilding...
macsacre är inte uppkopplad  
Gammal 2010-10-16, 20:06   #51
a-johansson
Registered User
 
a-johanssons avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 56
Ja, för du har ju stenkoll!
a-johansson är inte uppkopplad  
Gammal 2010-10-16, 20:12   #52
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 031
Citat:
Ursprungligen postat av Sverker Visa inlägg
Men tanken är bra. Gå ut till oss väljare och diskutera dopningen. Då kommer du att träffa personer med helt annan värdegrund än din och dina jämlika.
Finns ju liberaler, som tycker det är ett val som är upp till personen och ser på andra länder där lagarna när det gäller doping och droger ser annorlunda ut.

När det gäller macsacre så kan det vara bra att möta andra människor med annan värdegrund ja, kan ju vara en chans för honom att tänka i genom saker och ting och får det i ett sammanhang. Just nu är det lite tunnelseende och han vill tuta och köra?
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.

Senast redigerad av stridis den 2010-10-16 klockan 20:14. Anledning: Massakrera ett namn
stridis är inte uppkopplad  
Gammal 2010-10-16, 20:25   #53
Jorgen
Blibloblooobli
 
Jorgens avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: SKÅNE
Inlägg: 27 347
Citat:
Ursprungligen postat av macsacre Visa inlägg
Det märks hur lite folk vet om doping och bodybuilding...
Precis.
Du har ju ingen som helst koll.
__________________


Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad  
Gammal 2010-10-17, 02:14   #54
dupper
Lennart, Sir
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Växjö
Inlägg: 588
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
Precis.
Du har ju ingen som helst koll.
+1.

Får starka vibbar av att du sett Bigger, stronger, faster och surfat runt på FBs "doping"-del ett tag, och nu tror du att du sitter inne med all info om det.

Öppna ögonen. Det går inte att bara se det ur dopingliberalas perspektiv, du måste tänka på så väldigt mycket mer om du ska analysera positiva/negativa effekter av en legalisering...
dupper är inte uppkopplad  
Gammal 2010-10-17, 08:57   #55
Morrris
Jag har klamydia
 
Morrriss avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 4 670
Citat:
Ursprungligen postat av macsacre Visa inlägg
Det märks hur lite folk vet om doping och bodybuilding...
Du sitter och diskuterar med en domare och en erfaren tävlande inom sporten. Vad vet DU?
__________________
Anteckningar från ett Källarhål

Blev medlem på Kolozzeum och allt jag fick av Piranha var den här förbannade klamydian.
Morrris är inte uppkopplad  
Gammal 2010-10-18, 06:35   #56
macsacre
Banned User
 
macsacres avatar
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 637
http://www.youtube.com/watch?v=vE6ue...eature=related
macsacre är inte uppkopplad  
Gammal 2010-10-18, 07:48   #57
Nitrometan
Mjäll & SL
 
Nitrometans avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Karlskrona
Inlägg: 30 459
Citat:
Ursprungligen postat av dupper Visa inlägg
får starka vibbar av att du sett bigger, stronger, faster
Citat:
Ursprungligen postat av macsacre Visa inlägg
QED.

Som vi trodde.
__________________
bobubobobelolenonitotroroboberortot

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad  
Gammal 2010-10-18, 12:36   #58
macsacre
Banned User
 
macsacres avatar
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 637
Citat:
Ursprungligen postat av Morrris Visa inlägg
Du sitter och diskuterar med en domare och en erfaren tävlande inom sporten. Vad vet DU?
Jag vet betydligt mycket mer verkar det som. Lite tråkigt bara att en domare och en tävlande vet så lite om AAS. Troligen för att de aldrig tagit sig tid och läst lite riktig fakta om det och inte en massa BS från media.
macsacre är inte uppkopplad  
Gammal 2010-10-18, 13:12   #59
Börje H
Negativa Blöje
 
Börje Hs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Dubai
Inlägg: 15 672
Citat:
Ursprungligen postat av macsacre Visa inlägg
Jag vet betydligt mycket mer verkar det som. Lite tråkigt bara att en domare och en tävlande vet så lite om AAS. Troligen för att de aldrig tagit sig tid och läst lite riktig fakta.
Inte för att jag är domare, eller byggare för den delen heller, men denna riktiga fakta du hänvisar till. Vart har du själv hittat den? Tog mig tid att fråga några av läkarna här på fikat och ingen av dem tyckte sig kunna hänvisa till litteratur som påvisar att AAS är till gagn, biverkningsfritt, för friska individer. Inte heller tyckte de att idén med att kunna selektera folk för speciella "dopingkörkort" var speciellt lysande. De skrattade faktiskt allihopa. I den stad som jag är verksam finns en diger historia med missbruk av AAS och här vet sjukvården att det följer en hel massa trassel i kölvattnet av AAS. Men de har ju förvisso inte tillgång till dina fakta.
__________________
Pastor Smulter predikar:
"En tarvitse pillua! En tarvitse rahaa. Koska pääasia on että penkki kulkee"
Citat:
Ursprungligen postat av Gute Visa inlägg
Jag blir aldrig "klar" med någonting, jag uppnår ingenting, jag bara lyfter.
Instagram: BORJETHESWEDE #TeamBTS #Wolverineenergydrink
Börje H är inte uppkopplad  
Gammal 2010-10-18, 13:15   #60
Morrris
Jag har klamydia
 
Morrriss avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 4 670
Citat:
Ursprungligen postat av Börje H Visa inlägg
Inte för att jag är domare, eller byggare för den delen heller, men denna riktiga fakta du hänvisar till. Vart har du själv hittat den? Tog mig tid att fråga några av läkarna här på fikat och ingen av dem tyckte sig kunna hänvisa till litteratur som påvisar att AAS är till gagn, biverkningsfritt, för friska individer. Inte heller tyckte de att idén med att kunna selektera folk för speciella "dopingkörkort" var speciellt lysande. De skrattade faktiskt allihopa. I den stad som jag är verksam finns en diger historia med missbruk av AAS och här vet sjukvården att det följer en hel massa trassel i kölvattnet av AAS. Men de har ju förvisso inte tillgång till dina fakta.
Äh, de köper bara alla BS media säljer. Be dem fixa acc på FB ist. Mannen.
__________________
Anteckningar från ett Källarhål

Blev medlem på Kolozzeum och allt jag fick av Piranha var den här förbannade klamydian.
Morrris är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)