Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-06-12, 20:46   #781
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av Fok Visa inlägg
Jo precis men mäter den konsekvent lika inkorrekt så att man skulle kunna följa utvecklingen. Även om den, låt säga, överskattar ditt BF med 10% gör den då det varje gång?
Vätskebalansen kan ställa till det. Men det kan den väl iofs med de flesta mätningar.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-13, 07:48   #782
Tote
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2013
Ort: Falun
Inlägg: 19
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Vad är flaskhalsen om jag failar typ 3-5cm ifrån toppläget i militärpress?
Jag skulle gissa på rörlighet i axlarna. När du närmar dig ditt max eller börjar bli trött så orkar du inte övervinna musklerna/ledens inre motstånd för att nå toppläget.
Tote är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-13, 08:46   #783
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 655
Citat:
Ursprungligen postat av Tote Visa inlägg
Jag skulle gissa på rörlighet i axlarna. När du närmar dig ditt max eller börjar bli trött så orkar du inte övervinna musklerna/ledens inre motstånd för att nå toppläget.
Kör alltid lätt vikt i militärpress, t.ex. 3-5st 10or på 40 som typ 5e övning. Repetitionen jag måste sluta på, så känns det ofta lätt fram till de där sista 2 centimetrarna, och den pyttelilla biten kvar tröttar ut mig rejält.
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-13, 09:19   #784
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 061
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Kör alltid lätt vikt i militärpress, t.ex. 3-5st 10or på 40 som typ 5e övning. Repetitionen jag måste sluta på, så känns det ofta lätt fram till de där sista 2 centimetrarna, och den pyttelilla biten kvar tröttar ut mig rejält.
Jag failar alltid i utlåsningen vid högreps. Är så framförallt i bänkpress och marklyft: 1-3or failar jag bottenläget. Högreps (10+) failar jag i utlåsningen.

Tycker det känns ganska logiskt men har inget att backa upp med!
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-13, 20:46   #785
svartakronan
Registered User
 
svartakronans avatar
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 1 524
Min vänster sida rygg är svagare än min högra, idag när jag körde hantelrodd med 15kg så klarade jag 16 reps på höger men på vänstern bara 13. Hur ska jag komma ifatt med vänstern?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
svartakronan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-13, 20:47   #786
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Du ska börja med vänstern. Sen är styrkeskillnader mellan kroppshalvorna helt normalt.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-13, 20:48   #787
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 711
Citat:
Ursprungligen postat av svartakronan Visa inlägg
Min vänster sida rygg är svagare än min högra, idag när jag körde hantelrodd med 15kg så klarade jag 16 reps på höger men på vänstern bara 13. Hur ska jag komma ifatt med vänstern?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Börja setet med vänster och gör bara lika många på högern.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2017-06-13, 21:19   #788
waspen123
Registered User
 
Reg.datum: May 2013
Ort: Söderhamn
Inlägg: 423
Ingen här som har samma problem som mig? Är alltid konstant hungrig och törstig, alltså konstant. Inte lite heller, och så fort jag ätit eller druckit måste jag på toa typ sen är jag lika hungrig igen. Alltid vart så.
waspen123 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-13, 21:40   #789
svartakronan
Registered User
 
svartakronans avatar
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 1 524
Citat:
Ursprungligen postat av waspen123 Visa inlägg
Ingen här som har samma problem som mig? Är alltid konstant hungrig och törstig, alltså konstant. Inte lite heller, och så fort jag ätit eller druckit måste jag på toa typ sen är jag lika hungrig igen. Alltid vart så.


Maskar i magen som käkar upp dina gains.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
svartakronan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-15, 16:18   #790
jesuskristensson
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2016
Inlägg: 33
Jag älskar styrketräning men samtidigt älskar jag att cykla mtb men inte lika mycket. Kmr att cykla 3 ggr i veckan ca1-1,5h per pass sabba mina resultat på gymmet?
jesuskristensson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-15, 16:34   #791
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 061
Citat:
Ursprungligen postat av jesuskristensson Visa inlägg
Jag älskar styrketräning men samtidigt älskar jag att cykla mtb men inte lika mycket. Kmr att cykla 3 ggr i veckan ca1-1,5h per pass sabba mina resultat på gymmet?
Knappast. Jag kör benträning varje dag på gymmet och landsvägscyklar varje dag. Inga problem så länge jag inte pushar sönder varje cykelrunda. Visst om jag cyklar en 4 timmarsrunda kommer det kännas av i benen dagen efter om jag ska knäböja tungt.
Kroppen kommer anpassa sig allt eftersom; du klarar träna de olika sakerna mer. Som med allt.
Ät tillräckligt. Mycket kolhydrater.

Kör det som du prioriterar först, om du ska utföra både sakerna på en dag.

Senast redigerad av 1x0 den 2017-06-15 klockan 16:38.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-15, 17:09   #792
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av jesuskristensson Visa inlägg
Jag älskar styrketräning men samtidigt älskar jag att cykla mtb men inte lika mycket. Kmr att cykla 3 ggr i veckan ca1-1,5h per pass sabba mina resultat på gymmet?
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Knappast. Jag kör benträning varje dag på gymmet och landsvägscyklar varje dag. Inga problem så länge jag inte pushar sönder varje cykelrunda. Visst om jag cyklar en 4 timmarsrunda kommer det kännas av i benen dagen efter om jag ska knäböja tungt.
Kroppen kommer anpassa sig allt eftersom; du klarar träna de olika sakerna mer. Som med allt.
Ät tillräckligt. Mycket kolhydrater.

Kör det som du prioriterar först, om du ska utföra både sakerna på en dag.
Jag är med 1x0 här. Och ett ytterligare steg är ju att följa en programmering på det man prioriterar. Så får all träning följa och stödja den programmeringen istället.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-15, 17:17   #793
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 711
Får ni ut några extra kilon i t.ex bänkpress, militärpress och plan/lutande hantelpress om ni använder er av wrist wraps? Har haft ett par liggandes i drygt två år som jag fick gratis, man kanske skulle ta och testa använda dom någon gång ^^
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2017-06-15, 17:20   #794
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Njae, kanske använder dem om det är riktigt tunga set som handlederna inte är helt nöjda med. Det har dock inte hänt på nåt år.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-15, 19:35   #795
Chorizo
Registered User
 
Chorizos avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: West side
Inlägg: 1 130
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Får ni ut några extra kilon i t.ex bänkpress, militärpress och plan/lutande hantelpress om ni använder er av wrist wraps? Har haft ett par liggandes i drygt två år som jag fick gratis, man kanske skulle ta och testa använda dom någon gång ^^
För mig är det nyttigast i böj.
Chorizo är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)