Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-04-07, 07:55   #526
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorneman Visa inlägg
Tänkte på en grej. Jag skulle vilja se en maxböj i maskin som de gjorde förr i tiden på WSM. Vore kul att se vad Eddie Hall kan göra. Fast han skulle väl inte ens behöva gå nära max för att vinna. Brian och Hafthor är väl inga böjkungar på det viset och jag vet faktiskt inte vem som skulle kunna utmana honom. Givetvis Savickas om han är med. Fast det kommer nog inte hända. Det har inte varit med på WSM sedan 1997 vad jag vet i alla fall.

Kom att tänka på detta eftersom Glenn Ross var "hyfsad" i böj.
Jo det skulle vara kul. Sist på WSM 2014 när det var knäböj blev det för många reps, Savickas gjorde 15 reps och Hall gjorde 14 reps.

Skulle vara kul att se vad Eddie Hall's max är, tror konditionen kan ställa till det när det blir tvåsiffriga reps.

Savickas skrev häromdagen på Facebook att hans PB i knäböj är 440kgx2 RAW...
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-07, 11:25   #527
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Tråkigt med Forsmark. Tur att det inte är pga skada i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av crille Visa inlägg
Jag vill se mer udda övningar, det har blivit för standardiserat. Var mycket roligare att titta för.


Här kan man snacka om udda övningar.

Sånt ser man aldrig längre. Vill man se lite annorlunda övningsval så får man nog kolla på SCL.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-07, 11:54   #528
alcatrazz
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2017
Inlägg: 18
Det var lite roligare förr. Den där Pure Strength tävlingen är speciell eftersom Kazmaier tydligen hade provat en experimentell drog som fick honom att bli helt hysterisk, vilket är varför han nästan tar livet av OD Wilson och sen börjar gråta..

Måste finnas ett mellanting, nu för tiden känns det som man utser ''bäst i världen på strongman'' och inte världens starkaste man. Världens starkaste man borde kunna vinna en tävling med annorlunda oväntade grenar.
alcatrazz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-07, 13:40   #529
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av alcatrazz Visa inlägg
Måste finnas ett mellanting, nu för tiden känns det som man utser ''bäst i världen på strongman'' och inte världens starkaste man. Världens starkaste man borde kunna vinna en tävling med annorlunda oväntade grenar.
Verkligen, t ex WSM finalen 2015 måste varit den mest förutsägbara och fantasilösa någonsin.
Skulle gilla att se en WSM final lik denna:

Medley: Farmers Walk och däckvält.
Apollon's Axle för maxvikt
Loading race med däck
Knäböj med tunnor likt förr fast tyngre.
Hercules Hold
Bänkpressmaskin för reps
Power Stairs
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-07, 13:54   #530
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Citat:
Ursprungligen postat av rattlesnake61 Visa inlägg
Verkligen, t ex WSM finalen 2015 måste varit den mest förutsägbara och fantasilösa någonsin.
Skulle gilla att se en WSM final lik denna:

Medley: Farmers Walk och däckvält.
Apollon's Axle för maxvikt
Loading race med däck
Knäböj med tunnor likt förr fast tyngre.
Hercules Hold
Bänkpressmaskin för reps
Power Stairs
Intressant. Ser ut som tre grensegrar till Eddie (gissa vilka), tre till Hafhor och en till Shaw (Hercules hold). Jag tror att Shaw har bäst grepp i alla fall. Det skulle kunna röra om lite i grytan med en sådan final.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-07, 19:15   #531
ccm
#maxstyrka
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 214
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorneman Visa inlägg
Intressant. Ser ut som tre grensegrar till Eddie (gissa vilka), tre till Hafhor och en till Shaw (Hercules hold). Jag tror att Shaw har bäst grepp i alla fall. Det skulle kunna röra om lite i grytan med en sådan final.
Jag tror att Shaw hade vunnit den finalen också på grund av att han hade tagit många andraplatser och varit jämnast totalt sett. Det ska bli kul att se om han kan ta sin femte titel i år.
ccm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-07, 21:25   #532
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av ccm Visa inlägg
Jag tror att Shaw hade vunnit den finalen också på grund av att han hade tagit många andraplatser och varit jämnast totalt sett. Det ska bli kul att se om han kan ta sin femte titel i år.
Nja, tror snarare på Hafthor eller Savickas i en sån tävling, av att döma hur Shaw placerade sig 2009 och 2014 osv.

Ifall grenvalet liknar förra året så är det nog en ganska säker titel för Shaw. Om inte Savickas deltar det vill säga, han la upp en ruggigt snabb stenserie igår och ser ut att vara i bra form.
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-07, 21:39   #533
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Citat:
Ursprungligen postat av ccm Visa inlägg
Jag tror att Shaw hade vunnit den finalen också på grund av att han hade tagit många andraplatser och varit jämnast totalt sett. Det ska bli kul att se om han kan ta sin femte titel i år.
Ja, han är en perfekt blandning även om jag skulle kalla Hall för starkare och Hafthor för snabbare.

Jag tror att han tar sin femte titel i år, men jag börjar tro mer och mer på Eddie Hall faktiskt.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-07, 22:18   #534
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Eddie Hall har så fruktansvärt mycket potential och borde kunna vinna WSM hur många gånger som helst. Tänkte på att Brian Shaw verkar träna mycket grenar med specifika variationer, medan Hall mest verkar träna basövningar på gymmet. Verkar lite som han blivit besatt av marklyft och bänkpress, men borde nog träna mer grenar. Kanske skulle han också bli snabbare och behålla nästan all styrka om han gick ner till 170-175kg.
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-07, 23:11   #535
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Citat:
Ursprungligen postat av rattlesnake61 Visa inlägg
Eddie Hall har så fruktansvärt mycket potential och borde kunna vinna WSM hur många gånger som helst. Tänkte på att Brian Shaw verkar träna mycket grenar med specifika variationer, medan Hall mest verkar träna basövningar på gymmet. Verkar lite som han blivit besatt av marklyft och bänkpress, men borde nog träna mer grenar. Kanske skulle han också bli snabbare och behålla nästan all styrka om han gick ner till 170-175kg.
Han skulle nog vara tillräckligt stark på 170 pannor, men frågan är om tillräckligt är tillräckligt för honom.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-08, 22:08   #536
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410


Denna videon är dessvärre på ett språk som jag inte känner igen. Savickas råpressar i alla fall 2 reps på 208 kg Apollons axle. Han kunde säkert gjort 5 om han hade behövt. Så han hade definitivt kunnat göra minst lika mycket som i stock om det hade varit Apollons för max på tävling oftare.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-09, 05:18   #537
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorneman Visa inlägg
Denna videon är dessvärre på ett språk som jag inte känner igen. Savickas råpressar i alla fall 2 reps på 208 kg Apollons axle. Han kunde säkert gjort 5 om han hade behövt. Så han hade definitivt kunnat göra minst lika mycket som i stock om det hade varit Apollons för max på tävling oftare.
Jo såg väldigt lätt ut. Skulle va kul att se Savickas och Hall mötas i en Apollon's Axle maxlyft duell.
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-09, 06:27   #538
345.5 i bänk
Jag bänkar över 400 kilo.
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 302
Ja Savickas hade säkert gjort typ 230 men tyvärr fick han aldrig chansen riktigt eftersom det var så sällan. Inte säkert han kommer tillbaka till den formen igen.
345.5 i bänk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-10, 20:18   #539
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Arnolds videon från 2010 påminde mig igen om Derek Poundstone. Skumt att han verkade bli svagare med åren, han besegrade nästan en Pudzianowski i sitt livs form 2008 på WSM. Sedan var han aldrig i närheten av pallen på WSM igen.
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-10, 21:20   #540
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Citat:
Ursprungligen postat av rattlesnake61 Visa inlägg
Arnolds videon från 2010 påminde mig igen om Derek Poundstone. Skumt att han verkade bli svagare med åren, han besegrade nästan en Pudzianowski i sitt livs form 2008 på WSM. Sedan var han aldrig i närheten av pallen på WSM igen.
Det var väl nivån på tävlingarna som höjdes ganska rejält.

Apropå att slå Pudzianowski:
Vad f-n hände med Phil Pfister 2006? Han hade verkligen guds hand över sig på WSM 2006. Det är nog den häftigaste finalen någonsin.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)