Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2016-12-25, 20:29   #46
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Hehe Oavsett sponsring så är det här verkligen en sjukdom där patienten själv känner bäst vad som funkar, och för mig är klättring utan tvekan den bästa medicinen!

Köpte f.ö. en crash pad idag. Upptäckte att jag bor runt hörnet från ungefär 500 etablerade boulderproblem så hade inte så mycket till val. Får hoppas på en torr vår!
Haha precis! Skiter i sponsring och placebo. Hjälper det så får det heta vad det vill

Schysst! Jag har aldrig bouldrat "seriöst" utomhus, klart man sätt en stor bumling som man klättrat på men inte "på riktigt" liksom.

Fasen va fett, hittade för övrigt precis en klätterhall jag inte ens hört talas om när jag googlade lite.

http://boulderingstockholm.se/
100% renodlat bouldering
Någon som har erfarenhet av den?
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-25, 20:58   #47
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Haha precis! Skiter i sponsring och placebo. Hjälper det så får det heta vad det vill

Schysst! Jag har aldrig bouldrat "seriöst" utomhus, klart man sätt en stor bumling som man klättrat på men inte "på riktigt" liksom.

Fasen va fett, hittade för övrigt precis en klätterhall jag inte ens hört talas om när jag googlade lite.

http://boulderingstockholm.se/
100% renodlat bouldering
Någon som har erfarenhet av den?
Oooh den såg intressant ut. Försöker hålla min klättring till en enda hall då studentbudgeten bara tillåter autogiro om man vill klättra mycket, men den där får man fan se till att testa någon gång!
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-26, 15:13   #48
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Ja den verkar fet. Ska också ge mig dit någon gång, aldrig sett en klätterhall dedikerad till bouldering förut.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-26, 19:36   #49
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Återkom gärna med en recension när du testat
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-26, 19:44   #50
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Återkom gärna med en recension när du testat
Will do. Verkar vara ganska prisvärt också på pappret, årskortet är lite slarvigt räknat ca 700 billigare än klätterverket (som student på bägge) om man pyntar in allt direkt.
Sen så får man väl hoppas att de bygger om problemen ganska regelbundet och är sköna typer som hänger där också.

Kom precis på att jag har typ 30-40 klipp kvar på klätterverket också. Hoppas de går att använda på deras hall i Norra Djurgårdsstaden när den blir invigd
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-26, 20:12   #51
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Nja, 100kr skillnad enligt hemsidorna Om man bara sysslar med bouldring och, som du säger, nya stället monterar nytt tillräckligt ofta så hade det kanske vart värt en hundring, men för mig som klättrar kanske 30% topprep så får det nog bli engångsbesökare där i vilket fall som helst Vill ju börja ledklättra snart också, är sugen på att testa big Wall vlimving någon gång i livet, så då får man inte fokusera för mycket på bouldrandet
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-27, 00:14   #52
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Nja, 100kr skillnad enligt hemsidorna Om man bara sysslar med bouldring och, som du säger, nya stället monterar nytt tillräckligt ofta så hade det kanske vart värt en hundring, men för mig som klättrar kanske 30% topprep så får det nog bli engångsbesökare där i vilket fall som helst Vill ju börja ledklättra snart också, är sugen på att testa big Wall vlimving någon gång i livet, så då får man inte fokusera för mycket på bouldrandet
700 om man jämför för student (ej autogiro).
Big will verkar ju riktigt hardcore, sånt där då man ibland måste övernatta i ett litet uppspänt tält på väggen haha
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-27, 06:31   #53
Spunken
Bulimi & alzheimers.
 
Spunkens avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 493
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
hittade för övrigt precis en klätterhall jag inte ens hört talas om när jag googlade lite.

http://boulderingstockholm.se/
100% renodlat bouldering
Någon som har erfarenhet av den?
Såg ju superkul ut! Måste testas nu när man är lite ledig

Tränar någon av er speciellt för klättring? Eller kör ni problem efter problem och ökar svårighetsgraden?
Jag har hittills bara klättrat leder som sett roliga ut och bra försökt klättra svårare hela tiden. Nu när jag precis kommit igång tänkte jag försöka ha det lite mer uppstyrt. Började efterforska lite nu i veckan om olika sätt att öka styrkan eller uthålligheten. Körde 4x4's för första gången förra veckan, pump of doom I underarmarna.
Någon som kör systemvägg eller liknande?
__________________
Som huggen ur granit, allmänt hård fysträning och en del cykling.
Spunken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-27, 06:32   #54
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Bob: Enligt hemsidorna är det 2800 för ett studentårskort cash på boulderstället och 2900 på klätterverket Tänker du på klättercentret? De är ju svindyra as fuck! Klättersveriges sats typ.

Ja big wall kan bli extremt hardcore, men det blir väl kanske om sex-sju år typ isf hahah. Och så får man ställa in siktet lågt och ta något riktigt jävla enkelt, även om egot är suget på att friklättra Dawn Wall (att det bara har gjorts två gånger tidigare, och då av några av världens bästa klättrare, spelar mindre roll )

Senast redigerad av blåvitt den 2016-12-27 klockan 06:40.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-27, 06:40   #55
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Spunken Visa inlägg
Såg ju superkul ut! Måste testas nu när man är lite ledig

Tränar någon av er speciellt för klättring? Eller kör ni problem efter problem och ökar svårighetsgraden?
Jag har hittills bara klättrat leder som sett roliga ut och bra försökt klättra svårare hela tiden. Nu när jag precis kommit igång tänkte jag försöka ha det lite mer uppstyrt. Började efterforska lite nu i veckan om olika sätt att öka styrkan eller uthålligheten. Körde 4x4's för första gången förra veckan, pump of doom I underarmarna.
Någon som kör systemvägg eller liknande?
Jag tränar enbart med klättring i sikte Fokuserar på de muskelgrupper jag känner släpar efter på väggarna och så, följer lite tips från coachen och kollar youtubevideos (Daniel Woods har ett gäng videos där han går igenom olika lämpliga övningar). Traditionellt gymmande har jag gett en ärlig chans men det är inte för mig så jag håller mig till klätterrelaterat och cardio Aldrig kört systemvägg och det har säkert sin charm för många, men för mig så känns det ungefär som att ta käglorna ur bowling :P Skulle kunna använda en sån för uppvärmning typ.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-27, 11:47   #56
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Bob: Enligt hemsidorna är det 2800 för ett studentårskort cash på boulderstället och 2900 på klätterverket Tänker du på klättercentret? De är ju svindyra as fuck! Klättersveriges sats typ.

Ja big wall kan bli extremt hardcore, men det blir väl kanske om sex-sju år typ isf hahah. Och så får man ställa in siktet lågt och ta något riktigt jävla enkelt, även om egot är suget på att friklättra Dawn Wall (att det bara har gjorts två gånger tidigare, och då av några av världens bästa klättrare, spelar mindre roll )
Fast jag tycker mig se att studentpriserna på klätterverket är 10% rabatt på "vuxenpriserna", dvs 3900 som efter rabatten blir ca 3500 och skillnaden mellan 3500 och 2800 är 700. Men du kanske får något vip-pris som inte jag känner till :P Ja klättercentret är dyrare än synden!
Haha det är ingen brist i ambition på den framtidsvisionen

Citat:
Ursprungligen postat av Spunken Visa inlägg
Såg ju superkul ut! Måste testas nu när man är lite ledig

Tränar någon av er speciellt för klättring? Eller kör ni problem efter problem och ökar svårighetsgraden?
Jag har hittills bara klättrat leder som sett roliga ut och bra försökt klättra svårare hela tiden. Nu när jag precis kommit igång tänkte jag försöka ha det lite mer uppstyrt. Började efterforska lite nu i veckan om olika sätt att öka styrkan eller uthålligheten. Körde 4x4's för första gången förra veckan, pump of doom I underarmarna. Någon som kör systemvägg eller liknande?
Jag klättrar mest för att det är kul utan ambitionen att jag ska bli bättre (det sker ju lite automatiskt om än långsamt). Och så en gång i månaden (nåja, var kanske ett år sedan jag körde så) så tar jag mig an ett problem som ligger på en högre nivå än jag klarar av som jag besöker flera gånger.
På klätterverket så brukar det bli "The problem" på den där väggen på höger hand sett om man tittar på trappan som går upp till gymmet. Blåvit kanske vet vilket problem jag menar, det brukar (eller brukade) alltid vara något intressant monsterproblem som gick lite snett från nedre vänsterkant och löpte upp mot mitten eller högra kanten. Kommer fortfarande ihåg när jag klarade min första svarta där, tog kanske 4-5 dagar utspritt på några veckor Var bara såna där gula "apelsinklyftor".

Systemvägg kör jag bara som uppvärmning ibland, för att få känna på de olika greppen liksom. Men nu för tiden kör jag oftast bara blåa och lättare röda innan jag ger mig på huvudrätten.

Senast redigerad av Bob90 den 2016-12-27 klockan 11:50.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-27, 12:17   #57
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Jag tittade på ungdomspriset

De har typ kvar "the problem" men det byter plats och är inte utmärkt. De kör dock med månadens topprepsvägg nuförtin

Senast redigerad av blåvitt den 2016-12-27 klockan 12:19.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-27, 12:31   #58
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Jag tittade på ungdomspriset

De har typ kvar "the problem" men det byter plats och är inte utmärkt. De kör dock med månadens topprepsvägg nuförtin
Haha vi tror alla att vi är lite yngre än vi egentligen är
"The problem" var aldrig uppmärkt, men föll naturligt i att det blev huvudfokus av de som bouldrade.

Ah månadens topprep.. De har gått över till den mörka sidan nu
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-27, 18:27   #59
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
I see! De har ett monster till boulder uppe nu dock, ångrar lite att jag inte fotade. På andra sidan väggen du pratade om Bob så finns det gigantiska röda bumlingar som slingrar sig över hörnet. Riktigt sick, ska testa nästa gång (idag topprepade jag mest).

Kikade och de har slutat med månadens topprep nu med, tråkigt. Jag håller fast vid att klätterverket är bäst, men de är fan inte konsekventa.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-27, 21:01   #60
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
I see! De har ett monster till boulder uppe nu dock, ångrar lite att jag inte fotade. På andra sidan väggen du pratade om Bob så finns det gigantiska röda bumlingar som slingrar sig över hörnet. Riktigt sick, ska testa nästa gång (idag topprepade jag mest).

Kikade och de har slutat med månadens topprep nu med, tråkigt. Jag håller fast vid att klätterverket är bäst, men de är fan inte konsekventa.
Jag har absolut inget emot klätterverket, men tycker det är lite varierande kvalitet på problemen och det är rätt tajt med utrymme mellan boulderingväggarna där. Eller så tycker jag framförallt att kanske karbin har större variation att erbjuda (pga hur lokalerna är utformade, både till yta och interiör).

Hmm ja låter ju lite som att de kanske ibland prövar sig runt lite för mycket.
Håller de fortfarande på med experimentet under i "grottan" under tunneln? Att man "kan sätta ihop egna problem och utmana sig själv och sina klätterkompisar"? Det verkade ju som en kul idé, även om man kunde göra så innan utan att större delen av den väggen behövde vara dedikerad till det.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)