Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-08-11, 08:04   #1
david80
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 186
Alternativa träningsredskap

I sommar har jag mest tränat kroppsviktsträning, mycket av träningen utomhus. Har kört mest chins, rodd i ringar, armhävningar och dips. Även kört pressar med 16 kg kettlebell. Har även kört lite marklyft, stångrodd o bänk. Kör ju all träning hemma.
Tänkte jag skulle utöka med mer redskap som är enkelt att använda, gärna utomhus. Bor på landet med stor tomt och uthus.
Det jag funderat på är följande.

En tyngre kettlebell, 24kg eller 32kg. Kan nog pressa 16 kg 14-15 reps. Vilka kettlebells är prisvärda?

En tung slamball, har ju sett dessa 70-80kg bollar och det verkar ju kul. Även om jag kanske skulle haft en något lättare.

Ett klätterrep hade kanske varit kul.

Farmers walk väskor.

Vad finns det mer för roliga saker? Vad tycker ni man ska prioritera.

Även tips på utrustning man enkelt kan tillverka själv.

Har fokuserat ganska mycket på löpning också vilket gjort benträningen lite lidande.

Har ju tillgång till bänk, ställning, internationell skivstång, hantlar så jag kan köra "vanlig" gymträning också.
david80 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-11, 09:31   #2
Arcus
Registered User
 
Arcuss avatar
 
Reg.datum: Jul 2018
Inlägg: 26
Citat:
Ursprungligen postat av david80 Visa inlägg
I sommar har jag mest tränat kroppsviktsträning, mycket av träningen utomhus. Har kört mest chins, rodd i ringar, armhävningar och dips. Även kört pressar med 16 kg kettlebell. Har även kört lite marklyft, stångrodd o bänk. Kör ju all träning hemma.
Tänkte jag skulle utöka med mer redskap som är enkelt att använda, gärna utomhus. Bor på landet med stor tomt och uthus.
Det jag funderat på är följande.

En tyngre kettlebell, 24kg eller 32kg. Kan nog pressa 16 kg 14-15 reps. Vilka kettlebells är prisvärda?

En tung slamball, har ju sett dessa 70-80kg bollar och det verkar ju kul. Även om jag kanske skulle haft en något lättare.

Ett klätterrep hade kanske varit kul.

Farmers walk väskor.

Vad finns det mer för roliga saker? Vad tycker ni man ska prioritera.

Även tips på utrustning man enkelt kan tillverka själv.

Har fokuserat ganska mycket på löpning också vilket gjort benträningen lite lidande.

Har ju tillgång till bänk, ställning, internationell skivstång, hantlar så jag kan köra "vanlig" gymträning också.
Kanske ha någon stock som du kan lyfta alternativt bära på (är ju lätt att fixa själv om du bor ute på landet), annars hade jag tyckt att det var roligt att ha ett tjockt gummiband som man fäster i huset och sen runt midjan som man sedan kör rusher med, typ som i gladiatorerna. men det är väl inget nödvändigt.

Du verkar ju redan ha det mesta, vanliga vikter, skivstång, ringar, pull up bar. Du verkar inte ha missat något
Arcus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-11, 10:08   #3
robbob
Registered User
 
robbobs avatar
 
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Umeå
Inlägg: 356
En sandsäck. Billigt, enkel att göra och brutal.

Kan göra många övningar med den och bara fylla på med mer sand när det blir för lätt.
robbob är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-11, 10:12   #4
Nuggets
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2018
Inlägg: 150
En vanlig viktväst är ju ett ganska mångsidigt komplement.
Nuggets är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-11, 10:31   #5
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Man kan ta ett par gamla jeans och klippa av ena benet och fylla detta med sand och dra på zipties en decimeter in i bägge ändarna. Denna hyfsat lätta 10-15kg sandsäck kan man använda till diverse. Om jag inte minns fel så kallas originalet för "Bulgarian bag" eller nåt liknande. Det finns nog en hel drös videos på youtube om man vill hitta lite övningar.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-11, 10:49   #6
david80
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 186
Citat:
Ursprungligen postat av robbob Visa inlägg
En sandsäck. Billigt, enkel att göra och brutal.

Kan göra många övningar med den och bara fylla på med mer sand när det blir för lätt.
Ja, funderade ju på en tung boll, men en sandsäck skulle ju kunna fungera lika bra.
david80 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-11, 10:57   #7
david80
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 186
Citat:
Ursprungligen postat av Arcus Visa inlägg
Kanske ha någon stock som du kan lyfta alternativt bära på (är ju lätt att fixa själv om du bor ute på landet), annars hade jag tyckt att det var roligt att ha ett tjockt gummiband som man fäster i huset och sen runt midjan som man sedan kör rusher med, typ som i gladiatorerna. men det är väl inget nödvändigt.

Du verkar ju redan ha det mesta, vanliga vikter, skivstång, ringar, pull up bar. Du verkar inte ha missat något
Ja, jag har det mesta som jag behöver egentligen. Men det är ju alltid kul med nya grejer så man kan variera sig.
david80 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-11, 13:47   #8
Starke75an
Mulkku of Sweden
 
Starke75ans avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Ort: I en by på landet
Inlägg: 882
Citat:
Ursprungligen postat av david80 Visa inlägg
I sommar har jag mest tränat kroppsviktsträning, mycket av träningen utomhus. Har kört mest chins, rodd i ringar, armhävningar och dips. Även kört pressar med 16 kg kettlebell. Har även kört lite marklyft, stångrodd o bänk. Kör ju all träning hemma.
Tänkte jag skulle utöka med mer redskap som är enkelt att använda, gärna utomhus. Bor på landet med stor tomt och uthus.
Det jag funderat på är följande.

En tyngre kettlebell, 24kg eller 32kg. Kan nog pressa 16 kg 14-15 reps. Vilka kettlebells är prisvärda?

En tung slamball, har ju sett dessa 70-80kg bollar och det verkar ju kul. Även om jag kanske skulle haft en något lättare.

Ett klätterrep hade kanske varit kul.

Farmers walk väskor.

Vad finns det mer för roliga saker? Vad tycker ni man ska prioritera.

Även tips på utrustning man enkelt kan tillverka själv.

Har fokuserat ganska mycket på löpning också vilket gjort benträningen lite lidande.

Har ju tillgång till bänk, ställning, internationell skivstång, hantlar så jag kan köra "vanlig" gymträning också.

Har byggt en Conans Wheel.
Starke75an är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-11, 16:16   #9
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 611
Jättemycket alkohol. Fyllegång är bra träning för fotlederna.
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-11, 19:46   #10
david80
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 186
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Orm Visa inlägg
Jättemycket alkohol. Fyllegång är bra träning för fotlederna.
Jo, jag hade behövt träna upp balansen med.
david80 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)