Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-02-22, 16:44   #91
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
Nej.

...
...
...

Tredje sektorn.
Offentlig? Det är ju den "sämsta" sektorn
Fast faller inte akademiska inom offentlig? Tänker jag egentligen på något annat?

Man tar iof inte en doktorsexamen för lönens skull, eller borde inte göra det.
Men det är ju såklart tråkigt om man pga sitt intresse leds in på en sämre betald väg, när vägen dit har krävt en del

Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
Vad har du doktorerat i och vad jobbar du med?
Har för mig att Wain har något inom typ biologi eller kemi, vill minnas att jag kommenterade ett av Wains inlägg och så drogs doktorskortet fram och jag hade inget bra svar på det :p

Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Har de bra lön? De jag känner har ingen speciellt bra lön. Vill man förtjäna som nåndera så är det eget som gäller eller så gäller det stt bli jävligt bra och hitta rätt företag som betalar bra lön
De säger sig ha överflöd av jobb och bra betalt. Det är ju såklart inget jag kan/vill kontrollera, men jag har inte heller någon anledning till att misstro det.

Två är riktiga seniorer (en elektriker och en röris) som jag hängde mycket med på när jag jobbade som vaktis för att de var jävligt sköna och lärde mig stört mycket av dem och två är typ "kompisar" som inte har så mycket erfarenhet.

Har inga siffror, utan bara ord på att man kan välja och vraka mellan jobb, som är "välbetalda".
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.

Senast redigerad av Bob90 den 2019-02-22 klockan 16:54.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-22, 16:46   #92
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Kolla typ VVS-montör, elektriker etc.
Har de bra lön? De jag känner har ingen speciellt bra lön. Vill man förtjäna som nåndera så är det eget som gäller eller så gäller det stt bli jävligt bra och hitta rätt företag som betalar bra lön
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-22, 16:56   #93
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Har de bra lön? De jag känner har ingen speciellt bra lön. Vill man förtjäna som nåndera så är det eget som gäller eller så gäller det stt bli jävligt bra och hitta rätt företag som betalar bra lön
Ööh.. Blev ett svar i edit av någon anledning Se ovan inlägg :p
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-22, 17:11   #94
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av PixelMiner Visa inlägg
  • Inköpare - Köpa in prylar och tjänster till företag. Ofta bra möjlighet att avancera på medelstora företag. Byter man jobb lite då och då, så kan man likt min polare bli inköpschef ganska snabbt (< 10 år).
  • Logistik - Planera och optimera varuflöden i företag. Samma som ovan, dvs goda möjligheter att avancera i medelstora företag.
De här två sakerna innehåller ordet "sälj", vilket får det att vrida sig i magen på mig. Handlar det om att pracka på folk grejer de inte vill ha? För det skulle jag nog inte stå ut med att göra.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-22, 17:11   #95
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Okej. Jag har hört samma sak men visade sig att det inte stämde direkt, inte iaf som färsk montör. Kan väl säga som så att man inte skall räkna med nån bra lön men lyckas man hitta ett jobb där man får jobba övertid och annars betalar bra så kan man förtjäna ok. En äldre montör på mitt jobb drar riktigt bra genom att jobba svart. En lördag kan han ta 3-4000 svart.
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-22, 17:15   #96
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
De här två sakerna innehåller ordet "sälj", vilket får det att vrida sig i magen på mig. Handlar det om att pracka på folk grejer de inte vill ha? För det skulle jag nog inte stå ut med att göra.
Är man en bra försäljare och har rätt produkter så kan man tjäna bra. Idag finns det ju en massa jobb men känns som att samma företag söker nya försäljare jämnt så tror att en stor del av försäljarjobben är rena bullshitjobb där man inte ens har en chans att förjtäna en ok lön
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-22, 17:17   #97
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Är man en bra försäljare och har rätt produkter så kan man tjäna bra. Idag finns det ju en massa jobb men känns som att samma företag söker nya försäljare jämnt så tror att en stor del av försäljarjobben är rena bullshitjobb där man inte ens har en chans att förjtäna en ok lön
Hade nog inte jobbat som säljare för 100 000 i månaden om det innebar att pracka på folk saker. Jädrar vad det äter upp själen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-22, 17:24   #98
PixelMiner
Lyfter tunga pixlar
 
PixelMiners avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 336
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
De här två sakerna innehåller ordet "sälj", vilket får det att vrida sig i magen på mig. Handlar det om att pracka på folk grejer de inte vill ha? För det skulle jag nog inte stå ut med att göra.
Nej, logistik handlar inte om att sälja saker. Mest att se till att produkter kommer in och ut ur olika lager i rätt takt. Inköpare är ju i princip motsatsen till sälj, dvs det är ju till inköparen som säljarna försöker prångla sina grejer. Min polare brukade köpa in skruv, mutter och sådant till en mekanisk industri. Åkte runt till underleverantörer och tittade på kvalité och förhandla om priser. Han gjorde det i några år och nu är han inköpschef på ett annat bolag, dvs basar över 10 andra inköpare. Tjänar väl runt 60KSEK i månaden.
PixelMiner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-22, 17:51   #99
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Har för mig att Wain har något inom typ biologi eller kemi, vill minnas att jag kommenterade ett av Wains inlägg och så drogs doktorskortet fram och jag hade inget bra svar på det :p
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-22, 20:41   #100
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Hade nog inte jobbat som säljare för 100 000 i månaden om det innebar att pracka på folk saker. Jädrar vad det äter upp själen.
Enig i grunden. MEN, skulle jag tro på det jag säljer så vore saken kanske en annan.
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-22, 21:40   #101
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Plugga till tolk, verkar bli ökat behov för det i Sverige av någon outgrundlig anledning...
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-22, 21:44   #102
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Okej. Jag har hört samma sak men visade sig att det inte stämde direkt, inte iaf som färsk montör. Kan väl säga som så att man inte skall räkna med nån bra lön men lyckas man hitta ett jobb där man får jobba övertid och annars betalar bra så kan man förtjäna ok. En äldre montör på mitt jobb drar riktigt bra genom att jobba svart. En lördag kan han ta 3-4000 svart.
Då man har lärlingstid samt 1,2,3årmontör innan man blir fullbetald så tar det tid innan man tjänar som man ska i yrket, sedan om fullbetalt är bra eller ej är ju relativt men elektriker är inte dåligt betalda skulle jag vilja säga
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-22, 21:56   #103
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
[IMG]https://i.imgflip.com/2ucw1a.jpg[/IM.G]
Tror Wain var lite mer välartikulerad än så dock
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-22, 22:06   #104
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
[IMG]https://i.imgflip.com/2ucw1a.jpg[/. IMG]
Självklart .

Är för övrigt genetiker och arbetar för att jorden skall få en bättre framtid (nej jag tar inte fram supervirus för att ta död på mänskligheten). Civ ing + ekonom i botten och hade ett välbetalt jobb innan jag fick nog av att sälja min själ.
__________________
Mr. Dad-bod
Wain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-22, 22:11   #105
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
Självklart .

Är för övrigt genetiker och arbetar för att jorden skall få en bättre framtid (nej jag tar inte fram supervirus för att ta död på mänskligheten). Civ ing + ekonom i botten och hade ett välbetalt jobb innan jag fick nog av att sälja min själ.
Yay då kom jag ihåg rätt bra med biologi och kemi! Eller intalar mig i alla fall att genetik tillhör biologi och nosar lite åt biokemi-hållet.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)