Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2010-03-23, 00:01   #1
Powerexpress
Registered User
 
Powerexpresss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Ort: Orsa
Inlägg: 273
Powerexpress kör igång igen

Hej!

Mitt namn är Daniel är 23 år och har tränat styrketräning i kanske ett år fast slutade träna sommaren-09 pga sjukdom. Jag har nu tänkt att börja styrketräna igen och se om jag lyckas få några synliga muskler och bli lite starkare. Jag har spelat fotboll sedan jag var 10 år både som junior och i a-laget men la av på riktigt när jag fyllde 19 år. Jag har även tränat Goshinjutsu, budo i 1,5 år men slutade med det också för att jag inte gillade katasystemet. Begreppet kata innefattar detaljerade koreografiska rörelsemönster som praktiseras antingen enskilt eller i par. Jag slutade inte bara med Goshinjutsun för katasystemet utan kände att jag inte orkade hålla på längre. Jag är annars diplomerad massör med en utbildning som friskvårdsledare och massageterapeut 07-08 men har inte masserat sedan förra året.

Mina målsättningar för 2010:

Få upp syreförmågan genom kondition
Träna 15 min crosstrainer varje dag
Cykla Siljanrunt
Bygga muskler

Skador? Jo under tiden då jag tränat har jag dragit på mig några skador en av skadorna finns beläget på vänster sida om ländryggen. Jag har tror jag skadat en disk pga ett marklyft på 135 kg. Jag har också ont under angulus inferior pga ett latsdrag på 100 kg då någonting släppte kanske ett muskelfäste påväg upp med stången och sedan dess gör det lite ont när jag andas på baksidan av Trapezius nära columna vertebralis, kotpelaren. Jag har också en del låsningar på samma ställe under angulus inferior men dom brukar försvinna om jag vrider kroppen snabbt ett halvt varv åt vänster och trycker till med kroppen.

Mina mått på Bicpes, bröst, midja och ben skriver jag imorgon här i den nystartade tråden då jag fått tag på ett måttband. Bilder kommer också när jag fått tag på en digitalkamera.

Mitt träningsschema ser ut följande

Mån. Bröst + Axlar
Tis. Ben
Ons. Armar
Tors. Vila
Fre. Rygg

Då är det bara att sätta igång! Önska mig lycka till.
__________________
Bänkpress 92,5 kg, Knäböj 135 (med bälte), Marklyft 130, Militärpress 50 kg, Bicepscurl/internatonellstång 45 kg, Träningsjournal -> http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=145745
Powerexpress är inte uppkopplad   Svara med citat


 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)