Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-06-19, 22:31   #1231
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 048
Damn son! 280 mark är inte lekstuga.

Ser ut som 270 är bättre lyft än 280? Väldigt bra fart på 270! Mer taggad inför 270 än 280 kanske?
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-19, 22:31   #1232
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlnold Visa inlägg
Har du nått schema du kör efter när det gäller grepp?
Är Vertical bar deadlift bra skit?
280kg i mark? fyfan. Planer på att tävla i styrkelyft? du gör inte bort dig i marken iallafall.
Nej inget schema när det kommer till grepp! Någonstans i bakhuvudet finns en stege upp till målgripper och 4 tunga singlar, är målgrippern för tung avsluta 3 singlar på grippern under och sedan få ner och kör 2st 2or och sedan ner och kör 3 3or. Men haft mycket framgång med volym också, minireps och 5xmaxreps. Det som är mest avgörande är att köra ofta för mig. Vbar deadlift är bara för tävlingen på Reddit ^^ den är nästan tvärt emot bra, skaderisk och jobbig :p

Tack! När barnen blir äldre kanske jag hittar tid till att tävla lite i styrkelyft! Svårt med en 3åring och en 6 månaders att hinna + störd sömn osv.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-19, 22:33   #1233
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Damn son! 280 mark är inte lekstuga.

Ser ut som 270 är bättre lyft än 280? Väldigt bra fart på 270! Mer taggad inför 270 än 280 kanske?
Haha tack! 270 är ett bättre lyft, det var ju målet för dagen och egentligen så låg allt fokus där. När den gick så lätt så var jag ändå tvungen att prova mer. Syns tydligt när jag står och snurrar runt stången innan lyftet, det gör jag inte annars. Hitchen är egentligen onödig också, det är bara att jag blir så stressad på tunga lyft runt knäna.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-19, 22:44   #1234
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 048
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Haha tack! 270 är ett bättre lyft, det var ju målet för dagen och egentligen så låg allt fokus där. När den gick så lätt så var jag ändå tvungen att prova mer. Syns tydligt när jag står och snurrar runt stången innan lyftet, det gör jag inte annars. Hitchen är egentligen onödig också, det är bara att jag blir så stressad på tunga lyft runt knäna.
280 ser verkligen ut som RPE10. Kanske hade 282.5 gått upp om varit på stången, men tror inte 285.
Men 270-lyftet ser det nästan ut som det finns 20 kg till!
Du är dock ingen grinder, seglyftare. Inte i något lyft? Militärpress?

Haha jag är ungefär lika stark nu som du är vid journalstart (två år sedan)! Så om två år kommer jag kanske marka 280 också!

Senast redigerad av 1x0 den 2019-06-19 klockan 22:46.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-19, 22:56   #1235
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
280 ser verkligen ut som RPE10. Kanske hade 282.5 gått upp om varit på stången, men tror inte 285.
Men 270-lyftet ser det nästan ut som det finns 20 kg till!
Du är dock ingen grinder, seglyftare. Inte i något lyft? Militärpress?

Haha jag är ungefär lika stark nu som du är vid journalstart (två år sedan)! Så om två år kommer jag kanske marka 280 också!
Ja de var RPE10 absolut 5 till hade varit boom. 270 var ju typ @8 Hade ju lätt haft 2 reps på den vikten. Men de märktes tydligt att 280 så var det halvt soppatorsk. grindar lite i militärpress men är så dålig på det så det är nog därför. Annars tar det stopp så är det färdigt xD

Det gäller vi tummarna för! Jag har bara ökat 30kg/år det är ju inte så mycket i marken.. jag är över 650 i totalen nu i gymlyft! Hade set varit tävling och alla 3 lyft samtidigt så hade jag nog knappt kommit över 630.. 230 130 270.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-20, 20:28   #1236
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Grippers:
#2 1 ccs
#2.5 6 ccs PB
#3 000 ccs 2mm ifrån bästa.
#2.5 1 CCS

Vänster
#3 0 0 0 1-2mm bästa
#2.5 1

__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-21, 10:55   #1237
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Böj:
20x10
60x8
100x3
130x3
150x3
170x2
170x2
170x2
170x2

Bänk
20x15
60x6
70x3
80x3
95x3
110x2
110x2
110x2
110x2
110x2

Fingercurls
60x10
80x10 fula kort rom
60x10
60x10
60x10

Hammercurls
14x10x3

Benspark
10x4

Grippers i böjvila
Höger singlar upp till #3.5 3-4mm kvar vilket är närmast.

Vänster singlar upp till 3! Stängde 3an för första gången med vänster.

Böj: kändes inte speciellt bra, ryggen sliten av marken fortfarande. Men var kanske @8
Bänk: fick ont i armbågen efter grippers försöken, men kändes ok. Provade med gummiband för att inte glida vilket var gött. Alla 110 set var med olika greppbredd från lillfingret innanför ringen till pekfinger innanför ringen. Allt känns typ likadant..
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-21, 14:06   #1238
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 048
Hur mycket tränar du för hypertrofi kontra styrka? Vilken ratio procentuellt? T.ex. 90% styrka 10% hypertrofi?
Nu när jag följt din logg sedan start känns det som du obryr dig om hypertrofi. :P Antar man slutar bry sig mycket när skaffat fru och barn. Bara du inte är tjock är du nöjd?

Du kör inte mycket rygg, utöver marken? Ser inte mycket roddövningar (räknar alla dragövningar för rodd jag, inklusive latsdrag, chins etc.)?
Ser mest greppträning och bicepscurls, som assistans.
Sheiko har inga satta veckoset för roddövningar?

Vad är dina bästa muskelgrupper kontra sämst? Vad släpar?

Senast redigerad av 1x0 den 2019-06-21 klockan 14:08.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-22, 07:45   #1239
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Hur mycket tränar du för hypertrofi kontra styrka? Vilken ratio procentuellt? T.ex. 90% styrka 10% hypertrofi?
Nu när jag följt din logg sedan start känns det som du obryr dig om hypertrofi. :P Antar man slutar bry sig mycket när skaffat fru och barn. Bara du inte är tjock är du nöjd?

Du kör inte mycket rygg, utöver marken? Ser inte mycket roddövningar (räknar alla dragövningar för rodd jag, inklusive latsdrag, chins etc.)?
Ser mest greppträning och bicepscurls, som assistans.
Sheiko har inga satta veckoset för roddövningar?

Vad är dina bästa muskelgrupper kontra sämst? Vad släpar?
Jag skulle säga 0% fokus på hypertrofi utöver det som är inplanerat i sheiko. Lägger in lite curls ibland för har märkt att armbågarna mår bättre av det plus att det behövs för greppträningen! Sedan får jag ju hypertrofi av styrketräningen dom räcker för mig ^^ Jag var ju rätt tjock på 126kg men redan på 120 tyckte jag det såg helt okej ut :p jag är inte obrydd om att se bra ut snarare tvärt om men jag tycker inte jag behöver lägga så mycket på hypertrofi :p kul att du fortfarande följer!

Nej det är inte jättemycket roddar men det är inplanerat Lats ibland. Brukar pendla mellan pendayrodd och Latsdrag där, har gjort chins också vid tillfällen men det är så stökigt och gör ont i armbågar ibland så gör det inte så ofta.

Antar att du menar utseendemässigt, har nog ingen muskelgrupp som ser sticker ut som bra, jag skulle säga underarmarna för de är mest utvecklade tillsammans med triceps men folk säger biceps pga fetinsamling så det spelar ingen roll om det är fläskbiccar bara dom är stora ^^ dom mäter ju typ bara 44-45 idag. Ryggen släpar mest utseendemässigt men sen är jag ju fläskig överlag.

126.4 vs 110kg
[/QUOTE]
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT

Senast redigerad av Lennix den 2019-06-22 klockan 07:49.
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-22, 12:30   #1240
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 048
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Jag skulle säga 0% fokus på hypertrofi utöver det som är inplanerat i sheiko. Lägger in lite curls ibland för har märkt att armbågarna mår bättre av det plus att det behövs för greppträningen! Sedan får jag ju hypertrofi av styrketräningen dom räcker för mig ^^ Jag var ju rätt tjock på 126kg men redan på 120 tyckte jag det såg helt okej ut :p jag är inte obrydd om att se bra ut snarare tvärt om men jag tycker inte jag behöver lägga så mycket på hypertrofi :p kul att du fortfarande följer!

Nej det är inte jättemycket roddar men det är inplanerat Lats ibland. Brukar pendla mellan pendayrodd och Latsdrag där, har gjort chins också vid tillfällen men det är så stökigt och gör ont i armbågar ibland så gör det inte så ofta.

Antar att du menar utseendemässigt, har nog ingen muskelgrupp som ser sticker ut som bra, jag skulle säga underarmarna för de är mest utvecklade tillsammans med triceps men folk säger biceps pga fetinsamling så det spelar ingen roll om det är fläskbiccar bara dom är stora ^^ dom mäter ju typ bara 44-45 idag. Ryggen släpar mest utseendemässigt men sen är jag ju fläskig överlag.

126.4 vs 110kg
[URL=http://forumbilder.se/I5D2O/E]
0%, haha då har jag fått rätt intryck!

Jadu, du är inte närheten till tjock nu!
Du ser inte ut att fettinlagra märkbart på magen, mer jämnt fördelat på hela kroppen? Till överflöd på underkroppen? Tänkte fråga vad dina ben mätte, men kom på att jag frågade det förra året - 76 cm lår är en cm större än CJ och hans lår ser gigantiska ut på film! Vi har aldrig fått se dina ben för du alltid tränar i pösiga shorts!

Vad mäter underarmarna?
__

Har också läst och sett youtubefilmer på folk som rekommenderar curls, framförallt hammercurls med långsam nedväg, för armbågsbekymmer!
Du tror inte din knäböj påverkar armbågarna också? Du hade problem med det förr. Känns osannolikt att du har noll armbågsbelastning på ditt knäböjsgrepp nu. Det irriterar säkert lite sen blommar det upp av de övningarna du nämnt.
Jag har problem med mina armveck och tycker roddar med neutralt grepp känns bäst, troligen för det blir som en hammercurl!

Senast redigerad av 1x0 den 2019-06-22 klockan 12:32.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-22, 14:03   #1241
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
0%, haha då har jag fått rätt intryck!

Jadu, du är inte närheten till tjock nu!
Du ser inte ut att fettinlagra märkbart på magen, mer jämnt fördelat på hela kroppen? Till överflöd på underkroppen? Tänkte fråga vad dina ben mätte, men kom på att jag frågade det förra året - 76 cm lår är en cm större än CJ och hans lår ser gigantiska ut på film! Vi har aldrig fått se dina ben för du alltid tränar i pösiga shorts!

Vad mäter underarmarna?
__

Har också läst och sett youtubefilmer på folk som rekommenderar curls, framförallt hammercurls med långsam nedväg, för armbågsbekymmer!
Du tror inte din knäböj påverkar armbågarna också? Du hade problem med det förr. Känns osannolikt att du har noll armbågsbelastning på ditt knäböjsgrepp nu. Det irriterar säkert lite sen blommar det upp av de övningarna du nämnt.
Jag har problem med mina armveck och tycker roddar med neutralt grepp känns bäst, troligen för det blir som en hammercurl!
Lagrar rätt jämnt över kroppen! Det måste varit när jag var som störst, nu mäter mina låt 72 på tjockaste stället.

Underarmarna är inte så tjocka men mycket muskler, ca 34cm.

Här är film på benen


Det är kombinationen av allt som gör att armbågarna tjurar; får inte ont i armbågarna av böjen enbart. Men jag har inte ont i armbågarna egentligen, blossar upp lite lätt när jag överansträngt dom ^^ aldrig ont men än 1-2h efter träningspass. Hammercurls märkte jag när jag fick problem med armbågarna i böj förra gången. Smärtan släppte direkt. Negativa hammercurls säger sjukgymnasterna är bra för allt runt armbågarna. Det och stretching med handen inåt. Den gör jag extensions med gummiband också!
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-24, 19:29   #1242
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Bänk:
20x15
40x10
60x5
70x5
80x3
95x3
110x2
110x2
115x1
115x1
115x4 lillfingret på ringen

Mark
100x3
130x3
160x3
180x1
180x1
180x1
210x3
210x3
210x3
210x3
210x3

Fingercurls
60x10
70x10
70x10
70x10

Liggande tricepsextensioner
25x10x3

Hantelcurls frontraise sideraise
10x10x3

Bänk: drog på mig en liten impingement av smalbänken men det känns så mycket bättre än maxbrett... skulle va singel på sista men vafan
Mark: bananrygg men bra kraft

__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-25, 20:50   #1243
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Grepp
#1.5 15
#2 1
#2.5 1
#3.5 0 0
#3 0 1 1 (första ccs miss helt i starten)
#2.5 2 2

Vänster
#3 0 0
#2.5 1 1

Så jävla nära på 3.5an!! Var inte säker på om den va stängd eller inte när jag höll den men det var den inte såg jag på videon.

Körde en ny grepputmaning idag, fingerwalk 60cm med 5kg slägga. Gjorde 2 reps/arm riktigt go övning!

Såhär nära 3.5an
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-25, 23:25   #1244
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 397
Vilket jäkla grepp! Måste väl vara din paradgren nu?

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-26, 08:32   #1245
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Vilket jäkla grepp! Måste väl vara din paradgren nu?

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Tack! Ja det får man väl säga, att nästan stänga 3.5an får nog anses bättre än 280 i mark!

Det mesta fokuset gällande grepp kommer ligga på grippers nu tills jag stänger 3.5an och kan certifiera på Coc3! Dyker det upp utmaning som på reddit och liknande så måste man ju vara med också! Synd att jag inte har några blå fatgripz utan bara orangea så jag inte kan vara med i din tråd fatgripz på Kolozzeum!
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)