Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-03-07, 15:03   #421
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Första kvarten var Juve bra, blir bjudna på en straff och gör ett offside-mål (om än avslutet är ruskigt bra gjort av Higuain, plus ouppmärksamt försvarsspel). Men sen är det i princip bara ett lag på banan.

Visst, Juve får en till straff som dom missar, men det är ju typ det enda dom lyckas skapa efter att dom gjort 2-0.
Jag tror jag måste ha sett början av första halvlek då när Juve dominerade.

Om nu Juve gjorde en svag match förutom början, så har jag svårt att tro att de ska gå i samma fälla igen. Inte så att jag tror det är omöjligt att Tottenham vinner ikväll, men jag tror inte Juve kommer bli utspelade och vara chanslösa (även om de kanske såg tillplattade ut sist). Jag tror den sammanlagda rutinen i Juve kommer väga tungt ikväll. Två mål på bortaplan väger ju dock tungt i Tottenhams favör vid alla oavgjorda resultat. Kanske är det som bli avgörande tillslut; skulle inte förvåna mig.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-07, 22:42   #422
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Vilken jävla typisk Juventusseger!!!
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-10, 14:30   #423
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Riktigt bra första halvlek av United.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-10, 15:06   #424
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Hmmm... Pogba är inte på bänken och verkar inte vara uppsatt på skadelistan...

Tominy och Matic börjar se lite sega ut nu, så Pogba vore nog bra att slänga in... Glömde han skorna hemma eller varför är han inte med?

Senast redigerad av svenbanan den 2018-03-10 klockan 15:11.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-10, 18:52   #425
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
MOURINHO EXPLAINS POGBA ABSENCE

Manchester United manager Jose Mourinho revealed the reasons behind his most notable change to the starting line-up - Juan Mata coming in for Paul Pogba - when speaking to live match broadcaster Sky Sports shortly before Saturday's 12:30 GMT kick-off.

When asked why the club's record signing Pogba was not among the starters or seven substitutes, the United boss revealed: "He is injured. [It happened] yesterday in training, an unlucky situation, and he is out. I don't know how long he is out for."

Turning to the inclusion of Mata, who made an influential substitute appearance in Monday's win at Crystal Palace, Mourinho said: "I trust his experience. I trust his capacity to move into areas where he can connect our game because he is intelligent. Liverpool is a strong team on the counter-attack and in transition."
http://www.manutd.com/en/News-And-Fe...Liverpool.aspx
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-13, 19:14   #426
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Hoppas det inte blir nån baksmälla ikväll efter vinsten mot Liverpool. United bör ju vinna den här matchen mot Sevilla, men jag är nervös för att spanjorerna kommer och är på riktigt spelhumör och gör årets match. Då blir det riktigt svårt för United...
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-13, 22:36   #427
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Så förbannat jävla kassa. Bailly kan ju fan inte slå en passning. Uruselt försvarsspel på båda målen (från alla inblandade). Och Smalling/Sanchez/Lukaku kan ju fan inte pricka målburen om dom så skulle stå innanför den. Blir så jävla less. Och tjänstefel att ta ut Valencia istället för Young. Jag sa det direkt när jag såg att det var Valencia som sprang och böt. Det straffade sig ju direkt också på hörnan.

Katastrof att gubbfan inte byter in Mata tidigare istället för Lingard.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.

Senast redigerad av StarkaUlf den 2018-03-13 klockan 22:39.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-13, 22:39   #428
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Så förbannat jävla kassa. Bailly kan ju fan inte slå en passning. Uruselt försvarsspel på båda målen. Och vi kan ju fan inte pricka målburen om vi så skulle stå innanför den. Blir så jävla less. Och tjänstefel att ta ut Valencia istället för Young. Jag sa det direkt när jag såg att det var Valencia som sprang och böt. Det straffade sig ju direkt också på hörnan.
Ja, ett riktigt lågvattenmärke. United förtjänade verkligen inte att vinna den här matchen.

Bara Lukaku som såg bra ut i United idag.

Jag hoppas Mourinho får gå efter säsongen. Tror inte alls han är rätt coach för det här laget.

Senast redigerad av svenbanan den 2018-03-13 klockan 22:42.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-13, 23:09   #429
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Ja, ett riktigt lågvattenmärke. United förtjänade verkligen inte att vinna den här matchen.

Bara Lukaku som såg bra ut i United idag.

Jag hoppas Mourinho får gå efter säsongen. Tror inte alls han är rätt coach för det här laget.
Verkligen inte. Dom hade bara tur som fick med sig 0-0 från första matchen också.

Alltså nu börjar även jag att bli less på Mourinhos jävla taktik. Och jag tycker att jag har haft bra tålamod. Men du kan fan inte gå in och spela så här på hemmaplan i en avgörande match där oavgjort skickar ut dig. Du måste ju fan gå in för att avgöra matchen. Ferguson hade gått på tokoffensiv direkt och försökt göra 3-0 mot ett sånt här motstånd. Det är inte Barcelona eller Real vi spelar mot. Det är Sevilla vi möter hemma i borgen (jag menar inte att dom är dåliga, dom spelade bra och förtjänade att vinna).

Och som Bojan säger, börja spela Shaw för helvete. Young hade några bra matcher i början av säsongen och nu senast mot Liverpool, men sen har han varit dålig. Deltar knappt i offensiven. Vi måste få in en spelare som Shaw som vill delta i anfallen, har bra speed, kan göra lite på egen hand och som kan slå inlägg med rätt fot.

Och visst, Mourinho ska ju inte ha all kritik. Inställningen på nio-tio av elva spelare är ju under all kritik. Och det har varit genomgående under säsongen. Det finns ingen jävla stolthet i att spela för klubben längre. Det är så tragiskt för en spelare som Carrick som får avsluta sin karriär på det här sättet.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.

Senast redigerad av StarkaUlf den 2018-03-13 klockan 23:16.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-14, 01:59   #430
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Appropå Shaw, så tror jag han är skadad? Jag tycker Mourinho har börjat välja honom före Young vid ett antal tillfällen på senaste tiden.

Hmm. Kanske inte. Han satt tydligen på bänken senast mot Liverpool. Men idag var han inte ens med i truppen?

Hur som helst tror jag Young följer Mourinhos direktiv. Jag tror han är fullmatad med direktiv om att i första hand säkra hemmåt. Det är väl därför han får spela mer också.

Mourinhos taktik funkade ju uppenbarligen bra mot Liverpool. Men samtidigt hade United bra flyt som faktiskt gjorde mål på typ de enda två målchanserna man hade. Dock var det ändå en helt okej taktik i den matchen.

Men det vore ju klädsamt att ha en lite mer initiativtagande approach till matcher där man faktiskt rimligtvis bör kunna hålla i taktpinnen. Första halvlek mot Sevilla var ju helt bedrövlig.

Angående stolthet i att spela så tror jag främst det handlar om att spelarna hatar Mourinhos taktik och har svårt att få upp nån entusiasm. Det lär ju vara det som ligger bakom hela Pogba grejen skulle jag tro.

Skulle inte förvåna mig om det snart blir ett liknande scenario som i Chelsea senast där spelarna ju i princip strejkade. Kanske inte denna säsong där man ändå har en andraplats att kriga för. Men ifall nästa säsong börjar knackigt så vette det fan om inte fler spelare än Pogba kommer börja knorra.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-14, 06:32   #431
Sartorius
I'm the half blood prince
 
Sartoriuss avatar
 
Reg.datum: May 2017
Inlägg: 61
Tittar på Alexis och frågar mig gång på gång om han var lika dålig i Arsenal men att jag då ignorerade det..
Sartorius är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-15, 22:35   #432
shevek
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2018
Inlägg: 1
Vilken straff Arsenal fick
shevek är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-16, 08:33   #433
galtasar
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 26
Citat:
Ursprungligen postat av shevek Visa inlägg
Vilken straff Arsenal fick
Som Arsenalsupporter skäms jag faktiskt lite, men det spelar inte så stor roll, sett över två matcher är vi hästlängder bättre.
galtasar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-17, 20:44   #434
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Känns som att det börjar bli dags för ManU att leverera nåt annat än enbart tre poäng ikväll...
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-18, 11:18   #435
Määng
Registered User
 
Määngs avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Umeå
Inlägg: 2 858
Citat:
Ursprungligen postat av galtasar Visa inlägg
Som Arsenalsupporter skäms jag faktiskt lite, men det spelar inte så stor roll, sett över två matcher är vi hästlängder bättre.
Visst var Arsenal bättre men hästlängder är lite att ta i.
__________________
#sallad

Citat:
Ursprungligen postat av Grandmaster Visa inlägg
Du börjar bli oaptitligt fet. Deffa.
Määng är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)