Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Sport > Fotboll

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-02-03, 22:23   #376
jakoe91
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 8
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Härligt att United fick studsa tillbaka direkt. Skönt att både Lukaku och Sanchez fick näta till slut.

Och självklart bra att City tappade poäng.

Någon som såg Arsenals match? Var Miki bra?
Och på tal om fantasyn. Satt med Ramsey inbytt i mitt lag, men ändrade mig i sista stunden och tog Son istället som vanligt med andra ord.
Han var fantastisk, bäst på plan med hästlängder
jakoe91 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-03, 23:31   #377
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Citat:
Ursprungligen postat av jakoe91 Visa inlägg
Han var fantastisk, bäst på plan med hästlängder
Kul att höra Hoppas verkligen att han får ut hela sitt register i Arsenal. Tycker han är en fantastiskt spelare och jag önskar att han hade fått en mer fri roll och mer chanser i United.

Jag tror att Arsenal spelar på ett sätt som passar Miki mycket bättre än vad United gör. Och speciellt nu när dom har Auba på topp, en forward som verkligen älskar att springa i djupet.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-02-11, 00:44   #378
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Svårt att få grepp om Real Madrid i allmänhet och Ronaldo i synnerhet tycker jag. Jag skulle inte bli förvånad om de slår ut PSG ur CL nu och tar hem hela skiten.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-18, 22:49   #379
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Fortfarande svårt att få grepp om Real. Vinst med 5-3 ikväll över Betis och så slog man ju PSG i försa matchen. Det känns lite som att man börjat hitta rätt vad gäller att göra mål i alla fall. Men vad som hänt med försvaret från i fjol vette tusan. Jag kanske minns fel, men jag har för mig att det var väldigt svårt att göra mål på Madrid under förra säsongen. I år tycker jag inte det alls ser lika stabilt ut p åden fronten. Men det kanske kommer ifall man nu börjar sätta offensiven...
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-20, 17:42   #380
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Då håller vi alla tummar för att Chelski spöar Barcelona. Enbart för att jag inte tycker om barca.. Fast det lär ju inte hända.

Bayern lär köra över Besiktas.

Vi bör slå Sevilla, om än vi kanske inte vinner på bortaplan så bör vi iallafall få med oss ett bra resultat och kunna ta hem det på hemmaplan.

Jag tror att Shakhtar slår ut Roma. Roma har inte övertygat så mycket som jag trodde att dom skulle göra (i Serie A)
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-02-20, 17:47   #381
Sartorius
I'm the half blood prince
 
Sartoriuss avatar
 
Reg.datum: May 2017
Inlägg: 61
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Då håller vi alla tummar för att Chelski spöar Barcelona. Enbart för att jag inte tycker om barca.. Fast det lär ju inte hända.

Bayern lär köra över Besiktas.

Vi bör slå Sevilla, om än vi kanske inte vinner på bortaplan så bör vi iallafall få med oss ett bra resultat och kunna ta hem det på hemmaplan.

Jag tror att Shakhtar slår ut Roma. Roma har inte övertygat så mycket som jag trodde att dom skulle göra (i Serie A)
Hoppas också på Chelsea, men tror det blir tufft. Bayern ser jag som en favorit till att ta hem titeln. Heynckes är mästare på att krama ut allt ur sina spelare när det väl gäller.
Sartorius är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-20, 22:59   #382
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Jag glömde bort att det var champinjonerna idag. Tydligen 1-1 mellan Chelsea och Barca. Jag tror nog jag håller mer på Barca än Chelsea i det mötet dock. Vi får väl se hur det slutar.

Det känns som om att det går ovanligt bra för de engelska lagen i år, eller?

Nu kanske jag jinxar det för United imorgon bara för det. Jag har en liten känsla av att Sevilla kan bli riktigt jobbiga att tas med. Jag tror inte det är en så given vinst för United. Speciellt inte med tanke på att Pogba verkar vara petad och i bråk med Mou eller nåt. Men kanske har Mourinho lyckats få ihop truppen på nåt sätt.

Ska bli spännande att se ifall Zlatan lyckats lappa ihop sig och kan börja delta snart också. Nån som tror att han kommer vara starter i någon match i CL för United denna säsong?
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-20, 23:01   #383
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Sartorius Visa inlägg
Hoppas också på Chelsea, men tror det blir tufft. Bayern ser jag som en favorit till att ta hem titeln. Heynckes är mästare på att krama ut allt ur sina spelare när det väl gäller.
Heynckes är en riktig jävla trollkarl vad det gäller att vara bäst när det gäller! Helt magisk är han!
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-20, 23:07   #384
SHH
Jag försöker inte ens
 
SHHs avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Ort: Småland
Inlägg: 990
Inte Barcelonas bästa match ikväll. Två stolpskott av Willian oxå. Jag får vara nöjd med ett kryss iallafall! Har svårt att se att Barca tappar det här.

Tippade 1-1 i Barca & 4-0 till Bayern. Såklart gör kukbayern 5-0 i 88:e.
SHH är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-21, 12:42   #385
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 407
Haha tips spricker fan alltid i slutet

Jag kollade en halvlek på Barca men det var en ganska trött match. Chelsea var duktiga på att stänga mitten av planen.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-21, 18:08   #386
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Kommer Pogba vara "sjuk" idag eller kommer han spela? Eller är han kanske sjuk på riktigt?

Om det faktiskt är nåt gruff och att Mourinho petat honom för att göra nåt slags poäng mot honom (eller mot hela laget) så tror jag inte han piskat dem tillräckligt ännu. Då tror jag Pogba sitter på bänken idag och är "tillgänglig för spel men ändå kanske inte helt fit" eller nåt i den stilen.

Ifall han faktiskt varit sjuk på riktigt så tror jag han spelar ikväll, eller möjligen ligger nerbäddad i sängen hemma i Manchester.

Jag tror personligen att han kommer sitta på bänken och kanske få hoppa in i slutet av matchen, och att det förhoppningsvis är det sista vi får höra om denna historia.

Mer intressant är väl kanske att diskutera vem som kommer träna United nästa säsong. Hur ser det ut bland hardcorefansen, hatar inte alla Mourinho vid det här laget? Hans enda försonande drag är väl att han vinner matcher och titlar. Känns som att han behöver vinna nåt...
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-21, 19:03   #387
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Han vann ju ändå Europa League förra säsongen (och Ligacupen + Community Shield).

Han ligger just nu tvåa i PL, vilket väl är vad man kan förvänta sig från United den här säsongen. (2-4)

Men skulle dom tappa topp 4 och åka ut CL tidigt så sitter han nog löst. Men annars tror jag verkligen att han sitter kvar nästa säsong.

Pogba lär spela ikväll om han är frisk.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-02-21, 19:03   #388
Sartorius
I'm the half blood prince
 
Sartoriuss avatar
 
Reg.datum: May 2017
Inlägg: 61
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Kommer Pogba vara "sjuk" idag eller kommer han spela? Eller är han kanske sjuk på riktigt?

Om det faktiskt är nåt gruff och att Mourinho petat honom för att göra nåt slags poäng mot honom (eller mot hela laget) så tror jag inte han piskat dem tillräckligt ännu. Då tror jag Pogba sitter på bänken idag och är "tillgänglig för spel men ändå kanske inte helt fit" eller nåt i den stilen.

Ifall han faktiskt varit sjuk på riktigt så tror jag han spelar ikväll, eller möjligen ligger nerbäddad i sängen hemma i Manchester.

Jag tror personligen att han kommer sitta på bänken och kanske få hoppa in i slutet av matchen, och att det förhoppningsvis är det sista vi får höra om denna historia.

Mer intressant är väl kanske att diskutera vem som kommer träna United nästa säsong. Hur ser det ut bland hardcorefansen, hatar inte alla Mourinho vid det här laget? Hans enda försonande drag är väl att han vinner matcher och titlar. Känns som att han behöver vinna nåt...

Läs The Special One: the dark side of Jose Mourinho, mannen är konstig, väldigt konstig
Sartorius är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-21, 19:41   #389
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708



Herrera, Matic och McTominay. Kreativt Hoppas att Sanchez får hänga en, han måste komma igång med målskyttet.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.

Senast redigerad av StarkaUlf den 2018-02-21 klockan 19:42.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-02-21, 20:10   #390
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Han vann ju ändå Europa League förra säsongen (och Ligacupen + Community Shield).

Han ligger just nu tvåa i PL, vilket väl är vad man kan förvänta sig från United den här säsongen. (2-4)

Men skulle dom tappa topp 4 och åka ut CL tidigt så sitter han nog löst. Men annars tror jag verkligen att han sitter kvar nästa säsong.

Pogba lär spela ikväll om han är frisk.
Förra året såg det ju i ärlighetens namn inte så jäkla bra ut. Framåt var det ju något av en enmansshow (som det ju iofs ofta blir med Zlatan) och när detta inte funkade så gick ju det mesta i baklås. Bakåt såg det ju rätt risigt ut med insläppta mål i tveksamma situationer vilket ju inte är likt Mou alls. Men detta räddades såklart (och välförtjänt) av att man ändå nådde de resultaten. Fast rent spelmässigt borde det väl ha kunnat se bättre ut med det materialet och den budgeten.

I år tycker jag att det inte alls är nån enmansshow framåt, så man får väl säga att det gått framåt lite på den fronten. Men det känns ändå som att man påfallande ofta hamnar i situationer att man kör fast helt i anfallet och inte skapar mycket framåt. Detta irriterar i alla fall mig rejält. När man tittar på vilka spelare man har så känns det som att man borde kunna vara mycket mer kreativa och dominanta i massor av matcher. Bakåt har man sett bättre ut än i fjol tycker jag. Särskilt med tanke på hur mycket skador man haft på backplats. Mitt intryck av denna säsong är att man nästan fått ut mer i ligan än man "varit värda". Det kanske är "The special one"-effekten men jag tycker det hänger i luften att man inte komer kunna ha samma "flyt" hela säsongen.

Ifall man åker ner på femteplats i ligan (bara 4p ner till Spurs) och tappar CL platsen igen så krävs det väl att man går riktigt långt i CL för att inte säsongen ska stämplas som fiasko? Det är ju inte så att det ser bombsäkert ut i seriespelet så detta käns ju faktiskt som att det skulle kunna vara fult möjligt ifall man inte får lagspelet att stämma.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)