Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-09-17, 21:57   #16
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg


Äsch, din fiskare där.
Nja det är inte så mycket fiske som realism. Hade jag stått inför en talangjury hade jag inte haft något alls att framföra. Alltså helt talanglös.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-17, 21:59   #17
Grazzafukkinrazzi
Pissening, no homo.
 
Grazzafukkinrazzis avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 916
Youtube suktar efter Sveriges svar på Jason Genova. Calla ut lite svenska fitness-profiler och be någon filma dina träningspass, ge oss lite ments to enjoy.
__________________
1:a U -82,5kg SM Bänkpress 2010
Citat:
Ursprungligen postat av svennebanan Visa inlägg
Skulle kännas som en liten seger.
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Hur vågar ni ifrågasätta det faktum att jag är mer värd än en neger?
Citat:
Ursprungligen postat av PanikenAttacken Visa inlägg
jag kommer lämna mina föräldrar här på jorden medan jag dör, allt tack vare monster energy.
Grazzafukkinrazzi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-17, 23:31   #18
Korvil
Registered User
 
Reg.datum: May 2019
Inlägg: 113
Kan inte ett gäng tjejer ha tyckt Felix var söt?

Sedan kanske Amnesia var populärt då jag vet inte?
Korvil är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-17, 23:35   #19
Sasquatch
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2017
Inlägg: 32
Pewdiepie är originell och har en avslappnad personlighet, verkar totalt obrydd med att hävda sig själv eller med vad andra tycker om honom, bara gör saker för att han tycker det är kul. Folk dras till denna typ av personlighet, någon som verkar ha "fattat" vad livet går ut på och inte tar allting på så stort allvar. Karln är rentav upplyst. Att se Pewdiepie och hans ofattbart söta fru lira TV-spel ihop är nästan som att titta på en bunt kattungar leka med garnnystan.

Senast redigerad av Sasquatch den 2019-09-17 klockan 23:38.
Sasquatch är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-17, 23:46   #20
Korvil
Registered User
 
Reg.datum: May 2019
Inlägg: 113
Citat:
Ursprungligen postat av Sasquatch Visa inlägg
Pewdiepie är originell och har en avslappnad personlighet, verkar totalt obrydd med att hävda sig själv eller med vad andra tycker om honom, bara gör saker för att han tycker det är kul. Folk dras till denna typ av personlighet, någon som verkar ha "fattat" vad livet går ut på och inte tar allting på så stort allvar. Karln är rentav upplyst. Att se Pewdiepie och hans ofattbart söta fru lira TV-spel ihop är nästan som att titta på en bunt kattungar leka med garnnystan.
Jag behöver fler katter alltså ...

Att jag inte har tänkt på det!
Korvil är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-18, 01:00   #21
Cooks
Budget Axon
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 101
1) Var först med någonting
2) Ha en gnutta (gärna mer) karisma

Aldrig sett en Pewdiepie video. Glor på Twitch emellanåt, helst på streamers som inte är enorma så att man kan skriva något. Ödmjuka streamers som inte är "butthurt" brukar det gå bra för, en och annan dbag glider väl också igenom.
Cooks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-18, 06:28   #22
Drfg
Registered User
 
Drfgs avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Linköping
Inlägg: 167
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Du har säkert rätt i din sarkasm. Att kalla dem talanglösa var fel uttryckt, men jag ser inte talangen. När jag ser på pewdiepie eller ännu mer Onision så tänker jag att det där skulle jag kunna göra. Säga ett par dumheter framför en kamera, låta nån nörd redigera. Härja om något random varje dag och livnära mig på det. Jag ser inte vart talangen är eller varför intresset finns att följa det.
Pewdiepie har lagt upp en video nästan varje dag i flera år, hans videos är bra redigerade, han är rolig, han följer med i vad som händer och uppdaterar sig och sitt innehåll och framförallt så verkar han genuin i det han gör. Sen har han såklart haft tur också, hade han inte börjat spela amnesia kanske han aldrig blivit så stor som han är men självklart har han massa talang för det han gör. Prova själv, bara att göra ett 10-min klipp 3 dagar i rad lär vara svårt
Drfg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-18, 06:56   #23
Bandid0
Registered User
 
Bandid0s avatar
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 1 618
Underskatta inte timing heller. Det gäller att kunna fylla en viss plats när behovet uppstår.
Bandid0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-18, 08:22   #24
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Jag har inte koll på internetkändisar, men för manliga sådana har jag uppfattningen av att man ska vara rapp i käften, rolig, ”cool” och tilltala en grupp grabbar som är typ 10 år yngre än en själv (helst i åldersspannet 12-20) genom att dela ett intresse med dem, typ TV-spel. Grabbarna ser upp till dessa personer. Och detta är relativt lätt, tror de flesta har erfarenhet av att yngre killar snabbt vill se upp till en om man är halvduktig eller halvkunnig inom ett område de är intresserade av.

Det underlättar troligtvis om man inte är jätteful också, bara så att man inte är så ful så man blir ocool liksom.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-18, 08:59   #25
Gluffgluff
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2014
Ort: Gloomhaven
Inlägg: 270
De som är sig själva och gör sin grej verkar lyckas bättre än de som gör stora ansträngningar med krystat innehåll. Kan man säga att leveransen väger tyngre än själva innehållet? Hur kul hade Rich Piana varit om han babblat medicinska termer på harward-engelska och pratat om proteinintag i 45 minuter som styrkelabbet? Throw down some goddamn chipotle goddammit!

Pewdiepie softar ju bara framför datorn och verkar spexa mest för sig själv, det är okrystat och laidback fast med bra bild och ljud. Stämningen av planlöst ungdomshäng hos en skön polare. + timing och en oerhörd snowball-effect med enorm exponering över åratal. Konstigt att webbens största användargrupp subbar? Jämför med mindre youtubers inom samma gren, värdelös produktion eller så anstränger de sig för mycket med att göra det någon annan redan gjort, likadant eller sämre.

Inom fitness verkar det populärt att utnyttja youtubes algoritmer med hjälp av snarlika titlar och att nämna kontroversiella figurer. Kenny K.O har väl byggt upp sin kanal genom att snabbt som attan kopiera både titlar och klipp med egen voiceover. Allt handlar om att exposa (eller omnämna) mer kända personer. Personer som visserligen också tycks vara uppe i det blå men som iaf producerar eget material.

Trädgårdsmöbel: Det kanske kan vara din grej att uttrycka det du gör i TS här. Filma dig själv i dåligt sittande kalsonger på morgonen, spänn ut buken och vinkla hakan neråt. Posera som Jason Genova och uttryck din frustration över livets och youtubes orättvisor. Med 3-4 uppladdningar i veckan på engelska så är det en potentiell succé.

Senast redigerad av Gluffgluff den 2019-09-18 klockan 09:03.
Gluffgluff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-18, 10:35   #26
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Jag är mer nyfiken på instagram fitness-brudar som ser sig själva som superstjärnor efter att de fått 90 kåta följare. Oftast är de "brand ambassadors" för något skräpmärke som Proteinbolaget, oftast är de knappt tränade så de måste absolut ha stentajta träningsbyxor för att marshmallowröven ska hållas i form. Alla har de någon sjuk besatthet av sötsaker med lite mandlar, havregryn och proteinberikade produkter överströsslat vilket gör dem "nyttiga".

Oftast är de ju också lite manhaftiga i ansiktet. (Det kanske är en bidragande faktor till att de tror de har en chans i träningsvärlden?)

Okej att killar är desperata men har det gått så långt?
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-18, 11:39   #27
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Reactvideos verkar vara soft. Kommentera någon annans grejer bara, så slipper man den kreativa biten.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-18, 11:56   #28
Ladugårdsdörr
Registered User
 
Ladugårdsdörrs avatar
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 795
Man måste ändå gilla Zone Capone som kör vidare som officiell Gasp-ambassadör när resten av svenska fitness-instagram inte kan posta nog med Nocco-kattpiss och Tyngre kladdkakemix.
Ladugårdsdörr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-18, 11:59   #29
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Att Pewdiepie BLEV känd tycker jag inte är ett dugg konstigt, lite mer utav ett mysterium är att han fortfarande är så ofantligt populär. Jag garvade sannolikt åt några av hans första videos, då var de roliga och det kanske även var ett lite nytt grepp. Sedan dess har han ju bara fortsatt att vara hyper och kollar jag idag så stänger jag snabbt av eftersom att det känns som att han försöker för mycket. Han vet vad som fungerar och kör på det. Att det fortfarande fungerar gissar jag är p.g.a. att folk generellt har dålig humor och att det alltid kommer nya unga följare som är lite omogna och har en lägre ribba för vad som är kul samt kanske inte funderar så mycket över huruvida det är genuina rektioner från P eller något som är spelat.

Mycket handlar ju om att vara först. Omar Isuf är ju förvisso karismatisk men den kanske största anledningen till att han är superpopulär är för att han typ var först, man har fått följa honom på hela hans fitnessresa.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-18, 12:11   #30
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Jo, det är som nämnt säkert en massa arbete bakom men.. spela Minecraft och recensera memes som jobb verkar ju inte fy skam.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)