Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-09-10, 18:43   #1
Glyssner
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 1
Beach 2023

tl;dr

Nuvarande status: Fet som ett gödsvin och klen som en kattunge

Mål: Att väga tvåsiffrigt och att kunna göra fyra korrekta chins

Anledningen till de rätt specifika målen är en vadslagning

Den lite längre historien:

Jag är 39 år, 177 cm lång och väger (vägde) 122 kg med ett stillasittande jobb.

Jag har alltid haft dåliga knän och har skadat dom i omgångar genom hela livet. För någon månad sedan var det dags igen med att inte kunna ta mig från en stol till dass utan att bli tårögd av smärta ens med kryckor och smärtstillande vilket ledde till att jag skriver det här. Jag tänkte att om jag kan tappa ett gäng kilon så kommer belastningen på knäna att bli mindre, vilket inte gör att de mirakulöst läker men det kan knappast göra det sämre.

Jag har aldrig gymmat annat än att jag följt med kompisar på prova på-pass någon gång då och då så jag är, som jag skriver i inledningen, rätt så jävla klen. Det betyder också att jag använder maskiner istället för fria vikter av flera olika anledningar, men också att jag inte vet vad dom heter, så jag kommer beskriva dom med namnet som står på maskinen.

Tisdagen den 27/8 vägde jag 122,3kg och sedan dess har jag försökt käka enligt VLCD med ett undantag för en refeed tisdagen 3/9 som mest handlade om att vara social och om att folk runt mig började tjata om ätstörningar och självskadebeteende.

Idag har jag alltså ätit VLCD i två veckor och väger nu 114,8kg vilket är en viktnedgång på -7,5kg

Min VLCD ser ut så här:

120g kasein fördelat på fyra shakes
33g EAA fördelat på tre shakes
3 tabletter multivitamin ”Opti-men”
1 kapsel Elexir Forte Omega-3 (borde jag ta fler?)
10g psylliumfrö

Jag har också en blandning bestående av
80g Seltin Mineralsalt
30g Bordssalt
50g Bakpulver
50g Kreatin
40g Beta-alanin
...som jag sprider ut över tio dagar

Om jag saknar något nödvändigt så får någon väldigt gärna hojta till!


Mitt träningsschema ser ut så här:

Träning tisdagar, torsdagar och söndagar

3x5 på alla övningar

Latsdrag 70kg

Rodd 50kg

Axelpress 35kg

Bröstpress 35kg

Tricepspress 80kg

Biceps curl 30kg (lite för lätt, men 35kg är för tungt så jag kör 35kg på sista setet)

Abdomen 50kg

Lower back 100kg (jag skulle förmodligen kunna lägga på lite till men knäna säger ifrån vid 100kg)

Saknar jag någon viktig övning?

Jag har inte riktigt klurat ut hur jag ska träna benen då knäna i princip inte tål någon belastning alls. När jag var på gymmet och testade nån gång innan jag drog knäna åt helvete igen så började de göra ont vid benpress på 200kg, men nu gör det ont av att gå på plan mark och särskilt det ena viker sig gärna åt fel håll och balansen är värdelös. Jag har funderat på att skaffa en balansplatta till jobbet, om inte annat för att bättra på balansen för att minska risken att de viker sig fel.

Synpunkter, åsikter, goda råd och glada tillrop tas emot med tacksamhet!
Glyssner är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)