Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-09-23, 17:04   #16
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
7 singlar på 72.5 i militärpress bakom nacke, 4 singlar på 72.5 kg i militärpress.

+ Pushdowns och giljotinpress

Har ätit mycket under helgen och det skönaste med det är att kroppen orkar med mer träningsvolym, vilket är kul. Men bra annars mår jag inte av det, så ser fram emot att återgå till kaloriunderskott imorgon. Även om kroppen känner sig lite skörare av det.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-12, 12:16   #17
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Igår:

Marklyft:
80 kg 2x2

Vänstra hamstringen har inte blivit bättre under senaste veckorna, snarare tvärtom. Testade att köra lätta mark för att se efter hur det kändes, och fick samma känsla av att muskeln "fladdrade runt". Tråkigt, skit.

Hantelrodd:
70kg: 2 set på 10 reps.

Pullups bakom nacken:
45 reps totalt

Biceps

Körde ett pushpass häromdagen också. Klarade av en tvåa på 85 kg i militärpress. Testade även att köra bänkpress för första gången på åratal, det kändes väldigt bra ur ett tekniskt perspektiv -- behöll anspänning och kontroll under hela lyftet. Kanske ska köra det ibland som omväxling. Problemet är att jag alltid börjar känna mig skitnödig när jag kör bänk.

Generellt sett har senaste veckorna varit de sämsta någonsin under min träningskarriär. Inte minst hamstringsproblemet, även varit småsjuk och sliten överlag. Har börjat äta mer dock, ligger på balans för tillfället.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-12, 12:20   #18
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Men konditionsträningen tuffar på, och är nog det roligaste just nu. Förvisso kör jag bara på konditionsmaskiner, vilket säkerligen inte är lika trevligt som att springa eller gå utomhus, men det är skönt och ger mig tid till att se på föreläsningar, slappna av och dylikt.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)