Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-09-11, 13:34   #6556
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
How's it hangin', mate?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-12, 18:36   #6557
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
How's it hangin', mate?
Halloj, jo då det rullar väl på. Verkar ha hittat ett uppsatsämne och så nu med. Blir nog inte mycket skrivet här dock även om jag ska försöka uppdatera då och då, har nämligen helt slutat läsa på Kolo.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-16, 17:14   #6558
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
6mil på 2h? Fyfan!

Lycka till med uppsats och viktnedgång.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-17, 08:52   #6559
Gluffgluff
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2014
Ort: Gloomhaven
Inlägg: 270
Är du inläst på stoicismen Anton?

När livet känns som att man ligger på ett kallt fuktigt källargolv och man försökt resa sig om och om igen med oerhörda kraftansträngningar och bränner ut sig igen. När måttfullhet låter som att jonglerandes gå på lina under beskjutning. Och man kanske knappt litar på sig själv längre. Då kan gammal filosofi vara en kraftfull hand att greppa.

Det kan vara värdefullt att koppla ur som du gjort. Inte prata så mycket om sina planer. Att verbalisera ej genomförda projekt kan ibland göra att man dels manifesterat det, nästan upplevt det redan. Samtidigt kan det byggas upp en stress, att det man ville göra av ren glädje plötsligt blir ännu ett måste att leva upp till.

Cyklandet, ätandet och dina starka bedrifter tycks ångest och prestationsdrivna. Imponerande minst sagt, omgivningen står med öppen haka och undrar hur du klarar allt. Känns stolt och bra för stunden, att få visa vad man har i sig. Inte minst för sig själv. Men det är självdestruktivt, tillfälligt och skört. Jag vet att du kan bygga upp dig inifrån, en jordad självkänsla så att en missad romans, en middag som spårar eller annan motgång inte knuffar dig helt av banan. Det är bara erfarenheter. Även den djupaste brunn kan gå torr om man inte ransonerar ibland, portionerar ut resurserna. Du är värd allt du vill så som den du är precis just nu. Du är en stark och värdefull människa som har resten av livet framför sig.

Tag kravlöst hand om dig själv som om du vore den mest värdefulla människan i ditt liv, för det är du.
Gluffgluff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-08, 15:23   #6560
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av Gluffgluff Visa inlägg
Är du inläst på stoicismen Anton?

När livet känns som att man ligger på ett kallt fuktigt källargolv och man försökt resa sig om och om igen med oerhörda kraftansträngningar och bränner ut sig igen. När måttfullhet låter som att jonglerandes gå på lina under beskjutning. Och man kanske knappt litar på sig själv längre. Då kan gammal filosofi vara en kraftfull hand att greppa.

Det kan vara värdefullt att koppla ur som du gjort. Inte prata så mycket om sina planer. Att verbalisera ej genomförda projekt kan ibland göra att man dels manifesterat det, nästan upplevt det redan. Samtidigt kan det byggas upp en stress, att det man ville göra av ren glädje plötsligt blir ännu ett måste att leva upp till.

Cyklandet, ätandet och dina starka bedrifter tycks ångest och prestationsdrivna. Imponerande minst sagt, omgivningen står med öppen haka och undrar hur du klarar allt. Känns stolt och bra för stunden, att få visa vad man har i sig. Inte minst för sig själv. Men det är självdestruktivt, tillfälligt och skört. Jag vet att du kan bygga upp dig inifrån, en jordad självkänsla så att en missad romans, en middag som spårar eller annan motgång inte knuffar dig helt av banan. Det är bara erfarenheter. Även den djupaste brunn kan gå torr om man inte ransonerar ibland, portionerar ut resurserna. Du är värd allt du vill så som den du är precis just nu. Du är en stark och värdefull människa som har resten av livet framför sig.

Tag kravlöst hand om dig själv som om du vore den mest värdefulla människan i ditt liv, för det är du.
Tack för ett väldigt fint och genomtänkt inlägg. Jag har läst en del om stoicism tidigare och försökt efterleva delar av det med blandad framgång, du gav mig idén att läsa om det återigen, tack för det.

Det är förövrigt helt OK med mig, läser inte på forumet generellt längre som sagt men ber om ursäkt för lång period utan uppdatering i journalen.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-08, 17:23   #6561
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Saknad. Forumet har liksom inget fräs längre.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-08, 20:51   #6562
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Saknad. Forumet har liksom inget fräs längre.
Attans då, jag saknar flera på forumet ska sägas, givetvis!
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-07, 14:53   #6563
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Ursäkta frånvaron av uppdateringar! Det har gått hyfsat med det mesta i livet, inga riktigt djupa dalar och tränar en del, träffar folk en del, äter OK och har även börjat skriva på min D-uppsats.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-07, 14:56   #6564
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Anton! <3 Härligt att det tuffar på, och en liten uppdatering är bättre än ingen alls! Kör hårt!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-07, 20:33   #6565
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Anton! <3 Härligt att det tuffar på, och en liten uppdatering är bättre än ingen alls! Kör hårt!
+1.

Fortsätta köra på!!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 14:32   #6566
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Det går fortsatt bra och med balans i det mesta. Läser inte mycket här längre, skummade igenom för en vecka sedan och ser att lite förändrats tyvärr. Politik, troll och Aryt som försöker provocera överallt, saknar hur det var innan.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 15:01   #6567
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Tjena!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 20:53   #6568
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Det går fortsatt bra och med balans i det mesta. Läser inte mycket här längre, skummade igenom för en vecka sedan och ser att lite förändrats tyvärr. Politik, troll och Aryt som försöker provocera överallt, saknar hur det var innan.
Sant, forumet hade verkligen mått bra av lite Fräs!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 21:03   #6569
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Sant, forumet hade verkligen mått bra av lite Fräs!
Fast frågan är om Fräs hade mått bra av forumet.

@Anton - Håller tummarna för dig och tänker på dig då och då och hoppas allt går bra.
Jag var precis ute på en rejäl omgång som slog ut mig i nästan tre månader och då var jag utan Kolozzeum i tre månader med, och jag kan ärligt säga att det märks nu när jag kom tillbaka att det kan vara rätt dränerande, och kanske inte det bästa när man är extra mottaglig för det.
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-19, 22:01   #6570
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Fast frågan är om Fräs hade mått bra av forumet.

@Anton - Håller tummarna för dig och tänker på dig då och då och hoppas allt går bra.
Jag var precis ute på en rejäl omgång som slog ut mig i nästan tre månader och då var jag utan Kolozzeum i tre månader med, och jag kan ärligt säga att det märks nu när jag kom tillbaka att det kan vara rätt dränerande, och kanske inte det bästa när man är extra mottaglig för det.
Ja men det är ju tyvärr det, även om jag numera ignorerar trollen så spelar det mindre roll då trådarna ändå hamnar på deras villkor och man måste traggla i skiten alternativt inte kan hålla tyst och känner ett behov av att diskutera med puckorna.

Det är tråkigt och man kan ju hoppas mmsports styr upp men det är ju knappast troligt.

Det går iaf fortsatt bra på alla fronter.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)