Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-09-17, 19:34   #1
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 230
Att bli internetkändis utan talanger som man

Det här är en tråd där jag mest är nyfiken på hur vissa människor kan bli internetkändisar genom Youtube, Twitch, Instagram. Nu tänker jag på män, så urringat, korta shorts osv. är inte applicerbart. Jag tänker på personer som Onision, pewdiepie, asmongold, KSI, mer personer som inte har någon slags talang (Tex kunna sjunga) eller något uppenbart roligt handikapp (Som Tourettesguy). Det verkar så slumpmässigt på något sätt vilka personer som "blir något". Jag ser ingen "röd tråd". Naturligtvis kan dessa personer ha en talang, bara att jag inte ser den. Atleter kan jag förstå, konstnärer, musiker osv. Men tex. en sån som Pewdiepie, var ligger talangen? Han är lite smårolig ibland, men 100 miljoner följare och mångmiljonär-rolig? Nej knappast. Jag fattar det inte. Är det slumpen?

För sakens skull så kan vi ta mig som exempel: Jag har ingen talang för något. medelålders, oattraktiv, man. Inte något vidare intressant att säga, kanske massa kontroversiella grejer, men inte 100miljoner tittare-kontroversiell. Mer sätta på ignore-kontroversiell. Skulle jag kunna göra något öht som hade kunnat göra mig till en Youtubekändis och miljonär? Eller få massvis med människor att kolla på mig på Twitch och donera pengar så jag hade kunnat leva gott på att härja framför något tv-spel?
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-17, 19:37   #2
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Jag tänkte på det angående Jason Blaha.

Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag har ingen talang för något. medelålders, oattraktiv, man. Inte något vidare intressant att säga
Äsch, din fiskare där.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-17, 19:40   #3
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Några kanske kan bli kändisar via slumpen, men de flesta streamers har nött under lång tid för att bygga sig en bas, sedan finns det alltid undantagsfallen som exploderar.

De flesta du nämner har kanske inte en klar talang i någon speciell sak, men de är underhållande för många, mer behövs inte.
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-17, 19:42   #4
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 086
Den röda tråden är komedi och underhållning. Alla skapar det på sitt sätt.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-17, 19:50   #5
Rickard
Registered User
 
Rickards avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Göteborg
Inlägg: 4 160
Nu har jag inte sett pewdiepie någon gång. Men är inte han stor för att han är stor typ?
Att själva grejen är att se till att han är störst på youtube?
För när någon indisk grej höll på att bli större på youtube så såg hans följare till att han fick fler följare.
Rickard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-17, 19:54   #6
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av Rickard Visa inlägg
Nu har jag inte sett pewdiepie någon gång. Men är inte han stor för att han är stor typ?
Att själva grejen är att se till att han är störst på youtube?
För när någon indisk grej höll på att bli större på youtube så såg hans följare till att han fick fler följare.
Likadant på twitch, stora streamers har lättare att få nya tittare då nya tittare kollar vilka som är stora och tittar på dessa, sedan rullar det på så.

Lite därför som twitch har mindre kanaler som de "visar" upp på förstasidan så fler upptäcks.

Lyckas man nå en viss punkt så sköter sig en hel del själv som det verkar för de stora.
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-17, 20:13   #7
C.E.J.
Korsordet
 
C.E.J.s avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Malmö
Inlägg: 5 404
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Onision, pewdiepie, asmongold, KSI,
Jag vill berätta för kolo att jag aldrig hört talas om de där, förutom pdp.

Baserat på pdp verkar nyckeln till framgång vara att ha rika föräldrar, med allt vad det innebär. Man bör även vara klipsk nog för att kunna antas till ind.ek på en bra skola. Hope this helps!
__________________
"Det är verkligen inte lite omskolning det handlar om" http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...&postcount=285
C.E.J. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-17, 20:37   #8
Starke75an
Mulkku of Sweden
 
Starke75ans avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Ort: I en by på landet
Inlägg: 882
Du fixar det säkert. Nått korkad talang besitter du säkert.
Starke75an är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-17, 20:41   #9
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Kan du inte försöka bli en svensk Rich Piana eller något? Hela Kolo kommer stötta dina videos, så du får bra med tittarsiffror direkt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-17, 20:47   #10
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Givetvis är de några av de mest talangfulla i världen inom sitt område. De är mästare på marknadsföring, att tillfredställa sina följare och skapa innehåll som deras fans ofta finner mer engagerande än det som ges ut av giganter som Netflix, Fox och annat tjafs. För en promille av produktionskostnaden.

Men visst. De är "talanglösa".
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-17, 20:57   #11
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 230
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Givetvis är de några av de mest talangfulla i världen inom sitt område. De är mästare på marknadsföring, att tillfredställa sina följare och skapa innehåll som deras fans ofta finner mer engagerande än det som ges ut av giganter som Netflix, Fox och annat tjafs. För en promille av produktionskostnaden.

Men visst. De är "talanglösa".
Du har säkert rätt i din sarkasm. Att kalla dem talanglösa var fel uttryckt, men jag ser inte talangen. När jag ser på pewdiepie eller ännu mer Onision så tänker jag att det där skulle jag kunna göra. Säga ett par dumheter framför en kamera, låta nån nörd redigera. Härja om något random varje dag och livnära mig på det. Jag ser inte vart talangen är eller varför intresset finns att följa det.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-17, 20:57   #12
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 230
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Kan du inte försöka bli en svensk Rich Piana eller något? Hela Kolo kommer stötta dina videos, så du får bra med tittarsiffror direkt.
Det finns redan en svensk Rich Piana, som "heter" Zonecapone
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-17, 21:02   #13
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Du har säkert rätt i din sarkasm. Att kalla dem talanglösa var fel uttryckt, men jag ser inte talangen. När jag ser på pewdiepie eller ännu mer Onision så tänker jag att det där skulle jag kunna göra. Säga ett par dumheter framför en kamera, låta nån nörd redigera. Härja om något random varje dag och livnära mig på det. Jag ser inte vart talangen är eller varför intresset finns att följa det.
Jag tror en anledning, som ofta minimeras av de som vill måla upp en grandiost glorifierad bild av framgångsexemplena, är att de helt enkelt var på rätt plats på rätt tillfälle så att säga. De var redo när möjligheten att surfa en ny trend inbefann sig.

Sen tror jag du letar efter fel grejer. Talang behöver inte nödvändigtvis vara det som väcker intresset hos en publik. De kanske lika gärna vill se på någon de kan relatera till, någon de kan känna blir deras "kompis" eller får dem att känna sig delaktiga i en gemenskap.

Edit: Till exempel gillade jag Rich Piana. Han hade ingen fantastisk fysik i mitt tycke, hans träningsråd var ganska dumma, det var småkul med alla memes som gjorde narr av honom, men ändå kände man att han var en sympatisk kille i slutändan, vilket fick mig att spela upp en halvtimme Bigger By The Day i bakgrunden varje dag (typ).

Senast redigerad av Brofessorn den 2019-09-17 klockan 21:07.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-17, 21:03   #14
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Det finns redan en svensk Rich Piana, som "heter" Zonecapone
Sant, nu när jag tänker efter. Han hängde ju till och med med Piana ett tag.
Får komma på något nytt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-17, 21:39   #15
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 230
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Sant, nu när jag tänker efter. Han hängde ju till och med med Piana ett tag.
Får komma på något nytt.
Nånting med Tourettes tänkte jag hade kunnat vart trevligt, gamea med tourettes (Kunde Cartman fejka kan jag) men jag kan inte konkurrera med Sweetanita av uppenbara skäl.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)