Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-01-06, 18:53   #76
hultman
Fulstygg
 
hultmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 2 185
Känns ganska fånigt att anmäla för en sån sak, och det kommer knappast att leda till något. Ingen aning om vad jag själv gjort i din situation mer än att grannjäveln hade fått igen på något sätt.
__________________
Min journal

You can lose a lot of money chasing women.
But you can't lose women chasing money.
hultman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-06, 18:57   #77
tigerofsweden
Fitness4Life
 
tigerofswedens avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Lomma
Inlägg: 6 865
Usch vad stört Vilka idioter de finns egentligen
tigerofsweden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-06, 19:30   #78
rolf
#VilaLagom
 
rolfs avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Ort: Halmstad
Inlägg: 12 742
Jag vet inte hur det är med er andra, men jag skulle iaf inte kunna bara släppa en sån här sak utan att verkligen få veta exakt vad som hänt i min lägenhet. Jag skulle aldrig bara kunna försöka "bevara grannsämjan" och tiga hela saken till döds, utan jag hade definitivt frågat ut tanten och inte gett mig innan jag fått sanningen. Den där lappen är en så dålig ursäkt att det inte är klokt, vilket givetvis gör mig ännu nyfiknare; vad har hon gjort som hon måste ljuga om?

Det är nästan så jag sitter här och är irriterad över att TS inte frågat ut henne än
__________________
[B][URL="http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=83197"]Rolf goes #suomitraining
rolf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-06, 19:32   #79
Griip
Självgod idoit
 
Griips avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Ort: Blasieholmsgatan 6
Inlägg: 3 033
Mmja hade det varit något ofarligt hade hon ju inte behövt ljuga kan man tycka.
Griip är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-06, 19:36   #80
Wille005
Banned User
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Sthlm
Inlägg: 139
Citat:
Ursprungligen postat av Griip Visa inlägg
Mmja hade det varit något ofarligt hade hon ju inte behövt ljuga kan man tycka.
Folk har en tendens att kunna ljuga över vad som helst.
Wille005 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-06, 19:42   #81
Tolkia
Moralistmoderator
 
Tolkias avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Lycksele
Inlägg: 15 502
Citat:
Ursprungligen postat av Griip Visa inlägg
Mmja hade det varit något ofarligt hade hon ju inte behövt ljuga kan man tycka.
Det var så oskuldsfullt att det nästan var rart, faktiskt. Folk ljuger om de oviktigaste skitsaker.

Jag undrar ju, om det är barnbarn-slagga-i-lägenhet-alternativet som är det sanna, vad tanten sade till barnbarnet (eller vem som nu slaggat där)? Förespeglades att hon disponerade lägenheten fritt, eller har vi en konspiration (i båda fallen fortfarande så korkat att det inte går att beskriva att inte städa upp efter sig)?

Är tanten smart väljer hon att berätta sanningen; det är ju egentligen mindre skämmigt att berätta att man tjyvlånat (ut) en lägenhet och inte hunnit städa än att ljuga ihop dödens mest genomskinliga ursäkt. Winter kan då visa sin andliga storhet genom att låta udda vara jämnt och härigenom samla glödande kol på sin grannes huvud. Skammen tanten får återuppleva varje gång hon ser sin unga granne i trappan är med stor säkerhet ett både kännbart och långvarigt straff.

Winter: Vad sade dina föräldrar när du berättade det (jag fick en vision av hur min egen far skulle ha roidat loss om det varit jag och min lägenhet )?
Tolkia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-06, 19:50   #82
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Citat:
Ursprungligen postat av rolf Visa inlägg
Jag vet inte hur det är med er andra, men jag skulle iaf inte kunna bara släppa en sån här sak utan att verkligen få veta exakt vad som hänt i min lägenhet. Jag skulle aldrig bara kunna försöka "bevara grannsämjan" och tiga hela saken till döds, utan jag hade definitivt frågat ut tanten och inte gett mig innan jag fått sanningen. Den där lappen är en så dålig ursäkt att det inte är klokt, vilket givetvis gör mig ännu nyfiknare; vad har hon gjort som hon måste ljuga om?

Det är nästan så jag sitter här och är irriterad över att TS inte frågat ut henne än
Jag kommer givetvis inte att släppa det, men jag känner att jag är för labil och ledsen just nu för att kunna agera civiliserat gentemot henne. Det är mer det jag menar med grannsämja - jag kommer aldrig någonsin mer att ge henne någon sorts förtroende gällande minsta lilla, men jag har ingen lust att bryta ihop i en gråtattack inför henne eller börja skrika okontrollerat.

Jag börjar mer och mer tro att det är hennes barn som varit här inne och tittat på TV. Hittade t.ex. ett Dumle-papper som trillat utanför sopkorgen i köket.

//Kristin
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-06, 19:54   #83
Tolkia
Moralistmoderator
 
Tolkias avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Lycksele
Inlägg: 15 502
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
... jag har ingen lust att bryta ihop i en gråtattack inför henne eller börja skrika okontrollerat.
Klok flicka.
Tolkia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-06, 19:54   #84
Griip
Självgod idoit
 
Griips avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Ort: Blasieholmsgatan 6
Inlägg: 3 033
Är inte dumle typiskt gangstergodis?
Griip är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-06, 19:56   #85
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Jag kommer givetvis inte att släppa det, men jag känner att jag är för labil och ledsen just nu för att kunna agera civiliserat gentemot henne. Det är mer det jag menar med grannsämja - jag kommer aldrig någonsin mer att ge henne någon sorts förtroende gällande minsta lilla, men jag har ingen lust att bryta ihop i en gråtattack inför henne eller börja skrika okontrollerat.

Jag börjar mer och mer tro att det är hennes barn som varit här inne och tittat på TV. Hittade t.ex. ett Dumle-papper som trillat utanför sopkorgen i köket.

//Kristin
Kan det vara så att tanten ville titta på något TV-program och så blev det massa tjafs, så hon lät ungarna få låna din, eftersom hon bara har en TV?
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-06, 19:59   #86
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Winter: Vad sade dina föräldrar när du berättade det (jag fick en vision av hur min egen far skulle ha roidat loss om det varit jag och min lägenhet )?
De hjälpte faktiskt till att bära upp grejer i lägenheten (har firat jul på landstället tillsammans med dem och fick skjuts tillbaka hit), men det var inte förrän de hade gått som jag började förstå vad som kan ha hänt här när jag varit borta. Jag har bara pratat med mamma, och hon var ganska övertygad om att utlånad-till-barn-teorin är rimlig. De har båda träffat tanten och hon är ju ingen skräckinjagande typ direkt utan alltid väldigt trevlig och beskedlig, men de anser naturligtvis också att detta är ett grovt övertramp.

Om de hade varit kvar här hade jag nog tagit någon av dem till hjälp och gått in till henne, men som det är nu väljer jag att göra det imorgon när jag förhopningsvis är mindre upprörd.

//Kristin
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-06, 19:59   #87
Manta
Hey, Hey, My, My
 
Mantas avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Adelaide
Inlägg: 170
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Kan det vara så att tanten ville titta på något TV-program och så blev det massa tjafs, så hon lät ungarna få låna din, eftersom hon bara har en TV?
Det tycker inte jag förklarar kastrullen och brödkanterna. Inte täcket heller.
__________________
...like those who go off on a journey to see a longed-for city with their own eyes and imagine that one can enjoy in reality the charm of a dream
Manta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-06, 20:01   #88
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Kan det vara så att tanten ville titta på något TV-program och så blev det massa tjafs, så hon lät ungarna få låna din, eftersom hon bara har en TV?
Kan vara. Och så åt de yoghurt, drack te samt käkade mackor och dumle....

Det skumma(-ste) är fortfarande varför hon tagit mitt täcke (och ev handduken, har inte hittat den än). Jag vet att det var kallt ute igår, men när jag kom in i min lägenhet idag så var värmen inomhus helt till belåtenhet.

//Kristin
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-06, 20:02   #89
Viktor_Balck
Registered User
 
Viktor_Balcks avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Mandalay Bay
Inlägg: 421
Citat:
Ursprungligen postat av Griip Visa inlägg
Är inte dumle typiskt gangstergodis?
Börjar få fram en gärningsmannaprofil nu.

"Personen/personerna vi söker har en förkärlek till dumle, rostat bröd och filmen Troja. Den här kastrullen hittades också på platsen, har du sett eller hört något, ring till efterlyst 087020090"
Viktor_Balck är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-06, 20:04   #90
Fagen
Registered User
 
Fagens avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 830
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Det var så oskuldsfullt att det nästan var rart, faktiskt. Folk ljuger om de oviktigaste skitsaker.

Jag undrar ju, om det är barnbarn-slagga-i-lägenhet-alternativet som är det sanna, vad tanten sade till barnbarnet (eller vem som nu slaggat där)? Förespeglades att hon disponerade lägenheten fritt, eller har vi en konspiration (i båda fallen fortfarande så korkat att det inte går att beskriva att inte städa upp efter sig)?

Är tanten smart väljer hon att berätta sanningen; det är ju egentligen mindre skämmigt att berätta att man tjyvlånat (ut) en lägenhet och inte hunnit städa än att ljuga ihop dödens mest genomskinliga ursäkt. Winter kan då visa sin andliga storhet genom att låta udda vara jämnt och härigenom samla glödande kol på sin grannes huvud. Skammen tanten får återuppleva varje gång hon ser sin unga granne i trappan är med stor säkerhet ett både kännbart och långvarigt straff.

Winter: Vad sade dina föräldrar när du berättade det (jag fick en vision av hur min egen far skulle ha roidat loss om det varit jag och min lägenhet )?

En person som kan med att göra det hon gjort kommer inte att känna skam för det inträffade. Tyvärr.
Jag är själv ingen vän av hämndprinciper, men i detta fall hade jag satt upp en lapp i trapphuset med följande text:

Hej NN

När du olovandes bodde i min lägenhet - då jag var bortrest under helgerna - så glömde du lite grejer, bl.a. en film och vissa husgeråd. Om du vill ha tillbaka din tyska läderporr, kastrullen, skeden (som du av någon anledning har eldat under?) och din clownperuk så hör av dig snarast.

Vänliga hälsningar
NN
__________________
Faster - Harder - Scooter
Fagen är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)