Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-01-06, 17:19   #46
Delta1
Registered User
 
Delta1s avatar
 
Reg.datum: Mar 2008
Ort: 127.0.0.1
Inlägg: 2
BrB
4 kap. Om brott mot frihet och frid

6 § Den som olovligen intränger eller kvarstannar där annan har sin bostad, vare sig det är rum, hus, gård eller fartyg, dömes för hemfridsbrott till böter.

Är brott som i första stycket sägs grovt, dömes till fängelse i högst två år.


Tanten har ditt tillstånd, dvs ej olovligt inträngt, har hon dock lånat ut eller släppt in någon annan så...
__________________
Varför finns det kondomer med jordgubbssmak, när alla vet att musen gillar ost?
Delta1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-06, 17:20   #47
burre
Registered User
 
burres avatar
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 436
*Hennes barn fick använda lägenheten.
*De stökar till.
*wintersnowsgdfg kommer hem tidigare än väntat så hon hann inte städa klart eller ens påbörja städningen?
*Tanten får panik när winter plingar på dörren och öppnar inte.
*Hon bevakar läget och skriver i all stress en bortförklarande lapp och lägger den och nyckeln i brevlådan när möjligheten kommer.
*Den lägliga förkylningen fungerar bra som täckmantel på två sätt, dels förklarar det vad hon gjorde i lägenheten dels varför hon måste hålla sig undan.
*Nu har hon med sin förkylning fått ett dygn till på sig att hitta på en bortförklaring.
*Notera att när hon konfronteras imorn kommer hon inte vara det minsta sjuk.



Försök att plinga på fler gånger, hon är ju uppenbarligen hemma. Annars testa ringa tanten, ju mer du stressar henne ju större kommer ångesten bli. Satsa på psykologisk krigsföring. Terrorisera henne tills du fått svar.
Vi snackar samtal mitt i natten, lägg ner ett äppelskrutt med en fasttejpad dödskalle på i brevluckan, detsamma med ett utskriven kopia till motorsågsmassakern på DVD. Ställ en kastrull med en död råtta i utanför dörren.


Hoppas det löser sig. Kolos IQ-reserv (jag b.la) hjälper mer än gärna till.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Timme Visa inlägg
men lol snälla du.
"it´s time you backed a winner for once, my chocolate friend"
burre är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-06, 17:22   #48
mangs
I´m just kidding. Or am I?
 
mangss avatar
 
Reg.datum: Oct 2001
Inlägg: 4 410
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Är det Mangs som kommer dra en "Jag kollade min grannes lgh över helgen, städade snällt ut ett ruttet äpple och nu står hon helt galet och bankar på dörren."

Ha ha, tänkte faktiskt tanken en sekund men det hade varit för enkelt. Du verkar ju ha koll på mig.

Till TS, uppdatera gärna med vad tanten ifråga har at tsäga till sitt försvar. Det kan ju vait så att hon låtit sina barn vara där en kort sväng och att de utnyttjat situationen. Jag tror inte du har något att oroa dig för men jävligt ohyffsat av grannen att utnyttja situationen på detta sätt.

Hade hon velat komma in i din lägenhet senare had hon ju bara kopierat nyckeln nu och inte lämnat några spår. För att röja bort alla ev misstankar i framtiden. Nu kommer ju hon ligga etyta på listan över misstänkta om något skulle ske.
__________________
drzwj, uoy ssim I
mangs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-06, 17:27   #49
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Min hjärnkapacitet börjar så smått återvända efter att ha varit nollställd av chocken de senaste timmarna. Jag börjar förstå hur det känns för dem som har haft inbrott, det är verkligen integritetskränkande att någon obehörig varit i ens hem.

Jag tror som ni - hon vet att hon har gjort fel och detta är en bortförklaring för att försöka mildra skadan.

Jag har bestämt mig för att avvakta ikväll och gå in till henne imorgon bitti med kastrullen och DVD:n (det är för övrigt "Troja", om det säger någonting). Jag kommer påtala att det inte är okej att hon lånar saker utan lov; hon fick mitt mobilnummer innan jag åkte och hade kunnat ringa mig om hon nu behövde ett täcke. Logiken talar om för mig ungefär vad som har hänt och att hon ljuger, men jag tänker inte gå in till henne och roida som en vettvillig. Jag kommer naturligtvis aldrig någonsin att anlita henne som blomvakt igen men jag värnar till viss del ändå om grannsämjan... Det känns som att det blir olidligt att bo här om jag ska behöva möta någon i trappuppgången titt som tätt som jag är ovän med.

Jag har förresten hittat fruktskålen - högst upp i ett köksskåp, som någon skrev.

//Kristin
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-06, 17:29   #50
Snabel
Registered User
 
Snabels avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 53
Fortsätt plinga tills hon öppnar. Hon har gjort fel och det där med äpplet är bara lögn, det vet du. Det är klart att hon har låtit någon använda lägenheten vilket är helt sjukt, jag vet inte ens om jag skulle kunna bo där efter en sådan sak. Dessa människor har kollat igenom dina privata saker, använt dina privata saker. Fyfan.

nej acceptera inte hennes "jag är förkyld så jag kan inte prata". Hon har gjort fel och inte du, stressa henne nu.

Mvh Snabel
__________________
All of us. All of us, sing about it
Snabel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-06, 17:31   #51
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Ja det får nog ingen positiv effekt att roida, inte som om hon kommer komma till insikt och du kommer lita på henne igen. Är nog bara att släppa och gå vidare, får hitta någon annan att vakta blommorna.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-06, 17:32   #52
shut teh face
Mother love bone
 
shut teh faces avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 709
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Ja det får nog ingen positiv effekt att roida, inte som om hon kommer komma till insikt och du kommer lita på henne igen. Är nog bara att släppa och gå vidare, får hitta någon annan att vakta blommorna.
Jag hade velat veta EXAKT vad som hände. Om det var hennes dotter som bara sov över där så skulle det kännas rätt okej, men tanten kanske låtit sin alkoholiserade man bedriva bordell där inne; då är det en annan grej och flytt kanske blir nödvändig.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av lectris Visa inlägg
Är shut teh face knäpp som klagar över att en tjej skickar porr?
shut teh face är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-06, 17:34   #53
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Nyckeln har jag fått tillbaka genom brevinkastet tillsammans med lappen.

Om jag vill gå till botten med händelsen borde jag säkert ringa på nu och kräva en förklaring innan hon får chansen att koka ihop fler bortförklaringar (jag tror att burres analys ligger ganska nära sanningen). Men i ärlighetens namn orkar jag nog inte. Det hade varit lättare om jag haft någon här men jag bor själv och just nu känns det inte som att jag pallar att pressa henne.

Jag är nog mest ledsen för att någon svikit mig och för att jag tvingas känna det här obehaget i min egen lägenhet. Ilskan kanske kommer....

//Kristin
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-06, 17:34   #54
Archos
Banned User
 
Archoss avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 170
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
men jag värnar till viss del ändå om grannsämjan... Det känns som att det blir olidligt att bo här om jag ska behöva möta någon i trappuppgången titt som tätt som jag är ovän med.
Det är nog ändå bättre att ta mod till sig och fronta henne ordentligt men att försöka hålla sig kall. Saklighet under kontroll biter alltid hårdast. Vad händer med dig själv om du inte frontar henne ordentligt? Ingen grannsämja är värd det. Dessutom visar du var du står vilket brukar vara bäst i längden.
Archos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-06, 17:36   #55
Snabel
Registered User
 
Snabels avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 53
Det är klart du ska gå till botten med det nu direkt, det är det du vill och måste göra. Annars kommer du aldrig kunna trivas i lägenheten eller trappuppgången. Sämjan mellan dig och din granne är ändå för alltid förstörd, OM hon inte kan redogöra exakt för vad som har hänt i din lägenhet.

Mvh Snabel.
__________________
All of us. All of us, sing about it
Snabel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-06, 17:38   #56
Bubban
Registered User
 
Bubbans avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Trelleborg, Skewne
Inlägg: 93
Någon [DÅLIG] copycat som fått inspiration av filmen 3-Iron verkar det som.
Bubban är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-06, 17:38   #57
Wille005
Banned User
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Sthlm
Inlägg: 139
Låter som ett gammalt klassiskt fall av kåthet. Som ensam morsa med tonårsbarn är det inte lätt att bli ensam i huset och kunna bjuda över Kenta från porten mitt emot på en rulle och lite nudlar. För att inte nämna den typiska övergången från soffan till sängen precis när den trojanska hästen är färdigbyggd.

Vill man göra sådant finns det hotell, det hon gjort är oacceptabelt.

+1 på Polisen.
Wille005 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-06, 17:40   #58
Loke
Registered User
 
Lokes avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Rackarberget, Uppsala
Inlägg: 3 435
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Det känns som att det blir olidligt att bo här om jag ska behöva möta någon i trappuppgången titt som tätt som jag är ovän med.
Fast detta måste ju ändå vara skäl till att bli vräkt, förutsatt att hon blir fälld av polisen? Visst, det är inte lätt att vräka folk i BRF (antar det handlar om det), men att låta andra sova i grannens lägenhet är ju verkligen oacceptabelt. Och hon har ju erkännt att hon var in i lägenheten och rumsterade, samtidigt har du bevis för att något annat också har hänt, en DVD är ju sjukt misstänkt. Detta är ett rätt allvarlligt brott, hon ligger risigt till. Kör hårt säger jag, det skulle jag ha gjort.
__________________
- Nån snubbe på internet skrev detta.
Loke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-06, 17:40   #59
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Man kan ju vända lite på det och vara lite dryg och småfinurlig.

Förstå när tanten/kidsen inser att de har kvar en kastrull och en dvd hos dig

Ska de komma och be om att få de tillbaka?

Du skulle ju kunna fråga om det är hennes dvd och kastrull, svarar hon ja så är hon ju princip toast eftersom hon bara slängde ett ruttet äpple. Svarar hon nej så är hon toast för hur kom de isf in i din lgh?
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-06, 17:43   #60
Wille005
Banned User
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Sthlm
Inlägg: 139
Citat:
Ursprungligen postat av Loke Visa inlägg
Fast detta måste ju ändå vara skäl till att bli vräkt, förutsatt att hon blir fälld av polisen? Visst, det är inte lätt att vräka folk i BRF (antar det handlar om det), men att låta andra sova i grannens lägenhet är ju verkligen oacceptabelt. Och hon har ju erkännt att hon var in i lägenheten och rumsterade, samtidigt har du bevis för att något annat också har hänt, en DVD är ju sjukt misstänkt. Detta är ett rätt allvarlligt brott, hon ligger risigt till. Kör hårt säger jag, det skulle jag ha gjort.
Lappen hon skrivit är bevis som kan fälla henne då det är en lögn om sanningen kommer fram. Sen finns ju kastrullen och DVDn. Håller med om att tanten ligger rätt purt till.

I see you in court!
Wille005 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)