Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-10-10, 20:52   #16
Pokkes
Registered User
 
Pokkess avatar
 
Reg.datum: Aug 2016
Inlägg: 208
Citat:
Ursprungligen postat av Crillos Visa inlägg
Om man bortser från minskade gains, är det inte en bra sak i det stora hela med tanke på allt vi äter, gör, tränar, livsstil som skapar inflammationer i kroppen?

Inte regelbundet användande förstås, men till och från, kanske att använda alvedon?
En inflammation är kroppens egna försvar mot ett stimuli (såsom bakterie, skada eller stress).

Om man inte har en autoimmun sjukdom, är det inte bättre att försöka undvika stimulit istället för att motverka kroppens försvar?
Pokkes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-10, 22:12   #17
Crillos
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2018
Inlägg: 163
Citat:
Ursprungligen postat av Pokkes Visa inlägg
En inflammation är kroppens egna försvar mot ett stimuli (såsom bakterie, skada eller stress).

Om man inte har en autoimmun sjukdom, är det inte bättre att försöka undvika stimulit istället för att motverka kroppens försvar?
Smärta är också kroppens eget försvar mot ett stimuli(SJUKDOM) så du kan ju be om att undvika all form av bedövning nästa gång du ska behandlas på sjukhus.
Crillos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-10, 22:22   #18
Pokkes
Registered User
 
Pokkess avatar
 
Reg.datum: Aug 2016
Inlägg: 208
Citat:
Ursprungligen postat av Crillos Visa inlägg
Smärta är också kroppens eget försvar mot ett stimuli(SJUKDOM) så du kan ju be om att undvika all form av bedövning nästa gång du ska behandlas på sjukhus.
Fast då behandlar jag ju grundorsaken till det primära problemet, alltså det jag opereras för.

Ingen relevant jämförelse och det tror jag du förstår själv
Pokkes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-11, 08:20   #19
Gluffgluff
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2014
Ort: Gloomhaven
Inlägg: 270
Citat:
Ursprungligen postat av Pokkes Visa inlägg
En inflammation är kroppens egna försvar mot ett stimuli (såsom bakterie, skada eller stress).

Om man inte har en autoimmun sjukdom, är det inte bättre att försöka undvika stimulit istället för att motverka kroppens försvar?
Det är nog värt att undvika inflammatoriska stimuli även vid autoimmun sjukdom..

Citat:
Ursprungligen postat av Crillos Visa inlägg
Smärta är också kroppens eget försvar mot ett stimuli(SJUKDOM) så du kan ju be om att undvika all form av bedövning nästa gång du ska behandlas på sjukhus.
Det är en radikal skillnad på att bedövas för ett ingrepp som behandlar sjukdom mot att dagligen peta i sig paracetamol för att "kunna träna hårdare". Det är lite som att lustgastrimma en bil, ja det går fortare... ett tag.

Du kan försöka vrida och vända på det hela till din fördel men utifrån så ser det hela väldigt dumt ut. Att du dessutom bemödat dig att starta en tråd på Kolo för att fråga samt medelst halmgubbar och känsloargument försöka bemöta den milda kritik du får så misstänker jag att även du tvivlar på att det är så sunt det där du håller på med.

Med dina övriga trådstartar i beaktande så skulle jag råda dig att försöka använda så lite quick-fixes och life-hacks som möjligt. Prioritera inte maximum gainz över hälsan. Ät lagom, träna lagom och sov lagom så kommer du få bättre resultat över tid jämfört med att träna hårdare på paracetamol och försöka knäcka den optimala dieten. Låt det gå på autopilot och fokusera på andra saker i livet än träning och mat ett tag.

I all välmening,
GG
Gluffgluff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-11, 08:44   #20
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Crillos Visa inlägg
Om man bortser från minskade gains, är det inte en bra sak i det stora hela med tanke på allt vi äter, gör, tränar, livsstil som skapar inflammationer i kroppen?

Inte regelbundet användande förstås, men till och från, kanske att använda alvedon?
Lägg om dieten mot en mer antiinflammatorisk sådan isf.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-11, 08:56   #21
Pokkes
Registered User
 
Pokkess avatar
 
Reg.datum: Aug 2016
Inlägg: 208
Citat:
Ursprungligen postat av Gluffgluff Visa inlägg
Det är nog värt att undvika inflammatoriska stimuli även vid autoimmun sjukdom..



Det är en radikal skillnad på att bedövas för ett ingrepp som behandlar sjukdom mot att dagligen peta i sig paracetamol för att "kunna träna hårdare". Det är lite som att lustgastrimma en bil, ja det går fortare... ett tag.

Du kan försöka vrida och vända på det hela till din fördel men utifrån så ser det hela väldigt dumt ut. Att du dessutom bemödat dig att starta en tråd på Kolo för att fråga samt medelst halmgubbar och känsloargument försöka bemöta den milda kritik du får så misstänker jag att även du tvivlar på att det är så sunt det där du håller på med.

Med dina övriga trådstartar i beaktande så skulle jag råda dig att försöka använda så lite quick-fixes och life-hacks som möjligt. Prioritera inte maximum gainz över hälsan. Ät lagom, träna lagom och sov lagom så kommer du få bättre resultat över tid jämfört med att träna hårdare på paracetamol och försöka knäcka den optimala dieten. Låt det gå på autopilot och fokusera på andra saker i livet än träning och mat ett tag.

I all välmening,
GG
Självklart, menade att behandling för att direkt hämma immunförsvaret är fördelaktigt vid autoimmuna sjukdommar men inte vid andra besvär under längre tid.

Var lite otydligt i mitt inlägg ser jag nu
Pokkes är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)