Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-11-06, 14:40   #46
timoat
Registered User
 
timoats avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 147
SPOILER DAWN OF THE DEAD REMAKEN:

Där blev ju en unge zombified i magen på en brud

Jag tycker det är trist att T dog blev biten, man hade ju i princip ingen backstory till honom, och han hade 5 min sammanladga repliker i hela säsong 2, ingen av dom om honom. Kolla Youtube, finns en snubbe som klippt ihop allt han säger. Nu har dom bytt ut honom mot en stor flintskalloig svart snubbe som vi antagligen inte kommer få veta ett skit om heller som inte kommer ha nån egentlig anledning att vara där. Det finns ju ganska många karaktärer som man nästan glömmer bort, tex den blonda dottern eller den korthåriga tanten.

Kan vi anse att denna tråden är spoiler fylld upp till senaste avsnittet? (men inte "coming next week", säg inget om dom oom ni tittar på dem!)

Senast redigerad av timoat den 2012-11-06 klockan 14:42.
timoat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-06, 19:43   #47
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Jag har inte sett det senaste än men kunde inte låta bli och läsa vad som händer ändå på imdb.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-06, 19:47   #48
Bizarro
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Tullinge, Södra sthlm
Inlägg: 315
Lite småäckligt med kejsarsnittet osv, Carl verkar ju ha mognat lite, hade fan aldrig kunnat palla det där alltså.. Skönt att hon dog iaf, jävligt dum idé att inte göra abort när hon kunde..
Bizarro är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-06, 19:47   #49
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Förresten är Rick otroligt sexig ju.

Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-06, 20:30   #50
Olegh
mjau
 
Oleghs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 445
Citat:
Ursprungligen postat av Bizarro Visa inlägg
*Fet spoiler*
Nu står det inte uttryckligen att det ska vara spoilerfritt, men lite jäkla sunt förnuft tack. För helvete.

Vit text är användbart har jag hört.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av arjeplogarn Visa inlägg
Jag vill äga en range rover och en pool där vattnet rinner över kanten. Allt annat är detaljer egentligen.
Olegh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-06, 20:43   #51
Vilson
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 22
Citat:
Ursprungligen postat av Olegh Visa inlägg
Nu står det inte uttryckligen att det ska vara spoilerfritt, men lite jäkla sunt förnuft tack. För helvete.
Sunt förnuft? Lite jäkla sunt förnuft är att hålla sig borta från en tråd om en serie om man inte vill få serien spoilad. Se avsnittet först och besök tråden sen, hur jävla svårt ska det va?
Vilson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-06, 20:50   #52
Olegh
mjau
 
Oleghs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 445
Citat:
Ursprungligen postat av Vilson Visa inlägg
Sunt förnuft? Lite jäkla sunt förnuft är att hålla sig borta från en tråd om en serie om man inte vill få serien spoilad. Se avsnittet först och besök tråden sen, hur jävla svårt ska det va?
Varför ska man behöva ha sett hela serien fram till det senaste avsnittet för att få läsa i tråden? Va?

När det handlar om det absolut senaste avsnittet är det inte särskilt svårt att uppmärksamma läsaren. Spoilertaggar hade varit ännu bättre, men i brist på annat, vit text.

Ps. Jag blev inte spoilad. Ds.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av arjeplogarn Visa inlägg
Jag vill äga en range rover och en pool där vattnet rinner över kanten. Allt annat är detaljer egentligen.
Olegh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-06, 21:08   #53
Ado2000
You dont make friends with sallad
 
Ado2000s avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 199
bara jag som tyckte att Carl verkade sjukt känslokall över det han hade gjort jämfört med Rick som ballade ut helt efter att ha fattat vad som hänt ?
__________________
Min träningsjournal: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=175869

Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag hade en vilodag 2005.
Citat:
Ursprungligen postat av shut teh face Visa inlägg
Gillar midgets (and goats)
Ado2000 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-06, 21:09   #54
al3ks
Registered User
 
al3kss avatar
 
Reg.datum: Sep 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 495
Citat:
Ursprungligen postat av Ado2000 Visa inlägg
bara jag som tyckte att Carl verkade sjukt känslokall över det han hade gjort jämfört med Rick som ballade ut helt efter att ha fattat vad som hänt ?
Han kanske inte sköt henne?
al3ks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-06, 21:14   #55
timoat
Registered User
 
timoats avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 147
Nu när det är spoilat med födseln, så kan man säga att hon minnsann var sann till sin tvetydliga personlighet in i det sista. Hon ville ju göra abort från början men Rick övertalade henne att behålla barnet. Hon ville ju inte föda det in i "denna hemska värld". Sen begår hon självmord för babyns skull som föds in i denna hemska värld, nu utan moder. Good ridance säger jag bara! Hoppas vi inte komemr ha massor med avsnitt nu när Rick ska "gå vidare", det kommer bli jävligt segt. Alla i serien har ju förlorat sina nära och kära på fruktansvärda sätt, varför ska han bli förstörd liksom? Hoppas verkligen det inte blir så...


Och en sak till snälla, INGA SPOILERS FRÅN SERIERNA OM NI HAR LÄST DEM I DENNA TRÅD FÖR HELVETE! INTE ENS EN HINT! al3ks, om det visar sig att han inte sköt henne...

Senast redigerad av timoat den 2012-11-06 klockan 21:16.
timoat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-06, 21:27   #56
Ado2000
You dont make friends with sallad
 
Ado2000s avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 199
Citat:
Ursprungligen postat av al3ks Visa inlägg
Han kanske inte sköt henne?

skulle fan ha varit värre om han inte gjorde det
__________________
Min träningsjournal: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=175869

Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag hade en vilodag 2005.
Citat:
Ursprungligen postat av shut teh face Visa inlägg
Gillar midgets (and goats)
Ado2000 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-07, 09:45   #57
Frantic
Registered User
 
Frantics avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 4 155
I tidigare trådar som har varit dedikerade till en specifik serie har det varit standard att diskutera senaste avsnittet och jag tycker att det är en självklarhet att det är så även här. Vart ska man annars dra gränsen?
Frantic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-07, 11:21   #58
mattilainen
Registered User
 
mattilainens avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 473
Men om man inte vill ha serien spoilad så ska man fan inte gå in i denna tråden att läsa. Här diskuterar man serien. Då kan man ju inte tro att alla inte sett senaste avsnittet? Var går spoilern? Om någon som bara sett första säsongen så ska man inte få prata om andra och tredje då? Helt idiotiskt och ni som inte vill ha senaste avsnittet spoilat får helt enkelt avstå från att gå in i tråden tills ni har sett senaste avsnittet. Inte upp till oss att hålla koll på vad man skriver och vilket avsnitt det hör till, vare sig det är något avsnitt i första säsongen eller det senaste avsnittet. Det är upp till er, om ni nu bryr er att inte gå in i tråden. Herregud..
__________________
Knäböj: 160 kg
Bänkpress: 127.5 kg
Marklyft: 195
Journal - Gym och Brasiliansk Ju-Jutsu

Senast redigerad av mattilainen den 2012-11-07 klockan 11:22.
mattilainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-07, 11:27   #59
Vilson
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 22
Citat:
Ursprungligen postat av mattilainen Visa inlägg
Men om man inte vill ha serien spoilad så ska man fan inte gå in i denna tråden att läsa. Här diskuterar man serien. Då kan man ju inte tro att alla inte sett senaste avsnittet? Var går spoilern? Om någon som bara sett första säsongen så ska man inte få prata om andra och tredje då? Helt idiotiskt och ni som inte vill ha senaste avsnittet spoilat får helt enkelt avstå från att gå in i tråden tills ni har sett senaste avsnittet. Inte upp till oss att hålla koll på vad man skriver och vilket avsnitt det hör till, vare sig det är något avsnitt i första säsongen eller det senaste avsnittet. Det är upp till er, om ni nu bryr er att inte gå in i tråden. Herregud..
+1

Tänkte precis skriva samma sak. Så EXTREMT jävla korkat att gnälla på spoilers i en sån här tråd.
Vilson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-07, 11:34   #60
Holmeros
Plomeros
 
Holmeross avatar
 
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Ängelholm
Inlägg: 330
Garvböl åt spoiler-tjaffset. Klart som fan att man inte läser i en tråd om en serie man inte sett alla avsnitt av om man inte vill spoila. Jag håller mig borta från denna + sons of anarchy-tråden på de dagar avsnitten kommer, och läser efter jag själv sett det. Hur svårt är det?
Holmeros är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)