Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-05-06, 12:36   #10141
Jamescon
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2017
Inlägg: 44
Citat:
Ursprungligen postat av Kräket Visa inlägg
Vet inte. En del upplever minskad ork, och förändrar utifrån detta sin träning.
Tycker att det var tvärtom för mig. Känner mycket piggare och har mer energi. Vilket beror på att jag äter betydligt nyttigare och nu, eller rättare sagt skippar all skräpmat/godis osv. Det är förvånansvärt hur mycket mer "nyttig" mat jag blev tvungen att stoppa i mig för att fylla dagens kvot.
Med kaloribomber då och då ( något godis, chokolad, chips, ostmackor med vit bröd) fylls denna, och tom passeras väldigt fort och då presterar inte kroppen lika bra.
En förändring jag har gjort är att lägga in mer strukturerad styrketräning jämfört med innan i syfte att bevara musklerna så mycket som möjligt.
Jamescon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-06, 13:02   #10142
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Nere på rekordlåga nivåer, 77,3 kg idag. Målet inställt på 75kg, sen balans ett tag så får vi se vad det hela slutar på.
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-06, 15:57   #10143
Deanmartin
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 137
Vecka 2 in i deffen gjorde tjejen slut, så har gått upp hela 6.5 kg istället. Ätit och druckit så vidrigt dåligt, fyfan. Men inget man kan göra åt det nu.

Funderar på att köra en rejäl deff med stort kaloriunderskott och se huruvida det påverkar den mentala biten något. Brukar ni känna av sådant snabbt?
Deanmartin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-06, 16:29   #10144
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av Deanmartin Visa inlägg
Vecka 2 in i deffen gjorde tjejen slut, så har gått upp hela 6.5 kg istället. Ätit och druckit så vidrigt dåligt, fyfan. Men inget man kan göra åt det nu.

Funderar på att köra en rejäl deff med stort kaloriunderskott och se huruvida det påverkar den mentala biten något. Brukar ni känna av sådant snabbt?

Vad har tjejen med det hela att göra? Har du ingen självkontroll alls? Och på hur lång tid gick du upp dessa 6,5kg?

Om jag skulle bli dumpad (högst osannolikt att någon nånsin skulle göra slut med mig iofs...) så skulle jag bara vara mer motiverad att skaffa mig en grym fysik, för nya erövringar...

Ett stort underskott tycker jag funkar bra som start på en deff, man märker ju resultaten snabbare då, och kan bli mer motiverad att sköta allt som hör en deff till.
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-06, 17:39   #10145
PatekPhillipe
Registered User
 
PatekPhillipes avatar
 
Reg.datum: Apr 2017
Inlägg: 24
Citat:
Ursprungligen postat av AlexGBG Visa inlägg
Vad har tjejen med det hela att göra? Har du ingen självkontroll alls? Och på hur lång tid gick du upp dessa 6,5kg?

Om jag skulle bli dumpad (högst osannolikt att någon nånsin skulle göra slut med mig iofs...) så skulle jag bara vara mer motiverad att skaffa mig en grym fysik, för nya erövringar...

Ett stort underskott tycker jag funkar bra som start på en deff, man märker ju resultaten snabbare då, och kan bli mer motiverad att sköta allt som hör en deff till.
+1 När något dåligt händer i mitt liv blir jag mer taggad på att uppnå mina mål.
PatekPhillipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-06, 17:40   #10146
Ramboline
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 262
Citat:
Ursprungligen postat av Goldman Sachs Visa inlägg
Får inte bort magen fast jag är nere på så låg viktnivå just nu. Börjar tro att det bara är lös hud då jag varit kraftigt tidigare, åh ge mig styrka ;(
Kör en lowday, brukar vara effektivt och det drar in skinnet rätt bra😀

Skickat från min LON-L29 via Tapatalk
Ramboline är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-06, 20:57   #10147
DudX
Registered User
 
DudXs avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Gjøvik, Norge
Inlägg: 1 325
Äntligen fått melatonin för sömnen igen. Då kanske man har ork att träna igen. Hoppas på 100kg före augusti är slut.
__________________
Målvikt: ~95kg
Försöker bli stark
DudX är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-06, 21:32   #10148
Minikubik
Kramgo tjockis
 
Minikubiks avatar
 
Reg.datum: Sep 2015
Ort: Under din säng
Inlägg: 821
Citat:
Ursprungligen postat av DudX Visa inlägg
Äntligen fått melatonin för sömnen igen. Då kanske man har ork att träna igen. Hoppas på 100kg före augusti är slut.
Håller tummarna!
__________________
"Morituri te salutant"
Minikubik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-06, 22:56   #10149
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Citat:
Ursprungligen postat av Kräket Visa inlägg
Vilka förändringar gör ni i eran träning när i påbörjar dieten? Mer/mindre set/reps? Annan split? E.t.c.?
Jag kan garanterat inte hantera samma veckovolym som under bulk! Brukar banta ner eller ta bort isolationsövningar helt. All fokus på basövningarna. (Hårddeffar alltid, har inte tålamod för långsamdeffa.)

Håller med Berkhan här (dock handlar det om en hårddeff (stort underskott)):
Citat:
För de som föredrar att skapa sitt eget schema så gäller alltså följande; a) basövningar b) få reps, få set c) inga isolationsövningar eftersom de helt saknar syfte på ett energiunderskott och d) basövningar( jag skriver det två gånger så ni fattar).
http://www.body.se/forum/artiklar/pr...-dieten-246684

Senast redigerad av 1x0 den 2017-05-06 klockan 23:01.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-07, 07:31   #10150
DudX
Registered User
 
DudXs avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Gjøvik, Norge
Inlägg: 1 325
Citat:
Ursprungligen postat av Minikubik Visa inlägg
Håller tummarna!
Tackar
Jag med 😁
__________________
Målvikt: ~95kg
Försöker bli stark
DudX är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-07, 11:57   #10151
Goldman Sachs
Registered User
 
Goldman Sachss avatar
 
Reg.datum: Jun 2014
Inlägg: 44
Citat:
Ursprungligen postat av AlexGBG Visa inlägg
Ja, det var ju inte så många kilo på den längden.

Är du stark/grov eller klen och tanig?
Nix, lägger en post nedan inom kort med lite bilder. Behöver uppenbarligen hjälp. Är väl medel antar jag, varken klen eller stark.

Citat:
Ursprungligen postat av Ramboline Visa inlägg
Kör en lowday, brukar vara effektivt och det drar in skinnet rätt bra😀
Det är inte lösningen för mig
Goldman Sachs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-07, 12:39   #10152
Goldman Sachs
Registered User
 
Goldman Sachss avatar
 
Reg.datum: Jun 2014
Inlägg: 44
Okay, så jag har varit envis men inser att jag behöver hjälp. Jag lär få en hel del hårda kommentarer av er, men så länge de är konstruktiva är det ok, för det är en väg framåt här nu som jag är ute efter.

Har varit uppe på 110kg utan att ha tränat något alls, så vi pratar bara fett i princip. Sen gick jag ner i vikt snabbt helt utan styrketräning (dvs. på helt fel sätt) och fick en del lös hud. Har det även genetiskt att fettet runt magen försvinner sist av allt, vilket inte är ovanlgit generellt antar jag. Har därmed försökt köra superhårt de senaste 8v för att se om jag kan få bort det.

Har en taskig ämnesomsättning pga tidigare jojodeff på mina 188cm och cirka 76kg, så har hållit ett kaloriintag på 1500kcal per dag med huvudfokus på att få i sig 140g protein varje dag.

Jag har nu kört cardio 7ggr/v där jag sprungit minst 1.5mil i 11km/h+ tempo varje dag OCH 3ggr/v lagt in extra 40min cykling).
Utöver detta har har jag 3ggr/v kört långa styrkepass med helkroppsupplägg. Har hållit mig ganska stabilt på vikterna, dvs. varken minskat eller ökat nämnvärt trots cardion.

Vissa dagar har jag varit helt energilös och lite nedstämd, andra väldigt pigg och glad. Det har pendlat väldigt mycket.

Här har ni lite före- och efter bilder:

OBS! Jag har kört ett styrkepass innan och spänner mig på de senare bilderna till höger, så avslappnad ser jag mer slapp ut. Jag lutar mig framåt på den understa bilden, så där får ni en bild av hur min mage ser ut.

Namnlös.jpg

Fettet runt magen rör sig hur som helst inte och jag har som lägst varit nere på 74.4kg, så vet inte riktigt vad jag ska göra. Försöka gå till balans, köra betydligt mindre cardio och bygga är väl det jag själv antar är rätt approach nu, men är så jävla lågt nere nu så jag är sugen på att försöka gå ner mer bara för att se om fettet runt magen kanske tas på till slut ändå, är så kluven

Sen i fredags har jag dock vilat från all träning och spårat rejält på kalorierna. Bara igår drog jag i mig mer än 6k kcal för att jag helt enkelt kände att jag behövde ett riktigt jävla break från allt. Idag tar jag det piano likaså och har inte direkt hållit tillbaka på käket, och planerar inte att göra det heller. Dessa är mina första "snedsteg på 8v", men behövliga.

Tacksam för hjälp! (men som sagt, håll er gärna konstruktiva )
Goldman Sachs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-07, 12:47   #10153
Yxel
Jag är inte överviktig, jag är underlång
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Linköping
Inlägg: 295
Skit i magen och kötta på med styrketräning (och kondition), gå upp i intaget tills du hittar en nivå du kan hantera och utvärdera efter sommaren. Så skulle jag ha gjort.
Snedsteg gör vi alla, jag planerar ett gigantiskt snedsteg nästa helg, det vattnas i munnen vid tanken på allt jag ska äta Bara magen pallar, den kan vara lite kinkig efter hård deff när den plötsligt ska hantera kilovis med mat.
__________________
Äter man kött blir man köttig
Yxel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-07, 13:04   #10154
Yxel
Jag är inte överviktig, jag är underlång
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Linköping
Inlägg: 295
Bara jag som tränar hårdare med mer volym och högre intensivitet under deff ? Som någon sa, det är ju under deffen som man riskerar förlora muskelmassa...
Helkroppspass med 10 övningar, blandat isolation (förstår inte varför de ska uteslutas) med basövningar i rest-pause med 7 set på varje övning är inte ovanligt.
Efterföljande timmar av fullständig apati med 0 ork är underbara
__________________
Äter man kött blir man köttig
Yxel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-07, 13:13   #10155
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Jag tycker du bara ska fortsätta träna styrka och/ ev kondition, och bygga muskler, på lätt underskott eller balans.

Som det ser ut verkar du inte ha några jättemängder muskler, så jag hade satsat mest på det för att inte bli allt för tunn, och låta magen ta sin tid att försvinna när du har lite mer muskler.

Nedersta delen av magen är besvärlig för dom flesta
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)