Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-11-15, 11:28   #136
Prost
Registered User
 
Prosts avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Outer Haven
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Skulle äta ren skit om det gav mig 1% bättre resultat
Det är rätt inställning! Folk verkar inte klara av någonting som inte smakar lösgodis. Tycker det är så löjligt med alla Mutant Viking Berserker PWOs etc med smak av hallonbåtar, det är manligt det! :-P
Prost är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-15, 13:34   #137
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Angående l-arginin är jag uppe på 6 gram nu utan magbiverkningar (tänker att jag ökar med 1 g om dagen så är jag uppe på 15 g typ till nästa lördagspass) och egentligen bara två observationer är intressanta hittills (har bara kört kampsport så eg inget pass som är bra för att ge pump).

1) Det färgar rödbetsjuice till en giftigt mörklila färg.
2) Jag blir varm. Hypotes: vasodilatation eller oförmåga av kroppen att bilda protein av det pga för stor mängd i förhållande till andra aminosyror -> förbränning.
Koloiter är så härligt vetenskapliga.
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-15, 13:53   #138
KT81
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2017
Inlägg: 149
Citat:
Ursprungligen postat av Prost Visa inlägg
Det är rätt inställning! Folk verkar inte klara av någonting som inte smakar lösgodis. Tycker det är så löjligt med alla Mutant Viking Berserker PWOs etc med smak av hallonbåtar, det är manligt det! :-P
Det är väl snarare så här att ingen av er tränar hårt eller intensivt nog för att dom här preparatens obetydliga påverkan ska göra någon skillnad. Alltså äter folk pulver och piller som smakar sperma, bajs och gammalt diskvatten princip helt i onödan. Då kan man väl istället äta nått som smakar lösgodis som egentligen har lika stor inverkan på era resultat? Är det manligare att äta något med spermasmak än med hallonbåtsmak?

Edit: De resultat som brukar visa sig när man läser om folk som provar tveksamma naturpreparat ackompanjeras oftast med någon formulering liknande "Ja och så skötte jag kost, sömn och träning mer disciplinerat också under den här tiden".

Senast redigerad av KT81 den 2018-11-15 klockan 13:56.
KT81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-15, 15:37   #139
Pokkes
Registered User
 
Pokkess avatar
 
Reg.datum: Aug 2016
Inlägg: 208
Citat:
Ursprungligen postat av KT81 Visa inlägg
Det är väl snarare så här att ingen av er tränar hårt eller intensivt nog för att dom här preparatens obetydliga påverkan ska göra någon skillnad. Alltså äter folk pulver och piller som smakar sperma, bajs och gammalt diskvatten princip helt i onödan. Då kan man väl istället äta nått som smakar lösgodis som egentligen har lika stor inverkan på era resultat? Är det manligare att äta något med spermasmak än med hallonbåtsmak?

Edit: De resultat som brukar visa sig när man läser om folk som provar tveksamma naturpreparat ackompanjeras oftast med någon formulering liknande "Ja och så skötte jag kost, sömn och träning mer disciplinerat också under den här tiden".
Vad vill du egentligen? vad är dina syften med inläggen, bara att hetsa?
Pokkes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-15, 15:50   #140
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Verkar som det. Tröttsam typ.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-15, 17:18   #141
exevision
Registered User
 
exevisions avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 6 800
Citat:
Ursprungligen postat av KT81 Visa inlägg
Det är väl snarare så här att ingen av er tränar hårt eller intensivt nog för att dom här preparatens obetydliga påverkan ska göra någon skillnad. Alltså äter folk pulver och piller som smakar sperma, bajs och gammalt diskvatten princip helt i onödan. Då kan man väl istället äta nått som smakar lösgodis som egentligen har lika stor inverkan på era resultat? Är det manligare att äta något med spermasmak än med hallonbåtsmak?

Edit: De resultat som brukar visa sig när man läser om folk som provar tveksamma naturpreparat ackompanjeras oftast med någon formulering liknande "Ja och så skötte jag kost, sömn och träning mer disciplinerat också under den här tiden".
Personligen tycker jag inte om all sötsliskig smak som ska smaka barngodis.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
det enda man kan säga säkert är att om gasp-linnet är på kör man med byggarsplit
exevision är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-15, 20:13   #142
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Citat:
Ursprungligen postat av KT81 Visa inlägg
Det är väl snarare så här att ingen av er tränar hårt eller intensivt nog för att dom här preparatens obetydliga påverkan ska göra någon skillnad. Alltså äter folk pulver och piller som smakar sperma, bajs och gammalt diskvatten princip helt i onödan. Då kan man väl istället äta nått som smakar lösgodis som egentligen har lika stor inverkan på era resultat? Är det manligare att äta något med spermasmak än med hallonbåtsmak?

Edit: De resultat som brukar visa sig när man läser om folk som provar tveksamma naturpreparat ackompanjeras oftast med någon formulering liknande "Ja och så skötte jag kost, sömn och träning mer disciplinerat också under den här tiden".
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-16, 09:28   #143
KT81
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2017
Inlägg: 149
Citat:
Ursprungligen postat av Pokkes Visa inlägg
Vad vill du egentligen? vad är dina syften med inläggen, bara att hetsa?
Hetsa? För att jag har en annan inställning och tycker att ni är riktiga jävla suckers? Gång på gång läser man inlägg där personer beskriver att tillskott X smakar skit men att det är det värt, för att det sen publiceras en studie där man bevisar att tillskott X är helt värdelöst. Hindrar det folk från att fortsätta äta tillskott X? Nej.

Jag lovar att det är ett helt drös där ute som ser sig som mer än motionärer som till exempel fortfarande intar BCAA "för säkerhetens skull, man vet inte". Eller för den delen HMB, även fast det smakar helvete och är helt meningslöst.

Eller så har man observerat ett resultat bland råttor i en studie varvid det sedvanliga gänget beställer hem preparatet för att sedan beskriva att man orkade mer, att man inte hade lika mycket träningsvärk, eller nått liknande pseudovetenskapligt.

Ja iofs, jag kanske bara vill hetsa er...för jag tycker att ni är så korkade.
KT81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-16, 11:28   #144
KT81
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2017
Inlägg: 149
Alltså jag vill bara förtydliga att med tillräckligt hårt och intensivt menar jag att man tränar på den nivån att man har ett förmiddagspass och ett eftermiddagspass typ sex gånger i veckan och att man följer en rutin kring mat och sömn som en jävla robot. Då kan jag tänka mig att de mikroskopiska skillnader ett naturpreparat sägs kunna ge skulle kunna ge utdelning, kanske.

Mitt påstående är att de flesta, inte alla, här har en livsstil som innebär att man gör snedsteg gällande kost, avkall på sömn/träning, pressar sig inte till sitt yttersta på ett smart sätt, övertränar whatever som innebär att de fördelar ett eventuellt kosttillskott har försvinner totalt. Då pratar jag inte om så förlåtande kosttillskott som Kreatin eller supplementering av mat i form av proteinpulver.

Det är ju en grej att suga i sig en shake som smakar choklad eller banan eller hallontårta, det kan jag se som en ren belöning och motiverar psyket att genomgå ritualen med träning för att man får nått gott. Men att hälla i sig preparat som smakar som en sur bajskorv eller luktar sperma för att man läst om en råtta som varit fastspänd i en Dr Snuggles maskin och gjort knäböj och fått nån form av befrämjande effekt känns pantat.
KT81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-16, 12:52   #145
Don H
Gammal Farbror
 
Don Hs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Ort: Mogadonien
Inlägg: 506
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av KT81 Visa inlägg
Alltså jag vill bara förtydliga att med tillräckligt hårt och intensivt menar jag att man tränar på den nivån att man har ett förmiddagspass och ett eftermiddagspass typ sex gånger i veckan och att man följer en rutin kring mat och sömn som en jävla robot. Då kan jag tänka mig att de mikroskopiska skillnader ett naturpreparat sägs kunna ge skulle kunna ge utdelning, kanske.

Mitt påstående är att de flesta, inte alla, här har en livsstil som innebär att man gör snedsteg gällande kost, avkall på sömn/träning, pressar sig inte till sitt yttersta på ett smart sätt, övertränar whatever som innebär att de fördelar ett eventuellt kosttillskott har försvinner totalt. Då pratar jag inte om så förlåtande kosttillskott som Kreatin eller supplementering av mat i form av proteinpulver.

Det är ju en grej att suga i sig en shake som smakar choklad eller banan eller hallontårta, det kan jag se som en ren belöning och motiverar psyket att genomgå ritualen med träning för att man får nått gott. Men att hälla i sig preparat som smakar som en sur bajskorv eller luktar sperma för att man läst om en råtta som varit fastspänd i en Dr Snuggles maskin och gjort knäböj och fått nån form av befrämjande effekt känns pantat.
Du har helt klart en poäng.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle40 Visa inlägg
King Grub. Din lilla hjärna är så förvirrad av alla ovetenskapliga studier, och lekmannastudier du tittat på att du inte längre förstår den enklaste logik.
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Du får väl svara på dina egna jävla frågor om du ska grina över svaren du får.
Don H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-16, 12:55   #146
Prost
Registered User
 
Prosts avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Outer Haven
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av KT81 Visa inlägg
Hetsa? För att jag har en annan inställning och tycker att ni är riktiga jävla suckers? Gång på gång läser man inlägg där personer beskriver att tillskott X smakar skit men att det är det värt, för att det sen publiceras en studie där man bevisar att tillskott X är helt värdelöst. Hindrar det folk från att fortsätta äta tillskott X? Nej.

Jag lovar att det är ett helt drös där ute som ser sig som mer än motionärer som till exempel fortfarande intar BCAA "för säkerhetens skull, man vet inte". Eller för den delen HMB, även fast det smakar helvete och är helt meningslöst.

Eller så har man observerat ett resultat bland råttor i en studie varvid det sedvanliga gänget beställer hem preparatet för att sedan beskriva att man orkade mer, att man inte hade lika mycket träningsvärk, eller nått liknande pseudovetenskapligt.

Ja iofs, jag kanske bara vill hetsa er...för jag tycker att ni är så korkade.

Alltså jag vill bara förtydliga att med tillräckligt hårt och intensivt menar jag att man tränar på den nivån att man har ett förmiddagspass och ett eftermiddagspass typ sex gånger i veckan och att man följer en rutin kring mat och sömn som en jävla robot. Då kan jag tänka mig att de mikroskopiska skillnader ett naturpreparat sägs kunna ge skulle kunna ge utdelning, kanske.

Mitt påstående är att de flesta, inte alla, här har en livsstil som innebär att man gör snedsteg gällande kost, avkall på sömn/träning, pressar sig inte till sitt yttersta på ett smart sätt, övertränar whatever som innebär att de fördelar ett eventuellt kosttillskott har försvinner totalt. Då pratar jag inte om så förlåtande kosttillskott som Kreatin eller supplementering av mat i form av proteinpulver.

Det är ju en grej att suga i sig en shake som smakar choklad eller banan eller hallontårta, det kan jag se som en ren belöning och motiverar psyket att genomgå ritualen med träning för att man får nått gott. Men att hälla i sig preparat som smakar som en sur bajskorv eller luktar sperma för att man läst om en råtta som varit fastspänd i en Dr Snuggles maskin och gjort knäböj och fått nån form av befrämjande effekt känns pantat.
Varför är det så svårt att acceptera att det finns olika prioriteringar och åsikter bland människor. Jag har t.ex aldrig intagit BCAA för att jag personligen aldrig såg någon nytta med det då det inte inkluderar alla aminosyror. Däremot kan jag tänka mig en eventuell fördel med t.ex vanlig leucin (billigare än BCAA) OM man tar det mellan måltider då man ändå har aminosyror i omlopp. HMB tar jag dock fortfarande och nej jag är inte helt säker på att det fungerar men kanske, det är billigt så varför ej. https://www.strongerbyscience.com/hmb/

"Regarding HMB itself, the recommendation I gave at the beginning of the article holds: I think it’s a great supplement for new lifters, and it may offer some slight benefits for more advanced lifters, though you shouldn’t expect a night and day difference. Since it’s more anti-catabolic than directly anabolic, it may be most useful for more advanced lifters when dieting."

Jag tar även andra saker som möjligen kan hjälpa fastän jag inte är helt säker, ofta så har ju produkterna även andra hälsofördelar så varför inte? Jag gillar att testa saker och det ingår i MITT personliga intresse att forska om något kan hjälpa MIG med MINA mål så effektivt som möjligt. Jag tränar helkroppspass varenda dag och joggar 10km varannan dag, kör ALLT till fail förutom var fjärde dag. Jag tror att detta är mer träning än hos en "vanlig motionär" om det ens har betydelse i sammanhanget. Det är väl alltid trevligt om något möjligen kan underlätta eller snabba på processen för att nå sina önskade mål oavsett om man tränar hårt eller ej.

Jag kan förstå och acceptera din åsikt men kan du förstå eller acceptera min? Du anser att jag bland många andra är korkade bara för att vi har olika synsätt. Är vi fiender för resten av våra liv nu och hatar varandra otroligt mycket? :-)
Prost är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-16, 14:46   #147
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Ah, så om man inte kan/vill göra det ena perfekt ska man skita i det andra och tredje. vet inte vem du är KT81, så tänker inte, som du, göra antaganden om hur du tränar osv, men poängen var inte att kasta salt över axeln och be en bön, utan att om det faktiskt på riktigt ger fördelaktiga effekter så struntar jag i hur det smakar. Att man gör allt som är lättare, bekvämare, och godare så opti man kan är liksom en självklarhet, så du har fel när du antar motsatsen. Hur du öht kan koppla att man slarvar med träning eller kost osv när man säger att man skulle äta avföring om det gav bättre resultat får jag inte ihop.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-17, 12:43   #148
Überbiffen
Custom User Title
 
Überbiffens avatar
 
Reg.datum: Dec 2002
Inlägg: 1 276
Har nu kört genom kroppen 4ggr på l-arganin.

Har tagit det tillsammans med 4dl vatten, 50g maltodextrin, 200mg koffein, 8g beta-alanin och lite mineralsalt ca 30min innan träning.


DOSERING
Doseringsanvisningen säger 3400mg per skopa. Gick in på 2 skopor. Min kropp har alltid varit extremt förlåtande oavsett vad eller hur mycket jag stoppar i mig så gick fort upp till 4 skopor dvs ~13,6g utan att uppleva några problem med magen.


SMAK
Sveper allt på några sekunder så smaken är inget jag reflekterat över.


PUMP
Bortsett från en muskelgrupp (kommer till det senare) har taket för maximal pump inte höjts, däremot krävs det knappt någonting för att komma dit. Efter 2-3 uppvärmningsset känns det som jag skulle varit 40min in i ett "pump fokuserat" pass. Jag kan hålla längre vila och lägre repetitioner och får ändå pump som om jag skulle hållt kortare mellan set och kört fler reps.

Undantaget är underarmar. Jag har väldigt motvilligt varit tvungen att skaffa dragremmar. Har aldrig haft problem med greppet i min träning men när jag tränat rygg så kan jag väldigt fort knappt greppa tag i något. Underarmarna blir granit, pumpen är överdriven.


FYLLIGHET
Jag har definitivt blivit fylligare i kroppen. Den bästa beskrivningen är att det känns som en del av pumpen från träningen sitter kvar permanent, detta kändes av efter att tränat genom kroppen 2ggr. Ångrar att jag inte tänkte på att ta några mått innan jag började men kläder sitter åt mer än tidigare och jag har fått en del kommentarer om att jag ser större ut.


SUMMERING
Det fungerar och jag kommer fortsätta använda det. Tänker dock låta bli att ta det inför nästa ryggpass och se om jag kan gå ifrån remmarna.


ÖVRIGT
Jag väger in på 112kg och har ett dagligt kolhydratsintag på 250g från vitt ris, ris/majskakor, havregryn, mjölk, banan och maltodextrin. Ett inte så fysiskt arbete.
Überbiffen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-17, 15:34   #149
Gearhead85
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2015
Ort: Svenstavik Jamtland
Inlägg: 257
Citat:
Ursprungligen postat av Prost Visa inlägg
Det är rätt inställning! Folk verkar inte klara av någonting som inte smakar lösgodis. Tycker det är så löjligt med alla Mutant Viking Berserker PWOs etc med smak av hallonbåtar, det är manligt det! :-P
Vill minnas när ägaren till gymmet berättade för några att han hade fått hem Aldrig Vilas BCAA med päronsmak och sa att den ar god. Och en direkt utbrast "DET SKA INTE VARA GOTT"

Så länge det inte smakar vedervärdigt (allt med artificiell körsbärssmak) så går det ned för gen del. Dock en bonus om det smakar gott. Sen finns det skumma smaker som köpte en PWO som heter DUST V2 som mitt gamla gym var ensam försäljare av från USA förvisso var den bästa PWO'n jag haft men som hade smak av sockervadd. Dock försvann den i och med agmatinförbudet inom EU.
__________________
#fuckreumatism #fuckfunkofobi

Senast redigerad av Gearhead85 den 2018-11-17 klockan 15:37.
Gearhead85 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-17, 20:38   #150
Mattz0n
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 10
Hur klarar ni de mängderna l-arginin? :O
Jag har förvisso AAKG men det är väl samma princip?
Har tagit ca 3g innan träning & sänggående i över en vecka nu, men upplevt att magen är lite lite orolig, så inte vågat öka.
Positivt är dock att man känner sig uppsvälld
Mattz0n är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)