Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2007-05-23, 14:10   #61
JJ
Värmdökungen
 
JJs avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Värmdö
Inlägg: 5 185
Citat:
Ursprungligen postat av JJ Visa inlägg
Ja, det värkar
Det gör ont i mig.
__________________
"Ta en bild på solnedgången!"
Härifrån? Det är ju motljus?"


Tung pung ger starka ben...
JJ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-23, 14:33   #62
j_p
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 102
Citat:
Ursprungligen postat av Helena B Visa inlägg
Jag visste inte ens att stockholmsvitt var samma sak som äggskal. Men jag tycker inte att färgen som jag har går mot grått heller, isf beige. Det är bara när man jämför med något kritvitt som man ser att det inte är vitt, annars tror folk att det är vitt. Det är snyggt i vilket fall som helst, inte lika sterilt som vitt.


Så här står det på min burk: Kulör: 115 Life ömhet (om någon är intresserad).
Det finns lika många äggfärger, naturvit och stockholmsvit som det finns färgtillverkare tyvärr. Alla tillverkare sätter ju egna mysiga namn på sina kulörer och den enes äggskal är den andres kalkvit och tvärtom... Använder man NCS-koder ska det givetvis bli lika, men det är inte alltid tillverkarnas namnsatta färger går att hitta bland koderna.
Tittar man på din bild och jämför väggen med taket ser man tydligt att den drar mot en krämig/beige ton. Förmodligen är det lite gult i den. Vi har ett väldigt ljust vardagsrum, som dessutom har ekparkett som har toner av gult i sig, så jag är rädd att det kan bli en gul sörja om man inte passar sig.

Fed up: Jag kikade lite på dina lägenhetsbilder i "Visa ditt hem"-tråden, du har ju lyckats bra med den vita stilen. Är det altså obruten vit i alla rum förutom vardagsrummet?


JJ: Kolla gärna koden om du får tillfälle.
j_p är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-23, 19:19   #63
Ganymedes
winning
 
Ganymedess avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 2 821
Vet inte om jag fattat rätt nu, men jag postar två bilder från mitt vardagsrum. Har lite fler planer men tycker att det är mysigt som det är också. Stilrent och härlig belysning (speciallampor i alla armaturer).





Julstjärnan hänger givetvis inte där året om, men har inte fotat sedan i julas...

Fler bilder har jag i mitt galleri på Minhembio.com
Ganymedes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-23, 19:50   #64
The_RobRoy
Living the good life
 
The_RobRoys avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Hongkong
Inlägg: 1 787
Riktigt snyggt Ganymedes! Drömmen att ha om 5 år
__________________
Iron addict for life
The_RobRoy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-23, 19:52   #65
Cilia
Kolos egen surtant
 
Cilias avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
Inlägg: 20 105
Citat:
Ursprungligen postat av Ganymedes Visa inlägg
Vet inte om jag fattat rätt nu, men jag postar två bilder från mitt vardagsrum. Har lite fler planer men tycker att det är mysigt som det är också. Stilrent och härlig belysning (speciallampor i alla armaturer).
Kul att killar intresserar sig för heminredning.
en fråga, bor du med en flickvän?
__________________
"Jag gillar inte alls Janssons frestelse."
Santa Claus
Cilia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-23, 20:00   #66
tossefar
Besserwisser
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Västerås
Inlägg: 3 134
Citat:
Ursprungligen postat av Cilia Visa inlägg
Kul att killar intresserar sig för heminredning.
en fråga, bor du med en flickvän?
Haha, att du ens frågar
__________________
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
tossefar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-23, 20:11   #67
Ganymedes
winning
 
Ganymedess avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 2 821
Citat:
Ursprungligen postat av The_RobRoy Visa inlägg
Riktigt snyggt Ganymedes! Drömmen att ha om 5 år
Tackar tackar!

Citat:
Ursprungligen postat av Cilia Visa inlägg
Kul att killar intresserar sig för heminredning.
en fråga, bor du med en flickvän?
Japp, har en liten fru. Fast det är iofs jag som har det stora inrednings- och designintresset av oss två. Det mesta hon gjort i inredningsväg var att gnälla på mina stora högtalare.

Nedan är en bild på min ungkarlslya, från den tiden det begav sig. Tycker att jag fick till det ganska bra. Hade den från jag var 20 tills året jag fyllde 23. Sedan köpte jag hus tillsammans med den söta flickan jag senare gifte mig med.

Ganymedes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-23, 20:14   #68
Cilia
Kolos egen surtant
 
Cilias avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
Inlägg: 20 105
Citat:
Ursprungligen postat av Ganymedes Visa inlägg
Japp, har en liten fru. Fast det är iofs jag som har det stora inrednings- och designintresset av oss två. Det mesta hon gjort i inredningsväg var att gnälla på mina stora högtalare.
intressant för man såg inte en skymt av att hon bor där.
men din post förklarar det
__________________
"Jag gillar inte alls Janssons frestelse."
Santa Claus
Cilia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-23, 20:15   #69
Yankeee
Registered User
 
Yankeees avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 25 295
Citat:
Ursprungligen postat av Cilia Visa inlägg
intressant för man såg inte en skymt av att hon bor där.
plz, ingen kille som bor ensam har en matta med blommor på.
Yankeee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-23, 20:17   #70
Trance
 
Trances avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 9 123
Citat:
Ursprungligen postat av Cilia Visa inlägg
intressant för man såg inte en skymt av att hon bor där.
men din post förklarar det
Alla kanske inte är fast i könsroller som du är, dags att frigöra dig Cilia!
Trance är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-23, 20:19   #71
Ganymedes
winning
 
Ganymedess avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 2 821
Citat:
Ursprungligen postat av Cilia Visa inlägg
intressant för man såg inte en skymt av att hon bor där.
men din post förklarar det
Hehe! Nä, jag är ganska ordningsam och städar alltid bort hennes skräp.

Citat:
Ursprungligen postat av Yankeee Visa inlägg
plz, ingen kille som bor ensam har en matta med blommor på.
Haha! Så sant. Det är iofs en Pappelina, men jag skulle nog inte kört på blommor om jag var singel, nej. Men den passar in och frun ville ha den. So why not.
Ganymedes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-23, 20:22   #72
Fed up
Hottie!
 
Fed ups avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Malmö
Inlägg: 5 604
Citat:
Ursprungligen postat av j_p Visa inlägg
Fed up: Jag kikade lite på dina lägenhetsbilder i "Visa ditt hem"-tråden, du har ju lyckats bra med den vita stilen. Är det altså obruten vit i alla rum förutom vardagsrummet?
vardagsrummet, köket och "matrummet" är samma obrutna färg, det hade de som bodde här innan gjort, men vi fick koden av dem. Sovrummet och hallen är obruten vitt.

Citat:
Ursprungligen postat av Ganymedes Visa inlägg
Vet inte om jag fattat rätt nu, men jag postar två bilder från mitt vardagsrum. Har lite fler planer men tycker att det är mysigt som det är också. Stilrent och härlig belysning (speciallampor i alla armaturer).





Julstjärnan hänger givetvis inte där året om, men har inte fotat sedan i julas...

Fler bilder har jag i mitt galleri på Minhembio.com
Vafan!? Jag trodde du var typ i min ålder? Typ 23-26! Ditt hem ser mycket vuxet ut.
Jag gillar allt utom sofforna. Jag tycker iallafall ni borde ha nåt mindre plufsigt och lite mer stilren design. Lampan vis sofforna är sjukt åtti, men den är faktiskt lite retrocool tycker jag.
Fed up är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-23, 20:25   #73
Ganymedes
winning
 
Ganymedess avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 2 821
Citat:
Ursprungligen postat av Fed up Visa inlägg
Vafan!? Jag trodde du var typ i min ålder? Typ 23-26! Ditt hem ser mycket vuxet ut.
Jag gillar allt utom sofforna. Jag tycker iallafall ni borde ha nåt mindre plufsigt och lite mer stilren design. Lampan vis sofforna är sjukt åtti, men den är faktiskt lite retrocool tycker jag.
Jag är 28, så jag kan väl får räknas som "nästan i din ålder" iaf?

Dissa inte sofforna, ffs! De är otroligt underbara. Och klockrent att bryta av den övrigt kantiga inredningen med lite mjuka och följsamma former. Men så gillar jag ju att kontrastera på vissa håll iofs. Lampan är 100% retro, jepp!
Ganymedes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-23, 20:30   #74
Fed up
Hottie!
 
Fed ups avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Malmö
Inlägg: 5 604
Citat:
Ursprungligen postat av Ganymedes Visa inlägg
Jag är 28, så jag kan väl får räknas som "nästan i din ålder" iaf?

Dissa inte sofforna, ffs! De är otroligt underbara. Och klockrent att bryta av den övrigt kantiga inredningen med lite mjuka och följsamma former. Men så gillar jag ju att kontrastera på vissa håll iofs. Lampan är 100% retro, jepp!
Jaja, ok då har du bara ett väldigt vuxet hem för din ålder då. (det vill jag också gärna ha, så inget illa med det(jag syftar på trappen jag skymtar=ni bor i hus/radhus/etagelgh)).

Alltså, de är säkert supersköna, men de är faktiskt väldigt fula, väldigt "hej, vi är ett medelålders par som handlar möbler på Thyssels i Anderslöv". Förlåt att jag är taskig hest (du får tänka på alla fula kläder och möbler jag visat upp här och hånskratta inombords).
Fed up är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-23, 20:39   #75
Ganymedes
winning
 
Ganymedess avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 2 821
Citat:
Ursprungligen postat av Fed up Visa inlägg
Jaja, ok då har du bara ett väldigt vuxet hem för din ålder då. (det vill jag också gärna ha, så inget illa med det(jag syftar på trappen jag skymtar=ni bor i hus/radhus/etagelgh)).

Alltså, de är säkert supersköna, men de är faktiskt väldigt fula, väldigt "hej, vi är ett medelålders par som handlar möbler på Thyssels i Anderslöv". Förlåt att jag är taskig hest (du får tänka på alla fula kläder och möbler jag visat upp här och hånskratta inombords).
Vi bor i en tvåplansvilla. Ang. sofforna, tur att smaken är som baken då och att du inte behöver uthärda boendet här Jag känner inte till Thyssels iofs. Men på din nedsättande ton antar jag att det är lite Ullared över det... Inte min typ av affär mao.
Ganymedes är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)