Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-05-14, 11:06   #16
Snafu
Registered User
 
Snafus avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Newcastle upon Tyne, UK
Inlägg: 453
Citat:
Ursprungligen postat av Nina L Visa inlägg
Det som stör mig är när jag ligger i sängen (som jag gjorde när jag knäppte den här bilden) så är det inte mörkt nog. Jag gillar inte vitt i sovrummet eftersom jag är en sån som vaknar jag ljus.



Vampyr-Nina?

Jag har för mig att jag läst att du inte kommer att stanna i lägenheten alltför länge då det bara är ett andrahandskontrakt för en kortare tid? Varför vill du spender så mycket tid på att göra om lägenheten om du inte kommer att bo kvar där? Jag är bara nyfiken. Det kanske är en tjejgrej.....
__________________
Sy sy sy sy sy sy, tom rulle!
Snafu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-14, 11:08   #17
Fed up
Hottie!
 
Fed ups avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Malmö
Inlägg: 5 604
Citat:
Ursprungligen postat av Nina L Visa inlägg
Tabu?
Inte kallar man fönster-inbuktningar för tabu! De kallas...fönster...valv?...fönster..smyg? hm...

man brukar säga så "gamla hus har väldigt djupa fönster...??"
Fed up är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-14, 11:11   #18
Mighty
Tragiskt forumberoende
 
Mightys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 641
Citat:
Ursprungligen postat av Fed up Visa inlägg
Inte kallar man fönster-inbuktningar för tabu! De kallas...fönster...valv?...fönster..smyg? hm...

man brukar säga så "gamla hus har väldigt djupa fönster...??"
Fönstersprång?
Mighty är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-14, 11:15   #19
Fed up
Hottie!
 
Fed ups avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Malmö
Inlägg: 5 604
Citat:
Ursprungligen postat av Mighty Visa inlägg
Fönstersprång?
Ja just det!
Fed up är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-14, 11:16   #20
mela
#curl4lajf
 
melas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 13 880
Ohh underbar tråd.

Jag gillade lattefärgen mer i valvet där. Riktigt fräscht. Gillar även de bruna väggarna. Kan lätt se trist ut men du bryter av med rött bl.a. som får det att se nice ut.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Mela, jag gillar dig.
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Jag älskar henne, så jag vinner
mela är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-14, 12:41   #21
Nina L
Honorary Member.
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 266
Citat:
Ursprungligen postat av Snafu Visa inlägg
Varför vill du spendera så mycket tid på att göra om lägenheten om du inte kommer att bo kvar där? Jag är bara nyfiken. Det kanske är en tjejgrej.....
Varför slickar sig hunden mellan... För att det är gött, så klart!

Nej, men ärligt. Jag kommer att bo här i ett halvår i alla fall, och då vill jag trivas. Du köper väl sommarkläder trots att den svenska sommaren är kort och opålitlig? Det är roligt att inreda, och jag har väntat 6 mån på detta, så det är något av en kick för mig att få inreda helt efter egen smak.

Citat:
Ursprungligen postat av mela Visa inlägg
Ohh underbar tråd.

Jag gillade lattefärgen mer i valvet där. Riktigt fräscht. Gillar även de bruna väggarna. Kan lätt se trist ut men du bryter av med rött bl.a. som får det att se nice ut.
Får se vad feddan säger när hon ser det i verkliga livet. Jag är såå sugen!
Nina L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-14, 14:18   #22
Snafu
Registered User
 
Snafus avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Newcastle upon Tyne, UK
Inlägg: 453
Citat:
Ursprungligen postat av Nina L Visa inlägg
Varför slickar sig hunden mellan... För att det är gött, så klart!

Nej, men ärligt. Jag kommer att bo här i ett halvår i alla fall, och då vill jag trivas. Du köper väl sommarkläder trots att den svenska sommaren är kort och opålitlig? Det är roligt att inreda, och jag har väntat 6 mån på detta, så det är något av en kick för mig att få inreda helt efter egen smak.
Aha, jag hade för mig att det var 3 månader. 6 månader är acceptabelt, du är ursäktad. Sen kan jag förstå att du vill inreda själv om du kommer från ett samboförhållande. Jag antar att den nya inredningen även får symbolisera en nystart också.

Japp, jag har köpt sommarkläder. Den engelska sommaren är dock ännu opålitligare än den svenska.....
__________________
Sy sy sy sy sy sy, tom rulle!
Snafu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-14, 14:32   #23
teargaz
Registered User
 
teargazs avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Sthlm
Inlägg: 485
Just inredning kanske inte är min starkaste sida men jag tycker jag har fått till praktiska lösningar samt planlösning ganska bra.

Jag har totalrenoverat min 2'a. Byggde om hela köket för att öppna upp och det fick jag till ganska bra. Sen har jag även en grymt bra lösning på min PC. Skärmen och tangentbordet i v-rummet medans burken står i klädkammaren och brummar.
Värmen som blir i klädkammaren kombinerar jag med en luftavfuktare och vipps så har man ett kombinerat, server rum, klädkammare och torkskåp

Hallen blev nog snyggast. Har en Powerpoint på den före och efter men jag vet inte hur man länkar upp en PP.
teargaz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-14, 16:10   #24
Juliette
Hobby huligan.
 
Juliettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Ort: Melbourne, USA
Inlägg: 799
Jag tyckte det blev snyggt med lattefärgen i dörröppningen, jag tror att det skulle vara snyggt i öppningen där du har gardinerna oxå. Visserligen så "ska man ju ha dem vita" så att de reflekterar ljuset bättre och det ser ljusare ut. Men nu ska du ju sova där och vill ha det mörkt.
Det går ju fort och måla och fort att återställa när du flyttar, det är ju det värt om du kommer att trivas bättre i 6 mån.
Sen om man kollar mer och mer på influenser från andra länder och kulturer där de målar taken i andra färger än vitt (ett stort no-no här) så kan det vara väldigt snyggt! Alltså jag menar inte att du ska måla taket, men ibland kan det vara snyggt att gå emot givna regler, och jag tyckte det såg mer ombonat ut med lattefärgen där, så jag tycker du ska börja måla på en gång!

=)
Juliette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-15, 08:27   #25
Nina L
Honorary Member.
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 266


Soffa 200 kr (prutade ner den från 300 kr) De gröna soffkuddarna hittade jag på Åhléns och jag tycker att de passar utmärkt. De bruna fick jag från en väninna, och dem är jag inte helt 100 på. Kanske blir det lite för stilrent. Jag vill gärna att det skall vara på gränsen till för mycket.
Nina L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-15, 08:40   #26
aitamaa
( . )( . )
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: vintergatan
Inlägg: 348
[QUOTE=Nina L;2292259]
Soffa 200 kr (prutade ner den från 300 kr) QUOTE]


Helt okey kurs
aitamaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-15, 08:45   #27
Nina L
Honorary Member.
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 266
Citat:
Ursprungligen postat av aitamaa Visa inlägg
Helt okey kurs
Tomelilla 3-sitssoffa går på 800-2000 kr begagnad, så jag är fett stolt.
Nina L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-15, 11:11   #28
kelk
Living life in peace
 
kelks avatar
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 815
Citat:
Ursprungligen postat av kelk
Är lite tråkigt med en vit vägg när duken inte är nere så jag skulle behöva måla upp något på väggen! Finns det någon sida med schyssta målningar? Någon som har några bra idéer? :-)
Nå?!
kelk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-15, 12:34   #29
Konsultfet
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2007
Ort: STHLM
Inlägg: 78
Heter det inte fönsternisch?
Jag tycker förresten visst att man kan måla nischer i andra färger än vitt, men helst färger som är vackra i ljust, typ latte eller terracotta. Jag är också konfunderad av de små listerna.
Konsultfet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-15, 14:12   #30
Helena B
Japp, så är det!
 
Helena Bs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 6 526
Åh jag gillar också inredning

Nu är det här min lilla studentlägenhet, men jag vill ändå att det ska vara hemtrevligt. Jag ska köpa nya gardiner men jag vet inte vad för nåt. Fick en symaskin i födelsedagspresent så då ska man väl kunna köpa tyg och sy egna.

Vad tror ni skulle passa? Det är två fönster (bilden visar det vänstra).

Helena B är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)