Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-06-10, 17:01   #1
Echofoxtrot
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 4
Prisvärd bänk

Tja!

Söker en bänk till mitt power rack, ska endast användas till bänkpress och behöver klara 250kg+

Nån bra ni rekar? Billigt är viktigt men den ska givetvis vara av god kvalité...
Echofoxtrot är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-11, 14:56   #2
Gymmis
Registered User
 
Gymmiss avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 202
Prisvärd, stadig och bra kvalitet:

https://www.rogueeurope.eu/rogue-bol...-utility-bench
__________________
Vilat klart
Gymmis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-11, 19:45   #3
Echofoxtrot
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 4
Tack den verkar passa perfekt!
Echofoxtrot är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-11, 21:11   #4
Trey
Registered User
 
Reg.datum: May 2019
Inlägg: 2
Kolla in Järnkula.se - 850 spänn och i fin kvalitet
Trey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-12, 09:48   #5
Gymmis
Registered User
 
Gymmiss avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 202
Citat:
Ursprungligen postat av Trey Visa inlägg
Kolla in Järnkula.se - 850 spänn och i fin kvalitet
Grymt lågt pris. Personligen så gillar jag de extra centimererna i bredd, 27cm-30cm.

Det beror säkert på vilken storlek man är själv men med 27cm har jag svårt att få bra stöd i bänken vid skuldrorna.
__________________
Vilat klart
Gymmis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-12, 10:07   #6
Echofoxtrot
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 4
hmm... nu blev valet lite svårare. Har förvisso inte så mkt erfarenhet från olika bänkar utan mest från eleiko (på gymmet) och nån "klen delad historia" som riskerar att falla ihop när som helst här hemma...

Såg att tävlingsregler för styrkelyft tillåter 29-32 cm bredd och jag antar att det finns en anledning. Är det risk att jag blir besviken på en 27cm:are och får köpa ny?
Echofoxtrot är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-12, 10:43   #7
Jeneric
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 622
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1345725

Adidas-bänkarna har fått generellt gott betyg (trots eventuella specar som säger annat ska de klara 275 kg)
Jeneric är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-12, 11:02   #8
Gymmis
Registered User
 
Gymmiss avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 202
Citat:
Ursprungligen postat av Echofoxtrot Visa inlägg
hmm... nu blev valet lite svårare. Har förvisso inte så mkt erfarenhet från olika bänkar utan mest från eleiko (på gymmet) och nån "klen delad historia" som riskerar att falla ihop när som helst här hemma...

Såg att tävlingsregler för styrkelyft tillåter 29-32 cm bredd och jag antar att det finns en anledning. Är det risk att jag blir besviken på en 27cm:are och får köpa ny?
Ja, den risken finns. De eleiko bänkar jag känner till är 30cm. De flesta gym brukar ha någon smalare bänk, mät och testa om du har möjlighet för att se om det funkar för dig.
__________________
Vilat klart
Gymmis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-14, 13:07   #9
Neoperl
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 2
jag köpte abilicas premium bench. Man får den för under 1500 kr då och då på xxl.
Det är samma bänk som strengthshop.de säljer. Sjukt robust. De angivna måtten stämmer inte, den är något bredare och något lägre, och hamnar inom specarna för bänkpress-styrkelyft. Det jag kan störa mig lite på är att de horizontella benen sticker ut ganska mycket för de som gillar att ha fötterna tight ihop.


ttps://www.xxl.se/abilica-premium-traningsbank/p/1117694_1_style?gclid=Cj0KCQjwi43oBRDBARIsAExSRQH4 hJRbeTMyY5GR738LKwlQpaevEcaeM1q5IwmxzsUz9fSOr9n4rM EaAj7AEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Neoperl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-14, 21:14   #10
Echofoxtrot
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av Neoperl Visa inlägg
jag köpte abilicas premium bench. Man får den för under 1500 kr då och då på xxl.
Det är samma bänk som strengthshop.de säljer. Sjukt robust. De angivna måtten stämmer inte, den är något bredare och något lägre, och hamnar inom specarna för bänkpress-styrkelyft. Det jag kan störa mig lite på är att de horizontella benen sticker ut ganska mycket för de som gillar att ha fötterna tight ihop.


ttps://www.xxl.se/abilica-premium-traningsbank/p/1117694_1_style?gclid=Cj0KCQjwi43oBRDBARIsAExSRQH4 hJRbeTMyY5GR738LKwlQpaevEcaeM1q5IwmxzsUz9fSOr9n4rM EaAj7AEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Hmm, intressant! Valde bort den just för att måtten var "för små" men har du några exakta mått? Jag gillar förvisso att ha fötterna tight men nästan alla bänkar har ju benen lite i vägen (om man inte vill betala multum)
Echofoxtrot är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-30, 19:33   #11
exevision
Registered User
 
exevisions avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 6 802
Citat:
Ursprungligen postat av Trey Visa inlägg
Kolla in Jarnkula.se - 850 spänn och i fin kvalitet
Någon som provat denna? Är den verkligen stabil och tålig? Känns lite för billig för att vara bra.

Men går det att enkelt svetsa på lite förstärkning så kanske?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
det enda man kan säga säkert är att om gasp-linnet är på kör man med byggarsplit
exevision är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-02, 06:51   #12
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av exevision Visa inlägg
Någon som provat denna? Är den verkligen stabil och tålig? Känns lite för billig för att vara bra.

Men går det att enkelt svetsa på lite förstärkning så kanske?
Jag har den i garaget, den är riktigt stabil.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-02, 12:56   #13
exevision
Registered User
 
exevisions avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 6 802
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Jag har den i garaget, den är riktigt stabil.
Du får ursäkta, men jag känner mig lite skeptisk.
Om du står över bänken och greppar tag med händerna i sidorna av dynan. Går det att få den att typ vicka/glappa/röra sig eller är den stum/stadig?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
det enda man kan säga säkert är att om gasp-linnet är på kör man med byggarsplit
exevision är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-03, 08:50   #14
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av exevision Visa inlägg
Du får ursäkta, men jag känner mig lite skeptisk.
Om du står över bänken och greppar tag med händerna i sidorna av dynan. Går det att få den att typ vicka/glappa/röra sig eller är den stum/stadig?
Vickar gör Eleikobänkarna på gymmet så det är knappast ett mått. Jag kan bänka ensam i garaget kring 1RM utan att känna mig det minsta otrygg över bänken i sig, den står där den står.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-03, 10:43   #15
exevision
Registered User
 
exevisions avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 6 802
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Vickar gör Eleikobänkarna på gymmet så det är knappast ett mått. Jag kan bänka ensam i garaget kring 1RM utan att känna mig det minsta otrygg över bänken i sig, den står där den står.
Låter bra. Vill bara inte att man ligger och balanserar dynan mot ramen när man bänkar.

Men, jag kan ju alltid ta fram svetsen och förstärka den. Om det nu är tillräckligt tjockt material för att svetsas i.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
det enda man kan säga säkert är att om gasp-linnet är på kör man med byggarsplit
exevision är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)