Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2006-05-05, 20:09   #31
Tigerkotten
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 367
Citat:
Ursprungligen postat av Einar
Jag kan tillägga att min mainkaraktär hade 100 timmars speltid och 35 epics.. så sjukt mycket tid man laggt på den här skiten. I'm free !!!
100timmars speltid mycket?

Det tar väl faen bara den tiden att nå level 60 i WoW och snart ännu längre då dom höjjer max leveln till 70.

För övrigt ska jag säga att jag var en av dom spelade mest i spelet jag körde >.< Jag hade på min första gubbe i spelet 100-120days tror jag played. Dvs IRL tid. = 2000+h på 1 char

Tråkigt med WoW är att det inte går powerlevla upp en ny char fort med, då man har nått max nivå på sin "sida" (horde/alliance) och man vill ha en ny gubbe till 60 så måste man göra om proceduren.

I daoc går det powerlevla man lånar ofta ens annan konto o kör 2 konton samtidigt. Då går det ut på att stå för det mesta på samma ställe och nöta (grinda) på samma mobs om o om med andra personer. Så når man max level ca på 1d 10h eller något.


Sedan när man nått max leveln så är det endå grymt mycket man vill ha speciellt i WoW och då gäller det gå på massor av raids för att få bra utrustning, efterosm bara för att itemet droppat så betyder inte det att du får det. Lotto och andra saker och ting.

Nej säger tack daoc.

Har dock lagt av med att spela då jag spelat alldeles för mycket.
Tigerkotten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-05, 20:17   #32
Einar
Registered User
 
Einars avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 586
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerkotten
100timmars speltid mycket?

Det tar väl faen bara den tiden att nå level 60 i WoW och snart ännu längre då dom höjjer max leveln till 70.
Jag menade 100 dagar. =)
Einar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-05, 20:20   #33
kneger
Registered User
 
knegers avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Lund
Inlägg: 916
rekordet på att bli lvl 60 är 2 dagar har jag hört.. alltså playintime 2 dagar.. någon kines har jag för mig.. sitter säkert i sitt rum och kallar på mamma när han behöver matas.
__________________
bli min vän för en femma
kneger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-05, 20:23   #34
Einar
Registered User
 
Einars avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 586
Citat:
Ursprungligen postat av kneger
rekordet på att bli lvl 60 är 2 dagar har jag hört.. alltså playintime 2 dagar.. någon kines har jag för mig.. sitter säkert i sitt rum och kallar på mamma när han behöver matas.
Han blev nog boostad ganska rejält.

Jag hade en galen kille i guilden som blev 60 på sju dagar. dvs. från måndag till måndag. vet ej hur många timmar vaken tid han hade.. men han var helt utslagen efter det. han disconnectade och kom tillbaks igen efter tre dagar, ingen visste var han hade tagit vägen, inte han själv heller.

Angående föregående post. Jag kollade nu. hade 70 dagars speltid. aja.. sjukt mycket vilket som
Einar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-05, 20:29   #35
ugglan
Banned
 
ugglans avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: solna
Inlägg: 1 736
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerkotten
För övrigt ska jag säga att jag var en av dom spelade mest i spelet jag körde >.< Jag hade på min första gubbe i spelet 100-120days tror jag played. Dvs IRL tid. = 2000+h på 1 char
Jag hade 400+ på min karaktär i EQ. Jag vann.
ugglan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-05, 20:35   #36
Tigerkotten
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 367
Citat:
Ursprungligen postat av ugglan
Jag hade 400+ på min karaktär i EQ. Jag vann.
nääää för det har funnits så länge det spelet

Vem vet jag kanske lirar daoc igen fast det tror jag inte Speciellt inte den gubben då dom var rätt gimpiga, fast man var ju fotm så man körde andra gubbar


för övrigt tror jag inte det går att nå 50 på 2days played i wow. Men vem vet kan ha fel, kanske går powerlevla på något ställe. Ej insatt i spelet så värst.

Btw så vet jag att en del sharear sitt konto med annan person, bara för att nå max level först.
Tigerkotten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-06, 01:35   #37
Mago
pot of tea? (_)IO
 
Magos avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Lund/Karlshamn
Inlägg: 2 451
Jag var bäst. Dyrka mig!

Förbeställde det och levlade till L60 snabbt. Var mad PK och sen kom honor och battlegrounds osv. och förstörde lite av det roliga.
__________________
Ströva fritt
Mago är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-06, 01:57   #38
aliquis
Banned User
 
aliquiss avatar
 
Reg.datum: Jul 2003
Ort: Örebro
Inlägg: 17 591
Citat:
Ursprungligen postat av keffat_liv
så sjukt löjligt det spelet. Bara en massa fjortisar som spelar det. Man läser ord som hora fuck off osv hela tiden i chatten.
Läs inte chatten då

Min bekant som kör det är väl 79a, eller ja, alla bekanta till mig som kör det är 79-80.

Aya, MM, shattered hand.
aliquis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-06, 02:13   #39
Stab
Banned
 
Stabs avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: K-Town
Inlägg: 1 115
Citat:
Ursprungligen postat av ugglan
Jag hade 400+ på min karaktär i EQ. Jag vann.
HAAHAHA pafageln tagga ner

OT: Ar det tontarnas julafton eller?
Stab är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-06, 05:39   #40
Antosh
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 163
Citat:
Ursprungligen postat av Stab
HAAHAHA pafageln tagga ner

OT: Ar det tontarnas julafton eller?
jepp, vi väntade bara på att någon cool kille som du skulle komma hem o påpeka det.
Antosh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-06, 08:38   #41
Greg
HBG:s Johnny Depp
 
Gregs avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Råå
Inlägg: 1 479
Har en lvl 53a. Vill tillbaka till spelet när jag känner mig redo. Redo att ta 53-60 relativt snabbt.
Greg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-06, 11:12   #42
ugglan
Banned
 
ugglans avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: solna
Inlägg: 1 736
Citat:
Ursprungligen postat av Stab
HAAHAHA pafageln tagga ner
alla har ju någon merit. Jag var mmorpg-pro, du hade sex med Paradise Hotel-Gregory.
ugglan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-07, 00:35   #43
LunaSpice
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 3 077
Citat:
Ursprungligen postat av kneger
rekordet på att bli lvl 60 är 2 dagar har jag hört.. alltså playintime 2 dagar.. någon kines har jag för mig.. sitter säkert i sitt rum och kallar på mamma när han behöver matas.
Han blev rejält boostad. Detta var innan patch X (minns inte vilken) då mängden Xp från en mob ändrades till att ha större betydelse beroende på hur mkt skada man gör på moben. Då detta rekord sattes så slog killen i fråga ett slag på moben medan de andra slog ihjäl moben = killen fick full XP eftersom de ändå inte var i party. Dessutom så hade han polare som teleporterade honom vart han än skulle + warlocks som summonade ifall det skulle behövas.

Jag befinner mig på Stormreaver där jag är medlem i Trolltyg. Kämpar tappert med en Orc warrior. Levlade upp min polares rogue till 60 då han var i Thailand så jag har en hel del förspänt + hjälp från guildet. Tråkigt nog så innebär detta att jag sällan kan gör Q´s på egen hand eftersom jag hela tiden ligger ett steg före och gör Q´s tillsammans med lvl 60.

Har också 1 lvl 60 rogue + 1 lvl 60 druid på Kor´Gall. Dock inte i närheten så kul som att spela warrior.

BTW, jag har tid att vara med på raider, instanser, BG-raider + träning 5 dagar/vecka + jobb och flickvän så att säga att spelet sabbar träning handlar helt enkelt bara om prioritering.
__________________
"If you like an exercise chances are you´re doing it wrong - Arthur Jones"
LunaSpice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-07, 00:40   #44
kneger
Registered User
 
knegers avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Lund
Inlägg: 916
Citat:
Ursprungligen postat av LunaSpice
Han blev rejält boostad. Detta var innan patch X (minns inte vilken) då mängden Xp från en mob ändrades till att ha större betydelse beroende på hur mkt skada man gör på moben. Då detta rekord sattes så slog killen i fråga ett slag på moben medan de andra slog ihjäl moben = killen fick full XP eftersom de ändå inte var i party. Dessutom så hade han polare som teleporterade honom vart han än skulle + warlocks som summonade ifall det skulle behövas.

Jag befinner mig på Stormreaver där jag är medlem i Trolltyg. Kämpar tappert med en Orc warrior. Levlade upp min polares rogue till 60 då han var i Thailand så jag har en hel del förspänt + hjälp från guildet. Tråkigt nog så innebär detta att jag sällan kan gör Q´s på egen hand eftersom jag hela tiden ligger ett steg före och gör Q´s tillsammans med lvl 60.

Har också 1 lvl 60 rogue + 1 lvl 60 druid på Kor´Gall. Dock inte i närheten så kul som att spela warrior.

BTW, jag har tid att vara med på raider, instanser, BG-raider + träning 5 dagar/vecka + jobb och flickvän så att säga att spelet sabbar träning handlar helt enkelt bara om prioritering.
fixa en char på Ahn'Qiraj så kör vi då, är lvl 14 haha, börja om med typ en mage så kör vi på, om du orkar
__________________
bli min vän för en femma
kneger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-07, 00:41   #45
nemd
Registered User
 
nemds avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 2 137
Citat:
Ursprungligen postat av LunaSpice
BTW, jag har tid att vara med på raider, instanser, BG-raider + träning 5 dagar/vecka + jobb och flickvän så att säga att spelet sabbar träning handlar helt enkelt bara om prioritering.
Så rätt så!
nemd är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)