Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-11-30, 11:20   #16
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Vem är Jocke? Varför kan han bara bänka 145kg? Tänker att ni bör hitta någon som är stark ifall ni skall pranka först och främst.
Nu ställer vi dom riktiga frågorna! Det är inget prank om man inte bänkar minst 200!
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-30, 11:28   #17
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Frågan är vad Jocke böjer. Han ska klä ut sig till en tjej, och hans story är mer trovärdig om han bara kör ben- och rumpövningar.
__________________
Med vänliga hälsningar,
Brofessorn, tredje högst EQ på Kolozzeum och 8.37 på snygghetsskalan
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-30, 11:36   #18
exevision
Registered User
 
exevisions avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 6 802
Antar att när någon kille vilar mellan två tunga set så ska en ”tjej” komma och lyfta vikten, typ jätte lätt?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
det enda man kan säga säkert är att om gasp-linnet är på kör man med byggarsplit
exevision är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-30, 12:04   #19
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av Stuffer Visa inlägg
Knappast olagligt. Tveksamt ens om det räknas som ett prank.
Det är alltså en kompis som ska klä ut sig till tjej och gå på gymmet? Då är det väl bara ett helt vanligt fall av transvestism? Helt ok i dagens HBTQ-sverige.

Det som kanske kommer att bli en issue är ju om kompisen ska börja filma offrets reaktion och lägga upp på sociala medier.
Inte olagligt (kanske kan vändas till olagligt?) men kann vara problematiskt (vilket är värre än olagligt). Blir någon kränkt och en bunt cis-män upplevs håna transsexuella genom detta kan det bli problematiskt.

Lite som när John Cleese på twitter identifierar sig som polynesisk poliskvinna eller hon som var attackhelikopter. När man gör sådant ironiskt för någon slags poäng är det problematiskt.

Jag behöver verkligen Plasttiger för att förklara detta, ursäkta för det röriga försöket till beskrivning.
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-30, 12:13   #20
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av exevision Visa inlägg
Antar att när någon kille vilar mellan två tunga set så ska en ”tjej” komma och lyfta vikten, typ jätte lätt?
Synd att han lyfter 145, och inte kanske 100. Jag kan tänka mig att det här skulle kunna bli kul om först någon klen kille kämpar med tex. 80kg, låtsastjejen lyfter det i ett par reps men sedan dyker en riktig tjej upp och trollar låtsastjejen genom att göra ännu fler reps.

Fast med max på 145 är låtsastjejen lite för stark för att det skall funka.
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-30, 12:14   #21
Pepz
Uggla
 
Pepzs avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 12 066
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben Visa inlägg
Bara jag som reagerar över "pranket" är ... riktigt dåligt?

"TIhi! Ska asså klåä ut mig som en du vet tjäj och lyfta viiikter på gjymmet! *fniZZ* Sååå crajsyy! Kåmmer få najs lajks på töben å snäpen!"
Håller med.

Låter som ett "prank" som ett gäng osäkra fjortisar spånat fram efter två stulna folköl



Är inte pranket som är problematiskt utan själva filmningen.
Ofta behöver du tillstånd för att filma inne på gymanläggning om inte annat kommer det kanske bli stökigt när gymmet anser att de inte vill vara med i filmen.

du måste se till att ingen som inte vill vara med i filmen råkar synas i bild.
__________________
Don´t gör it
It´s not värt it
Pepz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-30, 12:18   #22
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 065
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Synd att han lyfter 145, och inte kanske 100. Jag kan tänka mig att det här skulle kunna bli kul om först någon klen kille kämpar med tex. 80kg, låtsastjejen lyfter det i ett par reps men sedan dyker en riktig tjej upp och trollar låtsastjejen genom att göra ännu fler reps.

Fast med max på 145 är låtsastjejen lite för stark för att det skall funka.
Jag gillar ditt sätt att tänka.
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-30, 13:24   #23
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 905
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Samma som alla bisexuella tightsbärande marklyftare; låta mansanus och ollonkontur vara till allmän beskådan.
känns som att detta blir rätt genomskinligt med världens största cameltoe och adamsäpple
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-30, 14:06   #24
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 618
Kan väl bli kul om han stöter på offret och T-bagar honom i bänkpress mm. Eller bara cringe.
__________________
ᕦ( ˘ᴗ˘ )ᕤ
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-30, 14:48   #25
wilkes
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 106
just a prank bro

borde vara olagligt om man är över 14 och tycker detta låter roligt
wilkes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-30, 15:12   #26
Pepz
Uggla
 
Pepzs avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 12 066
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Samma som alla bisexuella tightsbärande marklyftare; låta mansanus och ollonkontur vara till allmän beskådan.
Jag skulle nog säga att den som spanar in detta så mycket att den stör sig på det är den som är lite smygbisexuell men rädd för det.
__________________
Don´t gör it
It´s not värt it
Pepz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-30, 16:13   #27
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av Pepz Visa inlägg
Jag skulle nog säga att den som spanar in detta så mycket att den stör sig på det är den som är lite smygbisexuell men rädd för det.
Jag är inte bisexuell, men jag stör mig på detta ändå. Inte på vanlig peniskontur under tights, men när den läggs ut med benet och räcker halvvägs ner på låret och personen står som Kapten Morgan mellan seten är det lite väl.
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-30, 16:50   #28
Pepz
Uggla
 
Pepzs avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 12 066
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag är inte bisexuell, men jag stör mig på detta ändå. Inte på vanlig peniskontur under tights, men när den läggs ut med benet och räcker halvvägs ner på låret och personen står som Kapten Morgan mellan seten är det lite väl.
fan hade jag haft en så stor snabel hade jag nog gjort samma,


För övrigt hur ska man göra då? rulla ihop den med en gummisnodd runt?
__________________
Don´t gör it
It´s not värt it
Pepz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-30, 18:41   #29
Skrutten
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2020
Inlägg: 0
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Vem är Jocke? Varför kan han bara bänka 145kg? Tänker att ni bör hitta någon som är stark ifall ni skall pranka först och främst.


Edit:


Missade längden. Antar att det är något slags dvärg-skämt ni skall försöka er på?
Jocke är min vän (han heter egentligen något annat, men jag har inte frågat honom om det är okej att skriva hans namn), han har en nystartad youtube-kanal som jag vill ska få lite trafik till.
Om man då prankar en annan youtuber så finns det ju en hög risk att hans följare vill se det klippet.


Citat:
Ursprungligen postat av Stuffer Visa inlägg
Knappast olagligt. Tveksamt ens om det räknas som ett prank.
Det är alltså en kompis som ska klä ut sig till tjej och gå på gymmet? Då är det väl bara ett helt vanligt fall av transvestism? Helt ok i dagens HBTQ-sverige.
Ja, precis!
Det känns ju på något sätt olagligt när jag sitter och stalkar kändisar, kollar var dem bor, vilket gym dem besöker och vilka tider för att sedan pranka dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Stuffer Visa inlägg
Det som kanske kommer att bli en issue är ju om kompisen ska börja filma offrets reaktion och lägga upp på sociala medier.
Det man får göra då är väl att fråga personen i fråga om det är okej att lägga ut det, om hen säger nej blurrar man ansiktet?
Skrutten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-30, 19:01   #30
Skrutten
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2020
Inlägg: 0
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Frågan är vad Jocke böjer. Han ska klä ut sig till en tjej, och hans story är mer trovärdig om han bara kör ben- och rumpövningar.
Hur mycket vet jag inte, men inte mycket i jämförelse med bänk.
Jockes tema på youtube-kanalen är just Bänk, hur han tar sig till 150kg i bänk, därför är det mest rimligt

Citat:
Ursprungligen postat av exevision Visa inlägg
Antar att när någon kille vilar mellan två tunga set så ska en ”tjej” komma och lyfta vikten, typ jätte lätt?
Precis!

Citat:
Ursprungligen postat av Pepz Visa inlägg
Håller med.

Låter som ett "prank" som ett gäng osäkra fjortisar spånat fram efter två stulna folköl



Är inte pranket som är problematiskt utan själva filmningen.
Ofta behöver du tillstånd för att filma inne på gymanläggning om inte annat kommer det kanske bli stökigt när gymmet anser att de inte vill vara med i filmen.

du måste se till att ingen som inte vill vara med i filmen råkar synas i bild.
Absolut, det håller jag faktiskt med dig om, men det är ju precis den målgruppen vi vill åt, dem som tycker sånt är kul!

Jag har tänkt såhär:
Men vilka är det som hänger på offrets youtube-kanal?
Vad tycker dem är roligt?

Filma på gymmet utan tillstånd är ju något väldigt många redan gör, behöver man verkligen ha det? Det är ett SATS-gym
I varje fall så är ju det endast ett problem om "offret" inte vill synas på klippet.

Jag känner bara att man behöver göra något sjukt för att få trafik till kanalen.
Skrutten är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)