Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Vilken borde jag skriva?
Fantasyromanen 9 33.33%
Styrkelyftarna 3 11.11%
Dårhuset 11 40.74%
Ingen av dessa, skriv någon annan. 1 3.70%
Du kan ju inte ens stava hur fan skall du kunna skriva en bok? 3 11.11%
Antal röster: 27. Du får inte rösta i den här omröstningen


 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2020-11-21, 20:00   #1
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Jag vill skriva en bok! Kollozeum avgör vilken!

Som en vis man informerat "Fatta inga beslut förrän du rådfrågat Kolozzeum". Jag vill skriva en bok. Om den blir läst eller bra är faktiskt av sekundär betydelse. Jag vill åtminstone slutföra och ha försökt. Jag har skjutit upp detta projektet i åratal.

Jag har tre separata berättelser som marinerar i huvudet:

A) En fantasyroman där huvudpersonen är en knarkare som efter en bilkrasch vaknar upp i en helt annan värld. En magisk dyster värld med gastar och vampyrer under medeltid. Detta ihop med tjackavtändning och jakt på tjack, fast det finns kanske inget tjack att finna vart man än letar i denna farliga värld.

B) Tre olika styrkeatleter med kraftigt överdrivna olika gympersonligheter skall tävla i den allra första klassiska styrkelyftstävlingen utan dopingtester som någonsin hållts på svensk mark. Vilket är extremt prestigefullt för alla tre, men av olika anledningar. Träning, doping och igenkännbara karikatyrer av människor. Djupdykning i psyket på karikatyrer.

C) En roman om en ung man som helt outbildad och oförberedd kastas in som skötare i svensk psykiatri under slutet på 1990-talet. Patienter han möter, galenskaper han ser, situationer han ställs inför och även samtidiga problem med sin egen psykiska hälsa.

Vilken borde jag skriva?
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat


 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)