Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-04-09, 17:22   #181
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce Banner Visa inlägg
Jag lämnar diskussionen men råder ingen att lyssna på herr PowerFlower gällande risker med testosteron och doser.

/Bruce
Synd, men förståeligt.
Jag vet inte din bakgrund, men du verkar vara insatt och kunnig.

Citat:
Ursprungligen postat av Bifftek Visa inlägg
Så när kan man förvänta testotabletter utan eller små biverkningar, typ som Ipren, att köpa receptfritt på apoteket?
Svårt med tabletter, det är sämre att ta upp testo via tarmen (förstapassagemetabolism). Kanske sublinguala är ett alternativ.
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-09, 17:23   #182
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av Lucipha Visa inlägg
Jag tänker mer på tex poliser och militärer som utöver sina civila liv som normala lugna makar och fäder ibland måste göra otrevliga saker så att du kan sova på nätterna i lugn och ro.

Här i Sverige hade rätt många av oss automatvapen hemma som låg gömda tills vi åkte och övade med hemvärnet några gånger varje år. Vi var svetsare, företagare, akademiker och snickare som utöver våra vanliga liv var berädda att använda våld och gå över lik för att försvara Sverige och våra familjer. Nu verkar den synen vara omodern, så jag får hoppas framtidens nazityskland, sovjetunion och eventuella terrorister slutar bara för att du och andra tycker det. Om de inte gör det så är det tyvärr uteslutande män med våldskapital som du måste vända dig till för att få lugn och ro igen
"Vi" var visst alla möjliga grejer. Men "vi" öppnade också snällt ytterdörren, överlämnade extranyckel och lade oss enligt många ganska platt när dåtidens nazityskland knackade på. Inte den stoltaste av stunder, men det visade vara gynnsamt i längden. Så hur är det ställt med realism och historiekunskap?

Citat:
Ursprungligen postat av goddag Visa inlägg
Haha även om du verkar lika knäpp som du är komisk så har du ju faktiskt en poäng. När de studerat apgrupper där de plockat bort alla alfahannar så rådde tydligen love peace and harmony.
Män ställer ju till med en del ont i världen och om alla skulle gå runt med skyhöga nivåer kanske det inte skulle bli så bra. Ännu mer grupp/tribaltänk å fler skulle armbåga sig fram för egen vinning osv osv..
Är det sant? Intressant. Vore ju toppen om alla bara kunde chilla tillsammans.

Citat:
Ursprungligen postat av broman Visa inlägg
Tror det är en kvinna.
I wish. Kanske senare i livet

Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg

Jag tror inte många av dom delade din syn att ni var division Nordland 2.0
Division nordland, vad är det mysfarbröder? Låter som en samling nostalgiker som nynnar "fornstora da'r" mellan arbetsseten.
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-09, 17:25   #183
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Jag tror att d1anny2 skulle behöva lite TRT...
You buying?
Jag är en mjukis och gillar't. Så mycket mer lugnt och trevligt när folk om inte kommer överens så iaf är hyfsat snälla mot varandra.

Senast redigerad av d1anny2 den 2021-04-09 klockan 17:27.
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-09, 20:41   #184
Lucipha
Registered User
 
Luciphas avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Inlägg: 1 503
Citat:
Ursprungligen postat av d1anny2 Visa inlägg
"Vi" var visst alla möjliga grejer. Men "vi" öppnade också snällt ytterdörren, överlämnade extranyckel och lade oss enligt många ganska platt när dåtidens nazityskland knackade på. Inte den stoltaste av stunder, men det visade vara gynnsamt i längden. Så hur är det ställt med realism och historiekunskap?
Nej "vi" lät grannländerna ta smällen själva och jag håller med om att det inte var den stoltaste av stunder. Det blev inte bättre för våra grannar att vi fortsatte leverera järnmalm till tyskland under kriget heller.

Som tur var för alla inblandade så fanns det fler vuxna män än Tyskarna som var skapliga på att använda våld. Utan dem hade vi antagligen pratat tyska, eller möjligtvis ryska nu.

Tänker du svara på det jag faktiskt har skrivit den här gången, eller tänker du sitta och fantisera fritt den här gången också? Båda alternativen har ett underhållningsvärde, men jag vet inte om det är så kul att jag orkar svara. Det är inget personligt och jag önskar dig genuint lycka till i livet
__________________
Sporadisk träningsdagbok 2002 - 2024

I don’t have to agree with you to like you or respect you – Anthony Bourdain
Lucipha är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-09, 20:44   #185
Lucipha
Registered User
 
Luciphas avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Inlägg: 1 503
Citat:
Ursprungligen postat av d1anny2 Visa inlägg
You buying?
Jag är en mjukis och gillar't. Så mycket mer lugnt och trevligt när folk om inte kommer överens så iaf är hyfsat snälla mot varandra.
Du är snart konverterad

Skicka ett pm om du åker genom norra jämtland så bjuder jag på en öl. Jag är halvstor, skäggig och ser bitter ut, men jag är inte otrevlig.
__________________
Sporadisk träningsdagbok 2002 - 2024

I don’t have to agree with you to like you or respect you – Anthony Bourdain
Lucipha är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-09, 21:22   #186
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av Lucipha Visa inlägg
Nej "vi" lät grannländerna ta smällen själva och jag håller med om att det inte var den stoltaste av stunder. Det blev inte bättre för våra grannar att vi fortsatte leverera järnmalm till tyskland under kriget heller.

Som tur var för alla inblandade så fanns det fler vuxna män än Tyskarna som var skapliga på att använda våld. Utan dem hade vi antagligen pratat tyska, eller möjligtvis ryska nu.

Tänker du svara på det jag faktiskt har skrivit den här gången, eller tänker du sitta och fantisera fritt den här gången också? Båda alternativen har ett underhållningsvärde, men jag vet inte om det är så kul att jag orkar svara. Det är inget personligt och jag önskar dig genuint lycka till i livet
Skaplig på att använda våld kan vem som helst bli. Men det är inte en egenskap jag vill se öka i samhället, för jag tycker inte det behövs. Poliser får gärna bli fler och fortsätta göra det dom redan är duktiga på. Men att dra det till att vi behöver fler vapen i samhället parat med TRT-pimpade tycker jag är långsökt och icke önskvärt. Jag har också läst den där teorin om att Europa måste slå tillbaka hårdhänt, underförstått menar man ofta islam. Som Jag antyder ovan ser jag ingen anledning till ökad våldsanvändning, eller hot om det, från samhällets institutioner. Liite stränghet till kanske vi klarar. Men mer än så nej tack.

Har inget emot sig heller
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-09, 21:34   #187
Chilihot
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2019
Inlägg: 41
En bra fråga du.
__________________
https://friaordet.org
Chilihot är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-09, 21:52   #188
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 611
Citat:
Ursprungligen postat av d1anny2 Visa inlägg
Skaplig på att använda våld kan vem som helst bli. Men det är inte en egenskap jag vill se öka i samhället, för jag tycker inte det behövs. Poliser får gärna bli fler och fortsätta göra det dom redan är duktiga på. Men att dra det till att vi behöver fler vapen i samhället parat med TRT-pimpade tycker jag är långsökt och icke önskvärt. Jag har också läst den där teorin om att Europa måste slå tillbaka hårdhänt, underförstått menar man ofta islam. Som Jag antyder ovan ser jag ingen anledning till ökad våldsanvändning, eller hot om det, från samhällets institutioner. Liite stränghet till kanske vi klarar. Men mer än så nej tack.

Har inget emot sig heller
Korståg!
__________________
ᕦ( ˘ᴗ˘ )ᕤ
Ett Orm är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2021-04-10, 10:01   #189
Ishnak
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 25
Citat:
Ursprungligen postat av Lucipha Visa inlägg
Du får nog vänta tills den västerländska offerkulten faller, eller tills majoritetsbefolkningen upptäcker att goda människor med fysiskt och mentalt våldskapital skyddar bättre mot en potentiellt farlig omvärld än armband och twitterinlägg.
En gissning är att en stor del av dem som genomgick värnplikten utan vidare skulle hoppa in i en uniform och försvara Sverige. Skulle utan problem sätta mig in i en Strv 122 och ta ut t90or trots att det är drygt 20 år sen genomgången utbildning. Men vad har det med min testonivå att göra? Som soldat känns det även ganska handikappande att vara beroende av exogent hormon. "Vänta jag ska bara ta mitt testo sen är jag redo!" Obra om leveranskedjan bryts och man har ett gäng soldater med förvärvand hypogonadism..
Ishnak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-10, 15:58   #190
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Den svenska frivilligkåren i Finland i så fall.

Tillgång och kostnad av medicin påverkas ju av en massa saker, bara nu under coronan har folk varit påverkade i USA t ex. Om samhället faller eller bryts ned ja då blir det surt.

Krig är inga roliga grejer. Kupper och revolutioner, det skall man heller inte drömma om.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-10, 19:08   #191
Lucipha
Registered User
 
Luciphas avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Inlägg: 1 503
Citat:
Ursprungligen postat av Ishnak Visa inlägg
En gissning är att en stor del av dem som genomgick värnplikten utan vidare skulle hoppa in i en uniform och försvara Sverige. Skulle utan problem sätta mig in i en Strv 122 och ta ut t90or trots att det är drygt 20 år sen genomgången utbildning. Men vad har det med min testonivå att göra? Som soldat känns det även ganska handikappande att vara beroende av exogent hormon. "Vänta jag ska bara ta mitt testo sen är jag redo!" Obra om leveranskedjan bryts och man har ett gäng soldater med förvärvand hypogonadism..
Mitt inlägg handlar om synen på manlighet i dagens samhälle, inte om att Svenska soldater borde gå på steroider.
__________________
Sporadisk träningsdagbok 2002 - 2024

I don’t have to agree with you to like you or respect you – Anthony Bourdain
Lucipha är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-10, 19:12   #192
Sverker
Symmetrisk moderator
 
Sverkers avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Örebro
Inlägg: 23 498
Får dopade 40-plussare plats i en Leopard ?
__________________
Sverker
Chairmaster of
Kolozzeum Chemistry Guild.
Sverker är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-10, 20:29   #193
Papa Pepe
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2017
Inlägg: 66
Oj vilken jättetråd! Här dyker man in på sidan 13 i tron om att det ska handla om testosteron och 40-åringar, men istället diskuteras Nazityskland och Sveriges agerande under andra världskriget!

Bortsett från en sammanfattning av tråden, som jag gärna tar emot, så undrar jag över frågeställningen "Varför ska jag inte ta testo...". Är det så enkelt? Jag menar, det delas väl inte ut testo till höger och vänster bland svenska läkare direkt? Visst, man kan väl beställa hem något på nätet från Polen men då känns det inte längre som att argumentet att man tar det pga hälsofördelar håller, eller?

Personligen tycker jag läkardoserat testosteron vid cirka 40-50+ verkar alldeles toppen. Lagom doser av någon som vet vad dom sysslar med samtidigt som man regelbundet får ta blodprover med mera. Känns som en no-brainer, eller?

Senast redigerad av Papa Pepe den 2021-04-10 klockan 20:31.
Papa Pepe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-10, 21:31   #194
Bifftek
Registered User
 
Biffteks avatar
 
Reg.datum: Dec 2016
Inlägg: 140
Citat:
Ursprungligen postat av Papa Pepe Visa inlägg
Personligen tycker jag läkardoserat testosteron vid cirka 40-50+ verkar alldeles toppen. Lagom doser av någon som vet vad dom sysslar med samtidigt som man regelbundet får ta blodprover med mera. Känns som en no-brainer, eller?
Faktiskt inte, därför tråden.

Till att börja med så är det extremt tabu att berätta för folk att man vill ta testo eftersom det anses vara "fusk" eller "dopning" så därför har man ingenstans att vända sig till när man vill prata om ämnet. Sen så verkar det som att många läkare inte vill ge ut det så enkelt eller vet särskilt mycket om testo.

Vissa har turen att känna folk i sina kretsar med erfarenhet av testo så då kan de fråga dem.

Vi övriga måste vända oss till Flashback, biffen på gymmet eller Kolozzeum för rådgivning. Jag valde självklart Kolozzeum.

Men min slutsats blev egentligen till slut som du , no-brainer!.

Ska mäta mina värden i år och jämföra med när jag blir 40. Sen tar vi det därifrån.

Senast redigerad av Bifftek den 2021-04-10 klockan 21:33.
Bifftek är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-11, 10:25   #195
Ladugårdsdörr
Registered User
 
Ladugårdsdörrs avatar
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 795
Citat:
Ursprungligen postat av Papa Pepe Visa inlägg
Bortsett från en sammanfattning av tråden, som jag gärna tar emot,
En blandning av manlets, Dunning-Krugers och så några gamla gubbar som försöker förklara att livet inte per automatik blir ett hormonellt helvete när man passerar 35.
Ladugårdsdörr är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)