Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-03-25, 12:22   #7561
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Citat:
Ursprungligen postat av Torwald Visa inlägg
Vilken HÄRLIG dag det ser ut att bli! Enda dåliga: Jag känner mig totalförkyld. Tung i huvudet, hostar och vilopuls 15 slag över vanligt. FAAAAN. Känns totalt orealistiskt att springa och maxa. Funderar på att springa med någon av mina kompisar och dra dem runt på 50 eller 55 min, men att springa max själv finns ju inte idag.
Gillar du ditt hjärta mer eller mindre än att springa ett lopp där du inte kan prestera på topp?
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-25, 14:19   #7562
Asdf
Registered User
 
Asdfs avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Lilla london
Inlägg: 484
Sub 50!

Vad tycket ni om loppet?
Är rätt nöjd iaf trots att det var ovanligt trångt, första vätskestationen var ovanligt knasigt placerad och att mitt problem med trapezius återkom runt 5km så att jag fick sänka tempot rejält resterande biten.

Vad hände i slutet? Det stod helt still! Jag smög mig under repet och gick till vänster, skulle ta en banan men de var ju rötna allihop! Så en kexchoklad fick duga o promenera hem
__________________
Grub om att länka till en annan webshop : Skulle du skriva "Jäkligt goda burgare på McDonalds!" på Burger Kings forum? Om de nu har något

Asdf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-25, 14:26   #7563
Torwald
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 936
Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi Visa inlägg
Gillar du ditt hjärta mer eller mindre än att springa ett lopp där du inte kan prestera på topp?
Låter väldigt dramatiskt, såå illa kändes det ju inte. Hade ingen halsont eller så.

Nåja, jag sprang i alla fall och tyckte jag höll igen en hel del. Första 5 kändes väldigt bekväma, sista 3 var väl lite värre. Blev helt paff när jag såg att jag kom i mål på 42:03. Formen är nog bättre än jag tror. Riktigt skoj!
Torwald är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-25, 14:46   #7564
AreRoosen
Registered User
 
AreRoosens avatar
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 17
Citat:
Ursprungligen postat av dalmas Visa inlägg

Hur gick det för er andra?
tog mina något överviktiga 185cm och 88kilo i mål på 39:57, Lycka!!
AreRoosen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-25, 15:01   #7565
ulfalf
Går det så går det
 
ulfalfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 2 300
Bättre formbesked än väntat, kom runt på 37:01 med faktiskt rätt ok känsla trots bristen på löpträning.. Lopproman i journalen så fort gpsen synkat klart.
ulfalf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-25, 15:13   #7566
Morty
Registered User
 
Mortys avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Uppsala
Inlägg: 7 397
Kul att ni gjorde grymma tider! För mig blev det DNS och en långtur på cykeln. Onödigt att stressa löparknät, kände jag. Tyvärr, var en perfekt dag och jag hade nog kunnat göra en god tid.
__________________
Fysioterapeut, triathlet och coach i uthållighetsidrott. Ironman PB: 9:28.
Uthållighetsträning
Uthållighetscoaching
Bilder ur min vardag
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
LCHF är för tjockisar som inte vill träna.
Morty är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-25, 15:24   #7567
begt
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 2 859
Citat:
Ursprungligen postat av AreRoosen Visa inlägg
tog mina något överviktiga 185cm och 88kilo i mål på 39:57, Lycka!!
Det är riktigt riktigt bra.
begt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-25, 15:51   #7568
Catstyle
Registered User
 
Catstyles avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 3 284
42:14 blev det till slut.
Lite trängsel i början, skulle nog ha ställt mig lite längre fram.

Grymt fint väder.
Däremot är det riktigt knasigt att de har 9(?!) toaletter till nästan 4000 löpare.
Catstyle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-25, 15:53   #7569
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Catstyle Visa inlägg
42:14 blev det till slut.
Däremot är det riktigt knasigt att de har 9(?!) toaletter till nästan 4000 löpare.
Fyfan vilken mardröm!!
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-25, 16:23   #7570
bear.flowertwig
Fluortanten
 
bear.flowertwigs avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 4 176
När jag fått smälta det kändes 45:49 helt ok (för egots skull hade låga 44 sett och känts bättre). Halverad träningsdos i vintern till förmån för framför allt böj och tokförkyld med feber bara nån vecka innan. Resultatet är faktiskt helt enligt plan Nu börjar säsongen på allvar. Utmaningen blir att inte tappa böjstyrkan helt när jag sänker mig under 40 min.

Lite halvtrist bana? Gruset fuckade upp mina nya Grid A5 fullständigt, trängde in genom hålen och la sig i mellansulan. Stor varning för den skon!
På det hela taget helt ok arr. Lite trångt var det. Folk är trevliga och sköter sig faktiskt rätt bra även om en och annan får en att fundera på hur det står till med tankeförmågan (ta en vattenmugg och sen tvärstanna för att dricka mitt i ett trångt spår tex). Och allvarligt, vätskekontroller...? Inte sjutton behövs det på 10 km?
__________________
No homo IMHO.
bear.flowertwig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-25, 16:42   #7571
grondahl
Dryg, slö & långsam
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 418
45:21 på Premiärmilen är nytt PB och kändes helt ok. Speciellt eftersom jag sov lite väl länge och startade i den långsamma motionsgruppen.

Någon som har prövat NB 890v2 förresten? Dags att byta asfaltsskor och årets Mirage kändes väldigt mycket stelare än de jag har.
grondahl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-25, 16:46   #7572
Limpanz
Registered User
 
Limpanzs avatar
 
Reg.datum: May 2011
Ort: Vischan typ
Inlägg: 1 396
Seedningsloppet: 36.26, två sekunder under pers. Tappade känseln i benen efter tre kilometer. Böde nöjd och inte samtidigt. Har någon en teori får ni gärna kolla min tråd i skadeforumet
__________________
Tunnast på Kolozzeum
Limpanz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-25, 16:59   #7573
Catstyle
Registered User
 
Catstyles avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 3 284
Citat:
Ursprungligen postat av bear.flowertwig Visa inlägg
När jag fått smälta det kändes 45:49 helt ok (för egots skull hade låga 44 sett och känts bättre). Halverad träningsdos i vintern till förmån för framför allt böj och tokförkyld med feber bara nån vecka innan. Resultatet är faktiskt helt enligt plan Nu börjar säsongen på allvar. Utmaningen blir att inte tappa böjstyrkan helt när jag sänker mig under 40 min.

Lite halvtrist bana? Gruset fuckade upp mina nya Grid A5 fullständigt, trängde in genom hålen och la sig i mellansulan. Stor varning för den skon!
På det hela taget helt ok arr. Lite trångt var det. Folk är trevliga och sköter sig faktiskt rätt bra även om en och annan får en att fundera på hur det står till med tankeförmågan (ta en vattenmugg och sen tvärstanna för att dricka mitt i ett trångt spår tex). Och allvarligt, vätskekontroller...? Inte sjutton behövs det på 10 km?
Tre vätskekontroller på en milbana är kanske lite overkill.
Men det är ju lite "folkfest"-stämpel på Göteborgsvarvet och det omkring, så antar att man vill göra det attraktivt för alla.
Dessutom har de väl gott om funktionärer med.

Grymt bra Limpanz!
Catstyle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-25, 18:38   #7574
Torwald
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 936
Härliga tider allihop, man blir riktigt inspirerad!

Limpanz får man ju bara buga inför.

Två märkliga saker med Seedningsloppet: Extremt underdimensionerat på dassfronten och extremt överdimensionerat på drickafronten.
Torwald är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-26, 15:29   #7575
Springer
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 1 708
Citat:
Ursprungligen postat av Torwald Visa inlägg
Det är väl sant. Kan bli en försäkring om jag inte hinner köra något annat lopp.
Igår var sista chansen att sedda sig till årets GV, så tur att du sprang. Du borde hamna i 1b med den tiden.
__________________
Tränar helst i skogen - löpning och skogsarbete
Springer är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)