Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Tävlande/aktiva

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-07-09, 20:50   #976
_NOS
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 154
Bra bänkat.
__________________
www.storviksgym.se
_NOS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-09, 21:10   #977
bubbe
My boobs are Ok
 
bubbes avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 11 826
Whoha! bänkpresten står!
bubbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-09, 21:10   #978
Börje H
Negativa Blöje
 
Börje Hs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Dubai
Inlägg: 15 672
Citat:
Ursprungligen postat av _NOS Visa inlägg
Bra bänkat.
Tnx!
Det börjar lossna så smått. Inom ett par veckor blir det förhoppningsvis aktuellt med riktigt fina vikter
__________________
Pastor Smulter predikar:
"En tarvitse pillua! En tarvitse rahaa. Koska pääasia on että penkki kulkee"
Citat:
Ursprungligen postat av Gute Visa inlägg
Jag blir aldrig "klar" med någonting, jag uppnår ingenting, jag bara lyfter.
Instagram: BORJETHESWEDE #TeamBTS #Wolverineenergydrink
Börje H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-09, 21:50   #979
the_PL_man
Gammalt flakvrak
 
the_PL_mans avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Karlstad
Inlägg: 7 013
Problemet är att jag inte kommer ner när jag står brett längre, så jag har smalnat av en del (se nedan):


Men det skall jag försöka åtgärda i sommar. Måste få lite ordning på Sveriges stelaste adduktorer.

Citat:
Ursprungligen postat av Börje H Visa inlägg
Nja, om det är så att det uppstår friktion mellan muskelfashiorna och smärtan härstammar från detta så tror jag att lätt uppvärmning med rejält bred fotstans (djuuupt) kan vara ett alternativ. Efter detta smalna av till "ordinarie" bredd. Problemet, för dig Lars, är ju att du står rejält brett från början och det kan vara en bidragande orsak till problemen
Tack för tipset. Gör detta ibland, och det smäller som attan...
Tänkte närmast som bubbe, om det fanns något sätt att motverka att låsningarna uppstår, dvs prehab istället för rehab.

Citat:
Ursprungligen postat av Börje H Visa inlägg
Vad gäller självmobiliseringsövning för Si-leden är det få saker som slår miljondollargreppet, dvs en sidliggande rotation (benet åt ena hållet armen åt andra). Andas in rejält med luft och töja ut så mkt som möjligt och sedan andas ut all luft och därmed kunna rotera ännu mer. Upprepa sedan åt andra sidan
Mvh
the_PL_man
the_PL_man är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-09, 21:54   #980
bertbert
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk
 
bertberts avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: van Hell-sing
Inlägg: 9 375
Citat:
Ursprungligen postat av the_PL_man Visa inlägg
Tack för tipset. Gör detta ibland, och det smäller som attan...
Tänkte närmast som bubbe, om det fanns något sätt att motverka att låsningarna uppstår, dvs prehab istället för rehab.
Japp, jag är lättknakad när den övningen görs! Förutom när det satt sig ordentligt då kan jag sprattla bäst tusan jag vill, utan att det säger ett knyst.

Bertbert är dock inte bubbe.
__________________
Skäggträning
Citat:
Ursprungligen postat av Pony Visa inlägg
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO Visa inlägg
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
bertbert är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-09, 22:02   #981
the_PL_man
Gammalt flakvrak
 
the_PL_mans avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Karlstad
Inlägg: 7 013
Sorry...
/the_PL_man

Citat:
Ursprungligen postat av bertbert Visa inlägg
Bertbert är dock inte bubbe.
the_PL_man är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-10, 06:43   #982
Börje H
Negativa Blöje
 
Börje Hs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Dubai
Inlägg: 15 672
Citat:
Ursprungligen postat av the_PL_man Visa inlägg
Problemet är att jag inte kommer ner när jag står brett längre, så jag har smalnat av en del (se nedan):
Liiite smalare så blir ju tom Holmberg nöjd! Ser ut som om du är lite ovan och får en aning framvikt, men det kan ju vara en synvilla.
__________________
Pastor Smulter predikar:
"En tarvitse pillua! En tarvitse rahaa. Koska pääasia on että penkki kulkee"
Citat:
Ursprungligen postat av Gute Visa inlägg
Jag blir aldrig "klar" med någonting, jag uppnår ingenting, jag bara lyfter.
Instagram: BORJETHESWEDE #TeamBTS #Wolverineenergydrink
Börje H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-10, 07:32   #983
Dogge21
Registered User
 
Dogge21s avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Norrland
Inlägg: 3 604
Angående filmvinkeln på gårdagens pass: Tror knappast det kan finnas någon sämre videosnutt på hela tuben På gymmet är det så trångt att köra därav skitfilmen dessutom så avskyr jag att köra böj i Power Rack men snart får man börja träna "hemma" oftare (Sporthallen) och då blir det andra bullar och filmvinklar
Dogge21 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-10, 20:28   #984
Dobbis
Registered User
 
Dobbiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Piteå
Inlägg: 182
Tjenare det verkar flyta på bra för dig i sommar..har provat köra lite med fötterna på bänken som du men det var ju så tungt *S*
hur lyckas man gå ner 5 kg på så kort tid som du ? =)
__________________
Träningsblogg
Dobbis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-10, 20:41   #985
Börje H
Negativa Blöje
 
Börje Hs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Dubai
Inlägg: 15 672
Citat:
Ursprungligen postat av Dobbis Visa inlägg
Tjenare det verkar flyta på bra för dig i sommar..har provat köra lite med fötterna på bänken som du men det var ju så tungt *S*
hur lyckas man gå ner 5 kg på så kort tid som du ? =)
Trevligt att du provar att bänka med fötterna från golvet
Att gå ner i vikt är ju inte så svårt. Bara att äta mindre skita mer samt promenera Nä, egentligen var planen att låta det ta iaf en vecka till men det kändes inte som om jag hade "råd" med det rent energimässigt. Nu slutade viktnedgången på en bit över 1 kg/vecka vilket var i överkant. Till stor del berodde detta, som jag tidigare skrivit, på att jag fysade rejält mycket. Nu har jag dock återgått till ordinarie energiintag samt adderat kreatin till menyn.

Som jag skrivit tidigare ang kosten
Citat:
Ursprungligen postat av Börje H Visa inlägg
Som jag skrev i inledningen av journalen så är jag alltså varken styrkelyftare eller byggare. Jag hamnar någonstans mittemellan och åtnjuter därav fördelen att kunna bry mig om vad jag stoppar i mig i matväg. För att styrkelyftare helt skiter i maten och bara äter pizza och burgare är ju sedan tidigare fastställt av ett flertal optimala kids på kolozzeum. Eftersom jag inte heller är byggare så slipper jag även att springa omkring med en tonfiskburk i innerfickan och en midjeväska full med Fairing-bars. En ren vinstlott alltså!

Kosten
Vare sig det är tal om strängare diet inför tävling eller ”normal” träningsperiod så ser schemat likadant ut. Jag sprider ut mina måltider på 6 tillfällen, plus efterträningsdryck träningsdagar. Basråvarorna jag använder mig, till 99%, utav är; råris, pasta, potatis, frukt, hemmagjord mussli, bröd, kesella, minimjölk, frysta grönsaksblandningar, innerkycklingfilé och älgkött. För att även få med en andel bra fett i kosten så använder jag rapsolja vid tillagning samt ibland så slinker det ner lite lax också. Angående energifördelning så ligger jag i regel på:

Kolhydrater 50-55 E%
Protein 30-35 E%
Fett 10-20 E%


Att ligga alltför lågt på kolhydrater som många verkar göra känns rent kontraproduktivt för min del. Föredrar att, även vid diet, ligga tämligen högt i intag.

Kosttillskott
En viktig aspekt att verkligen lyfta fram igen igen igen och igen. Det finns inga kosttillskott som på ett markant sätt ökar din prestationsförmåga. Däremot finns det ju en del produkter som kan underlätta att få i sig ordentligt med energi som dessutom är fettsnålt och billigt. Kreatin och kreatinrelaterade produkter är givetvis ett av de tillskotten som har en ergogen effekt. Men att det skulle utgöra en avgörande skillnad? Icke!

Min egen konsumtion ser ut enligt; 45 vasslepulver till ett utav mellanmålen, 45 g vasslepulver och 80 g maltodextrin efter träning samt kreatin i perioder om ungefär 8 veckor i stöten. That´s it.
__________________
Pastor Smulter predikar:
"En tarvitse pillua! En tarvitse rahaa. Koska pääasia on että penkki kulkee"
Citat:
Ursprungligen postat av Gute Visa inlägg
Jag blir aldrig "klar" med någonting, jag uppnår ingenting, jag bara lyfter.
Instagram: BORJETHESWEDE #TeamBTS #Wolverineenergydrink
Börje H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-10, 20:57   #986
Dobbis
Registered User
 
Dobbiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Piteå
Inlägg: 182
ja mycke handlar väl bara om vilja, jo jag ska ge det lite tid å köra nån gång med fötterna upp d måste ju bara göra bra för grundtrycket när jag känner nu hur mycke vikt jag får dumpa för att repa 5-6or...hur många veckor i stöten tar du kreatin?men i Augusti nån gång ska jag nog börja ladda hårdare med all,känner mig inte så motiverad just nu..
__________________
Träningsblogg
Dobbis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-11, 06:42   #987
Börje H
Negativa Blöje
 
Börje Hs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Dubai
Inlägg: 15 672
Citat:
Ursprungligen postat av Dobbis Visa inlägg
hur många veckor i stöten tar du kreatin?
Blir i perioder om 8-10 veckor, ibland längre. I regel så brukar jag iaf ta ett par veckor utan kreatin veckorna närmast efter sista tävlingarna på våren och hösten. Jag använder gammalt hederligt monohydrat, men har även de sista gångerna kombinerat med KCG före passen (då shopen haft kanonpris på detta en längre period). Nu när ordinarie pris återkommit så får vi se hur det blir. Upplever inte skillnaden som gigantisk direkt.

Beträffande viktbelastningen i planbänkarna så är det lite trixigt att hitta "rätt" belastning. Jag föredrar att börja med bred säkerhetsmarginal och gradvis stegra uppåt.
__________________
Pastor Smulter predikar:
"En tarvitse pillua! En tarvitse rahaa. Koska pääasia on että penkki kulkee"
Citat:
Ursprungligen postat av Gute Visa inlägg
Jag blir aldrig "klar" med någonting, jag uppnår ingenting, jag bara lyfter.
Instagram: BORJETHESWEDE #TeamBTS #Wolverineenergydrink
Börje H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-11, 12:33   #988
Dobbis
Registered User
 
Dobbiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Piteå
Inlägg: 182
Citat:
Ursprungligen postat av Börje H Visa inlägg
Blir i perioder om 8-10 veckor, ibland längre. I regel så brukar jag iaf ta ett par veckor utan kreatin veckorna närmast efter sista tävlingarna på våren och hösten. Jag använder gammalt hederligt monohydrat, men har även de sista gångerna kombinerat med KCG före passen (då shopen haft kanonpris på detta en längre period). Nu när ordinarie pris återkommit så får vi se hur det blir. Upplever inte skillnaden som gigantisk direkt.

Beträffande viktbelastningen i planbänkarna så är det lite trixigt att hitta "rätt" belastning. Jag föredrar att börja med bred säkerhetsmarginal och gradvis stegra uppåt.
jag tänkte börja med det om nån vecka har laddat med nå påsar vanlig kreatin och fierce så nu kvittar det om jag går över 90 kg så hoppas man får lite mer trycka iaf,iaf psykist ..var ju nog 8 årsen sist jag åt kreatin och i början när d kom ut fick ju vissa utslag mm..

ja nog känns planbänken bra om man har lagomt med vikt men annars så har jag inte så stor brygga så det bör ju förhoppningsvis göra susen bara man kommer igång med den...
__________________
Träningsblogg
Dobbis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-11, 15:09   #989
Dobbis
Registered User
 
Dobbiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Piteå
Inlägg: 182
men försten vad var det du jobbade med,sjukgymnast eller nå sånt?
__________________
Träningsblogg
Dobbis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-11, 18:11   #990
Börje H
Negativa Blöje
 
Börje Hs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Dubai
Inlägg: 15 672
Citat:
Ursprungligen postat av Dobbis Visa inlägg
men försten vad var det du jobbade med,sjukgymnast eller nå sånt?
Jepp.
__________________
Pastor Smulter predikar:
"En tarvitse pillua! En tarvitse rahaa. Koska pääasia on että penkki kulkee"
Citat:
Ursprungligen postat av Gute Visa inlägg
Jag blir aldrig "klar" med någonting, jag uppnår ingenting, jag bara lyfter.
Instagram: BORJETHESWEDE #TeamBTS #Wolverineenergydrink
Börje H är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)