Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-05-16, 20:36   #31
Action Fighter
Batman
 
Action Fighters avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 814
Mitt absolut största problem är att alla kläder är för små i midjan, allt från byxor till skjortor. Den enda lösningen är som sagt vara skräddaren för min del, alternativt biffa på mig lite kring nedre rygg/mage, men det är ju inte så kul för midjan bör ju vara smal som fan. Nu har det under deffen till och med blivit så jävligt att de modeller som ska ha en atletisk fit inte har en atletisk fit nog ändå. T-shirtar köper jag oftast med mycket syntet istället för ren bomull, blir betydligt snyggare även om de också är lite slappa runt midjan tyvärr. Man kan ju annars knalla runt i underställ eller kompression.
Action Fighter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-16, 22:23   #32
xcv
Registered User
 
xcvs avatar
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 260
Citat:
Ursprungligen postat av Vivaldi Visa inlägg
Skjortor:
SOLOSSO

Tshirts:
Bläck från HM är guld, de är stretchiga med smala ärmar och tight passform, sitter riktigt riktigt bra!
Ska ha Solosso i åtanke om det kommer till att skräddarsy, vill dock absolut helst hitta skjortor i fysisk butik. Dels för att jag vill se tyget, och testa plagget, är för nojig och lat för att beställa, och sedan ev, behöva skicka tillbaks osv.

Sen är jag mest ute efter casual skjortor, och det är ju mest finskjortor både på tailorstore och solosso verkar det som.

Håller med om att Bläck kan vara rätt schyssta, men de är på MQ, inte HM! Har dock de snygga redan
xcv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-16, 22:24   #33
xcv
Registered User
 
xcvs avatar
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 260
Citat:
Ursprungligen postat av Exdiaq Visa inlägg
Köpte Lee Blake, skrev upp Lee Chase för framtida inköp. Ett par Diesel-jeans satt också någorlunda, men var för jäkla fula imho. Tidigare nämnde Levi's 508. Tror att jag tidigare sett Piranha rekommendera Nudie och Wrangler, osäker på modell.
Mycket intressant, tack. Vet att Chase inte passar mig, men ska testa de andra!
xcv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-16, 22:26   #34
xcv
Registered User
 
xcvs avatar
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 260
Kul att så många har svarat, är mycket tacksam för alla tips!

Ska försöka komma iväg till stan i Veckan, ska då testa jeansen ovan, samt kolla in HM man, som jag hört mycket gott om, återkommer!
xcv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-17, 00:09   #35
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Citat:
Ursprungligen postat av Vivaldi Visa inlägg
Problemet med just tailorstore är kvalitén på deras sömmar, de syr om befintliga skjortmodeller och klipper alltså inte ut bitarna för hand a la 20-tal som solosso gör, testa att beställa en modell från dem, du kommer märka skillnad.
Har fungerat bra för mig när jag valt slimfit iaf och mina mått. Men ska välja solosso nästa gång.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-17, 07:34   #36
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Skjortor i kombinerad slim fit + stretch.
Ibland finns denna ovanliga kombination tillochmed i snyggt mönster och då blir det ett köp. Lättast & hitta på dress man.
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.

Senast redigerad av BelowAverage den 2015-05-17 klockan 07:35.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-17, 08:01   #37
BlötSnö
Proteinfattig vegan
 
BlötSnös avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 113
Citat:
Ursprungligen postat av Exdiaq Visa inlägg
Boozt.com brukar rea ut Jack&Jones-kläder. Beställde nyligen 10st när jag skulle byta ut garderoben och betala i genomsnitt 70kr per tröja.
Tack för det tipset. Man kanske skulle göra som resten av befolkningen och våga handla lite via internet. Jag ställer mig lite fundersam till deras prissättning bara. Frågan är vad grejerna brukar kosta. De har ju lagt upp flera med vad som ser ut som fantasipriser och sedan sänkt med 40%.
__________________
1435mm
BlötSnö är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-17, 08:48   #38
Herman H
Garagegorilla
 
Herman Hs avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: Skit i det din nyfikne jävel!
Inlägg: 1 490
En seriös fråga, hur stora är ni? Pratar vi XL eller som jag t.ex 4XL, C64 i jacka? HM har jag inte kunnat handla hos på minst 20 år och Jack and Jones storlekar är ju inget att skryta med. Jag personligen blir skitirriterad på alla dessa butiker som enbart har storlekar till XL och bara i unika undantagsfall har något plagg med 2XL, jag har aldrig fått på mig något som dessa butiker säljer.
Om man har en rejält stor kropp så är det oftast Dressman XL som gäller och sen får skräddaren fixa midja mm.
__________________
Innehållet kan sjunka ihop något under transporten men nettovikten är dock alltid minst 130kg

Ärkefetto
Filmtajm
Herman H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-17, 09:04   #39
xcv
Registered User
 
xcvs avatar
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 260
Citat:
Ursprungligen postat av Herman H Visa inlägg
En seriös fråga, hur stora är ni? Pratar vi XL eller som jag t.ex 4XL, C64 i jacka? HM har jag inte kunnat handla hos på minst 20 år och Jack and Jones storlekar är ju inget att skryta med. Jag personligen blir skitirriterad på alla dessa butiker som enbart har storlekar till XL och bara i unika undantagsfall har något plagg med 2XL, jag har aldrig fått på mig något som dessa butiker säljer.
Om man har en rejält stor kropp så är det oftast Dressman XL som gäller och sen får skräddaren fixa midja mm.
Absolut inte så stor, när kläder väl passar brukar jag ha typ L. Problemet är inte storleken i sig, utan proportionerna!
xcv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-17, 09:17   #40
Herman H
Garagegorilla
 
Herman Hs avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: Skit i det din nyfikne jävel!
Inlägg: 1 490
Citat:
Ursprungligen postat av xcv Visa inlägg
Absolut inte så stor, när kläder väl passar brukar jag ha typ L. Problemet är inte storleken i sig, utan proportionerna!
Okej, för mig är det både och.
Jag har haft en del tur med t-shirts direkt från USA, deras 3XL brukar motsvara svensk 4XL.
Men plaggen är fortfarande lika sexigt sydda som en gammal sopsäck.

Jag har förr handlat skjortor i en butik som heter Nisses men det ärmen för överviktiga så skräddaren fick ta bort hälften av tyget runt midjan men skjortan var för övrigt den största serietillverkade.

Jag är evigt tacksam för andra tips på klädbutiker för stora lyftare.
__________________
Innehållet kan sjunka ihop något under transporten men nettovikten är dock alltid minst 130kg

Ärkefetto
Filmtajm
Herman H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-17, 09:38   #41
BlötSnö
Proteinfattig vegan
 
BlötSnös avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 113
Citat:
Ursprungligen postat av Herman H Visa inlägg
En seriös fråga, hur stora är ni? Pratar vi XL eller som jag t.ex 4XL, C64 i jacka? HM har jag inte kunnat handla hos på minst 20 år och Jack and Jones storlekar är ju inget att skryta med. Jag personligen blir skitirriterad på alla dessa butiker som enbart har storlekar till XL och bara i unika undantagsfall har något plagg med 2XL, jag har aldrig fått på mig något som dessa butiker säljer.
Om man har en rejält stor kropp så är det oftast Dressman XL som gäller och sen får skräddaren fixa midja mm.
I mitt fall fungerar inte H&M's XL-utbud mer än när det kommer till de rejält urskurna (eller vad man nu ska kalla det) träningslinnena, som dock är för korta i 9 fall av 10.
Även mina jobbskjortor som ligger på storlek XL och syddes in av skräddare har för mycket utrymme kvar vid magtrakten men börjar pö om pö sitta mer tight över axlar och rygg. Framförallt efter ett ryggpass. Då stressas övre knapparna en del.
Jack and Jones långärmade Core-tshirtar sitter bra på mig. Eller, de är kanske lite tighta över överkroppen, men det är liksom inte det klassiska tältet där nere, så det fungerar bra. Jag antar att de kommer att få skrotas om något år om jag fortsätter bearbeta ryggen som jag gör nu, alternativt tralla runt med discotight tröja bara för att den sitter bra över magen.
__________________
1435mm
BlötSnö är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-17, 10:06   #42
Stridshage
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 16
Gällande skjortor. Om du inte är jättekräsen med märken så har Brothers sitt egna märke Riley en "super slim" kollektion. Den kan vara något.
Stridshage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-17, 10:23   #43
IvarLudvig
Tre ton Trotyl
 
IvarLudvigs avatar
 
Reg.datum: Jan 2012
Ort: Linköping
Inlägg: 136
Skjortor och tishor finns det en del från these glory days på Volt som sitter bra. Blöck som finns på MQ har ibland tailored fit på sina skjortor. Dessa sitter acceptabelt.
IvarLudvig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-17, 11:27   #44
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg
 
Slartibartfasts avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Finland
Inlägg: 15 928
Jag är 182/82 och har extremt breda axlar. Alla skjortor jag köper är XL och sys sen in för 15 € hos en sömmerska. Jag ser det som en fast kostnad för varje skjorta.
__________________
Allt kött behöver disciplin!

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-17, 11:36   #45
AntonHA
Registered User
 
AntonHAs avatar
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 1 050
Citat:
Ursprungligen postat av leo1 Visa inlägg
Måste skriva dit HM faktiskt! Blev riktigt förvånad själv. Var in på deras butik där de bara har herrkläder på Norrmalmstorg. Bra ställe där det inte finns massa krimskrams och blingbling.

Var där inne i 20 minuter och kom ut med 5 plagg. Ett baslinné, 2 t-shirts, en piké och ett löparlinné. Alla med storleken large.

Alla satt bra. Speciellt pikén och den v-ringade t-shirten, tror det är för att bägge kändes som strech. Så det suger åt lite. Kan vara det att dom är skapligt långa i modellen. Jag är 197, liite bredaxlad och smal midja. Simmarkropp.

http://www.hm.com/se/product/84003?article=84003-H

http://www.hm.com/se/product/85961?article=85961-Q

http://www.hm.com/se/product/69914?article=69914-H
Hur gör man med storleken om man enligt storleksguiden (för tröjor) ligger på S i midjemått men L i bröstvidd? Tar man medium då eller?
AntonHA är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)