Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-05-17, 09:53   #26926
mini
Svensk mästarinna 2011.
 
minis avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 12 717
Jag hade kört 30 grader ullprogram. Då ligger de mest i blöt i trumman istället för att kastas runt och töjas.
__________________
STK
Andra bullar
mini är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-24, 10:21   #26927
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 833
Jag har uppenbarligen fötter som är breda framtill(tårna). Detta medför att väldigt många skor är obekväma för mig, lilltårna ligger emot skon och skaver och det bildas skavsår. Finns det någon speciell typ av sko som är bredare framtill? Är ute efter sommar-pjucks som funkar till både shorts och långbyxor, enkla och stilrena. Ser väl främst vita framför mig.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-05-24, 10:32   #26928
Peter.B
Registered User
 
Peter.Bs avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 1 479
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Jag har uppenbarligen fötter som är breda framtill(tårna). Detta medför att väldigt många skor är obekväma för mig, lilltårna ligger emot skon och skaver och det bildas skavsår. Finns det någon speciell typ av sko som är bredare framtill? Är ute efter sommar-pjucks som funkar till både shorts och långbyxor, enkla och stilrena. Ser väl främst vita framför mig.
Det här vill jag också ha svar på. Köper oftast "tygskor" utan sömmar lång fram i någon halv storlek för stora som funkar bra. Mitt senaste inköp var dessa: https://www.xxl.se/nike-tanjun-friti...130238_2_style
__________________
Här är en signatur.

Tränar och coachar/är tränare på www.berserkmma.com
Peter.B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-24, 14:40   #26929
PerLedin
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2014
Inlägg: 689
Det finns ju vivobarefoot och freefoot som kallas för det självmotsägande epitetet barfotaskor. Rätt fula. Sen Reiker som också är rätt fula.

Har själv det problemet att skor skaver/klämmer lilltån och har märkt att Vagabond fungerar rätt ok, avrundat uppåt i storlek. Har både dressade skor och sneakers därifrån, så testa dom.
PerLedin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-26, 12:33   #26930
Kimball
Registered User
 
Kimballs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 351
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Jag har uppenbarligen fötter som är breda framtill(tårna). Detta medför att väldigt många skor är obekväma för mig, lilltårna ligger emot skon och skaver och det bildas skavsår. Finns det någon speciell typ av sko som är bredare framtill? Är ute efter sommar-pjucks som funkar till både shorts och långbyxor, enkla och stilrena. Ser väl främst vita framför mig.
Bär själv EEE-läster i Allen Edmonds så jag delar problemet. Däremot funkar såväl gamla som nya conversemodellerna fantastiskt bra för mig. Smaksak vad man tycker om dem, men för mig är, och kommer det alltid vara en av de mest klassiska sneakersmodellerna. Har väldigt svårt för dagens tygskomode som är lite för sportigt för min del även om jag förstår charmen i dem för många andra.
__________________
Citat:
“Where attention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.”
Kimball är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-28, 08:17   #26931
Snobbe
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 685
Någon som har tips på luftiga innerskor? Skulle egentligen vilja ha tofflor men känns inte så snyggt med strumpor
Snobbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-28, 10:27   #26932
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av PerLedin Visa inlägg
Det finns ju vivobarefoot och freefoot som kallas för det självmotsägande epitetet barfotaskor. Rätt fula. Sen Reiker som också är rätt fula.

Har själv det problemet att skor skaver/klämmer lilltån och har märkt att Vagabond fungerar rätt ok, avrundat uppåt i storlek. Har både dressade skor och sneakers därifrån, så testa dom.
Softstar shoes är nog de som har bredast modeller. Vet inte om de finns i vitt och går definitivt inte att prova i Sverige.
__________________
Mr. Dad-bod
Wain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-28, 13:00   #26933
TomasB
Registered User
 
TomasBs avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 568
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Jag har uppenbarligen fötter som är breda framtill(tårna). Detta medför att väldigt många skor är obekväma för mig, lilltårna ligger emot skon och skaver och det bildas skavsår. Finns det någon speciell typ av sko som är bredare framtill? Är ute efter sommar-pjucks som funkar till både shorts och långbyxor, enkla och stilrena. Ser väl främst vita framför mig.
Jag har superbreda fossingar, så jag delar mao ditt problem. Men de flesta skinn-sneakers tycker jag fungerar rätt bra. Även klassiska Superga fungerar bra för mig. Däremot måste jag ofta köra "lågstrumpor" i alla skor för att slippa skoskav. :-)
__________________
All the things I really like to do are either illegal, immoral, or fattening. /Alexander Woollcott (1887-01-19 – 1943-01-23)
TomasB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-02, 22:13   #26934
ShippEn
Registered User
 
ShippEns avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 203
Någon som har tips på bra online smyckesbutiker för herr? Letar efter ett nytt halsband, har en 'budget' på 3-5k. Vitguld ser ganska så schysst ut, har inte hittat något alls i silver väg som ser så mycket bättre ut än mitt nuvarande 925 silver pansarlänk.
__________________
"Strength does not come from winning.
Your struggles develop your strengths.
When you go through hardships
and decide not to surrender, that is strength."
ShippEn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-17, 12:56   #26935
Kimball
Registered User
 
Kimballs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 351
Tyckte detta inköp passade bättre här än i införskaffade-tråden:



Jag är tämligen skeptisk till steamers när det kommer till tjockare oxfordskjortor osv, men jag har länge funderat på om de ändå är vettiga och smidigare än att dra fram strykjärn + bräda, så jag och damen beställde Philips ComfortTouch GC557 igår. Återkommer med utvärdering i veckan förhoppningsvis. Tilläggas bör att jag fullkomligt, över alla andra hushållssysslor, hatar att stryka.
Men jag har väldigt låga förhoppningar.
__________________
Citat:
“Where attention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.”
Kimball är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-06, 20:49   #26936
Simel
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 116
Vad är detta för glajjor?


Simel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-06, 22:50   #26937
Peter.B
Registered User
 
Peter.Bs avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 1 479
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Jag har uppenbarligen fötter som är breda framtill(tårna). Detta medför att väldigt många skor är obekväma för mig, lilltårna ligger emot skon och skaver och det bildas skavsår. Finns det någon speciell typ av sko som är bredare framtill? Är ute efter sommar-pjucks som funkar till både shorts och långbyxor, enkla och stilrena. Ser väl främst vita framför mig.
Hittade du något bra? Jag letar nu efter något mer dressat än de jag länkade till tidigare, men fortfarande sneakers. Stilrena är nog bra beskrivet som du själv skrev.

Skickat från min SM-T819Y via Tapatalk
__________________
Här är en signatur.

Tränar och coachar/är tränare på www.berserkmma.com
Peter.B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-07, 07:48   #26938
kaer
Gillar just DIG!
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Södermalm
Inlägg: 479
Citat:
Ursprungligen postat av Kimball Visa inlägg
Tilläggas bör att jag fullkomligt, över alla andra hushållssysslor, hatar att stryka.
Men jag har väldigt låga förhoppningar.
Jag kör kemtvätt på alla mina skjortor, helt klart värt det för att slippa tvätt/strykning av just skjortor.
__________________
Rome wasn't built in a day
kaer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-07, 08:28   #26939
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av Simel Visa inlägg
Vad är detta för glajjor?


Ray Ban Blaze Clubmaster?
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-07, 08:28   #26940
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av kaer Visa inlägg
Jag kör kemtvätt på alla mina skjortor, helt klart värt det för att slippa tvätt/strykning av just skjortor.
Stekare
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)