Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-05-02, 12:36   #61
Zrob
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Norrtälje
Inlägg: 107
https://fathersonsclothing.com
Zrob är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-23, 22:15   #62
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av xcv Visa inlägg
En liten update: Var på River Island i Mall of scandinavia idag, de har en del tröjor/skjortor i "Muscle fit".

Tyvärr var skjortorna rätt utplockade, så fanns inte i min storlek, men slog till på 4 T-shirts (2 för 229:- var det i butiken just nu). De satt väldigt bra och kändes som rätt schysst kvalitet.

Har vanligtvis problemet att det som passar kring axlarna är som ett tält kring magen, och det som passar kring magen är för tight kring axlarna, men dessa kändes bättre än det jag prövat på andra ställen i samma prisklass (HM, Zara osv).

Hoppas de håller formen bra efter tvätt. På sidan har de varit snälla nog att samla alla musclefit-kläder här:

https://www.riverisland.se/c/men/top.../men/musclefit

Edit: Modellerna ser inte vidare muskulösa ut på siten, vissa rentav riktigt tunna ut. Gör inte alls t-shirtsen rättvisa. Jag är betydligt större (fan va det var svårt att skriva detta utan att låta skrytig) än samtliga på bilderna, och L satt perfekt på mig (187 CM)
Jag var på MoS idag och kom ihåg ditt tips. Skönt att butiken ligger nära ingången vid stationen. Testade fyra t-shirts men deras grejer funkade inte alls på mig. Dock rätt snygga tröjor annars. Blev det vanliga problemet där L passade bra upptill men förstås blev alldeles för långa för mina 176 cm. M satt som korvskinn, och var nästan fortfarande för långa.

Sen har jag inte samma problem med att tröjorna är som tält runt magen ibland då jag har bred midja, men de är nästan alltid för långa.

Tar gärna emot tips på tishor som är korta men breda.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic

Senast redigerad av baktung den 2018-05-23 klockan 22:16.
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-24, 10:52   #63
VoDaresVins
Registered User
 
VoDaresVinss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Österbotten
Inlägg: 992
Har ni som är lite längre men inte feta något skilt märke av sportkläder ni märkt passar bättre än andra? Brukar bli irriterad innan jag hittar träningsbyxor som sitter bra och de jag använt på senaste tiden har ofta varit något mera udda märke. Då är jag inte ens speciellt lång, men tydligen är det "normala" att ha 100 cm midjemått om man är 180+ lång.
__________________
Kneehabjournalen
VoDaresVins är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-24, 12:52   #64
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Citat:
Ursprungligen postat av VoDaresVins Visa inlägg
Har ni som är lite längre men inte feta något skilt märke av sportkläder ni märkt passar bättre än andra? Brukar bli irriterad innan jag hittar träningsbyxor som sitter bra och de jag använt på senaste tiden har ofta varit något mera udda märke. Då är jag inte ens speciellt lång, men tydligen är det "normala" att ha 100 cm midjemått om man är 180+ lång.
Nästan omöjligt att hitta bra träningsbyxor. Jag har nog närmare 100 i midjan, men byxor som passar på längden verkar anpassade för 120+ cm i midjan. Jag är ungefär 2 m.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-24, 13:58   #65
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Om det inte är kläder för träning så är kläder med "Slim fit" passform the way to go: humblebragga dina konkreta resultat genom kläderna. Kvinnor & MILFs will approve!
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-24, 20:06   #66
VoDaresVins
Registered User
 
VoDaresVinss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Österbotten
Inlägg: 992
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorneman Visa inlägg
Nästan omöjligt att hitta bra träningsbyxor. Jag har nog närmare 100 i midjan, men byxor som passar på längden verkar anpassade för 120+ cm i midjan. Jag är ungefär 2 m.
Tycker jag brukar vara den som finner logiska förklaringar till det mesta, men inte i det här. Är faktiskt majoriteten av kunderna till sportkläder såna som växer lika mycker på bredden som i höjden?
__________________
Kneehabjournalen
VoDaresVins är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-24, 20:26   #67
Gymmis
Registered User
 
Gymmiss avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 202
Citat:
Ursprungligen postat av Zrob Visa inlägg
Det var ett grymt bra tips. Köpte några skjortor och är väldigt nöjd med passformen. Ligger mellan XXL oxh XXXL och gick på den större. De sitter bra utan att sitta överdrivet tajt (som på modellerna).

Jag har väldigt svårt att hitta skjortor som sitter bra i butiker men de här satt nära nog skräddarsytt på mig.

Dessutom till bra pris.
__________________
Vilat klart
Gymmis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-24, 22:29   #68
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Citat:
Ursprungligen postat av VoDaresVins Visa inlägg
Tycker jag brukar vara den som finner logiska förklaringar till det mesta, men inte i det här. Är faktiskt majoriteten av kunderna till sportkläder såna som växer lika mycker på bredden som i höjden?
Väldigt underligt. Det finns ju många som är långa och taniga.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-25, 08:38   #69
Christian1980
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2013
Ort: Stockholm
Inlägg: 171
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorneman Visa inlägg
Nästan omöjligt att hitta bra träningsbyxor. Jag har nog närmare 100 i midjan, men byxor som passar på längden verkar anpassade för 120+ cm i midjan. Jag är ungefär 2 m.
Träningsbyxor hittar jag aldrig tillräckligt långa (jag är 2.01m), så det har jag gett upp för längesedan

Men Jeans beställer jag 38 längder från G-star (eller via Zalando som har haft reor på G-star) som passar bra
ca 90-91cm i midjan.
Christian1980 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-28, 12:35   #70
Christian1980
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2013
Ort: Stockholm
Inlägg: 171
River Island fanns tydligen på bla Drottninggatan här i Sthlm, de hade trevlig rea när jag var där i fredags. 3st t-shirts med 'muscle fit' för 278kr blev det
Christian1980 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-10-01, 08:15   #71
BertilHisingen
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2021
Inlägg: 12
Vill man ha byxor med pressveck (som inte bryts av att man har stora lår) kan jag rekommendera Berg & Berg. (https://bergbergstore.com/collections/trousers) De sitter bättre än alla made to measure-byxor jag har gjort. Inte billigt men väldigt snyggt.

Made to measure-skjortor är inte dyrare än färdigsydda kvalitetsskjortor. I Göteborg kan man t.ex. gå till Rob & Co. (https://www.robncompany.com) Skjortorna ligger på ca 1700:- och man väljer allt från tyg till krage och manschett.

Hur var det med t-shirts i muscle fit? Hittar inte så många när jag googlar. Mest i syntetmaterial för träning.
BertilHisingen är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)