Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-05-25, 08:35   #16
pejo
Registered User
 
pejos avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Ort: Mölndal
Inlägg: 2 218
Citat:
Ursprungligen postat av Mapa Visa inlägg
om 60kg 15 år eddie berglund kan böja 140 lätt så borde väl så borde väl en vuxen man på 70-80kg med lite kondition kunna göra de också
Självklart, men att springa en 10km under 40min är väl inte något man gör bara för att man har lite kondition?
Jag är själv en vuxen man på 62kg som böjer >150kg, och har lite kondition. Men jag är jäkligt långt från att kunna klara 10km under 40min.

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Jocke913 här på forumet gör nog milen på 40 minuter. Knäböjer 170-180 bänkar 150-155 och markar 260-265.
Det är ju väldigt imponerande men är du säker på tiden?
Kanske bättre att höra det från Jocke913 själv.
__________________
Journal
pejo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-25, 08:41   #17
clinteastwood
Go ahead make my day
 
clinteastwoods avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Kiruna
Inlägg: 1 455
Ska testas den 12 juni!

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=148603
__________________
Opinions are like assholes, everybody has one.
clinteastwood är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-25, 09:08   #18
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Många som tror här inne. Hur många har egentligen fixat båda prestationerna, under en tidsperiod på 1-2 veckor? Jag tror personerna är lätträknade faktiskt.
Och det är ju som sagt inga halvböjar eller 42 min som gäller.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-25, 09:16   #19
secce
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: falun
Inlägg: 325
Mina förutsättningar i dagsläget är att jag inte kört knäböj på 4-5 år, och när jag gjorde det förr i tiden kom jag upp till en 100-110 kg efter ett par-tre månaders träning, slutade, körde sedan bara sporadiskt innan jag slutade helt med benträning på gymmet.
10 km löper jag på drygt 39 min, målet är att komma under 39 blankt nu i sommar, så ett av de två delmålen är ju klara liksom. Ska testa lite böj nästa styrkepass, återkommer med resultat, hehe.
secce är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-25, 09:28   #20
pejo
Registered User
 
pejos avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Ort: Mölndal
Inlägg: 2 218
Väldigt kul träningsmål måste jag säga, mycket roligare än 50cm armar eller vad det nu är folk här brukar ha som mål. När du är där får du filma ditt 10000m lopp (spring på bana så det blir rätt) och din knäböj.
Fixar du 150 i bänk också samma vecka så skall jag be om din autograf.

Det tar nog några år av hårt slit att nå målet men kolozzeum och den här tråden finns förhoppningsvis kvar då.
__________________
Journal
pejo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-25, 09:36   #21
Ungrim
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 4 428
Vad har du klarat för vikt i böjen förut?
Ungrim är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-25, 09:41   #22
Gabriel174
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 3 910
Citat:
Ursprungligen postat av Mapa Visa inlägg
om 60kg 15 år eddie berglund kan böja 140 lätt så borde väl så borde väl en vuxen man på 70-80kg med lite kondition kunna göra de också

Sorry för offtopic, men grymt bra!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Gpajpen Visa inlägg
Smyg upp på han och ta strypgrepp nån gång då. Viska i hans öra "din tid är över".
Citat:
Ursprungligen postat av xodd Visa inlägg
Från att inte förstå vad remissgivande läkare skrev till att sitta och anklaga större delen av Sveriges läkare för att vara okunniga inom loppet av 48 timmar måste vara någon form av rekord i utveckling.
Gabriel174 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-25, 09:45   #23
secce
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: falun
Inlägg: 325
Citat:
Ursprungligen postat av Ungrim Visa inlägg
Vad har du klarat för vikt i böjen förut?
100-110 kg, efter ca 2-3 månaders träning, slutade i princip med benträning sedan efter det. Gjorde nog milen då runt 42-43 min.

Pejo: hehe, ja om jag någonsin lyckas med nämda prestationer ska jag fixa filmbevis. Förhoppningsvis får jag ge dig min autograf inom 4 år (fyller 30 då) skam den som ger sig!
secce är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-25, 10:15   #24
130kg finsk sisu
130 kg finsk fotomodell
 
130kg finsk sisus avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 12 332
Citat:
Ursprungligen postat av pejo Visa inlägg
Självklart, men att springa en 10km under 40min är väl inte något man gör bara för att man har lite kondition?
Jag är själv en vuxen man på 62kg som böjer >150kg, och har lite kondition. Men jag är jäkligt långt från att kunna klara 10km under 40min.


Det är ju väldigt imponerande men är du säker på tiden?
Kanske bättre att höra det från Jocke913 själv.
Jocke väger 105kg.
Jag vet inte på 10km men han sprang 12km på 54 minuter i träningstempo för ett par veckor sen. Så 40 minuter kan inte vara allt för långt borta?
Jocke har även rott 500 meter i roddmaskin på 1,15. Han är riktigt allround i sin fysik. Även hans vilopuls på 39-40 då man väger 105kg är imponerande...
__________________
SER UT SOM EN PÅSE SKIT

Min youtube videos: http://www.youtube.com/profile?user=superhurri

Journal: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=86629
130kg finsk sisu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-25, 10:40   #25
Lars Brinkhoff
Registered User
 
Lars Brinkhoffs avatar
 
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 5 253
Citat:
Ursprungligen postat av pejo Visa inlägg
Väldigt kul träningsmål måste jag säga, mycket roligare än 50cm armar eller vad det nu är folk här brukar ha som mål. När du är där får du filma ditt 10000m lopp (spring på bana så det blir rätt) och din knäböj.
Jag håller med, fast jag skulle vilja byta knäböj mot t ex 100m på 13 sekunder eller vad som kan vara lämpligt snabb sprint. 12 kanske, men det verkar svårt.
Lars Brinkhoff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-25, 10:41   #26
Börje H
Negativa Blöje
 
Börje Hs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Dubai
Inlägg: 15 672
Citat:
Ursprungligen postat av secce Visa inlägg
Hej, jag undrar lite huruvida man kan få upp viss explosiv benstyrka (knäböj, frontböj främst) men samtidigt kunna vara såpass uthållig att man kan löpa ex. 10 km under 40 min. Finns det någon här på kolo som knäböjer, låt säga över 120 kg, och springer relativt fort långdistans också?
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Många som tror här inne. Hur många har egentligen fixat båda prestationerna, under en tidsperiod på 1-2 veckor? Jag tror personerna är lätträknade faktiskt.
Givetvis går det. Det är inga astronomiska tider/vikter som det pratas om.
När jag var ung och lovande klarade då utmaningen galant och jag är garanterat inte det största fysfenomenet i världen. Dock så är/var jag djävligt tjurig. Tävlade förvisso inte i SL på den tiden men tyngsta böjarna runt 140 kg (missade 150 kg och slängde stången på en kompis armar ) och kontrollmätt mil <38 min och terränglopp 9,6 km på 36 min.
__________________
Pastor Smulter predikar:
"En tarvitse pillua! En tarvitse rahaa. Koska pääasia on että penkki kulkee"
Citat:
Ursprungligen postat av Gute Visa inlägg
Jag blir aldrig "klar" med någonting, jag uppnår ingenting, jag bara lyfter.
Instagram: BORJETHESWEDE #TeamBTS #Wolverineenergydrink
Börje H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-25, 10:50   #27
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av Börje H Visa inlägg
Givetvis går det. Det är inga astronomiska tider/vikter som det pratas om.
När jag var ung och lovande klarade då utmaningen galant och jag är garanterat inte det största fysfenomenet i världen. Dock så är/var jag djävligt tjurig. Tävlade förvisso inte i SL på den tiden men tyngsta böjarna runt 140 kg (missade 150 kg och slängde stången på en kompis armar ) och kontrollmätt mil <38 min och terränglopp 9,6 km på 36 min.
Visst går det, men jag tror det är svårare än många verkar tro. Varje prestation för sig är nog en mindre bedrift kanske, men att fixa båda är ju knepigare då man inte kan tillåta sig gå upp för mycket i vikt för att bli starkare eller ner i vikt för att bli snabbare, då det medför större svårigheter att klara av den andra prestationen. Det är dock ingen omöjlighet alls och jag tycker det verkar som en riktigt rolig utmaning.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-25, 10:54   #28
pejo
Registered User
 
pejos avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Ort: Mölndal
Inlägg: 2 218
Citat:
Ursprungligen postat av Börje H Visa inlägg
Givetvis går det. Det är inga astronomiska tider/vikter som det pratas om.
När jag var ung och lovande klarade då utmaningen galant och jag är garanterat inte det största fysfenomenet i världen. Dock så är/var jag djävligt tjurig. Tävlade förvisso inte i SL på den tiden men tyngsta böjarna runt 140 kg (missade 150 kg och slängde stången på en kompis armar ) och kontrollmätt mil <38 min och terränglopp 9,6 km på 36 min.
Klart att det går, men jag vill fortfarande hävda att det inte är lätt.
Du har själv alltså inte klarat 150kg i böj och samtidigt springa under 40min samtidigt. Du har ju klarat båda var för sig vid olika tillfällen men det är ju inte samma sak.
Sen är det ju det här med att komma ihåg gamla resultat, ofta kommer man ihåg dem något bättre än vad de var, kanske var djupet på dina böjar inte alls lika bra i din ungdom som nu osv.
__________________
Journal
pejo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-25, 10:58   #29
Börje H
Negativa Blöje
 
Börje Hs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Dubai
Inlägg: 15 672
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Visst går det, men jag tror det är svårare än många verkar tro.
Absolut krävs det slit, det är där skon klämmer. Upplever att många räknar med att resultaten, speciellt beträffande styrka/muskelmass, skall komma automatiskt på nått vis. Konditionsidrottare brukar vanligtvis uppvisa en mer jordnära och adekvat uppfattning om vilken insats som krävs för att uppnå resultat vilket i många fall helt saknas hos random gymmare. Knalla till gymet 45 min, 5 dagar i veckan, betyder inte att man per definition att man tränar hårt även om svett träder fram och biceps får pump.

Av de två prestationerna så rankar jag absolut en 40 minuters mil väsentligen högre än en 150 kg´s böj.
__________________
Pastor Smulter predikar:
"En tarvitse pillua! En tarvitse rahaa. Koska pääasia on että penkki kulkee"
Citat:
Ursprungligen postat av Gute Visa inlägg
Jag blir aldrig "klar" med någonting, jag uppnår ingenting, jag bara lyfter.
Instagram: BORJETHESWEDE #TeamBTS #Wolverineenergydrink
Börje H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-25, 11:00   #30
Börje H
Negativa Blöje
 
Börje Hs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Dubai
Inlägg: 15 672
Citat:
Ursprungligen postat av pejo Visa inlägg
Jag är inte så säker på det.
Varken 150kg i böj raw eller 10km under 40min är väl något märkvärdigt i sig, men att klara båda samtidigt är nog rätt svårt. Om man tolkar det bokstavligen blir det ju omöjligt , så låt oss säga att det man kan gör det under samma vecka.
Jag tror knappt det finns någon här på Kolozzeum som klarar detta, och ni som klarar detta får gärna ge er till känna. Nu menar jag inte halvböjar utan böjar med godkänt styrkelyftsdjup.
Däremot finns det flera här som böjer över 250kg raw.
Måste erkänna att jag lästa första inlägget lite slarvigt. Jag gick på 120 kg.

Citat:
Ursprungligen postat av secce Visa inlägg
låt säga över 120 kg, och springer relativt fort långdistans också
+150 kg blir givetvis knivigare men på intet sätt omöjligt. I will do it sometime again
__________________
Pastor Smulter predikar:
"En tarvitse pillua! En tarvitse rahaa. Koska pääasia on että penkki kulkee"
Citat:
Ursprungligen postat av Gute Visa inlägg
Jag blir aldrig "klar" med någonting, jag uppnår ingenting, jag bara lyfter.
Instagram: BORJETHESWEDE #TeamBTS #Wolverineenergydrink
Börje H är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)