Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-07-13, 19:32   #481
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 485
Armbrytning med Allan och Hampus. Massor av bloblyft mellan bryten.
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-15, 20:10   #482
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 485
Böjde 3 G5 bultar fram och tillbaka tills e gick av på 5 minutwr och 12 sekunder. Snabbaste gången hittills samt första gången då jag inte började blöda från händerna under försöket.
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-16, 22:57   #483
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 485
4 set dragon flags. Bästa var 10 halvskakiga reps med 2 kg i ankelvikter.
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-18, 09:35   #484
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 485
Hade tänkt att göra ett försök att slå mitt gamla personbästa i muscle ups. Men när jag kom fram till utegymmet upptäckte jag att jag både glömt handskar och magnesium. För mig spelar greppet rätt stor roll i min förmåga att göra muscle ups. Visst, greppet håller ju förstås. Men när friktionen i handen är bra mot stången så kan man hålla stången lite djupare i handflatan, vilket kortar ner rörelselängden lite. Samt med bra grepp så får man med sig mer fart från starten. Mitt bästa med handskar är 13 st, som jag gjorde i augusti förra året. Igår gjorde jag 10 utan magnesium eller handskar. Jag tror det ändå är ett personbästa under dessa förutsättningar. Efter det gjorde jag ett par set till. Sen testade jag ett maxset i dips - 54 st.

Muscle ups:
https://www.instagram.com/p/B0B7wDbok3x/?igshid=

Dips:
https://www.instagram.com/p/B0B60F7o...d=b17q303uuax2
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-25, 16:43   #485
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 485
Armbrytning bygger rätt bra armar ändå. 188 cm lång 79 kg morgonvikt med 43 cm armar (45 cm om jag fuskmäter). Fråga inte hur stora benen är XD

David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-25, 17:08   #486
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 485
Torsdag 18/7
Körde akro med tjejerna. Mycket lyft ovanför huvudet


Lördag 20/7
Supermatch mot Rikard. Slutade 3-1 till mig.
Rond 1 - Jag kör en explosiv top roll och lyckas ta Rikards handled i starten. Jag kommer ut på fingrarna och det blir i stort sett omöjligt för honom att hålla mot. 1-0 till mig.
Rond 2 - Jag försöker göra exakt samma sak igen men den här gången blev det slip. Våra händer går isär och det blir omstart med remmar för att binda fast våra händer. Vid omstarten försöker jag återigen göra samma sak. Jag försöker böja bak Rikards handled, men det tar helt stopp och jag kommer ingenstans. Jag tror jag gör ett försök igen innan jag ger upp tanken om att vara offensiv. Jag lutar min överkropp åt ”fel håll”. Strategin är att ha en bättre position och vänta på att Rikard ska attackera. Rickard går in i en press och jag försöker motverka den med en top, det går rätt bra men det tar mycket kraft från min biceps. Rikard går in i en press igen. Jag lyckas precis hålla mot honom men tar helt slut. Rikard byter vinkel och kör med mer klassisk sidotryck och drar min arm mot sig, jag är chanslös och åker ner i kudden. 1-1
Rond 3 - Rikard försöker slippa med greppet igen. Han har otur och fastnar med sina fingrar i mitt grepp. Jag håller kvar och går in i en press för att trycka ner honom. 2-1 till mig.
Rond 4 - Väldigt lik rond 2. Vi slippar och går in i remmar. Jag toppar men Rikard får stopp på mig. Jag känner dock att hans handled är lite tappad. Jag tror han lyckas curla tillbaka sin handled med sin underarmstyrka men jag attackerar igen i toprollen och lyckas då få med mer av hans handled. Rikard trycker i sida med ”tappad” handled. Jag orkar precis hålla mot. Sen kör jag en ny topp och sen går jag in i en press och vinner. 3-1 till mig.

Extremt rolig match. Mycket mer teknisk än förra gången vi körde en seriös match.
Dagen avslutades med att delta i en lokal strongmantävling. Vikterna var inte så tunga. Tävlingen var nog designad så att alla som är hyfsat starka ska kunna vara med. Istället blev det mer om uthållighet än ren styrka. Grenarna var crucifix hold med raka armar med vikten framför sig, axle press, farmers walk, däckvält och bära sten så långt man kan. Jag visste att jag inte skulle göra bra ifrån mig. Jag fick kramp i baksida lår redan efter andra grenen XD! Jag försökte istället mest ha kul. Det fick bli årets benpass. Nu får de vila och återhämta sig till nästa år.

22/7
Pronationscurl med stor ROM
10 kg - 20
15 kg - 15
20 kg - 10, 8, 8
15 kg - 13, 13

Radial curl
10 kg - 15, 15

Utegym
Muscle ups
Kroppsvikt - 9 s
Med svart gummiband - 10 x 5
Dips
Kroppsvikt - 40

24/7
Akro och slackline med Christel
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-25, 20:33   #487
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Riktigt kul med supermatch och tack för besöket! Tror faktiskt supermatcher är riktigt bra träning också, så som du hugger då gör du ju aldrig annars så är bra för både dig och vem du än möter
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-26, 11:29   #488
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 485
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Riktigt kul med supermatch och tack för besöket! Tror faktiskt supermatcher är riktigt bra träning också, så som du hugger då gör du ju aldrig annars så är bra för både dig och vem du än möter
Ja, jag kör ju nästan alltid defensivt när jag tränar med de andra. Den enda jag kör offensivt mot i högern är Micke. Men han är för stark för att man ska få träna i realistiska vinklar. Man rubbar ju inte hans arm eller handled överhuvudtaget. Så man får mest streta mot honom med rak handled. Visst, det är bra träning det med, men det blir annorlunda mot de vinklar jag kommer få jobba i när jag möter någon i tävlingssammanhang på bordet.
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-31, 16:07   #489
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 485
28/7
Akro med tjejerna

29/7
Armbrytning med Jimmie, Hampus, Mikael, Allan samt en ny kille som var och provtränade hos oss. Kände mig stark i högern, klen i vänstern... som vanligt.

30/7
Plate wrist curls (ej fullt ROM, jag vänder strax efter jag brutit parallell)
15 kg - 2, 5, 2
10 kg - 20
Underarmscurl (strikt där jag rullar ut vikten till fingertopparna)
22 kg - 12
25 kg - 10
29 kg - 6, 6 , 6

Armhävningar med 30 kg i en ryggsäck och ett rött gummiband runt ryggen.
6x6

Senast redigerad av David_wigren den 2019-07-31 klockan 16:09.
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-03, 12:15   #490
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 485
1/8
Böjde 3 st G5 bultar tills de gick av. Gick på ca 6 minuter. En ganska medioker tid för mig. Huden i vänster handflata började släppa efter andra bulten, det gjorde så jag tappade mycket tid

2/8

Utegym
Muscle ups
Kroppsvikt - 8
Kroppsvikt med 1 svart gummiband - 10 x 5
Dips
Ryggsäck med 25 kg sten - 15 x 5
Press över huvudet med sten
Ca 40 kg - 10 x 3
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-06, 15:58   #491
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 485
4/8
Acro

5/8
Armbrytning med Mikael, Eric, Hampus och en ny kille som gästtränar hos oss (har glömt namnet). Känner mig stark i högern. Vänstern verkar vara ha hamnat i en nedåtspiral och blir bara sämre och sämre.

6/8
P4 radio ringde dagen innan och ville göra ett kortare liverepotage med mig. Jag böjde en stång graderad till 218 kg. Böjde en hästsko (glömt märket med det var en lättare travsko). Slog en spik genom en 18 mm bräda med handen. Avslutade med att lyfta reporten ovanför huvudet. Good times. Ikväll ska jag iväg och köra mer Acro med Christel.
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-07, 09:14   #492
Wilt the Stilt
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 1 687
Jättebra radioinslag! Kul. Reportern var först nervös när du slog i spiken i brädan och sedan vädigt imponerad över hur du demolerade hästskon Missade tyvärr när du lyfte repotern.

Bra jobbat
Wilt the Stilt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-07, 19:54   #493
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 485
Citat:
Ursprungligen postat av Wilt the Stilt Visa inlägg
Jättebra radioinslag! Kul. Reportern var först nervös när du slog i spiken i brädan och sedan vädigt imponerad över hur du demolerade hästskon Missade tyvärr när du lyfte repotern.

Bra jobbat
Tack, jag fick höra att lyftet blev väldigt bra på radio. Han blev ganska rädd när han var uppe i luften . Jag hade kul. Allt bestämdes som sagt dagen innan så jag han inte förbereda så mycket. Jag hade ingen aning om vad han tänkt fråga och vad han ville att vi skulle göra eller ens hur mycket tid vi hade på oss. Allt var ju live så det var bara att göra det bästa av saken. Jag blev rätt nojig dock när han sa att jag var starkast i Örebro. Då ”rättade” jag honom genom att säga att jag är starkast på det jag gör, böja stål. Men det är inte samma sak som att vara ”starkast”. Jag såg framför mig hur ett gäng bittra styrkelyftare skulle puckla på mig nästa gång jag kliver in på ÖKK
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-07, 20:10   #494
DiktatorN
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2017
Inlägg: 450
Kul! Finns det någon länk till detta inslag?

Citat:
Ursprungligen postat av David_wigren Visa inlägg
Tack, jag fick höra att lyftet blev väldigt bra på radio. Han blev ganska rädd när han var uppe i luften . Jag hade kul. Allt bestämdes som sagt dagen innan så jag han inte förbereda så mycket. Jag hade ingen aning om vad han tänkt fråga och vad han ville att vi skulle göra eller ens hur mycket tid vi hade på oss. Allt var ju live så det var bara att göra det bästa av saken. Jag blev rätt nojig dock när han sa att jag var starkast i Örebro. Då ”rättade” jag honom genom att säga att jag är starkast på det jag gör, böja stål. Men det är inte samma sak som att vara ”starkast”. Jag såg framför mig hur ett gäng bittra styrkelyftare skulle puckla på mig nästa gång jag kliver in på ÖKK
Då tar du bara 2 mm rundstål och böjer runt deras halsar
DiktatorN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-04, 19:36   #495
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Undviker du att skriva i journalen för att du är klen?
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)