Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2013-07-25, 08:41   #61
RobbanColeman
Registered User
 
RobbanColemans avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Norrtälje
Inlägg: 2 888
Citat:
Ursprungligen postat av MilkmaN Visa inlägg
Kul att se att du är igång och skriver igen, alltid roligt att följa dig. Lycka till med målen!
Tack skaru ha!

Kul att ha mål som man kan nå!

Provade ju att träna som byggarna länge, länge men blev inte ngn -90 byggare för det, måste gjort ngt fel.

Senast redigerad av RobbanColeman den 2013-07-25 klockan 08:45.
RobbanColeman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-25, 14:31   #62
gunhamn
Maud Olofsson FTW!
 
gunhamns avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Ort: kalmar ak
Inlägg: 2 252
Roligt med journal igen, framförallt nu när det är styrkeinriktat

Måste bara påpeka en grej angående dina mål med, 180 i bänk är sjuuukt bra och 180 i frontböj är kanske nästan lika bra medans 200 i marklyft klarar många efter 6 månader utav träning så det känns som att markmålet är som piss i havet jämmfört med de 2 andra, men det kanske är tanken? kul läsning iaf (förtuom det med din dotter, riktigt tråkigt) .
__________________
Min väg mot 400 i marklyft och 1000 i totalen
Dagens stats: 370,5 & 950
Blogg hos body
Journal
Instagram: ErikGunhamn
gunhamn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-25, 14:55   #63
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 397
Riktigt kul att du skriver igen och extra skoj att du ska träna lite styrka. Lycka till
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-25, 15:11   #64
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Vad är en pizzabulle?
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-25, 16:03   #65
Maximal
Finns det något att äta?
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 429
Vet inte om jag missat om du skrivit detta redan, men hur tänker du kring träningen nu? Tränar du på samma sätt som du gjorde här för ett tag sen? Om inte, varför slutade du? Har för mig du växte som bäst då?
Maximal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-25, 16:55   #66
RobbanColeman
Registered User
 
RobbanColemans avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Norrtälje
Inlägg: 2 888
Citat:
Ursprungligen postat av gunhamn Visa inlägg
Roligt med journal igen, framförallt nu när det är styrkeinriktat

Måste bara påpeka en grej angående dina mål med, 180 i bänk är sjuuukt bra och 180 i frontböj är kanske nästan lika bra medans 200 i marklyft klarar många efter 6 månader utav träning så det känns som att markmålet är som piss i havet jämmfört med de 2 andra, men det kanske är tanken? kul läsning iaf (förtuom det med din dotter, riktigt tråkigt) .
Medveten om bänkpressens utstickande, har gjort så av några anledningar:

min far har knappt tränat, bänkade 140kg

jag har kört bänkpress hårt innan detta i max 3v i stöten förut, då kommit till 110x10 båda gångerna, sist för 10 år sen med 80kg KV. Gjorde 3-5 reps på 130kg med beroende på hur vägen till den vikten sett ut. Har alltid fått ont i axlarna men nu har jag lärt mig undvika det jämfört med då, inga garantier då men jag har ju kört över två månader nu iaf. Räknar med att jag kunnat trycka upp kanske 150kg en bra dag , TNG alltså så därför är ju målet att öka 30kg där egentligen. Då låter det kanske inte lika jävligt iaf. Jag vet iof att jag satt ett högt mål, ett galet högt, men också ett roligt sådant.

Delmål är 160kg med KV 80kg. Det är det närmaste deff-motivation jag kan komma.

Angående frontböjen så är den inte alls tung nu på 110kg utan jag är orörlig, har kass viktvana samt är aningen klen i bålen t om för de småvikterna jag trilskas med nu. Jag tränar alltså core och rörlighet här, absolut inte ben. I en krissituation där jag skulle skita i ryggen och låta knäna gå ihop skulle jag nog lätt peta upp 150kg men då kanske det är slutpetat ett tag sedan.

Marklyft, där du regerar, tar jag det lugnare än lugnast. Mycket är rädsla som jag sakta övervinner, jag har skadat min rygg vid ett tungt lyft där jag fick en flygels vikt över mig. Jag har alltså lyft mycket tyngre än 200kg i marklyft tidigare men inte med stänger. Tar det försiktigt framåt och tänker köra helt utan bälte tills jag tagit 200kg iaf.

Kul besök, verkligen! Kom gärna tillbaks!
RobbanColeman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-25, 17:18   #67
RobbanColeman
Registered User
 
RobbanColemans avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Norrtälje
Inlägg: 2 888
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Vad är en pizzabulle?
Hemmagjord pizza, man gör det som kanelbullar i formar och allt.
RobbanColeman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-25, 17:45   #68
RobbanColeman
Registered User
 
RobbanColemans avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Norrtälje
Inlägg: 2 888
Citat:
Ursprungligen postat av Maximal Visa inlägg
Vet inte om jag missat om du skrivit detta redan, men hur tänker du kring träningen nu? Tränar du på samma sätt som du gjorde här för ett tag sen? Om inte, varför slutade du? Har för mig du växte som bäst då?
Gör det som är kul. Funderar nu på om jag kommer få volym i bröst, rygg, framsida/utsida axlar, traps och rumpa iom detta. Framförallt tjocklek i ryggen jag alltid saknat. Kör ju lite smått och gått som är som förr också förutom marklyften, frontböjen, bänkpressen och axelpressarna med stång.

Tappade sugen på träning iom min dotters sjukdom. Därifrån är det. Jag har dessutom en fot som gör ont och är stelare än stel i leden. Jobbar på rörlighet nu framförallt och iom den kommer förmågan att kunna ta i mer och mer.

Tränar knappt armar och ben alls nu så där lär jag tappa så länge jag ligger kvar på pyttevikter eller börjar curla ordentligt för biccarna, tycker mig ha mindre peak nu än förr, mer avlångt liksom.

Växte bäst räckte inte iaf förresten, är ju t ex 12kg lättare än Fotiadis på scenen, hmmm, som om jag skulle ställa mig bredvid en total nybörjare... Har inget att förlora på ngt sätt, jag bara har kul nu så får man se vad det blir av det.

Senast redigerad av RobbanColeman den 2013-07-25 klockan 17:46.
RobbanColeman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-25, 18:49   #69
RobbanColeman
Registered User
 
RobbanColemans avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Norrtälje
Inlägg: 2 888
En vis man sa en gång...

"Use only that which works, and take it from any place you can find it"
Bruce Lee

Det har alltid varit min filosofi med träningen och för att nå dit måste man prova och utesluta. Jag har provat mycket nu. Börjar sakteliga baka ihop min egen kaka så smått...

Det leder mig in på dagens mat som också funkar på citatet ovan:

BCAA
BCAA
vassle
4 hotdogs och 3 ägg med senap och ketchup, stekte ihop denna fest

Blir nog lite fil och flingor också om en halvtimme nånting.
RobbanColeman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-25, 23:46   #70
RobbanColeman
Registered User
 
RobbanColemans avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Norrtälje
Inlägg: 2 888
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Riktigt kul att du skriver igen och extra skoj att du ska träna lite styrka. Lycka till
Japp, känns kul att kunna se sin progression igen. I vikter nu istället. Tack så mycket för lyckönskningen!

Apropå det som jag hört en del nu angående mina marklyft så kollade jag precis YT i en halvtimme lite drygt på 180x1. Förstår vad ni menar fast ännu mer nu efter detta, det är liksom lite skillnad på hur dem ser ut som maxar 180kg där mot hur jag ser ut som bara dessutom lyft 170...
RobbanColeman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-26, 09:47   #71
Faulisto
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9
Du kör fortfarande TuT, att ständigt belasta avsedd muskel, bortsett från huvudövningarna?
I huvudövningarna ska vikten bara upp, inte så noga hur det ser ut.
Faulisto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-26, 10:53   #72
RobbanColeman
Registered User
 
RobbanColemans avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Norrtälje
Inlägg: 2 888
Citat:
Ursprungligen postat av Faulisto Visa inlägg
Du kör fortfarande TuT, att ständigt belasta avsedd muskel, bortsett från huvudövningarna?
I huvudövningarna ska vikten bara upp, inte så noga hur det ser ut.
Ska försöka svara på detta med ngt man kan förstå...

Vi börjar med frontböjen och sen vidare på resten och allt ger nog sig själv. Det jag brukar prata om är att träffa avsedd muskel och det gör jag fortfarande. Frågan är ju var man har för avsikt att träffa snarare än vad övningen heter, det finns en del utföranden och framförallt sätt att själv påverka var man träffar. Om jag vill bygga lår vänder jag på låren, givetvis, det är klart bäst anser jag! Nu vill jag bygga på säte och få tjocklek i ryggen och då kör jag djupa. Mina lår registrerar inte ens ngn belastning på det jag maxar i en djup 1rm nu. Vet ju grabbar som maxar minst en 200-hundring i frontböj som har kassa lår, tränar ju med dessa killar på samma gym. De har dock mycket bra djup i ryggen, enorm länd och redig rumpa till galen sådan.

Marklyften då, jag har ju försökt straffa länden utan att lasta på och aktivera rumpan tidigare men nu, som jag nämnde ovan, låter jag rumpan komma med och hoppas också därmed på att länden ska svara tillsammans med djup i hela ryggen samt få några trapezius att tala om. Tanken har varit att som i böjen få träffen trots mindre vikt men ändå få volym i avsedd muskel, det har misslyckats å det grövsta. Se om detta fungerar bättre, det sägs ju vara nyckeln till den rygg jag saknat. Det har alltså varit bra träff men med för lite vikt, det blev för mycket isolerande och för litet motstånd i kontraktionerna. Det är nog så att en bra träff med bra viktmotstånd i marklyft, eller tut, är vanliga hederliga marklyft.

Om jag ska säga ngt om mina hammer-curls så är det väl att dem är bra för avsedd muskel då jag i första led tränar underarmarna där och dem svarar på det. Jag kör också samtidigt lite fina kontraktioner på trapzen även om dem e statiska, dem ligger dock i det jag anser vara toppläget på en väl utförd shrug.

Angående bänkpressen så är det nog lite som marklyften, bra träff men alldeles för lätt för mig, jag har ju dessutom kört efter min värkande axels indikationer. Det har alltså blivit ytterligare lite mindre belastning på avsedd muskel pga av det. Nu kör jag på ett sätt som skyddar mina axlar rätt bra men framförallt blir det tyngre belastning och jag lyckas hitintills plocka bort mina eventuella smärtor efter passen i princip samma kväll. Jag har dessutom sista året mest kört med inriktning på övre delen men nu växer det rätt bra nertil skulle jag vilja påstå. Säker på att jag byggt bra med liten till ingen progression dock, jag menar jag har inte blivit starkare i pressar för bröst på över 14 år. Nu är det dock dags att gå vidare!

Nu tänkte jag gå in på övningar som jag ofta inte ens skriver upp i journalen, t ex latsdrag, roddar, baksida axlar osv. I dessa är det givetvis tut som du säger som gäller, det betyder ju att man tränar den muskeln man har för avsikt att träna för mig så det gäller ju givetvis även här.

Man kan säga att jag kör som vanligt men avsedd muskel i bänkpress, marklyft och böj har ändrats, numer vill jag ta med det som kanske försämrar min symmetri en aning, vi får se, men också ger mig mycket, mycket tyngre arbetsvikter. Jag har inte för avsikt att tävla igen, kan givetvis ändra sig om jag skulle förbättras avsevärt genom detta, även om jag starkt tvivlar på det. Nu ska jag bara ha skoj och lyfta skrot! Mooot böjröven och tonårsrekorden!

Senast redigerad av RobbanColeman den 2013-07-26 klockan 11:01.
RobbanColeman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-26, 18:09   #73
RobbanColeman
Registered User
 
RobbanColemans avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Norrtälje
Inlägg: 2 888
Idag har jag hällt i mig två BCAA och käkat en swebar under dagen. Nu på kvällen har det blivit en stor tallrik tacos, några chips bara men rikligt av allt annat. Nu väntar en proteindrink och sen får jag se om jag tar lite fil innan läggdags eventuellt.

Blir nog film ikväll och lite stretching, aningen stel i länden på höger sida se om det försvinner helt tills imorgon, oavsett ska det ju till ett pb i marklyft och det lutar dessutom mot att se va jag kan prestera med 110kg i bänkpress. Håller det öppet med bänken men det lutar åt det.

Ha en bra kväll och ät mycket gott-gott!
RobbanColeman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-27, 08:34   #74
Wormzie
Registered User
 
Wormzies avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 3 686
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanColeman Visa inlägg
Idag har jag hällt i mig två BCAA och käkat en swebar under dagen. Nu på kvällen har det blivit en stor tallrik tacos, några chips bara men rikligt av allt annat. Nu väntar en proteindrink och sen får jag se om jag tar lite fil innan läggdags eventuellt.

Blir nog film ikväll och lite stretching, aningen stel i länden på höger sida se om det försvinner helt tills imorgon, oavsett ska det ju till ett pb i marklyft och det lutar dessutom mot att se va jag kan prestera med 110kg i bänkpress. Håller det öppet med bänken men det lutar åt det.

Ha en bra kväll och ät mycket gott-gott!
Hoppas skrotet väger lätt och att du drar ett nice pb
__________________
Självutnämnd till linköping atletklubbs snyggaste lyftare i klassisk -93.

Tävlings-pb bänkpress: 150kg @90kg kroppsvikt.

Journal SL/Bänkpress
Wormzie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-27, 12:45   #75
RobbanColeman
Registered User
 
RobbanColemans avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Norrtälje
Inlägg: 2 888
bra men inte bra

Det blev ett dåligt pass så till vida att jag saknade passare i bänkpressen, inte skoj då jag var ovan på att reppa och svårt att bedöma min förmåga och således fegade enormt, dessutom i hopp om att få en i ett nytt försök men det sket sig också... Jag kommer dock utgå från att jag hade 2 reps till och därmed sikta på 3 mer nästa pass alltså.

10min CT + facepulls

bänkpress

100x8(fanns som sagt två till och nästa pass siktar jag på 11)
100x7 det blev ingen passare här heller...
80x18 med mersmak
70x15
70x12

marklyft

50x5
80x5
110x3
140x2
170x1 satans tungt
172,5x1 nu med och tror jag tappade bort rumpan lite i lyften samt var jag fan trött i länden innan efter bänken

hammercurl 25x5+5+5+5, 35x5+5+5+5, 42x5+5+5+5

pushdown med brett grepp 30-40kg 5-6 reps

face-pulls 40-75kg 5-10 reps

Blev mest prat idag mer eller mindre...

crunches med rep 75xmax, 75xmax, 75+35kgx25+25

Tror det var allt för dagen, har nog glömt ngt men iaf var det ett ok pass, inte mer än så. Det var dock startskottet på vägen mot pb i bänkpress.

Vikt för dagen var 96,2kg med träningsutstyrsel så jag går nog sakta ned i vikt nu.

Senast redigerad av RobbanColeman den 2013-07-27 klockan 12:47.
RobbanColeman är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)