Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2021-07-22, 14:51   #61
Fredszky
Kämpa! Kämpa! Kämpa!
 
Fredszkys avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Inlägg: 398
Citat:
Ursprungligen postat av kvarnis Visa inlägg
Låter som ett sätt att rationalisera sitt beslut att skilja sig, dom kommer nog ångra sig, har de redan träffat väggen, dvs passerat 30-35 ish är deras sannolikhet att byta upp sig till attraktivare män med högre status mycket liten.
__________________
P r o f e . t
Fredszky är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2021-07-22, 14:58   #62
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Jag är också sjukt intresserad av svaret på detta.
Send nudes så slutar jag klaga och lovar att anamma en alfahanepersonlighet som svarar "Ha! Gay!" och "jag har penis stor som en underarm" i sådana här ämnen.
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-22, 15:09   #63
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Send nudes så slutar jag klaga och lovar att anamma en alfahanepersonlighet som svarar "Ha! Gay!" och "jag har penis stor som en underarm" i sådana här ämnen.

Ingen vill se nudes just nu.

Var tränar du nu?
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-22, 15:23   #64
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Ingen vill se nudes just nu.

Var tränar du nu?
ok då, inga nudes mest i Tuve, men ibland i mölndal, ibland vågmästarplatsen Nordic Wellness.
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-22, 16:03   #65
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 292
Citat:
Ursprungligen postat av panzerpig Visa inlägg
Jag tror det är ett vanligt problem i relationer, kvinnan vill att mannen ska öppna sig, prata känslor osv vilket de flesta män ofta inte gör på samma sätt som kvinnor gör.
Det ena paret som skilde sig: mannens pappa dog hastigt i en stroke typ 60 bast gammal. Mannen och pappan hade varit osams senaste åren och inte pratat så mycket. Sista gången dom sågs ville pappan bli sams men mannen vägrade, åkte där ifrån.
Mannen tog det hårt men bearbetade det mycket ensam, funderade och tänkte.
Störde kvinnan oerhört mycket. De skilde sig sex månader senare. Rätt hjärtlösa av kvinnan tyckte jag.
Ta hänsyn till att det är sjukt jobbigt att leva tillsammans med någon som är deprimerad. Och dessutom vägrar snacka om det. Jag hade också stuckit, 6 månader är en ganska lång tid att vara olycklig bara för att ens partner är det.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-22, 16:06   #66
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 292
Citat:
Ursprungligen postat av kvarnis Visa inlägg
Låter som ett sätt att rationalisera sitt beslut att skilja sig, dom kommer nog ångra sig, har de redan träffat väggen, dvs passerat 30-35 ish är deras sannolikhet att byta upp sig till attraktivare män med högre status mycket liten.
Som vanligt utgår man från att kvinnor tappar all attraktionskraft när de passerat 30… jag håller verkligen inte med. Har de utseendet och personligheten så kan de lätt hitta någon som åtminstone inte bara sitter och gråter i ett hörn.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-22, 16:08   #67
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
ok då, inga nudes mest i Tuve, men ibland i mölndal, ibland vågmästarplatsen Nordic Wellness.

Men perfekt. Då kan vi börja på spinning ihop i november. Pernillas pass är bra att börja med.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-22, 16:09   #68
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Som vanligt utgår man från att kvinnor tappar all attraktionskraft när de passerat 30… jag håller verkligen inte med. Har de utseendet och personligheten så kan de lätt hitta någon som åtminstone inte bara sitter och gråter i ett hörn.
Jag träffade ju min kärlek när jag var 35 och singel.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-22, 17:59   #69
Mantus
småmysigt slampig
 
Mantuss avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 470
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Ta hänsyn till att det är sjukt jobbigt att leva tillsammans med någon som är deprimerad. Och dessutom vägrar snacka om det. Jag hade också stuckit, 6 månader är en ganska lång tid att vara olycklig bara för att ens partner är det.
Jag tycker nog det är något man får räkna med om man är ihop med någon. Klarar man inte av att partnern blir deprimerad när dennes förälder plötsligt dör så ska man nog leva ensam. Jag hade nog blivit mer illa till mods om min partner inte blivit deprimerad vid ett sådant tillfälle.
__________________
Done with shadows
Mantus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-22, 18:03   #70
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 292
Citat:
Ursprungligen postat av Mantus Visa inlägg
Jag tycker nog det är något man får räkna med om man är ihop med någon. Klarar man inte av att partnern blir deprimerad när dennes förälder plötsligt dör så ska man nog leva ensam. Jag hade nog blivit mer illa till mods om min partner inte blivit deprimerad vid ett sådant tillfälle.
Ja, kruxet är ju att personen vägrar att prata om det.
Men ja, sånt får man räkna med. Sen vet vi ju inget om hur relationen såg ut innan.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-22, 19:25   #71
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Tror ett sätt att höja den genomsnittliga testosteronnivån vore att reformera skolgymnastiken. Ta bort fotboll, basket, volleyboll, brännboll och sån skit. Bara barn som är duktiga på sånt gillar det. Resten skolkar, gömmer sig i ett hörn osv.

Ersätt med konditions eller styrketräning. Friidrott är ok, simning med men inte dessa bollsporter.

I samma veva sluta ge dessa sporter en massa bidrag, riv varenda fotbollsplan och ersätt med ett utegym. Riv hockeyrinkar och ersätt med gym.

Sport och träning skall hellre utövas, hellre än tittas på.
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-22, 19:33   #72
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Det viktigaste är nog att vara lycklig. Ta min idol Edward Blom exempelvis. Praktfet, pratar i falsett, röker cigarr och tränar aldrig. Ändå mår han som en kung och är extremt energisk trots horribla (gissar jag på) testonivåer.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-22, 19:33   #73
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 292
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Tror ett sätt att höja den genomsnittliga testosteronnivån vore att reformera skolgymnastiken. Ta bort fotboll, basket, volleyboll, brännboll och sån skit. Bara barn som är duktiga på sånt gillar det. Resten skolkar, gömmer sig i ett hörn osv.

Ersätt med konditions eller styrketräning. Friidrott är ok, simning med men inte dessa bollsporter.

I samma veva sluta ge dessa sporter en massa bidrag, riv varenda fotbollsplan och ersätt med ett utegym. Riv hockeyrinkar och ersätt med gym.

Sport och träning skall hellre utövas, hellre än tittas på.
Det sista håller jag med om. Att vara ”intresserad” av idrott betyder att man sitter och glor på TV.

Dock, och här ska jag säga att jag är usel på alla typer av lagsporter och totalt ointresserad av dem, så tror jag att lagsporter fyller en viktig funktion gällande teambuilding och för folk att lära sig att samarbeta och känna samhörighet osv. - för vissa individer iaf.

Jag tror man har mer utbyte av att växa upp med fotboll än att växa upp med t.ex gymträning eller kampsport. Man blir troligen mer socialt kompetent av lagsport.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-22, 19:50   #74
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Det sista håller jag med om. Att vara ”intresserad” av idrott betyder att man sitter och glor på TV.

Dock, och här ska jag säga att jag är usel på alla typer av lagsporter och totalt ointresserad av dem, så tror jag att lagsporter fyller en viktig funktion gällande teambuilding och för folk att lära sig att samarbeta och känna samhörighet osv. - för vissa individer iaf.

Jag tror man har mer utbyte av att växa upp med fotboll än att växa upp med t.ex gymträning eller kampsport. Man blir troligen mer socialt kompetent av lagsport.
Förvisso det sociala, men det kan barn syssla med på fritiden. Asocial betyder annars att barn blir effektivt uteslutna ur skolgympan förutom den gången/termin man gör något annat än innebandy eller fotboll.

Edit: Ok, spökboll var kul. Det är väl tekniskt sett en bollsport som ändå är rolig och man inte skolkade för.
__________________
Oleg. pseudointellektuell

Senast redigerad av trädgårdsmöbel den 2021-07-22 klockan 19:54.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-22, 20:29   #75
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Vad gäller depression, om man har en orsak, så upplever jag att omgivningen (minus försäkringskassan) är väldigt förstående. Den typen av depression kallas lite fint "reaktiv depression"

Depression utan "giltig orsak" not so much.

Undrar om inte samma kan appliceras i ett äktenskap. Man accepterar partnerns depression om det finns en giltig irsak till den. Inte annars.

Skulle vara intressant att se skilsmässostatistik på det, för de som lämnat pga partnerns depression. Tror det hade vart en skillnad.
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)