Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-07-21, 19:39   #31
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Det är nog inget direkt svängande värde.
Jag tror det kan diffa beroende på en mängd olika faktorer.
T.ex: Man ska mäta det på morgonen, då man ska ha som högst nivå, sen dalar det över dagen. Har man sovit kasst eller inte alls natten innan så kommer nivån troligtvis vara lägre än normalt. Sover man dåligt flera nätter i rad så kommer värdet vara ännu lägre.
Att vistas bland attraktiva damer gör att värdet stiger. Likaså stiger värdet i tävlingssammanhang av olika slag, t.ex av att spela datorspel online.

Sen kommer troligtvis inget av ovanstående att påverka så pass mycket att man hamnar väldigt långt ifrån ditt normala värde vid en mätning.
Men folk mäter ju för att få någon slags bekräftelse på hur manlig man är och då är det ju förstås viktigt att få ett så högt värde som möjligt, eftersom detta är den enda faktorn som bestämmer hur manlig man är och hur mycket muskler man kommer att kunna packa på sig. (Sista var ett skämt)
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-21, 19:55   #32
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 845
Allt tjat om att män skulle vara feminiserade och tvingade till det, kan ni ge något exempel på det? Jag har ingen aning om vad ni snackar om.
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-21, 19:59   #33
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
Allt tjat om att män skulle vara feminiserade och tvingade till det, kan ni ge något exempel på det? Jag har ingen aning om vad ni snackar om.
Killgissar att den åsikten härstammar från någon typ av selektionsbias.

(1) Du är en soy boy och rör dig mer i soy boy-cirklar, vilket får dig att anta att det är såhär alla andra är.

(2) Du läser för mycket artiklar på nätet om transor, twinks, soy boys etc., och du tror att det representerar verkligheten.
__________________
Med vänliga hälsningar,
Brofessorn, tredje högst EQ på Kolozzeum och 8.37 på snygghetsskalan
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-21, 20:03   #34
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 845
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Killgissar att den åsikten härstammar från någon typ av selektionsbias.

(1) Du är en soy boy och rör dig mer i soy boy-cirklar, vilket får dig att anta att det är såhär alla andra är.

(2) Du läser för mycket artiklar på nätet om transor, twinks, soy boys etc., och du tror att det representerar verkligheten.
Nej ge exempel på hur du blivit feminiserad. Inte på kärringar som vill feminisera män, dom vet jag att det finns det många av.
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-21, 20:11   #35
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Testot kan väl inte påverkas på annat vis än att tillföra det utifrån?

Har väl inget att göra med hur man lever sitt liv?

Skickat från min JSN-L21 via Tapatalk
Jo det har en hel del med hur man lever sitt liv att göra. Svält kommer t.ex att trycka ned värdet i botten. Kass sömn gör som sagt att det minskar också. Likaså överdriven alkoholkonsumtion. Kosten är också en faktor.
Och som sagt depression och andra sjukdomstillstånd påverkar också.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-21, 20:17   #36
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Jag tror det kan diffa beroende på en mängd olika faktorer.
T.ex: Man ska mäta det på morgonen, då man ska ha som högst nivå, sen dalar det över dagen. Har man sovit kasst eller inte alls natten innan så kommer nivån troligtvis vara lägre än normalt. Sover man dåligt flera nätter i rad så kommer värdet vara ännu lägre.
Att vistas bland attraktiva damer gör att värdet stiger. Likaså stiger värdet i tävlingssammanhang av olika slag, t.ex av att spela datorspel online.

Sen kommer troligtvis inget av ovanstående att påverka så pass mycket att man hamnar väldigt långt ifrån ditt normala värde vid en mätning.
Men folk mäter ju för att få någon slags bekräftelse på hur manlig man är och då är det ju förstås viktigt att få ett så högt värde som möjligt, eftersom detta är den enda faktorn som bestämmer hur manlig man är och hur mycket muskler man kommer att kunna packa på sig. (Sista var ett skämt)
Ja, men det hoppas jag alla seriösa sköterskor och läkare har koll på, att provet ska tas senast 10:00, det brukar stå tydligt.

Lite diffar de ju såklart naturligt som alla värden men inte flera enheter så man ena dagen har högt och nästa ett bristvärde, utan man ligger inom ett ungefärligt spann om man mäter flera dagar i rad.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-21, 20:49   #37
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
Nej ge exempel på hur du blivit feminiserad. Inte på kärringar som vill feminisera män, dom vet jag att det finns det många av.
Mycket handlar om att vi män inte kan bete oss som vi gjorde fram till 50-60-talet. Alltså att vi inte kan skita totalt i familjen och hushållssysslor. Bara gå till jobbet, komma hem få maten serverad och sen ge frugan en lavett eftersom maten inte föll dig i smaken, sen ger man ungarna en lavett också eftersom de inte håller käften och kallar dig "herrn" när de blir tilltalade.
Så kunde män hålla på när de försörjde familjen och utan dem skulle kvinnan och ungarna hamna på gatan.
På 50-60-talet funkade det egentligen inte så längre, då många kvinnor hade börjat arbeta redan då. Men tidigare i historien så var detta ett faktum, och traditionerna höll i sig.
Det var manligt, nu är vi feminiserade eftersom vi måste hämta ungar på dagis, laga mat och sköta tvätten ibland.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-21, 21:51   #38
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Mycket handlar om att vi män inte kan bete oss som vi gjorde fram till 50-60-talet. Alltså att vi inte kan skita totalt i familjen och hushållssysslor. Bara gå till jobbet, komma hem få maten serverad och sen ge frugan en lavett eftersom maten inte föll dig i smaken, sen ger man ungarna en lavett också eftersom de inte håller käften och kallar dig "herrn" när de blir tilltalade.
Så kunde män hålla på när de försörjde familjen och utan dem skulle kvinnan och ungarna hamna på gatan.
På 50-60-talet funkade det egentligen inte så längre, då många kvinnor hade börjat arbeta redan då. Men tidigare i historien så var detta ett faktum, och traditionerna höll i sig.
Det var manligt, nu är vi feminiserade eftersom vi måste hämta ungar på dagis, laga mat och sköta tvätten ibland.
Själva grejen är att vi måste göra hälften av kvinnosysslorna, men ändå alla manssysslor och förväntas vara försörjaren utöver det.

När män blir arbetslösa så följer ofta en skilsmässa. När kvinnan tjänar mer än mannen samma sak. Så det är väldigt tydligt att vi förväntas vara försörjare. Utöver jämnställda med det kvinnliga hushållsarbetet, utöver att fortfarande sköta alla manssysslor. Detta inte för att vara bra män, det är en högre nivå. Det är minimikrav för att inte vara dåliga/toxiska.

Når man inte upp riktigt till det där så är det man uppnått ändå värdelöst. Att nästan leva upp till kraven men inte riktigt är lika poänglöst som att inte försöka alls, så det är verkligen krav och en enormt hög nivå bara för att räknas som +-noll.

Så det är inte så konstigt att några av oss säger "fukk this shiet!" och runkar bort tillvaron istället.
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-21, 21:58   #39
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Jag menar mer att det alltid har funnits ungdomar som valt stillasittande intressen, som inte alls är intresserade av idrott.
Även om Hemi var ute flera timmar året runt så fanns det säkert några i hans klass som inte var det, utan satt hemma och samlade frimärken och läste böcker.
Så var det när jag växte upp iaf, de flesta av oss var hyfsat aktiva, men vissa märkte man knappt av, då de mest var hemma. Tror det är likadant nu.
Man joinande in allt som oftast, eller försökte i alla fall och i skolan var man tvungen. Det fanns inte några alternativ. De som hatade skidor grät sig röda genom 5km tävlingarna.

Den som samlade frimärken, läste veckans Kalle Anka tidning flera ggr tittade på Språka kl 5 och satt och fantiserade med blicken rakt in i väggen var jag, så jag tror mig veta detta.

Tycker mig se en vändpunkt runt 1979 sådär.
T ex så började skolan köpa in mer plastprylar och små mål i stället för de isoleringstejpade, avsågade hockeyklubbor vi använde mot de stora fotbollsmålen av trä. Bara ett exempel. Innebandyn kom nog i stora drag från vår gamla rätt hårda landhockey. Allt blev lite mjukare, liksom.

Fler lärare, oftast fröknar då ute på rasterna t ex. Det fanns en del problem med ungar som helt skötte sig själva. Alltid flickor för sig själva och pojkar för sig. På 1980 talet blev det långsamt men säkert annorlunda och lite mer liknande som det är idag.

Jag skulle dock inte säga att vi hade det sämre för det skulle vara att blunda för och inte erkänna barnens och ungdomarnas problem idag.

Det var inte bättre förr men nu handlade ju tråden om testosteron. Jag har ingen aning om detta påverkat. Jag har en tro att det är mer miljöförstöring eftersom det verkar gälla överallt. Speciellt i krigsdrabbade, fattiga länder, vad jag vet. Där är både miljön, självkänslan och framtidstron sämre.

Senast redigerad av Hemi den 2021-07-21 klockan 21:59.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-21, 22:47   #40
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Man kan ju om man vill, kolla land för land och jämföra. Har land Xs nivåer sjunkt lika mycket som land Y?

Är det jämnt över hela världen, så kan man nog hitta ett enda skäl. Är det inte det blir frågan mer komplex.

Nej, jag orkar inte göra det själv.
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-22, 07:00   #41
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Själva grejen är att vi måste göra hälften av kvinnosysslorna, men ändå alla manssysslor och förväntas vara försörjaren utöver det.

När män blir arbetslösa så följer ofta en skilsmässa. När kvinnan tjänar mer än mannen samma sak. Så det är väldigt tydligt att vi förväntas vara försörjare. Utöver jämnställda med det kvinnliga hushållsarbetet, utöver att fortfarande sköta alla manssysslor. Detta inte för att vara bra män, det är en högre nivå. Det är minimikrav för att inte vara dåliga/toxiska.

Når man inte upp riktigt till det där så är det man uppnått ändå värdelöst. Att nästan leva upp till kraven men inte riktigt är lika poänglöst som att inte försöka alls, så det är verkligen krav och en enormt hög nivå bara för att räknas som +-noll.

Så det är inte så konstigt att några av oss säger "fukk this shiet!" och runkar bort tillvaron istället.
Det här klagandet känns rätt feminiserat. Vi är kanske något på spåren?
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-22, 07:47   #42
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 845
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Det här klagandet känns rätt feminiserat. Vi är kanske något på spåren?
Jo jag ville komma till samma slutsats. Att diverse bittra skator uttrycker att män borde göra det ena efter det andra annorlunda är inte tecken på att män blivit feminiserade.

Att män sitter och gnäller om det, är.
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-22, 09:59   #43
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Själva grejen är att vi måste göra hälften av kvinnosysslorna, men ändå alla manssysslor och förväntas vara försörjaren utöver det.

När män blir arbetslösa så följer ofta en skilsmässa. När kvinnan tjänar mer än mannen samma sak. Så det är väldigt tydligt att vi förväntas vara försörjare. Utöver jämnställda med det kvinnliga hushållsarbetet, utöver att fortfarande sköta alla manssysslor. Detta inte för att vara bra män, det är en högre nivå. Det är minimikrav för att inte vara dåliga/toxiska.

Når man inte upp riktigt till det där så är det man uppnått ändå värdelöst. Att nästan leva upp till kraven men inte riktigt är lika poänglöst som att inte försöka alls, så det är verkligen krav och en enormt hög nivå bara för att räknas som +-noll.

Så det är inte så konstigt att några av oss säger "fukk this shiet!" och runkar bort tillvaron istället.

Jag önskar dig verkligen en bättre livssituation!
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-22, 11:22   #44
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Det här klagandet känns rätt feminiserat. Vi är kanske något på spåren?
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
Jo jag ville komma till samma slutsats. Att diverse bittra skator uttrycker att män borde göra det ena efter det andra annorlunda är inte tecken på att män blivit feminiserade.

Att män sitter och gnäller om det, är.
Att skambeläggas när man klagar samtidigt som man skambeläggs när man håller tyst är en riktig björnsax den moderne mannen sitter fast i.

Därav avvvecklandet av sin manlighet för att slippa björnsaxen.

Metaforiskt kan vi säga att vi fastnat med penisen i björnsaxen. Att försöka bända upp den för att komma loss gör ont. Den är gjord för att hålla fast en björn så det går inte. Att inte göra något och bara acceptera att man sitter fast gör ont och man kommer förblöda.

För att komma loss behöver man slita av sin penis.
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-22, 11:36   #45
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Att skambeläggas när man klagar samtidigt som man skambeläggs när man håller tyst är en riktig björnsax den moderne mannen sitter fast i.
Ah, min vän, jag har lösningen på det dilemmat. Svaret är att du ska hålla tyst.

Du kanske tycker att både klagomål och tysthet leder till likvärdigt negativa konsekvenser. Men faktum är att tystheten är avsevärt mer uppskattad.

Du kanske läser arga feministiska artiklar om att män inte vågar prata om sina problem. Du kanske har en fru som klagar över att du ”inte öppnar upp dig”... Men hon kommer inte dumpa dig över det. Ingen arbetsgivare kommer sparka dig för det, ingen vän säga upp vänskapen, och ingen kommer printscreena din tweet och håna dig på internet.

Vi kan göra ett tankeexperiment som ligger väldigt nära till hands:
- Hur många gånger har du varit med om att en medlem på det här forumet har fått skit för att den postar för mycket?
- Hur många gånger har du varit med om att en medlem på det här forumet har fått skit för att den postar för lite?

Kom ihåg ordspråken. ”Att tala är silver, att tiga är guld”.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)