Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-05-28, 20:49   #1
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
I den här tråden berättar vi hur vi är knäppa

Denna tråd kanske påminner trogna följare om en tråd jag gjorde för längesen, ”Är jag knäpp eller är detta normalt?”, men den är lite annorlunda, bear with me.

Idag när jag gick runt och självreflekterade slog det mig att jag oftast ser mig som introvert, och undviker aktivt socialt umgänge, övertygad om att jag är som lyckligast ensam med min mobil, laptop, hönsgård eller skivstång. Under dessa ensamperioder är mitt mående ofta sisådär, jag känner mig kanske inte helt nere, men överlag melankolisk. Sen helt plötsligt avbryts detta av att jag mer eller mindre kastas in i något socialt umgänge, kommer på mig själv med att ha supertrevligt, inser att jag inte alls trivs bäst som enstöring, och bestämmer mig för att börja träffa folk mer.

Men en halv dag eller en dag efter umgänget hamnar jag tillbaka i utgångsläget och får för mig att jag är introvert iallafall. Trots att jag inte på något sätt har amnesi över de senaste dagarna börjar jag tro att jag, trots bevis på motsatsen, trivs bäst själv. Jag sitter i detta nu och prioriterar att skriva på det här forumet istället för att cykla tio minuter bort och hänga med min kusin, fastän jag starkt misstänker att det sistnämnda vore bättre för mitt välmående.

Det slog mig att det här ju faktiskt är ganska knäppt, om inte väldigt knäppt. Och då fick jag idén till den här tråden: En tråd där vi berättar hur vi är knäppa!

Ni får själva bestämma nivån. Det kan vara så lättsamt som ”jag kan inte påbörja en roman utan att först läsa slutet” eller så tungt som ”jag har diagnosticerad schizofreni och måste ta medicin för att inte tro att mina barn blivit bortrövade av utomjordingar och utbytta mot robotkopior.” Den som anser att ni är knäppa kan vara du själv, din mamma, en domstol eller en total främling du bara träffade i all hast en gång. Du får berätta om en enda grej, eller räkna upp varenda psykiskt problem du någonsin haft. Taket är högt och vi tillåter trams och allvar, dråplighet och sorglighet, hemskhet och humor.

Om någon inte är det minsta knäpp, skriv gärna om det också. Det verkar ju ganska knäppt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-28, 20:57   #2
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Jag sitter ofta och skrattar högt för mig själv i 15 minuter efter att ha lämnat en dryg kommentar på internet.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-28, 21:10   #3
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Jag sitter ofta och skrattar högt för mig själv i 15 minuter efter att ha lämnat en dryg kommentar på internet.
Episkt!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-28, 21:34   #4
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 230
Jag gillar att analysera vad som är fel på en person med så lite information som möjligt. Ett par meningar om eller av någon och jag kan tillskriva henne eller honom minst en allvarlig psykiatrisk diagnos, och hitta på en väldigt detaljerad bild av personen som sådan, det är tur att jag inte jobbar som psykiatriker och ställer diagnoser på folk professionellt.

Jag tror att nästan alla har allvarliga skelett i garderoben. Smygbög, otrohet, kär i sin egen syster, mördat någon, plågar katter, något väldigt stört, förbjudet, hemligt och mörkt som de döljer bakom en för mig väldigt tunn mask av normalitet.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-28, 21:38   #5
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 485
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Jag sitter ofta och skrattar högt för mig själv i 15 minuter efter att ha lämnat en dryg kommentar på internet.
Jag hatar dig
David_wigren är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-05-28, 22:14   #6
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag gillar att analysera vad som är fel på en person med så lite information som möjligt. Ett par meningar om eller av någon och jag kan tillskriva henne eller honom minst en allvarlig psykiatrisk diagnos, och hitta på en väldigt detaljerad bild av personen som sådan, det är tur att jag inte jobbar som psykiatriker och ställer diagnoser på folk professionellt.

Jag tror att nästan alla har allvarliga skelett i garderoben. Smygbög, otrohet, kär i sin egen syster, mördat någon, plågar katter, något väldigt stört, förbjudet, hemligt och mörkt som de döljer bakom en för mig väldigt tunn mask av normalitet.
Dags att du startar en tråd och ställer diagnoser på oss.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-29, 05:25   #7
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 086
Tror faktiskt att jag säger pass på det här.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-29, 05:49   #8
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 230
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Dags att du startar en tråd och ställer diagnoser på oss.
Jag har också en ganska stark idé om att jag inte har något intressant att säga. Jag kan bara intressera mig själv, inte någon annan egentligen så en sådan ansträngning skulle vara en lightform av att onanera offentligt. Något irriterande som bara jag själv har en kortsiktig behållning av.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-29, 07:16   #9
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Jag har en ovana att ta bort ALLA mail, sms, chattar etc för att jag gillar när inboxen är tom (Även jobbmail). Jag gillar också att slänga saker i kylskåpet bara för att kylskåpet skall bli tomt (slänge då även ibland saker som går att äta). Jag får en kick av att bära ner sopor och slänga dem. Mailen blir ofta ett problem för mig då jag aldrig hittar ex kvitton eller viktiga mail jag borde ha sparat.

Kan någon berätta för mig vad det är som gör att jag gillar att slänga/ta bort saker kommer från?
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-29, 07:26   #10
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Jag har en ovana att ta bort ALLA mail, sms, chattar etc för att jag gillar när inboxen är tom (Även jobbmail). Jag gillar också att slänga saker i kylskåpet bara för att kylskåpet skall bli tomt (slänge då även ibland saker som går att äta). Jag får en kick av att bära ner sopor och slänga dem. Mailen blir ofta ett problem för mig då jag aldrig hittar ex kvitton eller viktiga mail jag borde ha sparat.

Kan någon berätta för mig vad det är som gör att jag gillar att slänga/ta bort saker kommer från?
Morsan och farsan gör samma sak med sin email. Det driver mig till vansinne att de inte sparar mejl.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-29, 07:52   #11
VoDaresVins
Registered User
 
VoDaresVinss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Österbotten
Inlägg: 992
Stor igenkänning med vad Dio beskrev. Skillnaden är väl kanske att jag aldrig reflekterar då i själva sociala situationen att jag har trevligt. Men finns alltid en enorm tröskel för mig med socialt umgänge så spontana tanken är alltid nej när jag tillfrågas. Blir också mentalt helt matt efter en sådan dag. T.ex. när vi varit på resa med familjen och man haft människor runt sig hela dan så måste jag koppla ifrån totalt på kvällen. Lägger mig på sängen med musik i hörlurarna för att helt koppla bort omvärlden.

Jag är raka motsatsen till Akerhage. Jag har sparat backup med e-post och sms sedan -99.
__________________
Kneehabjournalen
VoDaresVins är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-29, 08:38   #12
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Jag har en ovana att ta bort ALLA mail, sms, chattar etc för att jag gillar när inboxen är tom (Även jobbmail). Jag gillar också att slänga saker i kylskåpet bara för att kylskåpet skall bli tomt (slänge då även ibland saker som går att äta). Jag får en kick av att bära ner sopor och slänga dem. Mailen blir ofta ett problem för mig då jag aldrig hittar ex kvitton eller viktiga mail jag borde ha sparat.

Kan någon berätta för mig vad det är som gör att jag gillar att slänga/ta bort saker kommer från?
Detta gör jag med. Min inkorg är minimal, det ska vara cleant och rent. Att låta ett mail ligga kvar efter två månader om tiden för ett möte jag hade för en och en halv månad sedan känns löjligt.

Jag har en sak jag gör som är "knäpp" men jag älskar det.
Jag är en superhjälte och har superkrafter.
Inte på riktigt, men ge mig en situation så kan jag hitta det.

Går genom de automatiska svängdörrarna på ICA? May the force be with you, jag gör alltid en jävla gest med handen för att indikera att jag använder "kraften" för att öppna dem.

Åker jag nedåt i en hiss där sidoväggarna "rör sig"? Sätter fingertopparna mot och låtsas att jag glider ner för en byggnad som Spindelmannen.

Det blåser mycket ute på hösten när man är ute och går och vinden skapar virvelvindar med löven runt om en? The elements are mine to control!

Jag ska understryka, jag är fullt medveten om att detta INTE är något som verkligen händer, jag är inte galen Men jag tycker det är galet roligt och det har blivit en vana
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-29, 08:58   #13
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Jag har runkat eller haft sex minst 2ggr/dag sedan jag var 15 altså i 15 år
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-29, 09:28   #14
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Tror faktiskt att jag säger pass på det här.
Jag tror inte man kan marklyfta 300+ utan att vara lite knäpp.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag har också en ganska stark idé om att jag inte har något intressant att säga. Jag kan bara intressera mig själv, inte någon annan egentligen så en sådan ansträngning skulle vara en lightform av att onanera offentligt. Något irriterande som bara jag själv har en kortsiktig behållning av.
Det var knäppt tänkt, jag tycker att du väldigt ofta skriver intressanta saker. Du har en förmåga att ta saker man tog för givet och ställa dem på ända.

Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Jag har en ovana att ta bort ALLA mail, sms, chattar etc för att jag gillar när inboxen är tom (Även jobbmail). Jag gillar också att slänga saker i kylskåpet bara för att kylskåpet skall bli tomt (slänge då även ibland saker som går att äta). Jag får en kick av att bära ner sopor och slänga dem. Mailen blir ofta ett problem för mig då jag aldrig hittar ex kvitton eller viktiga mail jag borde ha sparat.

Kan någon berätta för mig vad det är som gör att jag gillar att slänga/ta bort saker kommer från?
Jag tror de flesta människor har en inneboende drift att städa upp, göra rent. Hur många tycker t ex inte att det känns skönt efter man har diskat eller städat? Eller klämt en finne? Det är väl samma instinkt som får en att vilja ”städa” sin inkorg.
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Detta gör jag med. Min inkorg är minimal, det ska vara cleant och rent. Att låta ett mail ligga kvar efter två månader om tiden för ett möte jag hade för en och en halv månad sedan känns löjligt.

Jag har en sak jag gör som är "knäpp" men jag älskar det.
Jag är en superhjälte och har superkrafter.
Inte på riktigt, men ge mig en situation så kan jag hitta det.

Går genom de automatiska svängdörrarna på ICA? May the force be with you, jag gör alltid en jävla gest med handen för att indikera att jag använder "kraften" för att öppna dem.

Åker jag nedåt i en hiss där sidoväggarna "rör sig"? Sätter fingertopparna mot och låtsas att jag glider ner för en byggnad som Spindelmannen.

Det blåser mycket ute på hösten när man är ute och går och vinden skapar virvelvindar med löven runt om en? The elements are mine to control!

Jag ska understryka, jag är fullt medveten om att detta INTE är något som verkligen händer, jag är inte galen Men jag tycker det är galet roligt och det har blivit en vana
Louis CK har skämtat om att alla män i hemlighet går runt och låtsas att de är superhjältar eller hemliga agenter... Det ligger något i det!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-29, 16:20   #15
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Ni vet hur det är accepterat att namnge sin penis? Jag brukar namnge andras, t.ex. om jag står bredvid någon i pissoaren på krogtoan.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)