Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2016-06-07, 18:08   #46
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av supercharge Visa inlägg
Det påminner om George Orwells Animal farm tycker jag där han skildrar den inneboende dumheten i kommunismen i en djursaga. På samma sätt skulle det här bli en utmärkt Orwellsk humorskildring av det moderna samhället.

Tänk en historia som börjar med den unga mobbade transpojken som vinner och vinner mot de stackars flickorna till publikens entusiastiska applåder. Och så slutar det med världens första jämställda OS, där det står samma startfält i både i herr och damfinal och inte enda kvinna är med i mästerskapet.
För det finns så enorm mängd transkvinnor som dessutom vill tävla inom elitidrott?
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-07, 18:21   #47
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
En betydande del av olympiska idrottare skulle inte tveka att ta ett preparat som innebär säker död inom fem år för en garanterad guldmedalj. Dom skulle säkert också vara beredda att byta kön.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-07, 18:26   #48
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av 0x5f3759df Visa inlägg
Man kan göra klasser/tävlingar som inte är könsbaserade dvs free for all. Då kan alla deltaga.
Det är väl bara ett fåtal idrotter damer kan hävda sig mot herrar. Blir ju i princip herridrott av alltihop då.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-07, 18:31   #49
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
För det finns så enorm mängd transkvinnor som dessutom vill tävla inom elitidrott?
Nä, men de som vill göra det kommer inte behöva träna en bråkdel av vad tjejerna gör, och ändå vara bättre. Gäller säkert inte alla sporter, men de flesta.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-07, 18:32   #50
supercharge
Registered User
 
supercharges avatar
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 167
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
För det finns så enorm mängd transkvinnor som dessutom vill tävla inom elitidrott?
Nej, "samma startfält" syftar på just det. Det tar inte jättelång tid innan sämre manliga sprinters inser att de bara behöver kalla sig transsexuella för att vinna pengar och medaljer, ganska snart blir det fler av dem och till slut är det Bolt och de andra som står på startlinjen i båda hundrametersfinalerna.

Jämställt blir ojämställt när de inneboende motsättningarna i vanlig ordning frontalkrockar.

Senast redigerad av supercharge den 2016-06-07 klockan 18:36.
supercharge är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-07, 18:33   #51
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
En betydande del av olympiska idrottare skulle inte tveka att ta ett preparat som innebär säker död inom fem år för en garanterad guldmedalj. Dom skulle säkert också vara beredda att byta kön.
Jag är inte lika säker på det. Ser du någon annan lösning än det som rekommenderas?
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-07, 18:35   #52
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Ja, men då får jag kanske ge mig själv en varning för politiskt inkorrekt angrepp mot någon slags folkgrupp.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-07, 18:35   #53
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Det finns nog ingen lösning på problemet. Det kommer bli orättvist för nån grupp hur man än vänder på det.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-07, 18:36   #54
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Ja, men då får jag kanske ge mig själv en varning för politiskt inkorrekt angrepp mot någon slags folkgrupp.
Att dom inte skall få tävla eller tävla i egna klasser gissar jag att du åsyftar?
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-07, 18:46   #55
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Ja, jag menade inte nackskott. :p Men att säga att dom inte får vara med anses väl vara diskriminerande i dag.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-07, 18:47   #56
0x5f3759df
Infochef
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 28
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Det är väl bara ett fåtal idrotter damer kan hävda sig mot herrar. Blir ju i princip herridrott av alltihop då.
Ja men vad spelar det för roll om man inte vinner det viktiga är väl att få deltaga? Dessa klasser/tävlingar skulle givetvis inte vara lika stora eller lika välbetalda som de andra men att kunna leva på sin idrott tycker jag inte är en mänsklighet.
0x5f3759df är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-07, 18:57   #57
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av 0x5f3759df Visa inlägg
Ja men vad spelar det för roll om man inte vinner det viktiga är väl att få deltaga? Dessa klasser/tävlingar skulle givetvis inte vara lika stora eller lika välbetalda som de andra men att kunna leva på sin idrott tycker jag inte är en mänsklighet.
Vaddå det viktiga är att delta? Är det nån halmgubbe du spikat ihop elller?

Det är väl bra mycket roligare att se damidrott än damer mot herrar, eller?
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-07, 19:00   #58
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Nä, att kunna leva på sin idrott är definitivt inte en mänsklighet. Det tror jag alla håller med om.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-07, 19:33   #59
0x5f3759df
Infochef
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 28
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Vaddå det viktiga är att delta? Är det nån halmgubbe du spikat ihop elller?

Det är väl bra mycket roligare att se damidrott än damer mot herrar, eller?
Fast det är ju inte isf inte damer mot herrar utan könslös idrott där alla får vara med och tävla mot varandra. Om det är män, kvinnor, whatever som tävlar där spelar väl ingen större roll? Man hamnar på den nivån där motståndet är ungefär lika bra som en själv. Det viktiga är väl möjligheten att kunna utöva sin idrott och bli så bra man själv kan bli på den inte att kunna tävla i en klass där man är bättre än alla andra.

Antagligen skulle inte så många kolla på den klassen men det är ju ok, folk får iaf tävla och utöva sin idrott.
0x5f3759df är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-07, 19:51   #60
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 738
Inte ok, förstår väl vem som helst. Jämställdhet, förståelse och acceptans i all ära, men det här är ju retardnivå
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)