Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-06-07, 11:29   #16
Tree Fiddy
Need
 
Tree Fiddys avatar
 
Reg.datum: May 2016
Inlägg: 310


Fast å andra sidan, det här är ju vad dom har kämpat för. Nu får dom vara med i leken.

Man kanske ska börja tävla i SL ändå?
Tree Fiddy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-07, 11:43   #17
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av Grahn Visa inlägg
Kanske tur det är mindre pengar i damidrotten, vore ju minst sagt trist om könsbyte sågs som en väg till att få titel och pengar.
Nu var det dock frågan om att tävla som det kön man identifierar sig med, utan föregående operation. I så fall behövs ingen könsbytesdoping.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-07, 11:45   #18
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av Tree Fiddy Visa inlägg
Man kanske ska börja tävla i SL ändå?
Jobbigt när man inte ens hade varit med och tävlat om en pallplats.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-07, 12:39   #19
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av Grahn Visa inlägg
Kanske tur det är mindre pengar i damidrotten, vore ju minst sagt trist om könsbyte sågs som en väg till att få titel och pengar.
I damtennis är det mer pengar dvs samma prispengar i Grand Slam trots att de bara spelar bäst av tre set.
Macroman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-07, 12:47   #20
Ladugårdsdörr
Registered User
 
Ladugårdsdörrs avatar
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 795
Bra. Då kan vi en gång för alla verifera att damfotbollseliten håller på sin höjd en nivå motsvarande herrarnas division 6 och därmed ge den motsvarande uppmärksamhet.
Ladugårdsdörr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-07, 13:11   #21
CalleP
Göteborg är världens bästa stad!
 
CallePs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Floda
Inlägg: 4 726
Citat:
Ursprungligen postat av dodie Visa inlägg
Inte så kul i boxning kanske...
Tänker alltid på Bill burr gällande detta "that's a dickless dude beating the shit out of a woman."
__________________
Journalen
CalleP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-07, 13:13   #22
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att ha levt större delen av sitt liv med en mans testosteronnivåer är en ofantlig fördel.
Jupp och alla som åker fast för dopning borde få livstids avstängning.
Wain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-07, 13:27   #23
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Citat:
Ursprungligen postat av Ladugårdsdörr Visa inlägg
Bra. Då kan vi en gång för alla verifera att damfotbollseliten håller på sin höjd en nivå motsvarande herrarnas division 6 och därmed ge den motsvarande uppmärksamhet.
Rätt trist inställning då det finns miljontals utövare av damfotboll och det är såklart givet att många då är intresserade även om herrarna är överlägsna. Att media uppmärksammar kvinnors idrottande är toppen, det kan ju bara stärka intresset hos kvinnor att idrotta. Men du kanske tycker de ska stå i köket och laga mat till dig?

Ska vi hantera Kalla, Kluft, Anja Persson osv på samma sätt då deras manliga motsvarigheter var/är bättre?

Idrott handlar om kampen att vinna och den kan vara lika spännande oavsett kön.
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-07, 14:23   #24
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Idrott handlar om kampen att vinna och den kan vara lika spännande oavsett kön.
Den KAN absolut vara. Men nar det kommer till lagsporter ar det ytterst sallan. Det blir inte sammas sak nar de inte ar lika tekniskt skickliga och/ eller fysiskt starka.
__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-07, 14:32   #25
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Nu var det dock frågan om att tävla som det kön man identifierar sig med, utan föregående operation. I så fall behövs ingen könsbytesdoping.
Slarvläste, som vanligt. Så det var alltså att tävla som dam för att man just nu identifierar sig som det? Det låter ju som det kan bli.....intressant.

Citat:
Ursprungligen postat av Macroman Visa inlägg
I damtennis är det mer pengar dvs samma prispengar i Grand Slam trots att de bara spelar bäst av tre set.
Antar att de drar lika mkt publik och sponsorer och det är därför?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-07, 14:43   #26
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Citat:
Ursprungligen postat av J.V Visa inlägg
Den KAN absolut vara. Men nar det kommer till lagsporter ar det ytterst sallan. Det blir inte sammas sak nar de inte ar lika tekniskt skickliga och/ eller fysiskt starka.
Spänningen skapas av att man bryr sig. När min dotter spelar en tät och jämn final upplever jag mer nervositet än i något annat sportsammanhang. Och likaså blir det så att jag är mer spänd när damelitlaget i samma klubb spelar. Jag har en koppling och därför bryr jag mig. Det finns många som har koppling till damidrott och detta väger över och därför gillar vi det. Av samma anledning tittar en AIK:are på en match med AIK med högre engagemang än om han skulle titta på Real Madrid mot Barcelona, även om det tekniskt sett är överlägsen fotboll.
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-07, 14:52   #27
0x5f3759df
Infochef
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 28
Citat:
Ursprungligen postat av Grahn
Antar att de drar lika mkt publik och sponsorer och det är därför?
Nej. Det är ett "politiskt" beslut att ha lika prispengar i dessa turneringar.
0x5f3759df är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-07, 14:54   #28
0x5f3759df
Infochef
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 28
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Spänningen skapas av att man bryr sig. När min dotter spelar en tät och jämn final upplever jag mer nervositet än i något annat sportsammanhang. Och likaså blir det så att jag är mer spänd när damelitlaget i samma klubb spelar. Jag har en koppling och därför bryr jag mig. Det finns många som har koppling till damidrott och detta väger över och därför gillar vi det. Av samma anledning tittar en AIK:are på en match med AIK med högre engagemang än om han skulle titta på Real Madrid mot Barcelona, även om det tekniskt sett är överlägsen fotboll.
Man tittar ju på det man vill och vad som skapar värde är ju högst subjektivt. Det stora problemet med dam vs herrfotboll är ju inte diskussion i nivå i sig, den är ju ganska ointressant. Problemet är ju att det diskuteras som att de borde få samma uppmärksamhet och samma ersättningsnivåer för att utöva idrotten när det inte finns öht samma "intresseunderlag" för att skapa detta.
0x5f3759df är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-07, 15:01   #29
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Spänningen skapas av att man bryr sig. När min dotter spelar en tät och jämn final upplever jag mer nervositet än i något annat sportsammanhang. Och likaså blir det så att jag är mer spänd när damelitlaget i samma klubb spelar. Jag har en koppling och därför bryr jag mig. Det finns många som har koppling till damidrott och detta väger över och därför gillar vi det. Av samma anledning tittar en AIK:are på en match med AIK med högre engagemang än om han skulle titta på Real Madrid mot Barcelona, även om det tekniskt sett är överlägsen fotboll.
Givetvis. Men det ar nog manga som tycker det ar lattare att det ar bli engagerad i en tavling dar skicklighetsnivan ar hogre, om man inte redan har en koppling till laget/personen/sporten.

Jag kan t.ex. inte bry mig mindre om resultat i fotboll, oavsett vilket lag det galler. Men om polarna fragar om jag ska med och kolla pa Bayern mot Man United sa hander det att jag kan folja med, just for att det ar hog niva, sedan spelar det mindre roll om det ar CL-final eller en traningsmatch.

Skulle de fraga om jag skulle med och se en OS-final i fotboll med svenska damlandslaget hade jag formodligen stannat hemma med tv-spelet. Det ar for lag niva for att engagera mig och jag ar nog knappast ensammen om att kanna sa. Om det inte engagerar ar det ocksa orimligt att de ska fa samma pengar och uppmarksamhet.
__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-07, 16:19   #30
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av J.V Visa inlägg
Den KAN absolut vara. Men nar det kommer till lagsporter ar det ytterst sallan. Det blir inte sammas sak nar de inte ar lika tekniskt skickliga och/ eller fysiskt starka.
Det är de ju iofs inte i ngn individuell idrott heller. Märkligt att så många klagar och hånar kvinnliga lagidrotter som fotboll och ishockey. Det är ju inte direkt så att Charlotte Kalla är i närheten av Johan Olssons kapacitet tex. Inte många som klagar på henne vad jag sett.
Macroman är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)