Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-05-17, 21:15   #166
coolboynesko
muskulös bosnier!
 
coolboyneskos avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 451
Beställde 29:onde, fick ett mail igår om att dem hade skickat boken från Adlibris!
coolboynesko är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-17, 21:32   #167
difeddy
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 671
Fick min bok för ett par dagar sedan. Har hunnit läsa något kapitel och har redan lärt mig massvis, men framför allt har jag nog en mer nyanserad bild kring kostlära, det vill säga, att allt inte bara är svart eller vitt. Ni lyckas ju också sammanfatta mycket med ett ganska avslappnat och lättförståeligt språk, vilket är ett stort plus.
difeddy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-17, 21:52   #168
whalle
Registered User
 
whalles avatar
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 253
Woho,, äntligen har jag fått hem årets sommarläsning
whalle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-17, 22:17   #169
Dennis93
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 314
Citat:
Ursprungligen postat av difeddy Visa inlägg
Fick min bok för ett par dagar sedan. Har hunnit läsa något kapitel och har redan lärt mig massvis, men framför allt har jag nog en mer nyanserad bild kring kostlära, det vill säga, att allt inte bara är svart eller vitt. Ni lyckas ju också sammanfatta mycket med ett ganska avslappnat och lättförståeligt språk, vilket är ett stort plus.
+1 där asså, det är så lätt när man är insatt i något att skriva komplicerat utan att tänka på det, även fast man försöker skriva på ett lättförståeligt sätt. Och skillnaden mellan förståeligt och grekiska är ganska liten när man inte är så insatt. Men lyckat har ni, lärt mig massor av det få kapitlen jag läst
__________________
Hakuna Matata
Dennis93 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-18, 06:53   #170
Eddie Vedder
Registered User
 
Eddie Vedders avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 33 687
Citat:
Ursprungligen postat av difeddy Visa inlägg
Fick min bok för ett par dagar sedan. Har hunnit läsa något kapitel och har redan lärt mig massvis, men framför allt har jag nog en mer nyanserad bild kring kostlära, det vill säga, att allt inte bara är svart eller vitt. Ni lyckas ju också sammanfatta mycket med ett ganska avslappnat och lättförståeligt språk, vilket är ett stort plus.
Citat:
Ursprungligen postat av Dennis93 Visa inlägg
+1 där asså, det är så lätt när man är insatt i något att skriva komplicerat utan att tänka på det, även fast man försöker skriva på ett lättförståeligt sätt. Och skillnaden mellan förståeligt och grekiska är ganska liten när man inte är så insatt. Men lyckat har ni, lärt mig massor av det få kapitlen jag läst
Vad glad jag blir! Tack grabbar!

Just det ni nämner är ju vad vi verkligen ansträngt oss för att försöka göra, skriva om ganska svåra grejer så läsaren ska kunna lära sig mer om ganska "complicated stuff" men ändå fatta vad det är. Istället för att sänka nivån på faktan försöker vi hålla nivån hög men förklara.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-18, 07:48   #171
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Min är försenad! Attans.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-18, 08:08   #172
Catstyle
Registered User
 
Catstyles avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 3 284
Fick min igår!
Spontana känslan är riktigt bra, får bli lite mer ordentlig läsning till helgen.
Catstyle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-18, 10:20   #173
Eddie Vedder
Registered User
 
Eddie Vedders avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 33 687
Om någon är intresserad så kan jag bidra med lite statistik igen: Försäljningen på 305 exemplar den 2:a maj var uppe i 623 exemplar den 17:e.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-18, 10:25   #174
bustz0rz
Registered User
 
bustz0rzs avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 1 890
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Om någon är intresserad så kan jag bidra med lite statistik igen: Försäljningen på 305 exemplar den 2:a maj var uppe i 623 exemplar den 17:e.
Roligt för er! Men jag vill se en siffra på 1(!) miljon vid årsskiftet! Alla ska läsa den här boken!
bustz0rz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-18, 10:51   #175
Catstyle
Registered User
 
Catstyles avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 3 284
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Om någon är intresserad så kan jag bidra med lite statistik igen: Försäljningen på 305 exemplar den 2:a maj var uppe i 623 exemplar den 17:e.
Kul för er!
Jag tycker att boken fyller ett tomrum som funnits med avseende dels på retorik men även på upplägg/informationspresentation.

Mycket bra jobbat.
Catstyle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-18, 11:42   #176
willtjam
pilltjam
 
willtjams avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Ort: Gammal göteborgare
Inlägg: 2 585
Läst 84 sidor hittills. Mycket bra!
Däremot skulle det vara najs med en ordlista längst bak eller nåt. Den på sid. 12 var bra, men det kommer ju upp ganska många andra förkortningar längre fram och har man sen glömt bort en så måste man skumma igenom ett tag innan man hittar åt vad det betydde. Fast det kanske bara är jag som har dåligt minne.
willtjam är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-18, 11:58   #177
ThisIsTheOne
Two Three
 
ThisIsTheOnes avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 5 409
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Om någon är intresserad så kan jag bidra med lite statistik igen: Försäljningen på 305 exemplar den 2:a maj var uppe i 623 exemplar den 17:e.
Hoppas ni får ut den (eller att den köps in snarare) i den traditionella handeln också. Det lär boosta försäljningssiffrorna rejält.
ThisIsTheOne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-18, 12:09   #178
Smml
Kylskåp
 
Smmls avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Uppsala
Inlägg: 751
Jag beställde min via adlibris av enkelhetens skull då jag beställde några andra böcker samtidigt, men hur lång tid tar det för adlibris att få boken? Jag är otålig, jag vill läsa
Smml är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-18, 12:26   #179
Honken
Girevik
 
Honkens avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Malmö
Inlägg: 985
Har beställt min bok! Bör komma imorgon

Men är det inte emot forumreglerna med säljande reklam? Vet att trådar blivit nedlagda innan av mycket mer diskretare indirekta former av reklam för produkter/tjänster.
Honken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-18, 12:29   #180
StampChamp
Registered User
 
StampChamps avatar
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 855
Citat:
Ursprungligen postat av Honken Visa inlägg
Har beställt min bok! Bör komma imorgon

Men är det inte emot forumreglerna med säljande reklam? Vet att trådar blivit nedlagda innan av mycket mer diskretare indirekta former av reklam för produkter/tjänster.
Dom har väl frågat om lov och fick tillåtelse att marknadsföra boken här
StampChamp är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)