Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-12-17, 15:37   #106
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Allvarligt, det händer typ en gång i kvartalet. Lite komiskt...
I know!

Till och med jag har noterat det.
Macroman är inte uppkopplad  
Gammal 2018-12-17, 21:09   #107
Blomkål
Registered User
 
Blomkåls avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 297
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det där argumentet har jag hört förr, och det är falskt.

Det är milsvid skillnad mellan att ta kontakt med någon random man aldrig sett förut och någon man klickat med online redan.


Ärligt, när folk klankar ner på Tinder och liknande får jag ibland känslan att det rör sig mer om någon slags sentimental det-var-bättre-förr-romantik och mindre om verkliga erfarenheter. Eventuellt att det är ren missunnsamhet från folk som bara testat IRL och tycker att alla andra minsann också ska nöja sig med enbart IRL.
Ska jag vara så pass ärlig att jag förmodligen inte hade sagt det IRL så ogillar jag tinder för att det ger fler killar möjlighet till ragg.

Jag tycker att tinder är ungefär som högskoleprovet. Jag exempelvis, jag hade skitkassa betyg genom hela gymnasiet förutom i svenska, engelska, matte och franska. Resten var verkligen skräp och jag hade väl möjligtvis kunnat ta mig in på lärarprogrammet med betygen men ungefär där hade det tagit stopp. Tack vare högskoleprovet kan jag däremot söka till det mesta som Sverige har att erbjuda med några undantag. Tinder tycker jag fungerar lite på samma sätt. Högskoleprovet är de slappas genväg medan tinder är fegisens genväg. Den som annars hade fått sitta ensam på krogen, samtidigt som den med kassa betyg får jobba med stenkross resten av livet.

Notera dock att jag inte kallar dig fegis eller är taskig. Jag säger bara att jag tycker tinder är lite för lätt i jämförelse med någon som har kass social kompetens och istället tränar upp sig till att kunna gå fram till tjejer på krogen.
Blomkål är inte uppkopplad  
Gammal 2018-12-17, 21:59   #108
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Blomkål Visa inlägg
Ska jag vara så pass ärlig att jag förmodligen inte hade sagt det IRL så ogillar jag tinder för att det ger fler killar möjlighet till ragg.

Jag tycker att tinder är ungefär som högskoleprovet. Jag exempelvis, jag hade skitkassa betyg genom hela gymnasiet förutom i svenska, engelska, matte och franska. Resten var verkligen skräp och jag hade väl möjligtvis kunnat ta mig in på lärarprogrammet med betygen men ungefär där hade det tagit stopp. Tack vare högskoleprovet kan jag däremot söka till det mesta som Sverige har att erbjuda med några undantag. Tinder tycker jag fungerar lite på samma sätt. Högskoleprovet är de slappas genväg medan tinder är fegisens genväg. Den som annars hade fått sitta ensam på krogen, samtidigt som den med kassa betyg får jobba med stenkross resten av livet.

Notera dock att jag inte kallar dig fegis eller är taskig. Jag säger bara att jag tycker tinder är lite för lätt i jämförelse med någon som har kass social kompetens och istället tränar upp sig till att kunna gå fram till tjejer på krogen.
Absolut är det så. Tinder är "lättare" än IR - en bra krograggare skulle nog ha mer tur på Tinder än en som väljer Tinder eftersom krogen inte funkar - så det är klart att de som är "sämre med kvinnor" väljer det. En bieffekt av detta är såklart att de som väljer Tinder får sämre träning i att bli bra IRL. Så även om dina ord kan låta hårda så är de egentligen rena självklarheter.

Frågan är om det är en stor nackdel att de/vi som kör med Tinder blir sämre IRL. Man behöver ju bara vara så pass bra som det krävs för att nå ens mål, och om ens mål nu nås via Tinder så räcker det med den IRL-skill-nivån som man har.

Sen, som tidigare nämnts, så tycker jag att jag verkar vara en non-responder - bortom räddning, om man så vill - när det gäller IRL-ragg, och att jag därmed inte skulle bli bättre på IRL-ragg om Tinder togs bort från mig. Men jag är öppen för möjligheten att dömer lite för krasst där.

For the record är Tinder en av de onlineraggningstjänster som går sämst för mig. Jag har Tindrat stenhårt i typ en vecka. Uppskattningsvis en på 100 av högerswajpningarna har blivit besvarade, och av ca 10 som jag börjat prata med har 10 tagit bort matchningen inom någon dag. Det är sämre ratio än om jag skulle krogragga.

Nej, det är textbaserade medier som är min melodi. Jag får till och med spontanragg via gruppen "Vi som har höns" på Facebook. Tjejer som börjar skriva till mig och säger att mina inlägg står ut, att de är roliga, osv.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade

Senast redigerad av Diomedea exulans den 2018-12-17 klockan 22:04.
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2018-12-17, 22:10   #109
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Dejtingtråden är nästan tillbaka! \o/
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad  
Gammal 2018-12-17, 22:50   #110
Blomkål
Registered User
 
Blomkåls avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 297
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Absolut är det så. Tinder är "lättare" än IR - en bra krograggare skulle nog ha mer tur på Tinder än en som väljer Tinder eftersom krogen inte funkar - så det är klart att de som är "sämre med kvinnor" väljer det. En bieffekt av detta är såklart att de som väljer Tinder får sämre träning i att bli bra IRL. Så även om dina ord kan låta hårda så är de egentligen rena självklarheter.

Frågan är om det är en stor nackdel att de/vi som kör med Tinder blir sämre IRL. Man behöver ju bara vara så pass bra som det krävs för att nå ens mål, och om ens mål nu nås via Tinder så räcker det med den IRL-skill-nivån som man har.

Sen, som tidigare nämnts, så tycker jag att jag verkar vara en non-responder - bortom räddning, om man så vill - när det gäller IRL-ragg, och att jag därmed inte skulle bli bättre på IRL-ragg om Tinder togs bort från mig. Men jag är öppen för möjligheten att dömer lite för krasst där.

For the record är Tinder en av de onlineraggningstjänster som går sämst för mig. Jag har Tindrat stenhårt i typ en vecka. Uppskattningsvis en på 100 av högerswajpningarna har blivit besvarade, och av ca 10 som jag börjat prata med har 10 tagit bort matchningen inom någon dag. Det är sämre ratio än om jag skulle krogragga.

Nej, det är textbaserade medier som är min melodi. Jag får till och med spontanragg via gruppen "Vi som har höns" på Facebook. Tjejer som börjar skriva till mig och säger att mina inlägg står ut, att de är roliga, osv.
Jag pratade mest om mina egoistiska skäl till att jag ogillar tinder Ska jag gå in på varför det är dåligt att folk hellre använder mobilen än munnen i allt fler sammanhang så får hänvisa till min kommande bok haha...
Blomkål är inte uppkopplad  
Gammal 2018-12-18, 00:16   #111
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Blomkål Visa inlägg
Jag pratade mest om mina egoistiska skäl till att jag ogillar tinder Ska jag gå in på varför det är dåligt att folk hellre använder mobilen än munnen i allt fler sammanhang så får hänvisa till min kommande bok haha...
Jag skulle köpa den!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2018-12-18, 04:53   #112
Crillos
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2018
Inlägg: 163
Inte legat på länge nu. Behöver verkligen ett knewll. Reggat mig på HP. Använt det förut med framgång.

Tvekar dock på att lägga upp bilder då jag inte är i form. Grov är jag men pluffsig. Blir lite konstigt när man ska välja kroppstyp. Måste jag deffa ett halvår innan jag lägger upp bilder för att ha en chans? Jag hade bild på bar överkropp förut med rutor

Help plz.
Crillos är inte uppkopplad  
Gammal 2018-12-18, 07:21   #113
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av Crillos Visa inlägg
Inte legat på länge nu. Behöver verkligen ett knewll. Reggat mig på HP. Använt det förut med framgång.

Tvekar dock på att lägga upp bilder då jag inte är i form. Grov är jag men pluffsig. Blir lite konstigt när man ska välja kroppstyp. Måste jag deffa ett halvår innan jag lägger upp bilder för att ha en chans? Jag hade bild på bar överkropp förut med rutor

Help plz.
En fördel med att vara grov i storlek är att tjejer inte nödvändigtvis ser skillnad på "deffad och grov" och "bara grov". Ser de dig som stor, stark och "muskulös" så är det bara att köra. Jag lovar att det är bättre och se stor och grov ut än spinkig och smal. Så länge du inte ser superfet ut i ansiktet så äré OK.
MaxTheMarketer är inte uppkopplad  
Gammal 2018-12-18, 08:03   #114
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
For the record är Tinder en av de onlineraggningstjänster som går sämst för mig. Jag har Tindrat stenhårt i typ en vecka. Uppskattningsvis en på 100 av högerswajpningarna har blivit besvarade, och av ca 10 som jag börjat prata med har 10 tagit bort matchningen inom någon dag. Det är sämre ratio än om jag skulle krogragga.
1/100 är ju helt ok. Jag matchar med mindre än 1/1000 i Sverige. Utomlands upp till 20/100.
__________________
Mr. Dad-bod
Wain är inte uppkopplad  
Gammal 2018-12-18, 09:26   #115
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
En fördel med att vara grov i storlek är att tjejer inte nödvändigtvis ser skillnad på "deffad och grov" och "bara grov". Ser de dig som stor, stark och "muskulös" så är det bara att köra. Jag lovar att det är bättre och se stor och grov ut än spinkig och smal. Så länge du inte ser superfet ut i ansiktet så äré OK.
Talar du utifrån egen erfarenhet eller är det något du har noterat i allmänhet?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad  
Gammal 2018-12-18, 09:29   #116
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Citat:
Ursprungligen postat av G.W Visa inlägg
Talar du utifrån egen erfarenhet eller är det något du har noterat i allmänhet?
Rent allmänt så tror jag att gemene kvinna inte bryr sig tillnärmelsevis lika mycket om en deffad kropp som gemene man registrerad på ett styrketräningsforum tror att kvinnor gör.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad  
Gammal 2018-12-18, 11:53   #117
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av G.W Visa inlägg
Talar du utifrån egen erfarenhet eller är det något du har noterat i allmänhet?
Det är något jag har diskuterat med en snubbe som är vältränad/"grov" samtidigt som han är kort som mig, runt 170cm lång, och som har experimenterat med lågt ansiktsfett och märkt att han kan få kommentarer om hans ansikte pga. framträdande hakpartier. Han kör mkt Tinder för det fungerar för honom. Han ser average ut i looks annars, inge "johnny depp" eller så annars i ansiktet.

Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Rent allmänt så tror jag att gemene kvinna inte bryr sig tillnärmelsevis lika mycket om en deffad kropp som gemene man registrerad på ett styrketräningsforum tror att kvinnor gör.
Fast det handlar inte om att "bry sig" på ett logiskt sätt som om man medvetet tänker på saken utan snarare en spontan reaktion man upplever när man minst anar det. Alltså, inte så att nån säger i förväg vad de kmr att få se, utan det bara händer under normalt swipande. Det är bättre att se "grov" ut samtidigt som man inte ser "fet" ut än att se smal och spinkig ut. Kreatin är således din vän och ett "skönhetstillskott för oss män".
MaxTheMarketer är inte uppkopplad  
Gammal 2018-12-18, 12:41   #118
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Fast det handlar inte om att "bry sig" på ett logiskt sätt som om man medvetet tänker på saken utan snarare en spontan reaktion man upplever när man minst anar det.
Det var det hon menade också.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2018-12-18, 13:09   #119
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Det är något jag har diskuterat med en snubbe som är vältränad/"grov" samtidigt som han är kort som mig, runt 170cm lång, och som har experimenterat med lågt ansiktsfett och märkt att han kan få kommentarer om hans ansikte pga. framträdande hakpartier. Han kör mkt Tinder för det fungerar för honom. Han ser average ut i looks annars, inge "johnny depp" eller så annars i ansiktet.
Hur går det med dina egna experiment att få ner ansiktsfettet?
Macroman är inte uppkopplad  
Gammal 2018-12-18, 16:34   #120
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Måste man ha ansiktsbild på Tinder då? Kan man inte bara ha en naken överkropp, spänna musklerna och framhäva dem och dölja ansiktet om det ser ut som fan men kroppen är bra? Eller skulle inte det funka?
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)