Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-12-16, 13:47   #1
oldman
Registered User
 
oldmans avatar
 
Reg.datum: Apr 2018
Inlägg: 232
Vilka butiker kan man lita på (internethandel)

Det här är kanske ett känsligt ämne och moderatorerna får väl ta ett beslut om den hår tråden godkänns heller inte.

MEN, Vilka internetbutiker vågar man beställa ifrån?
Vilka butiker är bluff och vilka är riktiga?

Jag är framförallt ute efter fria vikter och skivstänger.
oldman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-16, 14:29   #2
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Vilken typ av vikter och stänger? Liksom, vilka övningar ska du köra med dem?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-16, 17:54   #3
david80
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 186
Jag har beställt från nordic fighter, gymkompaniet.se och träningsmaskiner.com alla har funkat bra, snabba leveranser osv.
Västsvenska träningsprodukter har jag inga gpda erfarenheter av. Tog väldigt lång tid att få bekräftelse och svarade inte på mail eller telefon.
david80 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-16, 19:22   #4
exevision
Registered User
 
exevisions avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 6 803
Har bra erfarenhet av Gymkompaniet.
Västsvenska är väll ok, men de har inte samma kvalite på produkterna.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
det enda man kan säga säkert är att om gasp-linnet är på kör man med byggarsplit
exevision är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-16, 19:54   #5
ziggekatten
Registered User
 
ziggekattens avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Ort: Höllviken
Inlägg: 101
Västsvenska har funkat bra för mig liksom gymkompaniet
__________________
Mål innan jag fyller 50:
Bänk: 100kg, Böj: 150, Mark: 200, Press: 75
Just nu(49 år, 186cm@97kg): 107,5/152,5/202,5/60
ziggekatten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-17, 13:48   #6
oldman
Registered User
 
oldmans avatar
 
Reg.datum: Apr 2018
Inlägg: 232
är det någon som har koll på dessa butiker:

https://www.xxl.se/
https://outl1.se/
https://www.intersport.se
https://www.fitnessbolaget.com
https://www.mmsports.se
https://www.fitshop.se
http://www.sporttotal.se
https://www.*************.com
https://www.gorillasports.se
oldman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-17, 14:04   #7
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Självklart kan du beställa från xxl, intersport etc.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-17, 14:20   #8
TräningFitness
Registered User
 
TräningFitnesss avatar
 
Reg.datum: Nov 2018
Inlägg: 37
Har erfarenhet av att beställa på xxl.se, intersport samt mmsport. Inget krångel med någon av dessa.
__________________
Träning behöver inte vara komplicerat

https://www.ezfitness.se/
TräningFitness är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-17, 15:07   #9
kvarnis
Registered User
 
kvarniss avatar
 
Reg.datum: Jul 2015
Ort: Linköping
Inlägg: 703
Skriv in vad butiken heter på prisjakt då kommer det upp användar-recensioner.
kvarnis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-18, 01:22   #10
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Råkade just beställa en mp3-spelare från kina (tomtom.com) för 250 spänn och gratis frakt.

Sen kom jag på att jag hörde nåt för ett par månader sedan om att det skulle bli mycket dyrare med elektronik från kina, pga nya tullregler.

Har jag bajsat i det blå skåpet nu, och kommer få betala 500 spänn extra ifall jag vill kunna lösa ut detta paket? Jag har redan betalat själva mp3-spelaren via VISA.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-18, 11:31   #11
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Råkade just beställa en mp3-spelare från kina (tomtom.com) för 250 spänn och gratis frakt.

Sen kom jag på att jag hörde nåt för ett par månader sedan om att det skulle bli mycket dyrare med elektronik från kina, pga nya tullregler.

Har jag bajsat i det blå skåpet nu, och kommer få betala 500 spänn extra ifall jag vill kunna lösa ut detta paket? Jag har redan betalat själva mp3-spelaren via VISA.


Allt man köper från Kina är det det extra frakt på numera. Betalas till PostNord när paketet ankommer till Sverige. Vet inte om det är olika avgift för olika typer av produkter men har varit runt en hundring för mig varje gång.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-18, 11:47   #12
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Allt man köper från Kina är det det extra frakt på numera. Betalas till PostNord när paketet ankommer till Sverige. Vet inte om det är olika avgift för olika typer av produkter men har varit runt en hundring för mig varje gång.
Hurpass dyra grejer har du köpt då ungefär? HAr du köpt nåt från tomtom.com?

Jag googlade lite förut. Det verkar som att det är moms man eventuellt måste betala extra numera.

Svårt att hitta relevant info. Men som jag fattade det så ändrades reglerna för moms i början av sommaren så att det numera ska betalas moms även på billigt krafs. Tidigare behövde man tydligen inte betala moms om grejerna var billigare än nån viss summa (typ en hundring eller nåt).

Tydligen är det då postnord som lägger på den där momskostnaden då de får sina labbar på paketet. Och så lägger de också på en avgift på 75 kronor för att de måste hålla på och greja med detta.

I alla fall var det meningen att det skulle gå till på det sättet. Men efter några månader tog tydligen postnord bort den där extraavgiften på 75 kronor. I alla fall ifall paketet kom från vissa leverantörer, som postnord på nåt sätt samarbetade med. Men det verkar oklart om avgiften fortfarande finns kvar på paket från andra leverantörer. Dessutom oklart vilka leverantörer som inte omfattas av avgiften.

Dessutom läste jag nåt om att Holland fortfarande har kvar den där regeln om att man inte behöver betala moms på billigt krafs. Så vissa leverantörer skickar grejerna till Holland, och sedan skickas de från Holland till Sverige. Då slipper man tydligen helt ifrån momsen (om man köpt billigt krafs) eftersom momsen betalas till det land varan skickades till, dvs Holland, och sedan är det momsfritt inom EU.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-18, 12:36   #13
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Hurpass dyra grejer har du köpt då ungefär? HAr du köpt nåt från tomtom.com?

Köpte tex ett par tramsiga linnen från eBay från kina, 40 kr styck, gratis frakt. Glömde bort andra avgifter och blev ytterligare ca 120 kr till postnord, dvs mer än varans värde.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 21:06   #14
oldman
Registered User
 
oldmans avatar
 
Reg.datum: Apr 2018
Inlägg: 232
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Råkade just beställa en mp3-spelare från kina (tomtom.com) för 250 spänn och gratis frakt.

Sen kom jag på att jag hörde nåt för ett par månader sedan om att det skulle bli mycket dyrare med elektronik från kina, pga nya tullregler.

Har jag bajsat i det blå skåpet nu, och kommer få betala 500 spänn extra ifall jag vill kunna lösa ut detta paket? Jag har redan betalat själva mp3-spelaren via VISA.
Jag fick ett paket böcker från taiwan och de lade på 90kronor i frakt. De verkar inte vara överdrivet höga utgifter de tar, men det blir ju lite dyrare än vanlig inrikes post,.
oldman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 21:20   #15
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av oldman Visa inlägg
Jag fick ett paket böcker från taiwan och de lade på 90kronor i frakt. De verkar inte vara överdrivet höga utgifter de tar, men det blir ju lite dyrare än vanlig inrikes post,.
Om de lade på frakt, så måste ju det ha varit från leverantören. Dvs inget som har med postnord och ändrade momsregler att göra, eller?

Eller kallar postnord det för fraktkostnad då de lägger på extraavgift plus moms kanske? Låter lite skumt och otydligt tycker jag.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)