Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-11-12, 17:30   #3961
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 704
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Kongo Visa inlägg
Jag har också haft i princip alla iphone sedan 2010, och några android däremellan, gillar verkligen iphone men tycker att de börjar bli så sanslöst dyra, känner att jag inte vill stödja apple längre, iallfall på telefonbiten.

Har spanat på Xiaomi Redmi Note 5, sugen på att testa någon budgetlur, den ser ut att ha det mesta jag vill ha+att utseendet faller mig i smaken, skulle dock hellre vilja ha ngn lur ner mot 5tum istället för 6, men verkar svårare att hitta ngn bra runt 5.

Någon annan Xiaomi som ni tycker man bör kolla på istället, gärna där runt 2k och med typ 64gb internt, ja jag vet att man kan ha minneskort men orka.
Kolla in Xiaomi Mi A2

Jag har Mi A1 och är jävligt nöjd med den. Köpte den för ca 1600 kr i våras. Mi A2 verkar vara snäppet vassare på alla fronter (speciellt kamera) och kostar ca 2000 kr.

Haft Huawei och HTC tidigare men helt klart är Xiaomi den jag varit mest nöjd med.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-11-13, 07:24   #3962
Lasse Kongo
Fuck gymmet, Yeaaah TV spel
 
Lasse Kongos avatar
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 5 324
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Kolla in Xiaomi Mi A2

Jag har Mi A1 och är jävligt nöjd med den. Köpte den för ca 1600 kr i våras. Mi A2 verkar vara snäppet vassare på alla fronter (speciellt kamera) och kostar ca 2000 kr.

Haft Huawei och HTC tidigare men helt klart är Xiaomi den jag varit mest nöjd med.
Haha, faktum är att den blå mi a2 ligger högt upp på min lista, den kostar typ inget heller, verkar riktigt bra för den pengen.
__________________
Lasse Kongo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-13, 12:17   #3963
Baldr
Registered User
 
Baldrs avatar
 
Reg.datum: Jun 2018
Inlägg: 22
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Kongo Visa inlägg
Haha, faktum är att den blå mi a2 ligger högt upp på min lista, den kostar typ inget heller, verkar riktigt bra för den pengen.
Jag har kört A2 i två månader nu och det enda märkbart negativa är kamerans fysiska utformning. Mobilen vippar ordentligt om du har den på en platt yta och jag tänker på det varje gång mobilen läggs ner eftersom kameran gör att mobilens baksida inte rör bordet. Ingen dealbreaker men värt att nämna som negativt. Satte faktiskt på det medföljande skalet i morse för att se om det blir bättre men är generellt emot alla former av skal.

Batteritiden var något bättre än jag väntade mig efter att ha läst recensioner. Jag får strax under 8 h skärmtid och behöver ladda igen efter två dygn. Min användning är dock ganska snäll med webbläsare, mail, RSS och podcasts. Använder man den för spel eller liknande så lär det ta slut mycket snabbare. Något att ha i åtanke då både Xiaomi Redmi-serien och A2 Lite har större kapacitet på sina batterier.

Det finns även en stor bugg hos en del av Xiaomis telefoner. Det verkar vara kopplat till fingeravläsaren av märket Goodix och gör att CPU:n plötsligt går på 100% dygnet runt vilket dränerar batteriet fullständigt. Min A2 har fingeravläsare från tillverkaren FPC och jag är inte drabbad så jag har inte följt utvecklingen:

https://www.androidauthority.com/xia...y-life-909161/
https://forum.xda-developers.com/mi-...ximum-t3832366

I efterhand så är det väl två saker jag saknar (utöver mer batteri). Nämligen 3.5mm-ingång för extern mikrofon vid filmande och trådlös laddning. Vet inte om det finns i denna prisklassen men batteritid hade varit en non-issue om mobilen laddats automatiskt så fort man slog sig ner på kontoret.

Gick från iPhone 5 till denna och det känns som mycket mobil för pengarna. Samtidigt är det hård konkurrens med Xiaomi Redmi Note 5 Pro och Asus Zenfone Max Pro M1 som har fler funktioner på pappret.
Baldr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-13, 22:07   #3964
flipp
Registered User
 
flipps avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 295
Citat:
Ursprungligen postat av Baldr Visa inlägg
Jag har kört A2 i två månader nu och det enda märkbart negativa är kamerans fysiska utformning. Mobilen vippar ordentligt om du har den på en platt yta och jag tänker på det varje gång mobilen läggs ner eftersom kameran gör att mobilens baksida inte rör bordet. Ingen dealbreaker men värt att nämna som negativt. Satte faktiskt på det medföljande skalet i morse för att se om det blir bättre men är generellt emot alla former av skal.

Batteritiden var något bättre än jag väntade mig efter att ha läst recensioner. Jag får strax under 8 h skärmtid och behöver ladda igen efter två dygn. Min användning är dock ganska snäll med webbläsare, mail, RSS och podcasts. Använder man den för spel eller liknande så lär det ta slut mycket snabbare. Något att ha i åtanke då både Xiaomi Redmi-serien och A2 Lite har större kapacitet på sina batterier.

Det finns även en stor bugg hos en del av Xiaomis telefoner. Det verkar vara kopplat till fingeravläsaren av märket Goodix och gör att CPU:n plötsligt går på 100% dygnet runt vilket dränerar batteriet fullständigt. Min A2 har fingeravläsare från tillverkaren FPC och jag är inte drabbad så jag har inte följt utvecklingen:

https://www.androidauthority.com/xia...y-life-909161/
https://forum.xda-developers.com/mi-...ximum-t3832366

I efterhand så är det väl två saker jag saknar (utöver mer batteri). Nämligen 3.5mm-ingång för extern mikrofon vid filmande och trådlös laddning. Vet inte om det finns i denna prisklassen men batteritid hade varit en non-issue om mobilen laddats automatiskt så fort man slog sig ner på kontoret.

Gick från iPhone 5 till denna och det känns som mycket mobil för pengarna. Samtidigt är det hård konkurrens med Xiaomi Redmi Note 5 Pro och Asus Zenfone Max Pro M1 som har fler funktioner på pappret.
A2 är bra men som du är inne på är Redmi Note 5 en stark utmanare. Jag har haft den tidigare men har nu Mi Max 3. Innan jag köpte Note 5 funderade jag på A2 men kom fram till att Note 5 ger i princip samma prestanda och skärmkvalitet som A2 men bättre batteritid och ett hörlursjack. På Note 5 slipper man också en kraftigt utbuktande kamera. Under 2000 kr tror jag ingen telefon slår Redmi Note 5 och vill man gå upp en prisklass är det lika bra att köpa Pocophone F1 som man enkelt importerar för 3000 kr från en nätbutik med europeiskt lager. MIUI 10 är förresten väldigt snabbt. Min fru har en Honor Note 10 som på papperet har en mycket kraftfullare prestanda än Mi Max 3 men ändå känns Max 3 minst lika snabb när jag jämfört dem.

Senast redigerad av flipp den 2018-11-13 klockan 22:14.
flipp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-14, 10:50   #3965
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Woop Woop!!

Xiaomi kommer officiellt till Sverige

https://feber.se/mobil/art/389803/xi...iciellt_till_/
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-14, 10:53   #3966
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 905
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Woop Woop!!

Xiaomi kommer officiellt till Sverige

https://feber.se/mobil/art/389803/xi...iciellt_till_/
Kul faktiskt. Det är mycket av deras prylar jag är sugen på

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-14, 18:17   #3967
Bailah
Registered User
 
Bailahs avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Lund.
Inlägg: 3 973
Sugen på Huawei mate 20 pro. Sjukt batteri / laddning. Men ska vänta till Samsung S10. Tycker att Samsung pay är så jävla bra. Kan inte leva utan det nu :x
__________________
Bailah goes carnivore
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234733
Bailah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-14, 22:20   #3968
chidde
Projektledare
 
chiddes avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: London
Inlägg: 1 352
Citat:
Ursprungligen postat av Bailah Visa inlägg
Sugen på Huawei mate 20 pro. Sjukt batteri / laddning. Men ska vänta till Samsung S10. Tycker att Samsung pay är så jävla bra. Kan inte leva utan det nu :x
Har jag missat nat nu?
Vad ar sa bra med Samsung Pay jamfort med t ex Apple Pay/Google Pay?
__________________
chidde.blogg.se

Projekt: Hästsvans
Läs om mig och Titta på mig
chidde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-15, 05:21   #3969
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av Bailah Visa inlägg
Sugen på Huawei mate 20 pro. Sjukt batteri / laddning. Men ska vänta till Samsung S10. Tycker att Samsung pay är så jävla bra. Kan inte leva utan det nu :x
Jag tänkte köpa en Mate 20 Pro men gick på P 20 Pro istället. Är inte superförtjust i designen av Mate 20 Pro =/
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-15, 18:19   #3970
Bailah
Registered User
 
Bailahs avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Lund.
Inlägg: 3 973
Citat:
Ursprungligen postat av chidde Visa inlägg
Har jag missat nat nu?
Vad ar sa bra med Samsung Pay jamfort med t ex Apple Pay/Google Pay?
Samsung pay funkar verkligen överallt. Aldrig haft problem med det någonstans. Nu har jag visserligen inte prövat Google pay/Apple pay. Men hört av många bekanta att Google pay failar en hel del och Apple pay har jag hört är värre än det.
Har inte tagit med mitt kort ut sen jag upptäckte Samsung pay.

Sen stödjer väl Google och Apple typ bara Nordea. Samsung pay stödjer betydligt fler.
__________________
Bailah goes carnivore
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234733

Senast redigerad av Bailah den 2018-11-15 klockan 18:21.
Bailah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-15, 20:35   #3971
chidde
Projektledare
 
chiddes avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: London
Inlägg: 1 352
Citat:
Ursprungligen postat av Bailah Visa inlägg
Samsung pay funkar verkligen överallt. Aldrig haft problem med det någonstans. Nu har jag visserligen inte prövat Google pay/Apple pay. Men hört av många bekanta att Google pay failar en hel del och Apple pay har jag hört är värre än det.
Har inte tagit med mitt kort ut sen jag upptäckte Samsung pay.

Sen stödjer väl Google och Apple typ bara Nordea. Samsung pay stödjer betydligt fler.
Hmm ... ok!
Jag anvander bade Apple Pay och Google Pay, bada gor vad som lovas men jag antar det funkar annorlunda i Sverige? Alla terminaler som tar NFC accepterar Apple/Google har i London

Om jag maste valja sa foredrar jag faktiskt Google Pay
Sa lange telefonen ar upplast gar betalningen igenom av en touch (smidigast via FaceID)

Med Apple (6) maste man toucha och fa fingeravtryck godkand innan betalningen gar igenom och det ar ratt klumpigt speciellt nar man har vantar. Vet inte riktigt hur iPhone X funkar dock?
__________________
chidde.blogg.se

Projekt: Hästsvans
Läs om mig och Titta på mig
chidde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-19, 13:23   #3972
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 905
Tips

https://www.mediamarkt.se/sv/product...FQ2HmgodhCULLQ

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-19, 23:08   #3973
chidde
Projektledare
 
chiddes avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: London
Inlägg: 1 352
Citat:
Ursprungligen postat av agazza Visa inlägg
Tips

https://www.mediamarkt.se/sv/product...FQ2HmgodhCULLQ

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Wow, £475.00 for ett flaggskepp. Det gar bra nu
__________________
chidde.blogg.se

Projekt: Hästsvans
Läs om mig och Titta på mig
chidde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-20, 09:35   #3974
MaxHeninge
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2017
Inlägg: 27
Har en S7:a just nu, S9:an ligger ute för 5790kr.. S10:an är uppskattad att komma ut för försäljningen under mars månad. Bör man vänta och köpa S9:an när den nya modellen har kommit ut för ett lägre pris, ev. bättre abonnemang? Har fortfarande kvar mitt abonnemang till februari nästa år ändå..
MaxHeninge är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-20, 11:04   #3975
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 704
Citat:
Ursprungligen postat av agazza Visa inlägg
Tips

https://www.mediamarkt.se/sv/product...FQ2HmgodhCULLQ

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Damn, blev sugen nu även fast jag bara haft min Xiaomi i 7 månader
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)